Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

PAB's Märklin baan; 15-03-2024 renault 4 CV cabrio

Gestart door pab maandag 27 juli 2009, 14:12:07

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan
Einte

Bedankt voor de tips.


Maikel

Ik heb mijn mal ook bij Anita decor gekocht, en daar verwezen ze mij naar de bouwmarkt. Zelf hadden ze geen gips in Rijswijk.  :?
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2008

offline
Re:PAB's Märklin baan
Ok,

Ben benieuwd dan. Weten ze het blijkbaar zelf niet.
Ik hoor graag of dit ook lukt dan.

Maikel
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan
Citaat van: Einte op woensdag 13 januari 2010, 15:36:54
Citaat van: vanb op woensdag 13 januari 2010, 15:27:04
Citaat van: pab op woensdag 13 januari 2010, 13:56:26
Wil eindelijk eens een poging gaan wagen om met mijn in Rijswijk gekocht mal muurtjes te gaan maken.
Heb een pak pleistergips gekocht bij de bouwmarkt.

Kan ik dit gewoon mengen met water of is het verstandig om een drupje afwas in het water te doen om de oppervlakte spanning wat te verminderen.



Is dit gips wel sterk genoeg. Hoorde in Houten de mensen van Anita decor zeggen geen roodband of iets dergelijks te gebruiken.Brokkelt snel af. Hun bevolen modelgips aan. Heb hetzelf nog niet geprobeerd maar er zijn vast mensen die het wel weten.

Maikel

Ik heb rotband tegellijm gekocht, die flexibeler dan gips zie hier klik  :D

Gr Einte

Die link doet het niet (meer) Einte.
Ga gewoon eens aan de slag en dan zien we wel waar we komen. Een pak gips is ook wel over heen te komen als het niet lukt.
Bedankt voor jullie adviezen.
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:PAB's Märklin baan
Citaat van: pab op woensdag 13 januari 2010, 15:44:45
Citaat van: Einte op woensdag 13 januari 2010, 15:36:54
Citaat van: vanb op woensdag 13 januari 2010, 15:27:04
Citaat van: pab op woensdag 13 januari 2010, 13:56:26
Wil eindelijk eens een poging gaan wagen om met mijn in Rijswijk gekocht mal muurtjes te gaan maken.
Heb een pak pleistergips gekocht bij de bouwmarkt.

Kan ik dit gewoon mengen met water of is het verstandig om een drupje afwas in het water te doen om de oppervlakte spanning wat te verminderen.



Is dit gips wel sterk genoeg. Hoorde in Houten de mensen van Anita decor zeggen geen roodband of iets dergelijks te gebruiken.Brokkelt snel af. Hun bevolen modelgips aan. Heb hetzelf nog niet geprobeerd maar er zijn vast mensen die het wel weten.

Maikel

Ik heb rotband tegellijm gekocht, die flexibeler dan gips zie hier klik  :D

Gr Einte

Die link doet het niet (meer) Einte.
Ga gewoon eens aan de slag en dan zien we wel waar we komen. Een pak gips is ook wel over heen te komen als het niet lukt.
Bedankt voor jullie adviezen.

Hallo Piet, link aangepast zie post 500  :D

Gr Einte
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:PAB's Märklin baan
Voor in de mallen van Anita Decor andere merken heb je speciaal gietmalgips. Bij elke bouwmarkt hebben ze dit zit verpakt in een doos. Is niet een grote hoeveelheid maar je kunt er enorm veel malletjes mee vol gieten.
Het voordeel van dit gips is dat het als dikke melk in de mal geschonken wordt en je veel minder kans op luchtbelletjes in je gietwerk hebt.
Even het malletje vochtig maken met water met wat zeepsop is aan te bevelen.
Als het goed is geeft Anita Decor altijd een fotocopy met beschrijving hoe te werken bij elke mal. Ook wordt daarin omschreven hoe te schilderen.

Hier een voorbeeldje van muurje gemaakt met de gietmal.



Na het gieten van de cascade muurtjes.



Eerste laag verf



Eindresultaat van de cascade muur (ben zelf nog niet helemaal tevreden)



Wordt vervolgd op de nieuwe baan in aanbouw

zie draadje: van niets tot ?

Groet

Ronald


Re:PAB's Märklin baan
PeterBrz
gast

Re:PAB's Märklin baan
Ziet er zeer goed uit Ronald :D ik zou eigenlijk ook zo'n gebogen muur moeten maken.
Is de 'kromheid' van de muur op voorhand bepaald of kan je deze zelf aanpassen door de vorm te plooien naar wens?

Groeten, Peter
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan
Hoezo nog niet tevreden, ik vind het er zeer mooi uit zien. (ben nu al een beetje jaloers :oops:)
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:PAB's Märklin baan
De delen komen recht uit de mal. Je kunt ze eenvoudig in een bocht tegen elkaar plaatsen (ik zet ze vast met houtlijm) vervolgens vul je voorzichtig met hetzelfde gips de naadjes op. Geeft niet als dit niet meteen goed zit gewoon laten uitharden en dan de gevulde naden met een mesje bewerken zodat je niet meer ziet dat het allemaal losse delen waren.

Het enige waar ik nog niet helemaal tevreden mee ben is de kleur van de cascademuur. De bruine muur is wel naar tevredenheid.

Bedankt voor de complimenten.

Groet

Ronald
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan
Bedankt voor de tips Ronals, zal morgen nog eens een bezoek brengen aan de lokale bouwmarkt om te kijken of ze het daar hebben.
Muurtje ziet er best wel aardig uit eigenlijk.
Ik heb wel eens van een Anita decor man gehoord dat je de mallen ook voorzichtig kunt buigen als het gips nog niet is uitgehard, maar ook niet meer vloeibaar is.
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan
Citaat van: Einte op woensdag 13 januari 2010, 15:51:05
[

Hallo Piet, link aangepast zie post 500  :D

Gr Einte

Bedankt Einte, ik heb het bekeken
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:PAB's Märklin baan
Citaat van: pab op donderdag 14 januari 2010, 20:43:26
Bedankt voor de tips Ronals, zal morgen nog eens een bezoek brengen aan de lokale bouwmarkt om te kijken of ze het daar hebben.
Muurtje ziet er best wel aardig uit eigenlijk.
Ik heb wel eens van een Anita decor man gehoord dat je de mallen ook voorzichtig kunt buigen als het gips nog niet is uitgehard, maar ook niet meer vloeibaar is.

Klopt Piet als je het vloeibare gips erin hebt gegoten laat je het ongeveer 15 minuten staan. Vervolgens leg je er een plankje op en keer je het voorzichtig om. Dan kun je de randen van de mal licht buigen (wel voorzichtig om de mal niet te beschadigen) en het gegoten muurtje komt los. Je laat dit dan enkele dagen drogen voordat je met het schilderwerk begint.

Ik heb zelf het modelbouw gietgips bij de Praxis gekocht.

Je kunt beter geen roodband of dat soort gips gebruiken dat is niet geschikt om te gieten.

Succes en als het niet lukt stuur je me anders maar een pb

Groet
Ronald
Re:PAB's Märklin baan
PeterBrz
gast

Re:PAB's Märklin baan
Ik vind de kleur best goed, mooi aaneengesloten geheel!
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan
Dankzij de tips vandaag een pak modelgips gekocht bij de lokale boouwmarkt. 2,5 kilo, dus ik kan even vooruit.   :)
Vanmiddag meteen maar even geprobeerd. Na een uur of twee het muurtje uit de mal gehaald, en dit is het resultaat.
Ben er niet ontevreden over. Een mooi onregelmatige stenen muurtje.
Nog een paar bij maken, flink laten drogen en dan met de verf aan de slag.



Nogmaals dank voor alle goede tips.
Re:PAB's Märklin baan
peterke33
gast

Re:PAB's Märklin baan
hallo pab,

wauw seg dat ziet er mooi uit dat muurtje,is dat een mal van erodecor.of is het een ander merk wil het ook gaan gebruiken hier,en kijk uit naar foto's als je muurtje klaar is.


groeten peter
Re:PAB's Märklin baan
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:PAB's Märklin baan
Hoi Piet,

Die muur ziet er zeker goed uit, als hij straks op kleur is zou je bijna niet meer denken dat je het zelf gemaakt hebt maar dat hij zo uit de fabriek komt.

Ben benieuwd naar je vorderingen.

Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan
Citaat van: peterke33 op zaterdag 16 januari 2010, 18:23:24
hallo pab,

wauw seg dat ziet er mooi uit dat muurtje,is dat een mal van erodecor.of is het een ander merk wil het ook gaan gebruiken hier,en kijk uit naar foto's als je muurtje klaar is.


groeten peter

Bedankt voor je complimenten Peter.
De mal heb ik gekocht in Rijswijk op de modelspoor dagen bij Anita decor (nummer 6009).
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan
Citaat van: degeluidsman op zaterdag 16 januari 2010, 18:23:35
Hoi Piet,

Die muur ziet er zeker goed uit, als hij straks op kleur is zou je bijna niet meer denken dat je het zelf gemaakt hebt maar dat hij zo uit de fabriek komt.

Ben benieuwd naar je vorderingen.

Mvg,

Peter / degeluidsman.


Ik hoop dat het zo blijft Peter, eigenlijk moet hij er beter uitzien dan een gekochte muur, ander kan ik net zo goed kopen toch 8)
Ben zelf ook benieuwd naar de verfresultaten maar dat moet nog even wachten tot ik meer muurtjes heb gemaakt.
Ook nog prutsen om van de vier muurtjes een geheel te maken.
Voor een eerste poging ben ik voorlopig tevreden. Hopen maar dat na het uitharden het resultaat nog steeds goed is.
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan
Hoi Piet,

Als je de muren in de basis kleur zet, moet je ze niet helemaal laten uitharden (op laten drogen). Als al het vocht uit het gips is dan zal bij het opbrengen van de kleur het geheel er wat vlekkerig uit gaan zien omdat het gips de verf (het vocht) dan opneemt in de mate dat je het aanbrengt op de muur. Advies wat ik toen gekregen heb is om binnen een paar dagen de basis kleur er op te zetten. Als het langer duurt dan kan het geen kwaad om het gips met een plantenspuit eerst weer wat nat te maken en dit vocht er weer in laten trekken. Muur ziet er super uit. Lukte mij niet de eerste keer  :lol:.
Succes verder en ben benieuwd naar het eindresultaat!

Groet Jos.
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:PAB's Märklin baan
Hoi Piet,

Zie je wel dat het goed lukt met het modelbouw gietgips. Als je een lange muur wilt maken neem je een plaatje van bijv. triplex en daar lijm je de volledig uitgeharde muurtjes op. De naden maak je op de zelfde manier dicht als ik eerder heb beschreven. Daarna pas beginnen met verf.

Ga zo door.

Groet

Ronald
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2008

offline
Re:PAB's Märklin baan
Hoi Piet,

Is goed gelukt zeg.
Vind het nog wel vreemd dat je volgens die man van Anita decor gewoon roodband kon gebruiken terwijl ze tegen mij wat anders zeiden.

Ben benieuwd naar de verdere afwerking.

Maikel
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan
Nogmaals bedankt voor de tips. Zijn bijzonder nuttig.
En Maikel, de man had niet zozeer gezegd dat het roodband moet zijn, maar wel dat ik gips in de bouwmarkt kon kopen zonder verdere specificatie. Dank zij de tips hier heb ik het niet gebruikt en ben ik specifiek op zoek gegaan naar modelgips, met het getoonde resultaat.
Ben zelf ook benieuwd hoe het verder gaat.
Re:PAB's Märklin baan
PeterBrz
gast

Re:PAB's Märklin baan
Ik heb ook ooit eens modelgips gebruikt  :roll: wat een rommel. Voor ik het goed en wel uit de pot had gedaan kon ik het nieteens meer opensmeren :D (btw, het was niet te dik hoor, want al maakte ik het dunner er was niets mee aan te vangen :D ) heb toen eens met Rotband geprobeerd en dan ging stukken beter.
Natuurlijk zal het er ook vanaf hangen welk merk, soort, ... je van modelgips gebruikt. :wink:

Je muurtje ziet er zeer fraai uit Piet, ben benieuwd naar de afwerking ervan. Maar dat zal bij jou wel goedkomen gezien de rest van je baan :D succes!

Groeten, Peter
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2007

offline
Re:PAB's Märklin baan
Piet,

dat muurtje ziet er inderdaad heel mooi uit. Ben benieuwd hoe het er straks na het verven uit gaat zien, kijkende naar je eerdere foto's zal het wel weer van een hoog nivo zijn :D

Groetjes, John
Re:PAB's Märklin baan
Hoi Piet,

Wist niet dat je alweer actief was...sorry  :)

Gaaf muurtje Piet...zal na het bewerken zeker mooi worden, SUCCES !!

Groeten,

Hans ;)
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan
Bedankt voor de complimenten. Ik ga mijn best doen. Zulke hoge verwachtingen.  :roll:

Het modelgips is van Knauf in een pak van 2,5 kg. Gekocht bij de Gamma in ons dorp.
Inmiddels een tweede muurtje gegoten en uit de mal gehaald, ziet er ook weer goed uit (ongeveer precies hetzelfde  :D ).
Omdat ik toch moet wachten heb ik sluitlichten ingebouwd in een D trein wagon (4092, groen, 26 cm). Leds, van digirails. Werken inmiddels ook. Deze gewoon aangesloten op de binnenverlichting van deze wagon.  Binnenkort zal ik wel een foto plaatsen.
Verder nog een probleem met de verlichting opgelost. Alles bij elkaar een redelijk productieve dag.
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2008

offline
Re:PAB's Märklin baan
Hoi Piet,

Ben benieuwd naar die sluitverlichting.
Heb zelf nog een setje rode liggen.
Moet ik ook nog aansluiten.
Maar ik weet niet hoe ik ze het beste aan de wagon kan bevestigen.
Vanddar dat ik benieuwd ben hoe jij dat gedaan hebt.

Maikel
Re:PAB's Märklin baan
Hallo allemaal,

Allereerst van mij ook graag mijn medeleven, ik heb ook oude ouders en de nodige zorg er voor, wat ik heel graag doe. Als dat wegvalt is dat natuurlijk altijd verdrietig wat voor leeftijd dan ook. Ik hoop Piet dat jullie een fijne herinnering aan je moeder overhouden en die kunnen koesteren, dat wens ik jullie graag toe.

Gips, tja, ook het modelleven gaat ook weer door. Ik heb porcelijngips gebruikt en dit ooit in een hobbyzaak gekocht, voordeel: geen luchtbellen, zeer sterk en licht. Het heet Kera-plus. Ik heb dit bij creatief centrum Mur in Assen gekocht. Het spul is niet goedkoop, maar met zo'n een grote zak vol kun je vreselijk veel maken. Reliëf-gips voor mallen noemen ze het ook wel. Ik heb het geprobeerd en dit beviel veel me beter dan de gewone rotband gips.

Helaas kan ik geen foto mailen, want ik heb alle muurtjes/arcaden  en tunnelingangen e.d. aan een treinenmaat gegeven.

groet,

jan
Re:PAB's Märklin baan
peteralex01
gast

Re:PAB's Märklin baan
ik ben erg onder de indruk van je verzorgde scenery en ook van je fotografie. Fantastisch zoals zo'n macro-lens werkt! ik ben benieuwd naar meer!
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan
Citaat van: vanb op zondag 17 januari 2010, 22:53:12
Hoi Piet,

Ben benieuwd naar die sluitverlichting.
Heb zelf nog een setje rode liggen.
Moet ik ook nog aansluiten.
Maar ik weet niet hoe ik ze het beste aan de wagon kan bevestigen.
Vanddar dat ik benieuwd ben hoe jij dat gedaan hebt.

Maikel

Hoi Maikel.
Na de gaten geboord te hebben, heb ik de sluitlichten gewoon vastgeplakt aan de achterwand met sneldrogende lijm, uiteraard met de led voor het geboorde gat :D.
Bijgaand een snel genomen foto (uit de hand en zonder flits) van de werkende lichten. Vanwege tijdsgebrek even niet de gebruikelijke kwaliteit. Zag op de foto ook dat mijn perronverlichting is uitgevallen.  :? De wagon wordt nu even verlicht met een draadje naar de middenrail, normaal gebeurt dit met stroomvoerende koppelingen. Deze wagon heeft zelf geen sleper.

Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2008

offline
Re:PAB's Märklin baan
Ziet de foto niet :D :D
Ben wel beneiuwd daarna.
Maar kun je het LEDje nu nog wel los krijgen mocht dat ooit nodig zijn?
Dat was dus mijn probleem.
Ik heb de LEDbalkjes in mijn wagogonnen met dubbelzijdig plakband vast gezet.
Maar dat gaat hier niet.


Maikel
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan
Citaat van: vanb op dinsdag 19 januari 2010, 21:51:56
Ziet de foto niet :D :D
Ben wel beneiuwd daarna.
Maar kun je het LEDje nu nog wel los krijgen mocht dat ooit nodig zijn?
Dat was dus mijn probleem.
Ik heb de LEDbalkjes in mijn wagogonnen met dubbelzijdig plakband vast gezet.
Maar dat gaat hier niet.


Maikel

Dat zien we dan wel weer. Denk dat dat wel lukt overigens.
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan
Citaat van: peteralex01 op dinsdag 19 januari 2010, 17:31:14
ik ben erg onder de indruk van je verzorgde scenery en ook van je fotografie. Fantastisch zoals zo'n macro-lens werkt! ik ben benieuwd naar meer!

Dank je Peter. Op mijn website staan nog meer foto's
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan
Citaat van: jan op maandag 18 januari 2010, 19:10:24
Hallo allemaal,

Allereerst van mij ook graag mijn medeleven, ik heb ook oude ouders en de nodige zorg er voor, wat ik heel graag doe. Als dat wegvalt is dat natuurlijk altijd verdrietig wat voor leeftijd dan ook. Ik hoop Piet dat jullie een fijne herinnering aan je moeder overhouden en die kunnen koesteren, dat wens ik jullie graag toe.

Gips, tja, ook het modelleven gaat ook weer door. Ik heb porcelijngips gebruikt en dit ooit in een hobbyzaak gekocht, voordeel: geen luchtbellen, zeer sterk en licht. Het heet Kera-plus. Ik heb dit bij creatief centrum Mur in Assen gekocht. Het spul is niet goedkoop, maar met zo'n een grote zak vol kun je vreselijk veel maken. Reliëf-gips voor mallen noemen ze het ook wel. Ik heb het geprobeerd en dit beviel veel me beter dan de gewone rotband gips.

Helaas kan ik geen foto mailen, want ik heb alle muurtjes/arcaden  en tunnelingangen e.d. aan een treinenmaat gegeven.

groet,

jan

Dank je Jan en we hebben zeker hele mooie herinneringen. Al het andere is niet meer belangrijk.

Voor wat betreft het gips, Ik heb ook geen rotband gebruikt, maar modelgips wat volgens de deskundigen beter zou moeten werken. Porceleingips misschien ook eens naar kijken als ik in een hobbywinkel kom. Weet niet wat het verschil is met modelgips.
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:PAB's Märklin baan
Hallo Piet,

Zojuist je website bezocht erg leuk. Indrukwekkende foto's van je baan. Je bent een ware kunstenaar met de scenery.


Groet

Ronald
Re:PAB's Märklin baan
Noem je dit GEEN kwaliteits-foto  :shock: ...ik kan er nog steeds geen hout van, wou dat mijn foto's zo waren.
Maar ja, ieder het zijne...ben tenslotte geen duizendpoot  :lol:

Succes Piet !!

Groeten,

Hans ;)
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan
Citaat van: M.user op dinsdag 19 januari 2010, 22:55:32
Hallo Piet,

Zojuist je website bezocht erg leuk. Indrukwekkende foto's van je baan. Je bent een ware kunstenaar met de scenery.


Groet

Ronald

Thanks Ronald
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan
Citaat van: Hansje op woensdag 20 januari 2010, 09:20:43
Noem je dit GEEN kwaliteits-foto  :shock: ...ik kan er nog steeds geen hout van, wou dat mijn foto's zo waren.
Maar ja, ieder het zijne...ben tenslotte geen duizendpoot  :lol:

Succes Piet !!

Groeten,

Hans ;)

Hans

Om maar een paar voorbeelden te noemen.
- De foto is niet scherp gesteld om het onderwerp, de wagon met sluitlichten, maar op de dame in het roze pakje.
- De foto staat een beetje scheef.
- Iets te veel groothoekeffect

en het valt best wel mee met jouw foto's
Re:PAB's Märklin baan
Haha...nou mijn foto's zijn aardig, maar die van jouw zijn klasse hoor Piet ;)

Volgens mij ben jij toch een kleine/grote perfectionist als ik je zo hoor  :)

Succes met je werkzaamheden Piet, fijne dag nog !!

Hans.
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan
Met wat meer zorg en paar (sfeer)foto's gemaakt van mijn BR 42 op de brug met de trein tankwagons die er achter hangt

diafragma: f/5
sluitertijd: 0,6 seconden
iso: 200
brandpuntafstand: 41 mm
lens: EF S 17-85mm f/4-5.6 IS USM
geen flits, op statief en met afstandbediening




diafragma: f/5
sluitertijd: 0,6 seconden
iso: 200
brandpuntafstand: 38 mm
lens: EF S 17-85mm f/4-5.6 IS USM
geen flits, op statief en met afstandbediening




En ook nog een in de schemering

diafragma: f/5.6
sluitertijd: 6 seconden
iso: 200
brandpuntafstand: 53 mm
lens: EF S 17-85mm f/4-5.6 IS USM
geen flits, op statief en met afstandbediening

Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan
Citaat van: Hansje op woensdag 20 januari 2010, 10:39:34
Haha...nou mijn foto's zijn aardig, maar die van jouw zijn klasse hoor Piet ;)

Volgens mij ben jij toch een kleine/grote perfectionist als ik je zo hoor  :)

Succes met je werkzaamheden Piet, fijne dag nog !!

Hans.

Wat bedoel je precies Hans, kleine/grote of is het doorhalen wat niet gewenst is.  :D
Voor iets meer perfectie in de foto's zie hiervoor.
En het was best wel een fijne dag.
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:PAB's Märklin baan
Citaat van: pab op woensdag 20 januari 2010, 19:59:03
Citaat van: Hansje op woensdag 20 januari 2010, 10:39:34
Haha...nou mijn foto's zijn aardig, maar die van jouw zijn klasse hoor Piet ;)

Volgens mij ben jij toch een kleine/grote perfectionist als ik je zo hoor  :)

Succes met je werkzaamheden Piet, fijne dag nog !!

Hans.

Wat bedoel je precies Hans, kleine/grote of is het doorhalen wat niet gewenst is.  :D
Voor iets meer perfectie in de foto's zie hiervoor.
En het was best wel een fijne dag.

Nou niet opscheppen Piet  :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Maar weer wel een zeer mooie sfeer foto  :D

Gr Einte
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan
Je hebt gelijk Einte. :oops:
Zal het niet meer doen 8)
Re:PAB's Märklin baan
Prachtige foto's weer. 8)

Gr.
René
Re:PAB's Märklin baan
Ik wordt een beetje hebberig van zulke mooie foto's. Kopen,kopen,kopen!! :D
Mooi  hoor.

Gr Peter
Re:PAB's Märklin baan
peterke33
gast

Re:PAB's Märklin baan
hallo pab,

wauw seg dat zijn echte supper knappe foto's en ik denken dat ik knappe foto's maakten,maar als ik dit zie word ik wel even stil hoor.


groeten peter
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:PAB's Märklin baan
Hallo Piet,

Super mooie foto's. Ook een zeer fraaie lok. Je weet iedere keer weer te verbazen.

Groet

Ronald
Re:PAB's Märklin baan
Piet, ik zeg niks meer  :lol:

Nou voor deze keer dan...prachtige foto's !!

Groeten,

Hans  :)
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan
Bedankt voor jullie waarderende woorden. Vond het leuk om weer eens van uit een andere positie te fotograferen en met een groot diafragma. Meer focus op het onderwerp en daardoor de achtergrond wat vager.
Wel een kwestie van geduld, heb een foto of 15 gemaakt om deze drie er uit te halen.


Re:PAB's Märklin baan
Erik Middel
gast

Re:PAB's Märklin baan
Hoi!

Weer smullen die foto's! Mooie brug en de begroeing lijkt wel echt. Compliment!

Je zou voor een van de treinenbladen moeten fotograferen. We zouden nog veel van je kunnen leren.

Groetjes,

Erik
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan
Citaat van: Erik Middel op donderdag 21 januari 2010, 20:12:49
Hoi!

Weer smullen die foto's! Mooie brug en de begroeing lijkt wel echt. Compliment!

Je zou voor een van de treinenbladen moeten fotograferen. We zouden nog veel van je kunnen leren.

Groetjes,

Erik

Thanks Erik.