Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

PAB's Märklin baan; 15-03-2024 renault 4 CV cabrio

Gestart door pab maandag 27 juli 2009, 14:12:07

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: PAB's Märklin baan; 04-08-2018: nieuw de BR 23 003
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: PAB's Märklin baan; 04-08-2018: nieuw de BR 23 003
Dat zijn altijd de leuke ritjes om dit prachtige materiaal op te halen. :)
Veel rijplezier toegewenst met deze mooie loc.

Groet Michel
Re: PAB's Märklin baan; 04-08-2018: nieuw de BR 23 003
Succes met deze mooie stoomloc. Ik heb zelf ook de BR 23 en ik vind het ook een hele mooie loc.
Re: PAB's Märklin baan; 04-08-2018: nieuw de BR 23 003
Michel, Tony en Irmo, bedankt voor jullie reactie.
Alle waardeerders:  :thumbup: :thumbup:

@ Irmo: Dit is mijn tweede BR 23

@ Michel: Dat is ook zo, maar twee in een week  :D. Ben ook geen figuur die denkt, ik laat hem nog maar even liggen.

@ Tony: een stuk of 80, de tenderlocomotieven meegerekend
Re: PAB's Märklin baan; 04-08-2018: nieuw de BR 23 003
Piet,

Is inderdaad een mooie loc, ben de 50 en de 23 deze week ook gaan ophalen, twee prachtige locs erbij, alleen, bij mij kunnen ze niet in zo'n schitterende omgeving rondpuffen.....

Mvg, Luc
Re: PAB's Märklin baan; 04-08-2018: nieuw de BR 23 003
Piet

Wauw je hebt weer een mooie loc gekocht, ik heb de BR23 hier met zilveren ringen is mijn favoriet op het moment  :P
Re: PAB's Märklin baan; 04-08-2018: nieuw de BR 23 003
Citaat van: VC op zondag 05 augustus 2018, 21:04:57
Piet,

alleen, bij mij kunnen ze niet in zo'n schitterende omgeving rondpuffen.....

Mvg, Luc


Hoi Luc
Ik ben ook al een tijdje bezig aan deze baan, 35 jaar onderhand.
Re: PAB's Märklin baan; 04-08-2018: nieuw de BR 23 003
Peter,

Ik heb ook de 23 001. Niet zo onder indruk van de rij eigenschappen en het geluid van die locomotief.
Re: PAB's Märklin baan; 04-08-2018: nieuw de BR 23 003
Dag Piet.
Zo'n 23'r is een prachtige aanwinst, wel niet zo mooi als een BR50 maar wat afwisseling moet er zijn! :D
De 23 001 is een prachtige stoomloc maar wel jammer de rij eigenschappen en het geluid wat tegenvallen.
En natuurlijk weer prachtig op de foto gezet.

Veel plezier met deze mooie nieuwe aanwinst.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: PAB's Märklin baan; 04-08-2018: nieuw de BR 23 003
Wederom hele fraaie foto's van een hele fraaie machine. Veel plezier met je aanwinst.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: PAB's Märklin baan; 04-08-2018: nieuw de BR 23 003
Mooie loc, die 23 003.
Wél vreemd dat slechts aan de meesterzijde een Indusi zit. Verkeerde zuinigheid van Märklin?
Terwijl deze loc veelal werd ingezet in het keertreinbedrijf omdat ze even snel vooruit als achteruit kon rijden.

Ik heb m'n 23 001 ook voorzien van een Indusi aan de stokerzijde ===> klik

Re: PAB's Märklin baan; 04-08-2018: nieuw de BR 23 003
Bijzonder fraaie foto's van jouw 23 Wim.
War heb jij de tweede indusi aangeschaft? Als onderdeel bij Märklin? Wellicht een idee om de mijne ook aan te passen.
Ik zie op documentatie dat de indusi is vastgemaakt aan het achterste loopstel dmv twee gaatjes. Moet een overzienbare klus zijn denk ik
Re: PAB's Märklin baan; 04-08-2018: nieuw de BR 23 003
Beste Piet, ik heb de Indusi destijds bij Keuterman aangeschaft.
Monteren is eenvoudig. Inprikken en klaar.
Re: PAB's Märklin baan; 04-08-2018: nieuw de BR 23 003
Dank je wel
Re: PAB's Märklin baan; 04-08-2018: nieuw de BR 23 003
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: PAB's Märklin baan; 04-08-2018: nieuw de BR 23 003
 @citaat en  @citaat @citaat Na het overlijden van de heer Keuterman is de firma (gedeeltelijk) overgenomen door Veldhuis modeltreinen. Het leveren van onderdelen is gestopt. http://www.keuterman.nl/levering-van-onderdelen/.

Wellicht kan der importeur je verder helpen https://www.marklin.nl/bedrijf/contact/

Re: PAB's Märklin baan; 04-08-2018: nieuw de BR 23 003
Citaat van: brund55 op maandag 13 augustus 2018, 15:03:23
Wellicht kan der importeur je verder helpen https://www.marklin.nl/bedrijf/contact/

Ik wist dat Keuterman er mee gestopt was.
Je kunt deze onderdelen ook rechtstreeks bij Märklin bestellen heb ik gezien. Wel verzendkosten dan natuurlijk.
Re: PAB's Märklin baan; 04-08-2018: nieuw de BR 23 003
 @citaat Verzendkosten vanaf Keuterman was: Briefpost.
Re: PAB's Märklin baan; 04-08-2018: nieuw de BR 23 003
Piet,

Heb op mijn machine ook eens nagekeken, de indusi zit er alleen langs de rechterzijde. De linkerzijde heeft gewoon twee gaatjes.....

Mvg, Luc
Re: PAB's Märklin baan; 04-08-2018: nieuw de BR 23 003
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: PAB's Märklin baan; 04-08-2018: nieuw de BR 23 003
Dat zijn weer 2 hele mooie machines. Die 23 vind ik ook erg mooi maar hoop nog altijd dat marklin een nieuwe 23 met blanke ketelbanden uit brengt. Begreep dat er nogal gedoe was met de 23 001 en rookgeneratoren, en ook het drijfwerk zit verkeert gemonteerd bij de 001.
Re: PAB's Märklin baan; 16-09-2018: nieuw biertransport
Tijdens onze vakantie zijn we ook langs geweest bij Hünerbein in Aken.
Uiteraard weer een bierwagonnetje (van Brawa) en een auto (van Busch) aangeschaft.






Re: PAB's Märklin baan; 16-09-2018: biertransport
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: PAB's Märklin baan; 16-09-2018: biertransport
Piet,

Wat een prachtige bierwagon heb je meegenomen uit Aken. :) :thumbup:
Ook de gekochte bierauto ziet er geweldig uit en voelt zich al aardig thuis in het verkeer op je sfeervolle plein.

Groet Michel
Re: PAB's Märklin baan; 16-09-2018: biertransport
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: PAB's Märklin baan; 16-09-2018: biertransport
Hoi Piet,

In die winkel kan ik uren rondkijken, het ene is nog mooier dan het andere.
Jij hebt een prima keus gemaakt zo te zien  :thumbup: :thumbup:

Veel plezier ermee.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: PAB's Märklin baan; 16-09-2018: biertransport
Dag Piet.
Zo'n bezoek aan een prachtige modelbouwzaak als die van Hünerbein levert ook altijd wel weer een mooie aanwinst op! :D
Ook deze laatste aanwinsten staan weer prachtig op jouw bijzonder fraaie baan.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: PAB's Märklin baan; 16-09-2018: biertransport
AlbertJan, Peter en Michel.
Bedankt voor jullie commentaar.

Ja Hünerbein is een toch wel een vast onderdeel van het programma als we in de buurt zijn.
Ik had niet opgelet, maar las nog juist op tijd dat Aken ook een milieu zone heeft ingesteld. Was er al een tijdje niet geweest.
Het alternatief, gratis parkeren op een park en ride buiten de zone en voor 5 euro en een bus retour voor max 4 personen naar het centrum. Aanzienlijk goedkoper dan de parkeergarage en ongeveer net zo snel. Volgende keer doen we het weer zo.
Re: PAB's Märklin baan; 16-09-2018: biertransport
Die auto van Bush is echt geweldig :arrow: :thumbup:
en die tip van het parkeren nemen we ook mee, bedankt.
Re: PAB's Märklin baan; 16-09-2018: biertransport
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: PAB's Märklin baan; 16-09-2018: biertransport
Hi Piet,

Mooie wagen en die Bockbier leverancier is al druk met leveringen en ook al helemaal opgenomen in het verkeer.
Wel ff zitten googlen maar geen dak parkeren gevonden, graag locatie.

groet
Harald
Re: PAB's Märklin baan; 16-09-2018: biertransport
Lid sinds: 2009

Grüezi midänand!

offline
Re: PAB's Märklin baan; 16-09-2018: biertransport
Re: PAB's Märklin baan; 16-09-2018: biertransport
Citaat van: Haradigi op maandag 17 september 2018, 12:10:01

Wel ff zitten googlen maar geen dak parkeren gevonden, graag locatie.

groet
Harald

Wij hebben geparkeerd op de parkeerplaats Westfriedhof. Als je in Vaals de grens overgaat is het een klein stukje rijden. Gratis parkeren, in het centrum uitstappen bij Elisenbrunnen. Klein stukje lopen en je bent er.
Re: PAB's Märklin baan; 16-09-2018: biertransport
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: PAB's Märklin baan; 16-09-2018: biertransport
 @citaat
bedankt

groet
Harald
Re: PAB's Märklin baan; 16-09-2018: biertransport
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: PAB's Märklin baan; 16-09-2018: biertransport
Wat een prachtige aanwinsten en wat een schitterende foto's. Het is altijd weer genieten in dit topic :thumbup: !


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: PAB's Märklin baan; 04-08-2018: BR 23 003
Citaat van: pab op zaterdag 04 augustus 2018, 17:59:58
Kon ik vorige week de BR 50 3045 ophalen, deze week was de BR 23 003 binnen gekomen. Dus weer een ritje naar Vlaardingen.

Misschien beetje rare vraag en heb ik iets gemist tussen de andere posts, maar wie of wat zit er in Vlaardingen? Voor mij is dat dicht bij mijn werk en dus mogelijk een interessant adres.

Alvast bedankt
Gr
Bastiaan
Re: PAB's Märklin baan; 16-09-2018: biertransport
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: PAB's Märklin baan; 16-09-2018: biertransport
Da's een gemakkelijke: Google "modelspoor in Vlaardingen" en je hebt je antwoord.

Ik ken ze alleen van de site, ik kom nooit in de buurt van Vlaardingen. Anders was ik zeker al een keertje gaan kijken. Via de site heb ik echter al een paar keer wat gekocht en dat sturen ze dan gewoon op. Ben er heel tevreden mee.

P.S. De zoekfunctie van die site werkt op mijn pc niet in Google Chrome, wel in IE. Voordat ik dat doorhad vond ik de site lastig te gebruiken.
Re: PAB's Märklin baan; 16-09-2018: biertransport
Citaat van: speeltmettreintjes op zaterdag 22 september 2018, 23:24:33
Da's een gemakkelijke: Google "modelspoor in Vlaardingen" en je hebt je antwoord.

Ik ken ze alleen van de site, ik kom nooit in de buurt van Vlaardingen. Anders was ik zeker al een keertje gaan kijken. Via de site heb ik echter al een paar keer wat gekocht en dat sturen ze dan gewoon op. Ben er heel tevreden mee.

P.S. De zoekfunctie van die site werkt op mijn pc niet in Google Chrome, wel in IE. Voordat ik dat doorhad vond ik de site lastig te gebruiken.

Thanks 👍
Re: PAB's Märklin baan; 16-09-2018: biertransport
Hoi Piet,

Je bent dus in de "snoepwinkel" geweest voor modelbouwers  :D :D
Mooie aanwinsten en wat ook mooi is hoe jij ze op de foto zet (kan gewoon op een poster)  :thumbup:

veel succes ermee.

Groet Ronald  :)
Re: PAB's Märklin baan; 16-09-2018: biertransport
Bedankt voor alle complimenten.

Sinds de Wapstad is gestopt, ben ik overgestapt naar Modeltreinexpress in Vlaardingen. Is voor mij makkelijker te bereiken dan de Houtloods (sneller en meer parkeerruimte) en de collectie is groter. Hun website is misschien niet de fraaiste maar wel makkelijk zoeken (ook in Chrome en Edge bij mij).

De winkel staat echt propvol met allerlei modelspoorartikelen.

Vergeleken met Hünerbein is dit echter nog een kleine winkel. Met name de selectie modelauto's is daar enorm en ook mooi uitgestald. Dit geldt trouwens niet alleen voor de modelauto's

Inmiddels heb ik ook de insider jaarwagon 2018 op kunnen halen

Re: PAB's Märklin baan; 25-09-2018: insider jaar wagon 2018
De verzameling bierwagons is weer uitgebreid met 2 nieuwe wagons. Beide gemaakt door Brawa





Re: PAB's Märklin baan; 05-10-2018: nieuwe bierwagons
Lid sinds: 2010

MärklinCS2 + Windigipet: DB Ep3 diesel + stoom

offline
Re: PAB's Märklin baan; 05-10-2018: nieuwe bierwagons
Mooie wagons!
Re: PAB's Märklin baan; 05-10-2018: nieuwe bierwagons
Hoi Piet,

Mooie wagons.  :thumbup:

Zijn er onderhand nog bierwagons die je niet hebt.... >:-D >:-D je hebt onderhand een collectie daar is een treinenwinkel jaloers op  :-)

Succes ermee.

groet Ronald  :)
Re: PAB's Märklin baan; 05-10-2018: nieuwe bierwagons
Lid sinds: 2010

MärklinCS2 + Windigipet: DB Ep3 diesel + stoom

offline
Re: PAB's Märklin baan; 05-10-2018: nieuwe bierwagons
Volgens mij schuim je de modelspoormarkt af naar bierwagens...
Re: PAB's Märklin baan; 05-10-2018: nieuwe bierwagons
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: PAB's Märklin baan; 05-10-2018: nieuwe bierwagons
Veel (rij)plezier met de twee prachtige aanwinsten Piet. :) :thumbup:

Groet Michel
Re: PAB's Märklin baan; 05-10-2018: nieuwe bierwagons
Dag Piet.
Dat zijn weer prachtige aanwinsten maar ja, Brawa maakt ook (bijna) altijd prachtig materieel! O:-D

Veel plezier met deze mooie uitbreiding van je biercollectie.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: PAB's Märklin baan; 05-10-2018: nieuwe bierwagons
@ AlbertJan en @ Michel

Dank je wel. De Brawa wagens zijn inderdaad fraai, maar ook redelijk fragiel. Ik zet er Märklin kortkoppelingen op, die doen het wat beter dan de Brawa koppelingen.


@ Robert en @Ronald

Afschuimen is een wat groot woord. Deze kwamen onder mijn aandacht door een nieuwsbrief van Brawa. Van de 4 mogelijke types heb ik deze twee gekozen. Ook mijn budget is beperkt. Verder beperk ik mij over het algemeen tot wagons met een remmershuisje en met een (voor mij) aantrekkelijk opschrift van Märklin, Trix of Brawa
Ik vermoed dat er duizenden bierwagons op de markt zijn (gebracht), ik heb daar slechts een heel beperkt aantal van (nu 137).
Re: PAB's Märklin baan; 05-10-2018: nieuwe bierwagons
Afgelopen zaterdag in Houten weer een aantal bomen kunnen kopen. Nadat ik een paar maanden terug de centrale bomen bij de brug heb vervangen, wilde ik ook dezelfde soort bomen op hoge stam voor de overgebleven 3 totaal verkleurde berka bomen. Ik heb 2 bomen van ruim 20 cm en 1 boom van ongeveer 16 cm gekocht. Deze zijn, net als de eerdere bomen, van MBR.

Kon dezelfde "gaten" gebruiken als voor de oude bomen, dus het plaatsen was niet zo moeilijk.


Ook meteen de bomen opengesteld voor wat fauna.
















Re: PAB's Märklin baan; 14-10-2018: nieuwe bomen
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: PAB's Märklin baan; 14-10-2018: nieuwe bomen
Piet,

Het verwisselen van de bomen is goed gelukt lijkt mij na het zien van deze schitterende foto's. :) :thumbup:

Groet Michel
Re: PAB's Märklin baan; 14-10-2018: nieuwe bomen
Hoi Piet,

Deze bomen zijn echt prachtig van MBR. Ik maak zelf veel bomen (zie maar in mijn draadje) maar van Anita Decor zijn ze ook mooi, maar je moet dan wel in de buidel tasten... :-(

Het is weer schitterend geworden Piet, zo komt je brug ook mooi uit met de bomen op de voorgrond. Kan je weer mooie foto's nemen.  :thumbup:

Groet Ronald  :)
Re: PAB's Märklin baan; 14-10-2018: nieuwe bomen
Hallo Ronald

Dank je wel
De MBR bomen zijn inderdaad fraai. Maar ook niet goedkoop.
Anita decor gebruik ik ook, staan aan de linkerkant achter de MBR bomen aan de andere kant van de rails. Het merk is niet zo belangrijk, als de bomen er maar mooi genoeg uitzien.
Een heel verschil met de plastic bomen van Faller waar ik 50 jaar geleden mee begon :lol: :lol:
Re: PAB's Märklin baan; 14-10-2018: nieuwe bomen
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: PAB's Märklin baan; 14-10-2018: nieuwe bomen

Dat zijn schitterende exemplaren, Piet  :thumbup:

Ik had ze nog nooit gezien, maar ze zijn de moeite ( geld  :D ) meer dan waard !
Is trouwens een heel mooi stuk baan, waar ze staan, maar dat had ik al eens getypt  :P

Grtz Tony
Re: PAB's Märklin baan; 14-10-2018: nieuwe bomen
Is alweer een tijdje geleden dat ik tijd kon besteden aan de modelbaan. Gisteren nog wat figuurtjes op de baan gezet en "quick en dirty" wat foto's gemaakt. Deze keer wel de flitser gebruikt en uit de hand gefotografeerd.


In tijdperk 3 past nog wel een schoenpoetser bij het station. De sandwichman op een wat sarcastische plek gezet. En verder nog wat snelle foto's gemaakt. Moet nodig stof verwijderen heb ik ook gezien.









Re: PAB's Märklin baan; 28-10-2018: nieuwe foto's
Ha die Piet.
Op de vroege donderdagochtend weer even heerlijk zitten genieten van deze prachtige foto's! :thumbup:
De baan is prachtig, en helemaal met het plaatsen van de nieuwe bomen, maar de details zijn om van te smullen.
Bijzonder leuk om te zien hoe je elk mini tafereeltje tot een feest van kijkgenot weet om te toveren.
Niet alleen erg mooi gemaakt maar ook haarscherp op de foto gezet.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: PAB's Märklin baan; 28-10-2018: nieuwe foto's
Dank je wel voor je altijd mooie en inspirerende commentaar.
Haarscherp is een kwestie van geduld en een vaste hand (of statief). Bijna elke camera maakt scherpe foto's, maar soms moet je even goed kijken waarop wordt scherp gesteld. Voor dit soort opnames maakt ik doorgaans gebruik van slechts één van de 45 mogelijke scherpstelpunten.
Re: PAB's Märklin baan; 28-10-2018: nieuwe foto's
Hoi Piet,

Wat een foto's weer, helemaal top  :thumbup:
Erg leuke details en scene's op je baan.

Kan je niet eens een workshop organiseren, treinen fotograferen  >:-D

Groet Ronald  :)