Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

goed(koper) alternatief voor M*7244

Gestart door hermanus woensdag 20 januari 2010, 18:35:50

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
goed(koper) alternatief voor M*7244
Hallo
De 7244 heeft een advies prijs van 29,95eur ,de relais van V* zijn al goedkoper.
Als ik het internet op ga kom ik relais tegen tussen de 2 en 3euro alleen zijn deze 12 of 24volt.
Welke relais kan ik gebruiken,waar kan ik ze kopen,evt op Houten of een internetadres, serie nummers.
Ik heb er voor mijn baan nogal een aantal nodig.

Groet Manus
Re:goed(koper) alternatief voor M*7244
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re:goed(koper) alternatief voor M*7244
koop gewoon lichthoofdseinen van marklin.Die hebben ook die relais aan boord en  zijn meestal goedkoper.Ze zijn ook regelmatig te vinden voor 10 euro op koopjessites.
Re:goed(koper) alternatief voor M*7244
bij conrad kun je bi- stabiele relais krijgen, moet je wel even op een klein printje solderen, ik weet niet of je dat zelf kunt. Het is zeer gemakkelijk, het kost je ongeveer een euro of 6 en dan heb je één relais met twee wisselcontacten.

Deze bedoel ik:http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=503398

Als je aansluit schema wilt, stuur me dan even een berichtje dan teken ik het wel even voor je.

Eric
Re:goed(koper) alternatief voor M*7244
Citaat van: bellejt op woensdag 20 januari 2010, 18:41:40
koop gewoon lichthoofdseinen van marklin.Die hebben ook die relais aan boord en  zijn meestal goedkoper.Ze zijn ook regelmatig te vinden voor 10 euro op koopjessites.
Een sein van V* rond de 7euro als daar een relais bijkomt van 3euro maakt dat ook 10 ,moet ik wel een relais van 3euro ergens kunnen kopen natuurlijk

Citaat van: marklinfan1992 op woensdag 20 januari 2010, 18:49:30
bij conrad kun je bi- stabiele relais krijgen, moet je wel even op een klein printje solderen, ik weet niet of je dat zelf kunt. Het is zeer gemakkelijk

een paar maanden geleden had ik nog nooit van een relais gehoord maar wat niet is kan nog komen
Re:goed(koper) alternatief voor M*7244
Die 7244 is gewoon een bistabiel relais met 4 wisselkontakten. 30 euro is wel erg veel geld voor een bistabiel relais. Kijk eens op www.dickbest.nl die heeft vast wel een goedkoper alternatief