Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

PAB's Märklin baan; 15-03-2024 renault 4 CV cabrio

Gestart door pab maandag 27 juli 2009, 14:12:07

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re:PAB's Märklin baan
erikmiddel
gast

Re:PAB's Märklin baan
Hoi,

Werkelijk een baan om van te smullen! Complimenten!!

Door de hobby fotografie heb je oog voor detail. Ik denk dat dat een van de belangrijkste kwaliteiten is bij het bouwen van een baan. Beter een kleine baan met veel details, dan een grote onafgebouwde baan.

Dat zegt alweer genoeg, je kunt een baan nooit afmaken, en dat maakt deze hobby nou zo leuk!

Fijne jaarwisseling,

Erik
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan
Citaat van: erikmiddel op donderdag 31 december 2009, 19:25:39
Hoi,

Werkelijk een baan om van te smullen! Complimenten!!

Door de hobby fotografie heb je oog voor detail. Ik denk dat dat een van de belangrijkste kwaliteiten is bij het bouwen van een baan. Beter een kleine baan met veel details, dan een grote onafgebouwde baan.

Dat zegt alweer genoeg, je kunt een baan nooit afmaken, en dat maakt deze hobby nou zo leuk!

Fijne jaarwisseling,

Erik

Bedankt Erik

Ik vind het een mooie combinatie: fotografie en modelspoor
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan
Iedereen een geweldig 2010.

Re:PAB's Märklin baan
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:PAB's Märklin baan
Piet en Gretha jullie ook een goed maar vooral gezond 2010 toegewenst.


De groeten van,

Peter / degeluidsman.
Re:PAB's Märklin baan
peterke33
gast

Re:PAB's Märklin baan
hallo pab,


jij ook de beste wensen van ons en het beste voor 2010.


groeten peter,myriam&wout
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan
Hoi Piet en Gretha,

De beste wensen voor 2010 toegewenst.
Mooi dat je 39-er er weer is en het doet!!!

Groet Jos

Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan
Iedereen bedankt voor alle goede wensen.

Vandaag nog maar eens een foto gemaakt van mijn BR 39, detailopname deze keer

Diafragma: F/9
Belichting: 8 seconden
Iso: 200
Brandpuntafstand: 100 mm
Lens: EF100mm f/2.8 Macro USM
Geen flits

Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:PAB's Märklin baan
Hallo Piet,

Ik hoef niks meer te zeggen, maar toch een mooie foto  :shock: :shock:

Gr Einte
Re:PAB's Märklin baan
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:PAB's Märklin baan
DIT IS KUNST
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2008

offline
Re:PAB's Märklin baan
Inderdaad. Met allemaal HOOFDLETTERS.
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:PAB's Märklin baan
Piet,

Complimenten voor je baan mooie foto's zelden zo'n perfect afgewerkte scenery gezien.

Trouwens beste wensen voor 2010 veel modelbaanplezier.

Groet

Ronald
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan
Heren, ik wordt helemaal stil van jullie waarderende woorden.
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2010

offline
Re:PAB's Märklin baan
Echt waar de mooiste baan die ik ooit op deze forum heb gezien  :shock: :shock: (niet dat die van andere lelijk zijn maar die zijn ook prachtig  :lol:)

MVG Clint
Re:PAB's Märklin baan
Hoi Piet,

Wat een prachtige loc hè die BR 39. 8)
Ik geniet er iedere keer van als ze op mijn baan rijdt.
En zoals gewoonlijk is ze weer prachtig op de foto gezet. :)

Gr.
René
Re:PAB's Märklin baan
erikmiddel
gast

Re:PAB's Märklin baan
Wederom een ontzettend mooie en scherpe foto. Leuk om ook de instellingen erbij te lezen. Stond de camera op statief? Moet haast wel.

Een kleine tip die ik in een fotografieblad las deze week op schiphol. Een foto wordt nog mooier als je de loc fotografeerd met de aandrijfstangen bij de wielen (is daar een naam voor?) in de laagst mogelijke stand bij de rail te hebben.

Groetjes,

Erik
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan
@ Clint

High score!   :lol: :lol:
Bedankt Clint.
Ben er zelf ook wel tevreden over, maar zie nog steeds dingen waarvan ik denk dat het beter had gekund. Ook ik leer nog voortdurend bij.
Helpt ook dat ik altijd veel aandacht aan het maken van de foto's besteed.
Nogmaals enorm bedankt. 

@ René

Helemaal met je eens wat betreft de BR 39 en bedankt voor het compliment.

@ Erik

Camera stond uiteraard op statief en deze keer gebruikte ik te timer omdat ik vergeten was de afstandbediening mee naar de treinkamer te nemen.
Instellingen opnemen vind ik wel handig, omdat je deze dan niet hoeft op te zoeken. Geleerd van anderen in een ander forum. Staan uiteraard ook in de EXIF informatie, maar die is niet altijd direct opvraagbaar en bij sommigen ook niet ingevuld.
Ik gebruik deze EXIF informatie ook om zelf te bekijken hoe het beter kan, wat wel en niet goed is gegaan, enz.
Mooie tip over de stand van de drijfassen. Ga ik binnenkort eens proberen.
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan
Naar aanleiding van de tip van Erik een nieuwe foto gemaakt van de BR 39, nu met de drijfstangen in de onderste stand.

Diafragma: F/16
Belichting: 20 seconden
Iso: 200
Brandpuntafstand: 100 mm
Lens: EF100mm f/2.8 Macro USM
Geen flits



En omdat ik toch bezig was ook maar een detailopname van de voorkant.

Diafragma: F/16
Belichting: 20 seconden
Iso: 200
Brandpuntafstand: 100 mm
Lens: EF100mm f/2.8 Macro USM
Geen flits




Waar dat stof allemaal vandaan komt :cry:
Re:PAB's Märklin baan
Piet, prachtige foto's  :)

Betreft dat stof...dat komt overal van af, als er in de zomer een zonlichtbundel ( geen buffel  :lol: ) naar binnen komt, dan zie je pas echt hoeveel stof er door de lucht gaat woow  :shock:

Veel plezier in 2010 Piet ;)

Groeten,

Hans.
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan
Citaat van: Hansje op maandag 04 januari 2010, 16:30:17
Piet, prachtige foto's  :)

Betreft dat stof...dat komt overal van af, als er in de zomer een zonlichtbundel ( geen buffel  :lol: ) naar binnen komt, dan zie je pas echt hoeveel stof er door de lucht gaat woow  :shock:

Veel plezier in 2010 Piet ;)

Groeten,

Hans.

Bedankt Hans.
Eigenlijk moet ik voor het nemen van een foto de loc even schoonblazen met een blaasbalgje dat ik ook gebruik voor mijn lenzen. Je weet wel, een rubber bolletje met een pijpje al dan niet voorzien van een kwastje.
Re:PAB's Märklin baan
PeterBrz
gast

Re:PAB's Märklin baan
Ja het stof zie je nu eenmaal als je zo'n gedetaileerde foto's maakt, maar geen mens die daar op let! :D Prachtige foto weeral Piet :wink:

Groeten, Peter
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2010

offline
Re:PAB's Märklin baan
 :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Ben gewoon jaloers op jou baan geworden, en vooral je rollend materiaal  :shock: :shock:
Ook dit wééér een zeer mooie foto, en dat stof , zie je tog niet zo heel erg als je vanaf je baan staat tog?>  :mrgreen:
moet er nog veel gedaan worden aan je baan voordat die af is??  :lol:

MVG Clint
Re:PAB's Märklin baan
erikmiddel
gast

Re:PAB's Märklin baan
Prachtig om te zien!

Inderdaad doordat de drijfstangen in de laagste stand staan, is de belijning ook mooier! Ziet er schitterend uit hoor :)

Ik blijf je baan en foto's volgen.

Groetjes,

Erik
Re:PAB's Märklin baan
Piet, nog een vraag....weather jij ook wagons, durf het bijna niet te vragen...en LOKS  :)

Wat vindt jij van weatheren in het algemeen ??

Groeten,

Hans ;)
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan
Citaat van: Hansje op maandag 04 januari 2010, 19:11:56
Piet, nog een vraag....weather jij ook wagons, durf het bijna niet te vragen...en LOKS  :)

Wat vindt jij van weatheren in het algemeen ??

Groeten,

Hans ;)

ik weet dat in het stoomtijdperk alles heel snel vuil werd, maar ik heb mij nog niet gewaagd aan het weatheren van locomotieven Sommige wagons heb ik wel een beetje geweatherd, maar niet veel en ook niet overdreven.
Ik vind het eigenlijk wel een beetje zonde om een locomotief van ? 400 aan te pakken.

In het echt kunnen zelfs de stoomlocomotieven er ook heel mooi en schoon uitzien





Ik heb wel een geweatherde BR50 (zo gekocht) en wat wagons die fabrieksmatig zijn geweatherd.
Met gebouwen, rails, seinen, lampen, scenery, auto's en andere zaken heb ik er absoluut geen probleem mee, en weather ze bijna altijd. Ik ben niet zo voor een enorm zware weathering, zoals je wel eens ziet. Gaat er dan een beetje overdreven uitzien.
Je bent ook in Duitsland geweest, dan weet je ook dat men er zijn best doet om ook oude huizen er als nieuw uit te laten zien. Dit in tegenstelling tot Engeland waar ook nieuwe gebouwen er uit kunnen zien alsof ze dringend aan onderhoud toe zijn.  :)
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan
@ Peter

Vervelende bij is dat het mij bij het bekijken van de foto altijd meteen opvalt.
Waarna ik me voor neem om de volgende keer toch echt eerst alles schoon te maken.
Als het te storend wordt maak ik een nieuwe foto  :D
Bedankt voor de complimenten.

@ Clint.

Als ik rij erger ik mee ook niet zoveel aan het stof, maar op zo'n foto valt het meer op.
Mijn baan is al heel lang bijna af, maar steeds verzin ik weer een reden om een stukje te veranderen. Houd je van de straat. Alternatief is alles op nieuw opzetten. Heb ik ook wel eens over nagedacht, maar even nog niet.
Wissels en seinen schakel ik nu nog analoog, kan ik ook eens gaan veranderen als ik geld genoeg en tijd over heb  8)
Ook bedankt voor je complimenten


@ Erik.
Was een leuke tip van je, bedankt nog daarvoor.
Heeft wel iets, in de toekomst maar op gaan letten.
Re:PAB's Märklin baan
Bedankt voor je mooie uitleg Piet  :)

Soms zie je inderdaad dingen die een beetje over de top zijn, zoals ze dat zo mooi kunnen zeggen.

Heb jij een foto (liefst in detail) van een geweatherd sein...ik wil binnenkort ook wat gaan weatheren op dat gebied.

Groeten,

Hans.
Re:PAB's Märklin baan
peterke33
gast

Re:PAB's Märklin baan
hallo pab,

even naar je foto's gekeken,man man echt heel mooi gemaakt seg.vraagje gebruik jij en statief,ik heb een al een deftige codak hier,maar als ik jou foto's zie die echt prachtig.

groeten peter
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan
Er zal een tijdje  radiostilte zijn in dit draadje. Vanmorgen is mijn moeder overleden. En hoewel ze een respectable leeftijd heeft bereikt is toch altijd te vroeg.
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:PAB's Märklin baan
Citaat van: pab op dinsdag 05 januari 2010, 22:29:27
Er zal een tijdje  radiostilte zijn in dit draadje. Vanmorgen is mijn moeder overleden. En hoewel ze een respectable leeftijd heeft bereikt is toch altijd te vroeg.

Hallo Piet,

Bij deze wil ik je condoleren met het overlijden van je Moeder.

Ik wens jou en de familie heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.


Gr Einte
Re:PAB's Märklin baan
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:PAB's Märklin baan
Piet,

Ik wens jou en je familie veel sterkte toe.

Peter / degeluidsman.
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2006

a'j plat kunt proatn, mo'j 't neet loaten

offline
Re:PAB's Märklin baan
Hallo Piet,

Gecondoleerd met het overlijden van je moeder.
Tevens heel veel sterkte voor jou en de familie in de komende moeilijke tijd.
Re:PAB's Märklin baan
Gecondoleerd Piet  :(  ...veel sterkte toegewenst.

Het is altijd verdrietig...mijn moeder is al op 56 jarige leeftijd overleden, de ene dag deed ik nog boodschappen met haar, de andere dag was ze dood...s'nachts plotseling overleden  :(

Sterkte !!

Hans.
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:PAB's Märklin baan
Gecondoleerd Piet veel sterkte de komende tijd. Ook op een respectabele leeftijd is het altijd een groot verlies.

Groet

Ronald
Re:PAB's Märklin baan
Piet, gecondoleerd met het overlijden van je moeder.
Heel veel sterkte de komende tijd.

Gr.
René
Re:PAB's Märklin baan
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:PAB's Märklin baan
Dag Piet.
Gecondoleerd met het overlijden van je moeder.
Op het moment van overlijden maakt het niet uit of je moeder een respectabele leeftijd bereikt heeft, maar later kun je dit daardoor beter accepteren.

Eigenlijk wilde ik jou complimenteren met de prachtige en haarscherpe foto's die je geplaatst hebt, maar na het bericht gelezen te hebben dat je moeder is overleden, kan ik je alleen maar veel sterkte wensen.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.   
Re:PAB's Märklin baan
erikmiddel
gast

Re:PAB's Märklin baan
Dag Piet,

Gecondoleerd met het overlijden. Ik wens je heel veel sterkte de komende tijd. Dit forum is altijd minder belangrijk dan familie of goede foto's.

Sterkte!

Groetjes,

Erik
Re:PAB's Märklin baan
Gecondoleerd Piet en sterkte de komende tijd.
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan
Hoi Piet,

Gecondoleerd met het overlijden van je moeder. Ik wens je veel sterkte voor jou en je familie in de komende moeilijke tijd.

Met vr. groet,
Jos
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2008

offline
Re:PAB's Märklin baan
Dag Piet,

Gecondoleerd met het overlijden van je moeder.
Wens jouw en je familie veel sterkte de komende tijd.


Maikel
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:PAB's Märklin baan
Hoi Piet, gecondoleerd met het overlijden van je moeder, hoe oud ook het blijft altijd je moeder, sterkte, vr gr Arie
Re:PAB's Märklin baan
We kennen elkaar niet maar veel sterkte.

Gr Peter
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:PAB's Märklin baan
Gecondoleerd met het overlijden van je moeder.Heb dat 6 weken geleden ook meegemaakt.Heb er sterkte uit geput en nog wat sneller verder gewerkt zoals zij wou.
Re:PAB's Märklin baan
greumel
gast

Re:PAB's Märklin baan
Ook van mij uit sterkte voor jullie ik weet hoe het voelt 2 jaar geleden mijn vader op 59 jarige leeftijd en na 6 jaar een slopende ziekte verloren
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan
Een prachtig forum is dit.
Mooie warme en ondersteunende woorden van mensen die je alleen van dit forum kent.
Afgelopen periode was heel hectisch. Ben vandaag pas toegekomen aan het lezen van deze berichten.
Deze woorden helpen echt.

Mijn moeder is ruim 89 jaar geworden. Haar gedachten waren gelukkig nog helder. Het laatste half jaar liet het lichaam haar in de steek.
Ze is rustig in haar eigen huis gestorven, ze woonde nog zelfstandig.
Het was een fantastische vrouw, maar gelukkig zullen de meesten dat van hun moeder kunnen zeggen, met veel belangstelling voor ons en haar omgeving.
We zullen haar missen. Bij de pakken neerzitten zou niet van haar mogen.

Nog maals bedankt voor jullie ondersteuning.
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan
Wil eindelijk eens een poging gaan wagen om met mijn in Rijswijk gekocht mal muurtjes te gaan maken.
Heb een pak pleistergips gekocht bij de bouwmarkt.

Kan ik dit gewoon mengen met water of is het verstandig om een drupje afwas in het water te doen om de oppervlakte spanning wat te verminderen.

Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan
Hallo Pab,

Misschien wat aan de late kant, maar ik wil je toch even sterkte wensen met het verlies van je moeder.

Groeten Jan Willem
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan
Citaat van: Janvis op woensdag 13 januari 2010, 14:03:15
Hallo Pab,

Misschien wat aan de late kant, maar ik wil je toch even sterkte wensen met het verlies van je moeder.

Groeten Jan Willem

Nooit te laat Jan Willem, bedankt.
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:PAB's Märklin baan
Citaat van: pab op woensdag 13 januari 2010, 13:56:26
Wil eindelijk eens een poging gaan wagen om met mijn in Rijswijk gekocht mal muurtjes te gaan maken.
Heb een pak pleistergips gekocht bij de bouwmarkt.

Kan ik dit gewoon mengen met water of is het verstandig om een drupje afwas in het water te doen om de oppervlakte spanning wat te verminderen.



Hallo Piet,

Er staat een heel verhaal hoe je gips moet mengen voor bergen op mijn draadje
van WimN klik en
klik
hoop dat je er iets van kan gebruiken  :D

Gr Einte
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2008

offline
Re:PAB's Märklin baan
Citaat van: pab op woensdag 13 januari 2010, 13:56:26
Wil eindelijk eens een poging gaan wagen om met mijn in Rijswijk gekocht mal muurtjes te gaan maken.
Heb een pak pleistergips gekocht bij de bouwmarkt.

Kan ik dit gewoon mengen met water of is het verstandig om een drupje afwas in het water te doen om de oppervlakte spanning wat te verminderen.



Is dit gips wel sterk genoeg. Hoorde in Houten de mensen van Anita decor zeggen geen roodband of iets dergelijks te gebruiken.Brokkelt snel af. Hun bevolen modelgips aan. Heb hetzelf nog niet geprobeerd maar er zijn vast mensen die het wel weten.

Maikel
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:PAB's Märklin baan
Citaat van: vanb op woensdag 13 januari 2010, 15:27:04
Citaat van: pab op woensdag 13 januari 2010, 13:56:26
Wil eindelijk eens een poging gaan wagen om met mijn in Rijswijk gekocht mal muurtjes te gaan maken.
Heb een pak pleistergips gekocht bij de bouwmarkt.

Kan ik dit gewoon mengen met water of is het verstandig om een drupje afwas in het water te doen om de oppervlakte spanning wat te verminderen.



Is dit gips wel sterk genoeg. Hoorde in Houten de mensen van Anita decor zeggen geen roodband of iets dergelijks te gebruiken.Brokkelt snel af. Hun bevolen modelgips aan. Heb hetzelf nog niet geprobeerd maar er zijn vast mensen die het wel weten.

Maikel

Ik heb rotband tegellijm gekocht, die flexibeler dan gips zie hier klik  :D bij deze link  Bergen tegellijm directe link werkt niet  :shock:

Gr Einte