Hoi,
AlbertJan je hebt gelijk hoor dat zodra het eerste wielstel de bezetmeldrail raakt, de bezetmelder dit meld.
Het gele lampje op de layout van m'n CS2 gaat (en ging) dan branden. Na een aanrijding in het schaduwstation constateerde ik dat in een enkel geval na het oplichten van het gele bezetmeldinglampje op de layout van m'n CS2 deze uitging, terwijl de loc met rijtuigen op de bezetmeldingsrail stond! Na het treinstel iets te bewegen werd de bezetmelding weer geactiveerd...
Eerst dacht ik aan vuile wielen van het treinstel. Na reiniging van de wielen (van alle treinstellen
) bleef het probleem zich echter af en toe voordoen.
Vervolgens bedacht ik dat wellicht het door Egmaf al genoemde probleem zich voordeed; de assen van de langere rijtuigen liggen meer dan, of precies 1 raillengte uit elkaar. Om dit uit te sluiten heb ik de bezetmeldingssecties in mijn schaduwstation naar 3 rechte rails uitgebreid.
Tot nu toe lijkt het goed, voor de zekerheid wil ik echter ook mijn bedrading nog aanpassen; d.w.z. de platte kabel van CS2 naar S88 verwijderd houden van andere bedrading (heb gelezen ca 20 cm), evenals de bedrading welke vanaf de bezetmeldingsrails naar de S88 loopt, om te leggen zodat geen andere bekabeling doorkruist wordt.
Groet,
PJ