Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

PAB's Märklin baan; 15-03-2024 renault 4 CV cabrio

Gestart door pab maandag 27 juli 2009, 14:12:07

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re:PAB's Märklin baan (nieuwe foto's 10 maart 2010)
Citaat van: Lokkie op woensdag 10 maart 2010, 19:23:42
Ik ben heel benieuwd, het kan alleen maar nog mooier worden. :)
Succes met de verbouwing.

Gr.
René

Thanks René
Re:PAB's Märklin baan (nieuwe foto's 10 maart 2010)
Hoi Piet,

Weer grootse plannen lees ik. Ben benieuwd naar je voorderingen en blijf je volgen.
Veel succes en inspiratie toegewenst!

Groet Jos
Re:PAB's Märklin baan (nieuwe foto's 10 maart 2010)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:PAB's Märklin baan (nieuwe foto's 10 maart 2010)
Hoi Piet, heel mooi slanke wissels, heb je wel de ruimte over, want de opstelsporen worden best een stukje korter, succes, vr gr Arie
Re:PAB's Märklin baan (nieuwe foto's 10 maart 2010)
Citaat van: dolphin op woensdag 10 maart 2010, 20:34:55
Hoi Piet, heel mooi slanke wissels, heb je wel de ruimte over, want de opstelsporen worden best een stukje korter, succes, vr gr Arie

Arie

De sporen in het station worden niet echt korter. Het gaat voornamelijk van de sporen buiten het station af.
Re:PAB's Märklin baan (nieuwe foto's 10 maart 2010)
Citaat van: MarklinSBB op woensdag 10 maart 2010, 19:51:52
Hoi Piet,

Weer grootse plannen lees ik. Ben benieuwd naar je voorderingen en blijf je volgen.
Veel succes en inspiratie toegewenst!

Groet Jos

Bedankt Jos
Re:PAB's Märklin baan (nieuwe foto's 10 maart 2010)
Hey Piet,

daar krijg je vast geen spijt van, mooie slanke wissels gebruiken. Ik ga in het zichtbare deel van m'n nieuwe baan hetzelfde doen, alleen maar slanke wissels met servo aandrijving. Kost wel de nodige ruimte, maar het ziet er zo veel beter uit....  Ik ben ook een beetje verbaasd dat het bij jou maar 20 cm is, maar goed, als je dat aan twee kanten doet is het toch al weer 40 cm, en dat tikt aardig aan. Veel plezier met de verbouwing, en we zijn benieuwd naar de foto's

Walter
Re:PAB's Märklin baan (nieuwe foto's 10 maart 2010)
Citaat van: Wasmi op donderdag 11 maart 2010, 10:51:58
Hey Piet,

daar krijg je vast geen spijt van, mooie slanke wissels gebruiken. Ik ga in het zichtbare deel van m'n nieuwe baan hetzelfde doen, alleen maar slanke wissels met servo aandrijving. Kost wel de nodige ruimte, maar het ziet er zo veel beter uit....  Ik ben ook een beetje verbaasd dat het bij jou maar 20 cm is, maar goed, als je dat aan twee kanten doet is het toch al weer 40 cm, en dat tikt aardig aan. Veel plezier met de verbouwing, en we zijn benieuwd naar de foto's

Walter

Servo is zeker een optie om serieus te overwegen, in ieder geval voor de kruiswissel.
Zodra ik klaar ben komen er zeker foto's
Re:PAB's Märklin baan (nieuwe foto's 10 maart 2010)
Hoi Piet,


Heb je toevallig ook een totaaloverzicht van deze geweldige baan??


groetjes jeroen
Re:PAB's Märklin baan (nieuwe foto's 10 maart 2010)
Citaat van: jeroen30 op zaterdag 13 maart 2010, 20:01:13
Hoi Piet,


Heb je toevallig ook een totaaloverzicht van deze geweldige baan??


groetjes jeroen

thnks voor de complimenten Jeroen.
Je kunt het trackplan op mijn website vinden. Ik heb nog geen 360 graden beeld of film. Misschien wel een idee om zoiets te maken als deze aanpassing klaar is.

Re:PAB's Märklin baan (nieuwe foto's 10 maart 2010)
Citaat van: pab op zaterdag 13 maart 2010, 23:24:31
Citaat van: jeroen30 op zaterdag 13 maart 2010, 20:01:13
Hoi Piet,


Heb je toevallig ook een totaaloverzicht van deze geweldige baan??


groetjes jeroen

thnks voor de complimenten Jeroen.
Je kunt het trackplan op mijn website vinden. Ik heb nog geen 360 graden beeld of film. Misschien wel een idee om zoiets te maken als deze aanpassing klaar is.


Ik had je trackplan al reeds gezien.. Ik zal met smart wachten op de 360 film of foto's ...
Re:PAB's Märklin baan (nieuwe foto's 10 maart 2010)
Inmiddels is het grootste deel van de nieuwe wissels ingepast. Alleen de aansluiting naar het spoor voor lokaalbaan moet nog gebeuren. Moet ik eerst nog wat seinen verwijderen en dan kan dat ook gebeuren.

De lijnen zien er zo een stuk vloeiender uit.

Er is nog niets aangesloten en ook de aandrijvingen zijn er nog niet allemaal.
Als alles past gaat het weer uit elkaar. De rails weatheren, de aansluitingen realiseren inclusief de aandrijvingen, de seinen verplaatsen en weer aansluiten, het rechter perron een klein stukje opschuiven. Het ligt namelijk niet helemaal gelijk met het andere perron en dat is uiteindelijk niet zo'n fraai gezicht. Ook gelijktijdig nieuwe perronverlichting (led) aanbrengen. Ben nog wel eventjes bezig hiermee.

Re:PAB's Märklin baan (nieuwe foto's 10 maart 2010)
leuk project, ziet er zo ook goed uit :D
Re:PAB's Märklin baan (nieuwe foto's 10 maart 2010)
Citaat van: wijbe op maandag 29 maart 2010, 18:13:02
leuk project, ziet er zo ook goed uit :D

Thanks.
Kan wel een beetje beter vind ik
Re:PAB's Märklin baan (nieuwe foto's 10 maart 2010)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:PAB's Märklin baan (nieuwe foto's 10 maart 2010)
Hallo Piet,

Daar zullen de nodige uren nog wel in gaan zitten, maar wat maakt het uit de baan wordt er weer een stukje mooier van ( kon dat nog  :D ).

Het zou leuk zijn als het klaar is dat je 2 foto's plaatst een voor en een na de verbouwing.

Succes met de bouw.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:PAB's Märklin baan (nieuwe foto's 10 maart 2010)
Citaat van: degeluidsman op maandag 29 maart 2010, 19:30:41
Hallo Piet,

Daar zullen de nodige uren nog wel in gaan zitten, maar wat maakt het uit de baan wordt er weer een stukje mooier van ( kon dat nog  :D ).

Het zou leuk zijn als het klaar is dat je 2 foto's plaatst een voor en een na de verbouwing.

Succes met de bouw.


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Ga ik doen Peter
Re:PAB's Märklin baan (nieuwe foto's 10 maart 2010)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:PAB's Märklin baan (nieuwe foto's 10 maart 2010)
Hoi Piet, mooi geworden zeg, is veel vloeiender zo, de geofferde ruimte lijkt nog mee te vallen, vr gr Arie
Re:PAB's Märklin baan (nieuwe foto's 10 maart 2010)
Citaat van: dolphin op maandag 29 maart 2010, 20:06:19
Hoi Piet, mooi geworden zeg, is veel vloeiender zo, de geofferde ruimte lijkt nog mee te vallen, vr gr Arie

Bedankt Arie, loopt op het lokaal spoor iets verder door, maar dat is niet erg. Het ruimte verlies valt inderdaad erg mee en het ziet er een stuk beter uit.
Re:PAB's Märklin baan (nieuwe foto's 10 maart 2010)
Citaat van: pab op maandag 29 maart 2010, 17:51:21
Als alles past gaat het weer uit elkaar. De rails weatheren, de aansluitingen realiseren inclusief de aandrijvingen, de seinen verplaatsen en weer aansluiten, het rechter perron een klein stukje opschuiven. Het ligt namelijk niet helemaal gelijk met het andere perron en dat is uiteindelijk niet zo'n fraai gezicht. Ook gelijktijdig nieuwe perronverlichting (led) aanbrengen. Ben nog wel eventjes bezig hiermee.

Piet, het is ook niet niks om zo'n compleet stations emplacement "even" om te bouwen! :?
Het verlies aan lengte lijkt inderdaad mee te vallen, het ziet er nu al veel mooier uit.
Wanneer het klaar is zal al het werk gauw vergeten zijn, maar oogt (en rijdt) het natuurlijk wel een stuk fraaier.

Veel succes met de verdere ombouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:PAB's Märklin baan (nieuwe foto's 10 maart 2010)
Citaat van: AlbertJan op maandag 29 maart 2010, 20:24:54
Citaat van: pab op maandag 29 maart 2010, 17:51:21
Als alles past gaat het weer uit elkaar. De rails weatheren, de aansluitingen realiseren inclusief de aandrijvingen, de seinen verplaatsen en weer aansluiten, het rechter perron een klein stukje opschuiven. Het ligt namelijk niet helemaal gelijk met het andere perron en dat is uiteindelijk niet zo'n fraai gezicht. Ook gelijktijdig nieuwe perronverlichting (led) aanbrengen. Ben nog wel eventjes bezig hiermee.

Piet, het is ook niet niks om zo'n compleet stations emplacement "even" om te bouwen! :?
Het verlies aan lengte lijkt inderdaad mee te vallen, het ziet er nu al veel mooier uit.
Wanneer het klaar is zal al het werk gauw vergeten zijn, maar oogt (en rijdt) het natuurlijk wel een stuk fraaier.

Veel succes met de verdere ombouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

Bedankt AlbertJan.
Ziet er inderdaad een stuk beter uit. En het is natuurlijk ook wel leuk om bezig te zijn met de trein.  :D
Re:PAB's Märklin baan (nieuwe foto's 29 maart 2010)
Tussen de bedrijven door ook verlichting en passagiers ingebouwd in de treinset behorend bij de insider BR 39

Bij beide foto's gebuik gemaakt van mijn standaard lens (EF-S15-85mm f3,5-5,6 IS USM)

De eerste foto één van de "silberlingen" met verlichting en passagiers.
Diafragma: f/8
Belichting: 20 seconden
Iso: 200
brandpuntafstand: 50 mm
geen flits
De verlichting uitgedaan na een paar seconden om overstralen te voorkomen
uiteraard vanaf statief en met afstandsbediening



Op de tweede foto een groot deel van de trein met de BR 39 er voor.

Diafragma: f/16
Belichting: 30 seconden
Iso: 400
brandpuntafstand: 26 mm
geen flits
uiteraard vanaf statief en met afstandsbediening
Met een fotobewerkingsprogramma het geheel wat grauer gemaakt om de sfeer van de nacht wat beter weer te geven



De verlichting nu niet uitgeschakeld en dat is ook wel een beetje te zien.
Re:PAB's Märklin baan (nieuwe foto's 30 maart 2010)
Mooie plaatjes weer. Daar kan ik met mijn schietmaarraak cameraatje niet tegen op. :( :D

Gr Peter
Re:PAB's Märklin baan (nieuwe foto's 30 maart 2010)
Ziet er weer goed uit Piet. Prachtig, met hobby in fotografie naast een mooie modelbaan krijg je prachtige plaatjes.

Groet,

Tom
Re:PAB's Märklin baan (nieuwe foto's 30 maart 2010)
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:PAB's Märklin baan (nieuwe foto's 30 maart 2010)
Hallo Piet,

Dat is het schoolvoorbeeld van foto's maken  :shock: :shock:

Heb op marktplaats een statief gekocht , die ga ik van de week ophalen, dan ga ik ook proberen van die foto's te maken.

Gr Einte
Re:PAB's Märklin baan (nieuwe foto's 30 maart 2010)
Einte
Bedankt voor je compliment, met statief en timer moet het toch wel aardig lukken dacht ik.

Tom
Bedankt en ja, ik vind het ook een aardige combinatie

Peter
Jij ook bedankt en met een beetje geduld kun je met de meeste camera's (niet in een mobiele telefoon) toch een aardig eind komen.
Re:PAB's Märklin baan (nieuwe foto's 30 maart 2010)
Hey dat zijn weer mooie plaatjes  :lol:
alleen wat zie ik nu, ga je uitbreiden of wat is het doel daarvan?  :D
Ben benieuwd

MVG Clint
Re:PAB's Märklin baan (nieuwe foto's 30 maart 2010)
Citaat van: marklin1995 op dinsdag 30 maart 2010, 22:14:26
Hey dat zijn weer mooie plaatjes  :lol:
alleen wat zie ik nu, ga je uitbreiden of wat is het doel daarvan?  :D
Ben benieuwd

MVG Clint


Bedankt Clint

Geen uitbreiden maar vervangen, als je kijkt in mijn post 638 zie je hoe het was.
Uitbreiden, zou wel willen, maar kan niet groter   :(, (niet echt hoor)
Re:PAB's Märklin baan (nieuwe foto's 30 maart 2010)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:PAB's Märklin baan (nieuwe foto's 30 maart 2010)
Geweldig mooie foto's weer Piet, als je die met de steunmuur inzend voor de fotowedstrijd kunnen we allemaal wel inpakken  :lol: vr gr Arie
Re:PAB's Märklin baan (nieuwe foto's 30 maart 2010)
Citaat van: dolphin op dinsdag 30 maart 2010, 22:22:48
Geweldig mooie foto's weer Piet, als je die met de steunmuur inzend voor de fotowedstrijd kunnen we allemaal wel inpakken  :lol: vr gr Arie

Geloof ik niets van Arie, maar je brengt me wel op een idee.
Bedankt voor je compliment.
Re:PAB's Märklin baan (nieuwe foto's 30 maart 2010)
Citaat van: pab op dinsdag 30 maart 2010, 21:38:55

De verlichting nu niet uitgeschakeld en dat is ook wel een beetje te zien.
Het lijkt net een nacht met volle maan. Mooie sfeerplaat daardoor.

Groet,
Ronald
Re:PAB's Märklin baan (nieuwe foto's 30 maart 2010)
Hoi Piet,

Erg mooi sfeerbeeld. Je hebt een hele mooie baan waar ik veel van kan leren.
Wat mooi toch dit forum.

gr. Henk
Re:PAB's Märklin baan (nieuwe foto's 30 maart 2010)
Hoi Piet.
Prachtig gebouwd en schitterend op de foto gezet! 8)
Verbazingwekkend wat er op het forum aan prachtige foto's getoond worden.
Maar net al bij het bouwen van een baan, het is een combinatie van talent, kennis en materiaal. (bij de meesten mist er dan 1 of meerdere onderdelen! :()

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:PAB's Märklin baan (nieuwe foto's 30 maart 2010)
Wat maak je toch altijd mooie plaatjes Piet...klasse hoor  8)

De verlichting uitgedaan na een paar seconden om overstralen te voorkomen

Sorry maar dit begrijp ik nog steeds niet...als ik mijn knop indruk doet hij niks en pas een paar seconden later neemt mijn toestel de foto.
Wanneer doe je het licht dan uit ??

Uitleg gaarne  :)

Groeten,

Hans ;)
Re:PAB's Märklin baan (nieuwe foto's 30 maart 2010)
Citaat van: Hansje op woensdag 31 maart 2010, 09:06:01
De verlichting uitgedaan na een paar seconden om overstralen te voorkomen

Sorry maar dit begrijp ik nog steeds niet...als ik mijn knop indruk doet hij niks en pas een paar seconden later neemt mijn toestel de foto.
Wanneer doe je het licht dan uit ??


Er staat bij de foto dat de belichtingstijd 30 seconden is, dus ik denk dat hij op het knopje drukt, een paar seconden later gaat de sluiter open, na een paar seconden doet hij het licht uit en 30 seconden nadat de sluiter open ging, gaat hij weer dicht.

Het zijn weer mooie plaatjes, Piet, zelfs zonder schaap. :)
Re:PAB's Märklin baan (nieuwe foto's 30 maart 2010)
Hoi Piet,

De rijtuigen zien er erg mooi uit zo met de binnenverlichting. 8)

Gr.
René
Re:PAB's Märklin baan (nieuwe foto's 30 maart 2010)
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re:PAB's Märklin baan (nieuwe foto's 30 maart 2010)
dat lijkt wel echt! :shock:

Groetjes Daniël
Re:PAB's Märklin baan (nieuwe foto's 30 maart 2010)
Citaat van: Hansje op woensdag 31 maart 2010, 09:06:01
Wat maak je toch altijd mooie plaatjes Piet...klasse hoor  8)

De verlichting uitgedaan na een paar seconden om overstralen te voorkomen

Sorry maar dit begrijp ik nog steeds niet...als ik mijn knop indruk doet hij niks en pas een paar seconden later neemt mijn toestel de foto.
Wanneer doe je het licht dan uit ??

Uitleg gaarne  :)

Groeten,

Hans ;)

Op het moment dat ik de knop indruk, gaat de sluiter open. Is een mechanisch gebeuren, dus dat kun je horen. Na 30 seconden gaat de sluiter weer dicht (hoor je ook). Uiteraard alles wel met handmatige settings.
Een paar seconden nadat de sluiter opengaat doe ik de verlichting op de modelbaan uit (schakelaar voor de stroom uit). In dit geval was het voldoende om de controller op de noodstop te zetten.
Re:PAB's Märklin baan (nieuwe foto's 30 maart 2010)
Citaat van: Henk K op woensdag 31 maart 2010, 10:10:52
Citaat van: Hansje op woensdag 31 maart 2010, 09:06:01
De verlichting uitgedaan na een paar seconden om overstralen te voorkomen

Sorry maar dit begrijp ik nog steeds niet...als ik mijn knop indruk doet hij niks en pas een paar seconden later neemt mijn toestel de foto.
Wanneer doe je het licht dan uit ??


Er staat bij de foto dat de belichtingstijd 30 seconden is, dus ik denk dat hij op het knopje drukt, een paar seconden later gaat de sluiter open, na een paar seconden doet hij het licht uit en 30 seconden nadat de sluiter open ging, gaat hij weer dicht.

Het zijn weer mooie plaatjes, Piet, zelfs zonder schaap. :)

Streng verboden voor schapen daar.
Dank voor je complimenten.
Je had de uitleg niet beter kunnen geven. Gelukkig heeft mijn camera geen vertraging bij het indrukken van de knop (6 foto's/seconde). Zoals gezegd gebruik ik wel mijn afstandsbediening, omdat je anders de camera beweegt bij het indrukken. En dat is desastreus bij zo'n lange belichtingstijd. Alternatief is het gebruik van je timer.

taalfoutje verbeterd
Re:PAB's Märklin baan (nieuwe foto's 30 maart 2010)
Daniël

Bedankt voor je compliment.
Het is ook een echte modeltrein  :lol:


René

Heb de standaard M warm witte LEDS gebruikt en de M stroomgeleidende koppelingen.
Inbouwen in de "Hecht"rijtuigen was een beetje tobben. Geen standaard aansluiting voor de verlichting. De bekende koperen plaatjes waren wel aanwezig, maar geen opstaand stukje om de draadjes op aan te sluiten. Die met het opstaande stukje pasten ook niet vanwege het interieur. Dus wat gesoldeerd.
Maar het is gelukt zoals je ziet. Ben er zelf ook wel tevreden over.

AlbertJan

Ga bijna blozen van die mooie woorden :oops:
Vergeet vooral ook niet geduld

Henk

Bedankt voor je complimenten
Re:PAB's Märklin baan (nieuwe foto's 30 maart 2010)
Hallo Piet,
Goeie tip, dat van het "killen" van de trein- en/of baanverlichting tijdens de belichting.
Re:PAB's Märklin baan (nieuwe foto's 30 maart 2010)
Citaat van: Nobody op woensdag 31 maart 2010, 15:17:12
Hallo Piet,
Goeie tip, dat van het "killen" van de trein- en/of baanverlichting tijdens de belichting.

Graag gedaan
Re:PAB's Märklin baan (nieuwe foto's 30 maart 2010)
Wauw, mooie baan zeg!

Wat gebuurt er eigenlijk als je de verlichtig lang aan laat?
ik snap dat nog niet helemaal (heb ook geen binnenverlichting vandaar mss)

Groeten
Martijn
Re:PAB's Märklin baan (nieuwe foto's 30 maart 2010)
Forum Moderator Los forumlayout Banditos
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan (nieuwe foto's 30 maart 2010)
Citaat van: Marklin5 op woensdag 31 maart 2010, 15:38:55
Wat gebuurt er eigenlijk als je de verlichtig lang aan laat?
ik snap dat nog niet helemaal (heb ook geen binnenverlichting vandaar mss)

Op zich niet zo heel veel, echter word bij een lange belichtingstijd, de sensor langer blootgesteld.
Hierdoor neemt die dus ook langer licht op, waardoor lichtbronnen "overstralen" kijk bijvoorbeeld naar een straatlantaarn, in het donker zonder flits.

--------------------------------------------------------

Zeer mooie foto weer Pab!

Groeten,
Thierry
Re:PAB's Märklin baan (nieuwe foto's 30 maart 2010)
ik dacht wel dat leds (bijna altijd) onderhouds vrij zijn. want die zitten ook in de wagons zoals reihngold, en die staan ook soms lang aan, (heb een keer me baan 27uur aan laten staan  :oops: :oops: :oops:) en kleine fietslampjes kunnen soms kapot gaan.

MVG Clint
Re:PAB's Märklin baan (nieuwe foto's 30 maart 2010)
Hoi Piet,

erg mooie foto's van een zeer mooie baan.
Bedankt voor het delen.

Citaat van: marklin1995 op woensdag 31 maart 2010, 16:00:35
ik dacht wel dat leds (bijna altijd) onderhouds vrij zijn. want die zitten ook in de wagons zoals reihngold, en die staan ook soms lang aan, (heb een keer me baan 27uur aan laten staan  :oops: :oops: :oops:) en kleine fietslampjes kunnen soms kapot gaan.

MVG Clint

Er wordt bedoeld verlichting met fotografie, de belichtingstijd 8).

Ik denk dat er 2 dingen door elkaar gehaald worden. Namelijk verlichting uitzetten tijdens een foto maken om overbelichting te voorkomen en brandduur van de binnenverlichting in het algemeen :lol:.

Groetjes Sander
Re:PAB's Märklin baan (nieuwe foto's 30 maart 2010)
oh, sorry niks gezegt  :oops: :oops: :oops:
haha  :mrgreen: :mrgreen:

MVG Clint
Re:PAB's Märklin baan (nieuwe foto's 30 maart 2010)
Citaat van: Giant op woensdag 31 maart 2010, 15:59:36
Op zich niet zo heel veel, echter word bij een lange belichtingstijd, de sensor langer blootgesteld.
Hierdoor neemt die dus ook langer licht op, waardoor lichtbronnen "overstralen" kijk bijvoorbeeld naar een straatlantaarn, in het donker zonder flits.

Ow en als de sensor te veel licht opvang verandert de kleur van het licht??

Groeten
Martijn
Re:PAB's Märklin baan (nieuwe foto's 30 maart 2010)
Een plaatje zegt meer dan duizend woorden



In bovenstaande foto heeft de interieurverlichting te lang gebrand.
Gevolg: het interieur is minder goed zichtbaar, het licht ziet er onnatuurlijk helder uit en de buitenkant is van de weeromstuit minder goed zichtbaar.

Het licht veranderd niet van kleur, alleen krijgen de pixels op de sensor te veel licht binnen, waardoor bij het terugvertalen naar de kleurenfoto dat deel minder of niet zichtbaar wordt. Wordt weergegeven als wit. Heet ook wel uitgebeten. Is (bijna) niet meer te repareren met  een fotobewerkingsprogramma. Iedereen kent wel de reflectie van de flits op een glimmende huid of voorwerp of een deel beschenen door de felle zon.
Door het licht minder lang aan te laten, komt er voor dat deel minder licht op de sensor, waardoor het er natuurlijker uitziet.

(taalfoutje gerepareerd)
Re:PAB's Märklin baan (nieuwe foto's 30 maart 2010)
en dat is alleen bij leds, of bij alle lichtjes?
Re:PAB's Märklin baan (nieuwe foto's 30 maart 2010)
Martijn
Bedankt voor je compliment.
Zie voor het antwoord op je vraag het antwoord van Thierry of mijn antwoord een eindje verder.

Thierry

Ook jij bedankt voor je complimenten.


Clint

Ik heb het inderdaad niet over de levensduur van LEDs. Moet ook zeggen dat ook niet LED's niet zo gauw kapot gaan.
Het alleen te maken met fotografie en het goed weergeven van verlichte ramen in het donker.

Sander

Bedankt voor je complimenten, graag gedaan.
Re:PAB's Märklin baan (nieuwe foto's 30 maart 2010)
Citaat van: Marklin5 op woensdag 31 maart 2010, 17:57:09
en dat is alleen bij leds, of bij alle lichtjes?

Is bij alle lichtjes.
Als je flitst heb je er minder last van, maar flitsen heeft ook geen positief effect op het resultaat.