Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Rookgenerator.

Gestart door Hans.B.Francken. woensdag 29 juli 2009, 21:55:41

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Rookgenerator.
Lid sinds: 2006

offline
Rookgenerator.
Ik heb een stoomlocomotief de 3084 van Marklin met ingebouwde rookgenerator .
Het betrefd rookgarnituur 7226 die er al ingebouwd zat van uit de fabriek toen ik hem kocht.
Tot op de dag van vandaag werkte hij uitstekend en gaf hij een mooie rookpluim.
Toen ik hem vanmiddag wilde reinigen volgens de voorschriften kreeg ik het rookpijpje er niet
uit om dit door te steken.
Toen ik het nogmaals probeerde met de pincet om het rookpijpje er uit te halen zag ik in eens twee pijpjes zitten die muurvast zaten,er is geen beweging meer in te krijgen.
Aangezien ik mijn vertrouwde Marklin monteur in Tilburg dit jaar is gestopt weet ik eigelijk niet
goed wat ik hier me aan moet,ik zoek eigelijk een vervanger in de buurt van Oisterwijk.
Ik kan hem wel naar zo'n speelgoed gigant brengen maar dan weet je nooit hoe of wanneer je hem terug hebt en zijn de kosten vaak aanzienlijk hoger want die moeten ze meestal op sturen
naar de Marklin.
Heeft iemand misschien een adres in de buurt van Oisterwijk die zulke reparatie's verricht.
Hans.






Re:Rookgenerator.
Riny
gast

Re:Rookgenerator.
Beste Hans,

Waarom steek je er niet gewoon een nieuw rookgenerator in?
A: ben je veel goedkoper uit en B: weet je zeker dat hij schoon is en weer als vanouds zal werken.

De rookgenerator is makkelijk uit de kap te drukken en een nieuwe plaatsen is ook een werkje van niets.
Re:Rookgenerator.
Gerard
gast

Re:Rookgenerator.
Is WillieS in de Kruisstraat in Eindhoven misschien een mogelijkheid?

Hou er wel rekening mee dat deze winkel in de zomermaanden op maandag gesloten is.
Re:Rookgenerator.
Freak
gast

Re:Rookgenerator.
De site van Willies: http://www.willies.nl/


Mvg,
Peter
Re:Rookgenerator.
Gerard
gast

Re:Rookgenerator.
Stom van me, dat was ik vergeten :oops:.
Re:Rookgenerator.
YC52000
gast

Re:Rookgenerator.
ja echt stom van jou, wat ben jij voor moderator :D :D :shock: :shock:
Re:Rookgenerator.
Lid sinds: 2006

offline
Re:Rookgenerator.
Das gene moderator maar een modderaander  :shock: :D
Re:Rookgenerator.
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re:Rookgenerator.
Citaat van: Hans.B.Francken. op woensdag 29 juli 2009, 21:55:41
Heeft iemand misschien een adres in de buurt van Oisterwijk die zulke reparatie's verricht.
Hans.


Hans, in Waalwijk zit een treinenwinkel die erg klantvriendelijk is en ook reparaties doet met name aam M*.

Stuur me anders een "pm"