Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

terug van vakantie CH

Gestart door Kroko14253 vrijdag 24 juli 2009, 16:11:34

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
terug van vakantie CH
Kroko14253
gast

terug van vakantie CH
Hallo allemaal,

Zo, weer terug in dit kikkerlandje van mijn  vakantie. Ik heb ondanks de paar slechtweer-dagen een prachtige vakantie gehad. ik heb enkele dagen in Bern verbleven en daarna naar Wengen (Berner Oberland) geweest.
Hier een korte impressie van wat ik gezien/gedaan heb:


Een dag bij rangeerstation Muttenz bij Basel gekeken hoe dat nou gaat, modern rangeren. Hier een overzichtsfoto van het immens grote terrein.


Ex EWS (engeland) class 66 rijden met treinen door tot in Basel. Daar wordt de lok vervangen door een andere lok.



2 foto's, genomen in Pratteln, niet ver van Muttenz vandaan. De bovenste toont Ae 6/6 11479 met lege ballastwagens en onder, een duo Crossrail Re 420 waarvan de voorste gewoon rood is.


Ook ben ik naar de grote, voor het publiek open gestelde baan bij Fribourg/Freiburg geweest. Een zeer mooie baan, waarvan boven een overzicht. Rechts bevindt zich ook een deel van de baan. Het is een zeer fraaie baan naar Zwitsers voorbeeld jaren 80/90. Je moet je hiervoor via internet aanmelden. Je krijgt dan een ticket per e-mail toe gestuurd. Dit neem je mee. Als je dan aan de beurt bent voor je rondleiding (er zijn meerdere per dag) wordt je groep opgeroepen. Na een intro-film van 25 minuten (ontstaan en bouw van de baan) mag je dan baan bekijken. Tijd genoeg om de baan van alle kanten te bekijken. Ik heb dit als goed ervaren. Op deze manier zijn er niet al te veel mensen tegelijk in de ruimte. Je mag foto's maken, zij het dat je geen flitslicht mag gebruiken.

Daarna ben ik naar Wengen gegaan:
Dit was het uitzicht vanuit mijn hotel op de meest bekende berg in het Berner Oberland (één van de drie, eigenlijk), Jungfrau

Dit is wel een avondfoto, maar het geeft een idee. Wengen is alleen met de trein van de Wengernalpbahn te bereiken en dus autovrij. Alleen elektrische auto's rijden er rond.

Hier één van de andere bekende bergen:

De Eiger met zijn beruchte noordwand. Langs die noordwand kun je een bergwandeling maken, genaamd de Eiger-Trail. Hierbij loop je langs de voet van deze berg.

in het midden kun je een deel van het pad volgen, dat bij station Eigergletscher begint en bij Alpiglen eindigt.
De foto is overigens tijdens de rit naar de Jungfraujoch gemaakt, bij station Eigerwand.

De WengernalpBahn heeft deze moderne panoramatreinstellen in dienst:

Ze rijden overigens alleen aan de Grindelwaldner zijde. Waarom weet ik niet. Wel zeer mooie treinstellen.

En tenslotte:
Toen ik in Wengen aangekomen was, ben ik even het dorp in geweest en alvast souvenirshops bezocht. Bij eentje vond ik een wel heel erg leuk souvenir. Dit kon ik onmogelijk laten liggen. Kostte wel wat, maar je hebt er wel iets errug leuks bij. Kijk maar eens hier:

Een kapstok, met de beeltenis van een Krokodil erop. Verder heb ik nog 2 wagentjes gekocht en een PTT-kever (die staan bij de showjenieuweaanwinsten)

Nou, dat was het zo'n beetje. altijd jammer als je weer terug moet. Misschien in Oktober en/of December nog een kort weekje en anders tot volgend jaar.

Groetjes

Harry


Re:terug van vakantie CH
Lid sinds: 2007

- Vereniging Spoorgroep Zwitserland -

offline
Re:terug van vakantie CH
Hey Harry,

Welkom terug!

Zo te zien aan de foto's heb je echt een toptijd gehad in Zwitserland :D
Erg mooie foto's heb je gemaakt.

Groetjes,
Menno
Re:terug van vakantie CH
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re:terug van vakantie CH
Heey Harry,

Mooie foto's Harry met enkele prachtige platen er tussen!!! :D
Zo te zien moet je een top vakantie hebben gehad en heb je ook nog eens leuke aanwinsten. ;)

Groetjes,

Antal
Re:terug van vakantie CH
Lid sinds: 2008

offline
Re:terug van vakantie CH
Harry,

Welkom terug in het platte Nederland.

Dank voor het delen van je foto's.

Orgineel souvenir, wat anders dan de opblaas kroko die mijn dochter kocht.

groet

erik
Re:terug van vakantie CH
Lid sinds: 2008

Tegelen (lb)

offline
Re:terug van vakantie CH
Hoi Harry,

Bedankt voor de mooie foto's

Die kapstok is het helemaal!!

Ik ga in september naar Lauterbrunne, ik verheug me nu al erop!!

Groet, Dennis
Re:terug van vakantie CH
Lid sinds: 2009

offline
Re:terug van vakantie CH
hoi harry,

hele mooie foto's, bedankt voor het plaatsen :D
Re:terug van vakantie CH
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:terug van vakantie CH
zo harry
op de foto's zie ik zon
dat heb ik al een paar dagen niet echt gezien
welkom terug in dit kikkerlandje en bedankt voor de foto's
groet robert
Re:terug van vakantie CH
erg mooi harry

ik ben er nu momenteel in zwitserland de jungfrau blijft echt supper mooi
ik denk dat ik er ook weer heen gaat.

groetjes bas en syl uit adelboden
Re:terug van vakantie CH
Joost B.
gast

Re:terug van vakantie CH
Heey Harry,

Mooi dat je een leuke vakantie hebt gehad.
De plaatjes bevallen goed. Ook leuk om te horen dat er iemand naar de Chemin de Fer de kaeseberg is geweest.
Stond de kroko nog voor de deur?

Gr Joost
Re:terug van vakantie CH
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:terug van vakantie CH
Hoi Harry,

Jij hebt je wel vermaakt daar in de CH, met je camera.
Mooie foto's en die Eiger is wel erg indrukwekkend.  :o
Ben je ook nog naar een spoorwegmuseum geweest?
Re:terug van vakantie CH
Kroko14253
gast

Re:terug van vakantie CH
Citaat van: Joost B. op zondag 02 augustus 2009, 10:24:58
Heey Harry,

Stond de kroko nog voor de deur?

Gr Joost

welke bedoel je?? Staat geen Kroko voor de deur, of je moet ex RhB Ge 2/4 212 bedoelen, maar dat is geen Krokodil. In het gebouw, beneden, staat het front van Ae 6/6 11409 met wapen en nummerplaten.


Citaat van: Kappa op zondag 02 augustus 2009, 13:15:56
Hoi Harry,

Jij hebt je wel vermaakt daar in de CH, met je camera.
Mooie foto's en die Eiger is wel erg indrukwekkend.  :o
Ben je ook nog naar een spoorwegmuseum geweest?


Echt wel :D :D
Ja, de Eigerwand is zeer indrukwekkend, zeker als je aan de voet van deze steile bergwand wandelt.
Nee, ik ben niet naar een spoorwegmuseum geweest. Wel de grote modelbaan in Fribourg.

Groetjes

Harry
Re:terug van vakantie CH
Joost B.
gast

Re:terug van vakantie CH
Citaat van: Kroko14253 op zondag 02 augustus 2009, 20:46:58
welke bedoel je?? Staat geen Kroko voor de deur, of je moet ex RhB Ge 2/4 212 bedoelen, maar dat is geen Krokodil. In het gebouw, beneden, staat het front van Ae 6/6 11409 met wapen en nummerplaten.

Ah een Ge 2/4, ik dacht dat er een Ge 6/6 voor de deur stond.

Gr Joost