Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Smalspoor locje H0e

Gestart door tjoektjoek zaterdag 18 juli 2009, 00:11:55

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Smalspoor locje H0e
tjoektjoek
gast

Smalspoor locje H0e
hallo voor mijn industrie smalspoortje van de steengroeve naar de overslagplaats heb ik een smalspoor locje nodig

ik heb al een partij oude N rails gekocht waar het treintje verheen zal rijden.
met de loc ben ik nu bezig,
op een beurs heb ik een N 3 assig stoomlocje gekocht
tuis ff getest maar het bleek dat de rijeigenschappen van zon loc belaggelijk zijn vooral op een 2e hans spoor.

nou had ik nog een erg beschadicht Fleischmann H0 locje (Anna) liggen daar dus de motor uit gesloopt en de andere er aan gemaakt tot mijn grote verbazzing paste alles pervekt op elkaar (alleen het wormwieletje paste niet op het asje dus heel veel vijlwerk) maar uiteindelijk liep het locje priema


er zit nu wel een iets grotere motor in maar voor het doeleinde van deze smalspoorlocmaakt het nix uit
ook de voorkant weggevijlt en het eerste asje verwijdert dus het is nu een 2 assig locje   het moet uiteindelijk zon DIEMA locje worden (type DS)

het locje zal gaan rijden op van die mini baterijtjes (knoopdingen) en het blijft een vaste trein hij gaat vooruit heen en achteruit trug
maar hoe maak ik nu dat het locje op de eindbestemming stil blijft staan en een paar seconden later bweer achteruit gaat?

ik had Faller reed contacten in gedachten....


iemand een idee? ik zal morgen ff wat foto's plaatsen

Mvg Alex Everts
Re:Smalspoor locje H0e
tjoektjoek
gast

Re:Smalspoor locje H0e
hier ff wat foto´s


dit is hem...


andere hoek :lol:


de oude en de nieuwe motor de oude is wat kleiner.

kan iemand mij verder helpen?

mvg Alex Everts