Nieuws: Regelmatig worden ook lokale Stamtafels georganiseerd! Kom gezellig een keertje bij jouw lokale stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!!
+  3rail Forum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Banenplan ontwerpen
| | |-+  weer een bw alle reactie welkom
Pagina's: 1 [2]   Omlaag

Auteur Topic: weer een bw alle reactie welkom  (gelezen 10103 keer)

Haradigi

• Vaste Inboedel
  • "Meet (kijk, voel, luister) en weet"
Re: weer een bw alle reactie welkom
« Reactie #50 Gepost op: woensdag 02 februari 2022, 22:17:48 »

Hi Jarno,

Ook ik denk dat het daar bij jou wel goed komt.
Net zoals bij mij soms niet en soms grote stappen vooruit.
Gelukkig is mijn draaischijf gereed, binnenkort komt ie op de module II als de "ringleidingen" gereed zijn.

groet
Harald

ACTS.zuid

• Stamgast
« Reactie #51 Gepost op: donderdag 03 februari 2022, 08:57:31 »

Nu de baan eigenlijk technisch af is en de treinen kunnen rijden zijn er toch een paar dingetjes die vreselijk storen op mijn baan

* de wissels blijven toch niet stabiel, het kan soms 30 min goed gaan maar meestal is er wel 1 of 2 die soms dienst weigeren .
   blijft een raadsel voor mij, zelf de originele aandrijvingen van M onder een c rail  8o
* ook ben ik niet geheel tevreden meer met de draaischijven, het blijven herrie dingen en zijn heel erg storings gevoelig !!
* Omdat ik zo langzaam mogelijk rij, 5km/h op zijn hardst , zijn er toch wat locs die vrij snel een duwtje nodig hebben, vooral bij vertrekken.
   kortom,.... er zijn nogal wat uitdagingen op deze baan.

Oftewel: er is eigenlijk niet mee te rijden. Het is maar zeer de vraag of dat goed komt.

En daarom moet ik op zoek naar andere oplossingen, gelukkig zijn die er !!!
Maar ik moet nog even uitzoeken of dat wel kan ism koploper, en ik bedoel dan deze van sven

Je kunt de draaischijf ombouwen maar dat lost bovenstaande problemen echt niet op. Maar een antwoord op je vraag: ja die kun je aansturen via Koploper, er wordt gebruik gemaakt van het Marklin draaischijf protocol.

Hier heb je zo'n ombouwtje maar verkijk je er niet op:

Kijk hier voor meer informatie: https://www.bmbtechnik.de/schaltdecoder/drehscheibendecoder/
Je kunt mailen naar Gert en vragen naar de beschikbaarheid.

Gr, Ben.

Haradigi

• Vaste Inboedel
  • "Meet (kijk, voel, luister) en weet"
« Reactie #52 Gepost op: donderdag 03 februari 2022, 11:52:44 »

Hi Jarno,

Als je vind dat je draaischijf-motor erg veel lawaai maakt kan je een motor van SB inbouwen.
Werkt prachtig en behoorlijk stil (let wel op, niet elke decoder kan daar mee goed overweg)
Zie hier.

groet
Harald

Tjoekedoris

• Stamgast
  • Eigenlijk klooi ik maar wat an
« Reactie #53 Gepost op: donderdag 03 februari 2022, 16:14:54 »

Hallo allemaal

na alle extra info heb ik een ander ideetje bedacht,

Wat is hier nog aan te verbeteren ?
Anders dat zeker maar ook best aardig !!
Dacht ik.

Dit zou ik zo niet doen. Locomotieven die een verzorging krijgen, moeten daarna direct via de draaischijf naar de loodsen kunnen.
Nu moeten ze terugrijden of rangeren over andere sporen die misschien ook bezet zijn.
De 1e optie was beter.
Zonder trein spoor je niet.

Grtz.   MARTIN

station "Engental" tijdperk III (K-rails,U-vorm 245x249x330), iTrain, Tams Redbox, Rosoft, Digikeijs

[img]http://files.3rail.nl/br50-
Pagina's: 1 [2]   Omhoog