Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

wiel zit niet aan de as vast..

Gestart door sybren15 vrijdag 10 juli 2009, 15:24:46

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
wiel zit niet aan de as vast..
Ik heb hier een lokje waar ik type nummer niet van weet weet alleen dat  't van  Märklin is
hier is een foto\/


hier foto zonder as ( de andere kant)


Me pa had wat rails gekocht en daar zat deze bij
nu is het locje al een keer eerder geprobeerd te maken door het wieltje vast te solderen nu is het gat waar de as door heen moet dus aan 1 kant dicht en kan de as er ook niet helemaal meer door heen iemand enig idee hoe ik het zelf  weer goed kan krijgen  of hoeveel reperatie ongeveer zou kosten

mvg Sybren
Re:wiel zit niet aan de as vast..
Hoi Sybren,

Marklin nr 3029. Dit 2 assertje komt vermoedelijk uit een ANTEX startset. Een uitvoering die indertijd in de Benelux is geleverd door Marklin  (1964-1968)

Deze locjes zijn voor (erg) weinig te koop  :) nieuws losse onderdelen hiervoor kopen zal duurder zijn dan op een beurs een compleet exemplaar aan schaffen  8)

Groetjes Fulco
Re:wiel zit niet aan de as vast..
hmm oke dan  laat ik hem zo miss dan ik nog een keer zo'n zelfde tegen kom dn houd ik deze voor onderdelen dan 

Re:wiel zit niet aan de as vast..
Sybren,

Heb er hier 2 liggen. Duidelijk opknappertjes, ik geloof niet dat ze rijden. De rechtse heeft zelfs geen anker. Als je een beetje handig bent kun je misschien van drie twee maken. Je mag ze van me hebben, was net aan het opruimen. 8) Stuur me maar een berichtje met je adres.



Gr, Ben.
Re:wiel zit niet aan de as vast..
Dankjewel  ga er zeker verslagje op zetten hier op forum maar dan zie je het wel

mvg Sybren
Re:wiel zit niet aan de as vast..
Hoi Sybren 15,

dat dichtgesoldeerde gat in het wiel kun je weer open krijgen door het warm te stoken, en dan met een flinke mep die klodder soldeer er uit schudden. (wel antislipbandje eerst verwijderen anders wordt dat vastgebakken, en brand je vingers niet :shock:))
Als het wiel dan niet op het asje wil blijven zitten kan je het met secondelijm wel weer vast krijgen. Maar helaas zal dat wel en isolerend effect voor de massa geven. En de massa verbinding voor deze locjes is toch al niet best van nature. Maar ik zou het gewoon proberen. Zoveel kan je er toch niet aan verknoeien :?
Re:wiel zit niet aan de as vast..
Een de-soldeerbout zou ook wel helpen, maar die heeft niet iedereen.
Re:wiel zit niet aan de as vast..
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re:wiel zit niet aan de as vast..
Soldeer uit een gat halen kan ook door het met je soldeerbout warm te stoken en vervolgens in het gat te peuren met een (vul)potlood.
Grafiet hecht niet aan soldeer.
Re:wiel zit niet aan de as vast..
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:wiel zit niet aan de as vast..
Anders een paar krassen op de as maken, waardoor het wiel weer klemt.
Re: wiel zit niet aan de as vast..
je kan het wiel ook weer vast soldeeren heb je ook meteen een betere stroom afname :thumbup: groet stan