Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

26610 Henschel-Wegmann

Gestart door ddm1 dinsdag 21 juli 2009, 13:49:28

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
26610 Henschel-Wegmann
hallo allemaal,

Ik ben van plan om de henschel-Wegmann te gaan aanschaffen.
kan iemand wat meer vertellen over de rij eigenschappen en de afwerking van dit model. Het model schijnt in China geproduceerd te zijn, en zou daarom wat minder van kwaliteit te zijn.

Groeten, Chiel.

Re:26610 Henschel-Wegmann
Kijk even in onderstaand draadje. Er zijn wat problemen welke ook weer oplosbaar zijn kennelijk. Heb er zelf geen ervaring mee.

http://forum.3rail.nl/index.php?topic=14178.msg271311#msg271311

Gr, Ben.
Re:26610 Henschel-Wegmann
Ben,
Bedankt voor de link. Ik heb c- rails dus ik denk dat ik het er op waag.

Gr Chiel.
Re:26610 Henschel-Wegmann
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re:26610 Henschel-Wegmann
Chiel, je kunt het er rustig op wagen het is een erg aparte en mooie set.

Als je er een koopt die nieuw is en nog niet gerepareerd is zou ik dat wel (laten) regelen. Dan weet je zeker dat je loc over 10 jaar ook nog netjes loopt. De vervanging van de 'treiberplatine' wordt nu nog kosteloos gedaan door de reparatieservice in Duitsland of Keuterman.

Re:26610 Henschel-Wegmann
Brigitte, bedankt voor je reactie.

Ik ben van plan het stel te kopen bij E-BAY. Hoe weet ik of de stam gemodificeerd is? Is dat te controleren? Zit er een certificaat bij of iets dergelijks, of moet ik de verkoper op zijn/haar blauwe ogen vertrouwen?

Gr Chiel.
Re:26610 Henschel-Wegmann
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re:26610 Henschel-Wegmann
Je kunt er alleen achter komen of de loc gemodificeerd is door er naar te vragen. Op ebay is weinig controle daarop dus inderdaad vertrouwen op zijn/haar blauwe ogen  :D
Re:26610 Henschel-Wegmann
Lid sinds: 2021

offline
Re:26610 Henschel-Wegmann
Hallo allemaal, ik heb deze trein ook en heb nooit gemerkt dat er iets mis mee is. Betekent dat nu dat ik toch aktie moet ondernemen?
Ik heb hem nieuw gekocht, was insidermodel geloof ik.
Groetjes,
Gijs
Re:26610 Henschel-Wegmann
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re:26610 Henschel-Wegmann
Citaat van: Gijs op vrijdag 24 juli 2009, 15:21:47
Hallo allemaal, ik heb deze trein ook en heb nooit gemerkt dat er iets mis mee is. Betekent dat nu dat ik toch aktie moet ondernemen?

Gijs, zou ik wel doen!

Ik heb 'm toen ook nieuw als Insider model besteld. Het was een van de eerste keren dat ik zeer teleurgesteld was in een model  :? Even proefrijden... het leek echt nergens op hortend en stotend reed ie zijn rondjes op C-rails. In eerste instantie weet je even niet waar het fout zit.  Meegenomen naar een vriend die voorstelde om de grote sleper die er bij zat er onder te zetten en te kijken wat er gebeurde. Een wereld van verschil  :D

Hij is daarna in de vitrine beland, toen kwamen de bekende 'ruckel' verhalen op het duitse Stummiforum en bleek de HWZ er ook last van te hebben. Een tijdje geleden heb ik 'm ook voor vervanging van de 'treiberplatine' op laten sturen. Dit is uitgevoerd en de loc rijdt nu gewoon met de korte sleper prima proefrondjes.
Re:26610 Henschel-Wegmann
Lid sinds: 2021

offline
Re:26610 Henschel-Wegmann
Hallo Brigitte, dat is ook apart, ik heb ook die andere sleper gemonteerd. Alleen dacht ik dus dat die originele sleper gewoon niet goed was. Dat ligt dus ergens anders aan.....hm, toch maar opsturen dus. Treiberplatine, wat is dat eigenlijk?
Dank je wel voor je reaktie,
Gijs
Re:26610 Henschel-Wegmann
Gijs,

de Treiberplatine is de electronische module die de aandrijving verzorgt.

groeten Chiel.
Re:26610 Henschel-Wegmann
Lid sinds: 2008

offline
Re:26610 Henschel-Wegmann
Dank aan allen voor de feedback, heb zojuist afgezien van een bod op ebay. Eerst maar eens grondig onderzoek doen. Blijkt toch dat de kwaliteit van Marklin aanmerkelijk minder is geworden dan voor de jaren 90  :(
Toen hoefde je niet naar een forum(ze waren er toch niet) 8)
Re: 26610 Henschel-Wegmann
Lid sinds: 2010

offline
Re: 26610 Henschel-Wegmann
Ik zat even te zoeken naar informatie over de ze set.

Er staat op de site van Märklin dat er geluidsfuncties bij de loc zitten, maar ik kan nergens terug vinden welke functies (geluiden) dit zijn.

Er is vast iemand die hier alles van weet  O:-D
Re: 26610 Henschel-Wegmann
Lid sinds: 2007

offline
Re: 26610 Henschel-Wegmann
F2 = geluid stoomaandrijving
F3 = geluid locfluit
F5 = geluid kolen scheppen
F6 = geluid luchtpomp
F7 = geluid piepende remmen
F8 = geluid injecteur
F9 = geluid stoom afblazen
F10 = geluid aslade

F2 en F3 bedienbaar met Control Unit 6021
F2. F3, F5 t/m F6 bedienbaar met Mobile Station 60652
F2. F3, F5 t/m F10 bedienbaar met Central Station 60612 t/m 60215 en Mobile Station 60653


Willy