Citaat van: Hansje op donderdag 13 augustus 2009, 12:14:39
Piet, betreffende die 25 jaar....ben je dan min of meer constant bezig geweest, heb je nooit een moment gehad dat je even je inspiratie kwijt was.
Of dat je werk een lange tijd heeft stilgelegen...wat is je geheim
Ik merk zelf altijd dat ik er wel beweging in moet houden, net als mijn stoomloks
Beetje als met hersenen, je moet ze blijven trainen.
Gaarne info...mensen hier komt het geheim van Piet
Succes en groet,
Hans.
Hans
Als ik het verklap is het geen geheim meer.
Eigenlijk ben ik altijd wel constant bezig geweest. Eerst met het gedegen plannen (met potlood, papier en sjabloon). Ik ben wel een beetje van een goede planning is het halve werk (beroepsdeformatie).
Daarna uitwerking van de planning en aanpassen waar noodzakelijk. Budget natuurlijk niet onbeperkt.
Vrouw en twee kinderen en nu ook kleinkinderen vragen en vroegen uiteraard ook de nodige aandacht om maar niet te vergeten mijn werk (vaak 60 uur of meer per week inclusief reistijd). Wel altijd geprobeerd om regelmatig daadwerkelijk en planmatig met de baan bezig te zijn. Met de treinen rijden kan heel ontspannend zijn.
Nu ik ben gepensioneerd heb ik aanzienlijk meer tijd beschikbaar, dus kunnen er ook weer meer dingen worden aangepakt.
Nooit een grote dip gehad. Ik kan altijd met heel veel plezier bladeren door een catalogus, een boek, een magazine of een website. Ook het rondsnuffelen in een winkel mag ik graag doen. Ben niet zo dol op beurzen, maar komen wel geregeld in Houten. Uit al die dingen haal ik mijn ideeën. Als ik iets zie wat mij aanstaat dan probeer ik dat te vertalen naar mijn baan en het verder uit te werken met de doelstelling het minstens zo goed of beter te doen. Soms is dat gauw gebeurd, een paar nieuwe preiserleins bijv. Soms duurt dat een tijdje zoals vervangen van wissels in het hoofdspoor. Nog steeds is het budget niet onbeperkt.
Dat is het wel zo'n beetje
Oh ja, oefening baart kunst is nog steeds waar.