Afgelopen week weer een aantal bestellingen op kunnen halen mijn modelbaan gerelateerd kerstcadeau op de baan kunnen plaatsen.
De gitarist heb ik voorkerstmis gekregen. De speurtocht naar een mooi plekje duurde even. De voorkeur locatie gaf problemen vanwege het ondergrondse deel. Het alternatief had wat "versleten" bomen, waardoor ik deze wilde vervangen. De bijbehorende geluidsmodule ook maar aangeschaft. De bomen zijn van MBR.
Verder is ook de wagonset voor achter mijn BR 38 binnengekomen ((de set behorend bij het 2e clubmodel 2021)
Uiteindelijk was dit aardig wat werk, ook onder de tafel. Daar kwam nog bij dat Viessmann een kleurenschema gebruikt dat afwijkt van Märklin. (bruin voor + en geel voor -). Nu zou dat in wisselstroom niet zoveel mogen uitmaken, maat op en of andere manier was dat wel zo. Alles bij elkaar zijn er nogal wat draadjes bij elkaar.
Nadat de foto's waren gemaakt bleek dat er toch wat details aangepast moeten worden, zoals scheefstaande bomen en paaltjes. Op de baan zie je dat niet zo, maar op foto's erger ik mij aan.
Alvast een eerste indruk hieronder. Aan een filmpje wordt gewerkt.