Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

V200 -39800- ombouwen printplaat ?!?

Gestart door wilsma zaterdag 25 juli 2009, 02:14:34

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
V200 -39800- ombouwen printplaat ?!?
Hallo allemaal,

Ik heb een tijdje overwogen om deze loc te kopen, maar omdat er problemen waren met de rijeigenschappen heb ik dit (nog) niet gedaan. Dit kwam omdat er een C-sinus hoogvermogen motor in zit in COMPACTE vorm. Dit schijnt opgelost te kunnen worden door de loc naar Keuterman te sturen, die er een andere printplaat inzet, waardoor het probleem opgelost is.!
VRAAG : Zijn er mensen die hier ervaringen mee hebben, èn zijn de problemen dan
              inderdaad geheel opgelost. ?!?

Groetjes, Willem.
Re:V200 -39800- ombouwen printplaat ?!?
ja zeker.alles komt goed

ik heb het gedaan met de 39120 (E10.3)en de 39010 (Br-01) en 39080

ik raad je wel aan om als je loc gaat opsturen je de loc in je lijst van je cs of ms laat staan zodat je de oude instelling van de c sinus in compacte bouwvorm hebt

als die terug komt meld die zich opnieuw aan en dat betekend dan dat je een nieuwe printplaat hebt.
als je vragen hebt hoor ik het wel

gr marklinfan

vergeet als je hem bij keuterman doet geen kopie van je kassabon bij te doen
Re:V200 -39800- ombouwen printplaat ?!?
Hallo,

Ik heb hier ook wel ervaring mee, ja.

Vorig jaar heb ik bij Jim Knopf de Märklin 39010 (Baureihe 01, compacte C-Sinus) gekocht.
Ongeveer een weekje later stopte het geluid ermee. Dus ik heb de loc toen opgestuurd naar Keuterman, en er meteen maar even bijgezegt dat de lok schokkerig rijgedrag vertoonde. Dus de loc is weer naar Göppingen gegaan, waar ze waarschijnlijk de printplaat hebben vervangen.

Toen ik de loc weer terug kreeg, was het schokkerige rijgedrag compleet verdwenen. :)
Dus de problemen zijn hiermee inderdaad opgelost.

Mvg, Martijn
Re:V200 -39800- ombouwen printplaat ?!?
Lees ik het goed dat als ik een V200 zou willen hebben ik dit zo zou moeten doen:

1. Koop een lok in de winkel en zorg voor een kassabon
2. Loop met het gekochte naar het postkantoor en verstuur hem naar Keuterman ?

grv Huub
Re:V200 -39800- ombouwen printplaat ?!?
Ja, het is wel slim om het te doen.  :)
Maar jij moet dat natuurlijk altijd zelf beslissen.  :wink:

Mvg, Martijn
Re:V200 -39800- ombouwen printplaat ?!?
Tja Martijn,

Ben blij dat ik dit weet.  :shock:
Als men te beroerd is om nieuwe spullen VOOR de verkoop in orde te brengen  :?
Zou ik meen eerste keus verlaten en naar een Roco gaan kijken.
Ik heb wel al een oudje, een 3021. daar laat ik het maar even bij.

grv Huub
Re:V200 -39800- ombouwen printplaat ?!?
Ja, ik snap ook niet waarom Märklin de desbetreffende locs niet gewoon in orde maakt, voordat je ze koopt. :?
Bij Märklin zal het heus wel bekend zijn, dat bijv. de 39800 schokkerig rijd. Waarom maken ze het dan niet van te voren in orde?

Je betaald veel geld voor een loc, dan verwacht ik dat hij ook helemaal goed functioneerd, en geen problemen geeft. :)

Mvg, Martijn
Re:V200 -39800- ombouwen printplaat ?!?
Schrik.....

Ik heb (ook van JK) een peperdure BR05 van de DRG (37052) en inderdaad rijdt die schokkerig bij lage snelheden. Zou dat het zelfde probleem kunnen zijn ?
Ik bedoel heel erg schokt ie nou ook weer niet, maar mijn krokodil rijdt gewoon perfect en kent dit probleem niet.

grv Huub
Re:V200 -39800- ombouwen printplaat ?!?
Volgensmij heb ik op Stummi`s forum, een keer een lijstje gezien, waarop alle locs stonden die deze problemen hebben.....

Mvg, Martijn
Re:V200 -39800- ombouwen printplaat ?!?
je mag er nu wel van uit gaan dat de winkelier er wel voor zorgt dat de loc's goed zijn. bij marklin weten ze deze probleemen ook want als de loc besteld zou moeten worden in Duitsland krijg je echt wel een loc met een andere print.
Re:V200 -39800- ombouwen printplaat ?!?
niks zelf opsturen dat doet de dealer gewoon voor je

maar het kan best zijn dat jou loc het niet heeft omdat marklin later die wijzigingen in latere series heeft gedaan  zoiets heb ik weleens gehoord.
Re:V200 -39800- ombouwen printplaat ?!?
Bedankt voor de reacties allemaal !

Vraag : Heeft iemand soms foto's van de "oude" printplaten èn van de nieuwe,     
             nàdat ze door Keuterman/Marklin zijn vervangen ??

Bij voorbaat dank hiervoor !

Groetjes, Willem.
Re:V200 -39800- ombouwen printplaat ?!?
als je een 39800 koopt raad ik je aan om je loc in je cs of ms te zetten en te laten staan.
als je loc terugkrijgt meld die zich helemaal opnieuw aandus je hebt dan 2 locs 39800 in je lijst zo kanje zien dat ze je printplaat hebben vervangen
Re:V200 -39800- ombouwen printplaat ?!?
marklinfan ik denk dat het laten staan van een oude loc niet opgaat want de printplaat die vervangen wordt is de draagerplaat voor de decorder. de decorder zelf wordt niet vervangen. bij een 39120 kan je zien of er een andere printplaat in zit aan de kleur van de ledjes. de oude heeft gele leds en de nieuwe heeft witte leds.
Re:V200 -39800- ombouwen printplaat ?!?
nou ik had bij de locs de oude instellingne erin laten staan en de loc meldde zich opnieuw aan dus het is geen onzin wat ik vertel
Re:V200 -39800- ombouwen printplaat ?!?
Hallo allemaal.

De afgelopen week heb ik de 39803 gekocht, en die is prachtig, rijdt zeer goed, en heeft een mooi geluid !!  Binnenkort probeer ik foto's te maken, en deze op het forum te zetten, dus binnenkort meer !!  Ik heb de 39800 nog steeds op mijn verlanglijstje staan, maar het geld is op ! (waarschijnlijk een heel herkenbaar probleem voor velen van ons !?!)
Iedereen bedankt voor het meedenken in ieder geval !

groetjes, Willem.