Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

PAB's Märklin baan; 15-03-2024 renault 4 CV cabrio

Gestart door pab maandag 27 juli 2009, 14:12:07

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re: PAB's Märklin baan (mueum wagon 2017 ,25-04-2017)
Piet, ben jij die museum wagen helemaal in Duitsland gaan kopen hoeveel kost zo eentje daar dan?
Re: PAB's Märklin baan (mueum wagon 2017 ,25-04-2017)
-Johnny:
Ze zijn ook in Houten te koop.
Re: PAB's Märklin baan (mueum wagon 2017 ,25-04-2017)
Laat ik daar nou nooit komen wegens te ver voor mijn slechte achterpoten is aldaar rondstruinen ook niet te doen maar ik kijk wel op ebay.de of ik vraag het aan iemand uit Hulshout ook gekend door jou denk ik.
Re: PAB's Märklin baan (mueum wagon 2017 ,25-04-2017)
Idd,  :thumbup:
Re: PAB's Märklin baan (C 5/6 elefant, 17-05-2017)
Helaas een tijdje niet aanwezig kunnen zijn op dit forum. Andere zaken, met een hoge prioriteit, hadden veel aandacht nodig.
Heb niet kunnen reageren op de diverse mails.
Inmiddels komt alles weer in een wat rustiger vaarwater.

Vlak voordat de Wapstad, mijn favoriete winkel voor heel veel jaren, definitief de deuren sluit, kwam mijn Zwitserse stomer, de C 5/6 elefant binnen.
De locomotief heeft de rook unit standaard ingebouwd.










Inmiddels voor mijn verjaardag, ook al weer 14 dagen geleden, ook een nieuwe camera body gekregen, dus het is even wennen


Re: PAB's Märklin baan (C 5/6 elefant , 17-06-2017)
Mooi geschenk en aanwinst. Veel plezier ermee en ervan.
Re: PAB's Märklin baan (C 5/6 elefant , 17-06-2017)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: PAB's Märklin baan (C 5/6 elefant , 17-06-2017)
Veel plezier met je nieuwe stomer Piet en ( al is het wat laat ) nog van harte.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: PAB's Märklin baan (C 5/6 elefant , 17-06-2017)
Hoi Piet

Die loc heeft mijn vader ook rijd heel mooi  :thumbup:

En nog van harte en mooie aanwinst en veel plezier met je nieuw geschenk.  :)
Re: PAB's Märklin baan (C 5/6 elefant , 17-06-2017)
Hallo Piet,

Gefeliciteerd, met deze mooie aanwinst.
Mooi afscheidscadeau uit deze lang favoriete winkel.

Heel veel plezier ermee.

Groet,
Erik
Re: PAB's Märklin baan (C 5/6 elefant , 17-06-2017)
Ha die Piet.
Fijn dat je er weer bent en dan ook nog weer met een prachtige aanwinst! :thumbup:
Geweldig mooi ook weer op de foto gezet en komt zeker in deze prachtige entourage van de scenery volledig tot zijn recht.

Veel plezier met deze prachtige aanwinst.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: PAB's Märklin baan (C 5/6 elefant , 17-06-2017)
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: PAB's Märklin baan (C 5/6 elefant , 17-06-2017)
Hallo Piet,

Dat is een mooie aanwinst. :thumbup: :thumbup:

Ook zijn de foto's in een mooie omgeving en details genomen. :thumbup: :thumbup:

M.vr.gr. Erwin
Re: PAB's Märklin baan (C 5/6 elefant , 17-06-2017)
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: PAB's Märklin baan (C 5/6 elefant , 17-06-2017)

Dat is weer een hele fraaie aanwinst , Piet  :thumbup:

En zoals gewoonlijk, weer prachtig op de pixels gezet  :P

Grtz Tony
Re: PAB's Märklin baan (C 5/6 elefant , 17-06-2017)
Schitterende loc. Heel veel plezier ermee, maar dat gaat vast lukken.

Gr henk
Re: PAB's Märklin baan (C 5/6 elefant , 17-06-2017)
Prachtige lok! Jij boft maar met zo een verjaardagscadeau!
Re: PAB's Märklin baan (C 5/6 elefant , 17-06-2017)
ooh daar ben ik jaloers op. Zo'n mooie loc!!!!!
Ben daar al hopeloos naar op zoek maar hij is nergens meer verkrijgbaar  :-(

Hij staat geweldig op jouw knappe baan!

Christian
Re: PAB's Märklin baan (C 5/6 elefant , 17-06-2017)
Re: PAB's Märklin baan (C 5/6 elefant , 17-06-2017)
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: PAB's Märklin baan (C 5/6 elefant , 17-06-2017)
Piet,

Wat een schoonheid van een loc. :)
Heel veel rijplezier toegewenst met deze prachtige loc. :thumbup:
Re: PAB's Märklin baan (3 hoefijzers, 25-06-2017)
Hartelijk dank voor alle lovende woorden.

Inmiddels is ook bierwagon nr 132 binnengekomen.
Een van de nostalgische merken uit Nederland. Op een of andere manier kreeg ik altijd hoofdpijn van dit bier.

Re: PAB's Märklin baan (3 hoefijzers , 25-06-2017)
 @citaat Mooie aanwinst voor je collectie :important:
Ik had slechte ervaringen met Oranjeboom bier.
Re: PAB's Märklin baan (3 hoefijzers , 25-06-2017)
Piet

Zo proficiat met je 132é bierwagon, ziet er weer een fraai model uit  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: PAB's Märklin baan (3 hoefijzers , 25-06-2017)
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: PAB's Märklin baan (3 hoefijzers , 25-06-2017)
Piet,

De 132ste is een prachtige aanwinst aan je mooie bierwagon collectie. :thumbup:

Re: PAB's Märklin baan (3 hoefijzers , 25-06-2017)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: PAB's Märklin baan (3 hoefijzers , 25-06-2017)
Dat zijn weer hele fraaie aanwinsten, Piet :thumbup: . Geniet ervan!


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: PAB's Märklin baan (3 hoefijzers , 25-06-2017)
Hoi Piet,

Je nieuwe stomer is een pracht exemplaar man!  :thumbup: Ook de wagon is super. Ondanks het niet mijn tijdperk is, heb je een prachtige collectie en dito baan, het blijft ook een schitterend tijdperk met stoom.... O:-D

Piet, ik zie op je foto´s van die mooie kleine plantjes en struikjes, waar haal jij die vandaan of zijn die van een bepaald merk? Ik hoor graag van je (ik ben namelijk een sceneryfreak.. >:-D )

Groeten Ronald  :)
Re: PAB's Märklin baan (3 hoefijzers , 25-06-2017)
Dank je wel voor de complimenten.

Ronald, Wat betreft de kleine struikjes:
Die zijn van verschillende leveranciers zoals Faller, Busch, Woodland Scenics, MininNatur, Noch, Heki, Modelscene, Anita decor, en nog meer
Struikjes maak ik ook zelf door ijslandsmos te combineren met foliage en bladimitatie, een stukje bladimitatie bij elkaar geknepen, stukjes van een boom, stukjes van grotere struikjes, enzovoort. Als ik in Houten kom ben ik altijd op zoek naar struikjes en materiaal om dat soort dingen te maken. Een kwestie van proberen tot je een bevredigend resultaat hebt.
Re: PAB's Märklin baan (3 hoefijzers , 25-06-2017)
Hoi Piet,

Bedankt voor het geven van de merken voor de struikjes.

Groeten Ronald  :)
Re: PAB's Märklin baan (3 hoefijzers , 25-06-2017)
Een deel van mijn foto's is beschikbaar gesteld via photobucket.
Onlangs heeft photobucket de voorwaarden veranderd waardoor ik een flink bedrag moet gaan betalen voor de opslag van mijn foto's.
Een klein bedrag zou niet bezwaarlijk zijn, maar voor het "embedden" van foto's vragen ze nu $ 400 per jaar. Ze missen natuurlijk de reclame inkomsten bij het "embedden".
Al mijn foto's die bij photobucket zijn opgeslagen, zijn nu niet meer zichtbaar op mijn website en in de forums.
Gelukkig heb ik voor de meer recente foto's al niet meer gebruik gemaakt van photobucket Ik ben begonnen om alle foto's van website die bij photobucket staan te verplaatsen naar een andere omgeving en de links om te zetten. Dit gaat eventjes duren.
Als mijn website is aangepast is de volgende stap het forum nalopen en aanpassen waar dat mogelijk is.
Re: PAB's Märklin baan (3 hoefijzers , 25-06-2017)
Dag Piet.
Mooie 132e uitbreiding van je "biertrein" verzameling! :thumbup:

Jammer dat Photobucket onze o.a. modelspoor foto's gegijzeld heeft en nu ons probeert te chanteren om dit met veel geld weer vrij te geven.
Maar wat ik niet begrijp dat (ook bij jou) niet alle foto's weg zijn en enkele gewoon blijven staan.

Veel plezier en succes met baan en verzameling.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: PAB's Märklin baan (3 hoefijzers , 25-06-2017)
Hoi AlbertJan

Een deel van mijn foto's staat niet op Photobucket.
Die staan op de beschikbare ruime waar de website is gehost.
Vroeger was die heel beperkt. Daarom ben ik uitgeweken naar oa Photobucket. Ik heb eerder ook een andere gebruikt, maar die is er veel eerder mee opgehouden.
De foto's die zichtbaar zijn, staan niet (meer) bij Photobucket.
Re: PAB's Märklin baan (3 hoefijzers , 25-06-2017)
Citaat van: pab op zaterdag 08 juli 2017, 18:17:08
Een deel van mijn foto's is beschikbaar gesteld via photobucket.
Onlangs heeft photobucket de voorwaarden veranderd waardoor ik een flink bedrag moet gaan betalen voor de opslag van mijn foto's.
Een klein bedrag zou niet bezwaarlijk zijn, maar voor het "embedden" van foto's vragen ze nu $ 400 per jaar. Ze missen natuurlijk de reclame inkomsten bij het "embedden".
Al mijn foto's die bij photobucket zijn opgeslagen, zijn nu niet meer zichtbaar op mijn website en in de forums.


Hoi Piet,

Ik heb mijn foto´s ook via Photobucket opgeslagen, maar ik heb helemaal niets gezien of gehoord over betalen voor het " embedden " .  :|
Krijg je daar bericht van dan?

Groeten Ronald  :)
Re: PAB's Märklin baan (3 hoefijzers , 25-06-2017)
Hoi Ronld

Ik had al eerder op een ander forum iets gehoord van de veranderingen bij photobucket. Heb toen ook gedacht, ik heb er geen last van, dus laat maar zitten.
Deze week verschenen ineens de boodschappen dat ik mijn account moest upgraden naar een P500 account.
Heb nog even op de site van photobucket gezocht, maar daar staat inderdaan dat je voor het embedden moet gaan betalen.
Re: PAB's Märklin baan (3 hoefijzers , 25-06-2017)
Inmiddels zijn alle trein gerelateerd foto's op mijn website weer zichtbaar.
In dit forum ben ik nu tot pagina 40 gekomen, nog even doorwerken dus.
Is wel een flinke klus.
In mijn archief de bedoelde foto opzoeken, is meestal niet al te moeilijk omdat ik alles per categorie op datum heb opgeborgen.
In de namen van de foto is ook de categorie en de datum van opname opgenomen en gelukkig is die naam geheel of deels opgenomen in photobucket.
Foto uploaden en de link in het forum aanpassen.
Kan alleen niet de foto's aanpassen die door anderen in mijn draadje zijn gezet.
Als ik klaar ben, dan hef ik ook mijn photobuck account op.
Re: PAB's Märklin baan (foto's weer zichtbaar, 17-07-2017)
Volgens mij heb ik nu alle verwijzingen naar Photobucket omgezet in dit forum. Alleen de plaatjes die door anderen in mijn draadje zijn gezet (bijv. als citaat) kan ik niet veranderen.
Nu nog andere forums
Re: PAB's Märklin baan (foto's weer zichtbaar, 17-07-2017)
Volgens mij ook alle foto's zijn weer zichtbaar.

Zou je misschien met anderen willen delen hoe je dit oplost. zie steeds meer topics waarbij de foto's niet meer zichtbaar zijn. Is toch zonde van alle inspanningen


Gr. Dirk
Re: PAB's Märklin baan (foto's weer zichtbaar, 17-07-2017)
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: PAB's Märklin baan (foto's weer zichtbaar, 17-07-2017)
Dag Piet.

Bij mij had niet PhotoBucket roet in het eten gegooid, maar de website provider had er een potje van gemaakt.
Inmiddels is dat aangepast/opgelost en is een andere provider gekozen waar een nieuwe website prijkt.
Wel een boel gedoe en blijkt maar weer dat een goede eigen archivering van het beeldmateriaal nodig is!

Jouw avatar behoeft hier nog wel enige aandacht, want die is momenteel niet zichtbaar ... :idea:

Groeten,

Erik.
Re: PAB's Märklin baan (foto's weer zichtbaar, 17-07-2017)
@Dirk

Gelukkig had de provider waar ik mijn website host een tijd terug al de beschikbare ruimte voor een website aangepast.
Vanaf die tijd ben ik die ik die ruimte gaan gebruiken.
Nu alle verwijzingen en foto's omgezet naar "mijn eigen" ruimte.
Was een hele kles, maar voor dit forum in ieder geval al aangepast. Omdat de foto's nu al op de goede plek staan moet ik alleen de URL's in andere forums nog omzetten en de eventuele ongewenste toevoegingen van Photobucket in de naam van de foto aanpassen.

@Erik

Je nieuwe website zal ik binnenkort bekijken. Hoe dat met mijn avatar zit weet ik niet. Ooit, lang geleden, heeft het gewerkt, maar ineens, na een update van de forumsoftware hield dat op. Heb even wat geprobeerd, maar lukte niet. Dus maar laten zitten.
Re: PAB's Märklin baan (foto's weer zichtbaar, 17-07-2017)
Hoi Piet,

klinkt goed. Is photobucket een goed werkend programma? ik heb ooit eens iets geprobeerd met tinypic, maar ben der niet helemaal tevreden over.

Gr. Dirk
Re: PAB's Märklin baan (foto's weer zichtbaar, 17-07-2017)
Hoi Dirk

Hm.
Photobucket is een programma waar je gratis foto's kunt opslaan. Vroeger mocht je ook gratis linken naar die foto's van uit bijvoorbeeld dit forum of een website.
Daar hebben ze nu verandering in gebracht.
Als je je foto's op photobucket bekijkt word je overspoeld met reclame. Soms moet je ook hinderlijke pagina grote pop-ups wegklikken.
Als je wilt linken tbv van een website (embedden dus) kost je dat $400 per jaar. Krijg je ook geen reclame meer voor.

Klinkt dus absoluut niet goed. Ben al tijden bezig om al mijn verwijzingen aan te passen. Nooit meer photobucket dus!
Re: PAB's Märklin baan (foto's weer zichtbaar, 17-07-2017)
Hoi Piet,

Las het ja. Drama, ik heb nu Flickr. Ook gratis, maar schijnt tot zover bekent wel te accepteren dat je photo's host naar een andere website.

Gr. Dirk
Re: PAB's Märklin baan (foto's weer zichtbaar, 17-07-2017)
Hoi Piet,

Bij mij zijn de foto's ook weg. Ik ga ook maar een account aanmaken bij Flickr.

Groeten Ronald  :)
Re: PAB's Märklin baan (foto's weer zichtbaar, 17-07-2017)
Hoi Dirk en Ronald

Is inderdaad min of meer een klein drama. Er zijn natuurlijk veel ergere dingen.
Jammer van alle energie die er is ingestoken en nu opnieuw gedaan moet worden. Gelukkig had Photobucket de namen van de foto's (grotendeels) intact gehouden, dat vergemakkelijkte het zoeken naar het origineel. Tijdens het doorlopen van mijn draadje kwam ik ook nog een paar linkjes tegen van "plaatjesupload", een oude opslagmogelijkheid die jaren geleden al gestopt was. Die heeft alle bestandsnamen aangepast, dat was dus gokken op basis van de datum en de tekst welke foto dat was.

Weer eens gezien wat ik de afgelopen jaren allemaal gepubliceerd heb, dat was ook wel weer eens leuk  :)

Veel sterkte met het omzetten.
Re: PAB's Märklin baan (foto's weer zichtbaar, 17-07-2017)
Valt nog niet eens mee om afscheid te nemen van Photobucket. Elke keer als ik een aantal foto's of een compleet album heb gedelete schiet het systeem in een kramp. Moet ik de pagina geforceerd verlaten, een tijdje wachten en dan pas kan ik weer een aantal foto's weggooien.
Re: PAB's Märklin baan (foto's weer zichtbaar, 17-07-2017)
Ik ben al een paar maanden geleden naar Flicker overgestapt om de reden dat Photobucket slechter presteerde. Was traag en reageerde vaak niet meer. Zijn er behalve Flicker nog meer fotoservers diebetrouwbaar zijn?
Re: PAB's Märklin baan (foto's weer zichtbaar, 17-07-2017)
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: PAB's Märklin baan (foto's weer zichtbaar, 17-07-2017)
Beste Maarten,

Ik ben bang dat alle gratis fotohosters principieel onbetrouwbaar zijn.....

Groet, Anne W
Re: PAB's Märklin baan (foto's weer zichtbaar, 17-07-2017)
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: PAB's Märklin baan (foto's weer zichtbaar, 17-07-2017)
 @citaat Vaak ben je te bang en wordt alles over één kam geschoren Anne ... :roll:

Mijn foto's staan op een WordPress-website die deep linken gewoon toestaat.
Ook staan veel foto's bij MyAlbum, een Nederlands bedrijf met duidelijke voorwaarden! :wink:

Groeten,

Erik.
Re: PAB's Märklin baan (foto's weer zichtbaar, 17-07-2017)
Iedereen weet wel dat het in de lucht houden van webservers niet gratis is.
Als je dat op een commerciële basis wil doen moeten de kosten ergens op worden verhaald. De meest gebruikte methode is dan het aanbieden van advertenties. Zie Facebook, YouTube, google, nu.nl. Bij embedden of dieplinken gebeurt dat doorgaans niet. Bij YouTube overigens wel weer.
Ik moet Anne gelijk geven dat het naïef om te veronderstellen dat sites als Myalbum gedurende lange tijd verlies willen lijden, zonder hun business model aan te passen.
Je loopt daardoor altijd het risico dat ze geld gaan vragen voor de diensten die nu nog gratis zijn. Daarmee wil ik  niet zeggen dat ze onbetrouwbaar zijn. Je kunt niet van de lucht leven.
Re: PAB's Märklin baan (foto's weer zichtbaar, 17-07-2017)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: PAB's Märklin baan (foto's weer zichtbaar, 17-07-2017)
 @citaat

Natuurlijk moet er geld verdient worden, dat vind ik ook niet meer dan normaal.
Je gebruikt ( in dit geval ruimte op een server ) en daar zitten kosten aan.

Nu zou ik persoonlijk geen enkel probleem hebben om hiervoor te betalen, maar het bedrag dat ze bij pb vragen is absurt.

Tja, dan komt de vraag wat mag zoiets kosten, ik denk dat ? 50 per jaar reëel is.
Dat zou ik er in ieder geval voor over hebben, je neemt tenslotte ergens een dienst af.
Ons internet abonnement is ook niet gratis toch  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: PAB's Märklin baan (foto's weer zichtbaar, 17-07-2017)
Precies Peter. $400 per jaar vind ik ook veel te veel, rond het bedrag wat jij noemt is veel acceptabeler. Ik dacht dat MyAlbum ook zoiets vraagt. En inderdaad, mijn internet abonnement is ook niet gratis.
Re: PAB's Märklin baan (foto's weer zichtbaar, 17-07-2017)
Citaat van: pab op donderdag 27 juli 2017, 10:24:40
Ik dacht dat MyAlbum ook zoiets vraagt.
MyAlbum Premium - ? 49,99 per jaar.

Re: PAB's Märklin baan (Busch 1504 - Boerenwoning, 27-07-2017)
Ik had dit bouwpakket al een paar maanden in huis. Nog gekocht bij de inmiddels gesloten Wapstad winkel. Door omstandigheden was ik er niet aan toe gekomen om er iets aan te gaan doen.

Nu alles weer in rustiger vaarwater is gekomen ben ik er eindelijk aan begonnen.

het is een pakket uit de serie houten bouwpakketten  van Busch.
De onderdelen zijn een mix van hout, karton/houtvezel platen en een beetje kunststof.
Heel veel onderdelen, die je voorzichtig uit de platen moet drukken, ander kun je ze breken. De handleiding is beknopt maar wel te doen. Alleen jammer dat de onderdelen lijst, met de locatie daarvan, op de voorpagina staat. Je bent voortdurend aan het heen en weer bladeren daardoor.
Soms moet je de bevestigingspunten een beetje glad schuren. Maar dat is minder erg dan er verwijderen van gietresten bij de kunststof bouwpakketten.
De structuur is mede door de karton/houtvezel platen binnenmuren erg stevig.
Zoals gezegd bevat het pakket enorm veel onderdelen, zelfs de gedeelten tussen de houtconstructie zijn allemaal apart.
Uiteraard zal alles ook nog worden na behandeld. Ook nog even nadenken over het interieur. Misschien alleen het schuurgedeelte, omdat daar grote openslaande duren inzitten.

Re: PAB's Märklin baan (bouw busch 1504 - boerenwoning, 27-07-2017)
Hoi Piet

Dat is een mooi gebouw, ik heb zelf ook een lasercut huisje gebouwd. Brandweerkazerne en moet zeggen dat het lekker bouwt, ben benieuwd dat het klaar is  :)