Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

E/e 922

Gestart door Dennis Re 6/6 maandag 06 juli 2009, 19:25:01

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
E/e 922
Lid sinds: 2008

Tegelen (lb)

offline
E/e 922
Hoi Allemaal,

Hebben je de nieuwe E/e 922 algezien, hij ziet er wel leuk uit!

Het zou wel de vervanger zijn van de mooie Ee 3/3.




Wat vinden jullie er van??

Groet, Dennis

Re:E/e 922
Mathijs
gast

Re:E/e 922
Ik vindt het wel een geinig ding eigenlijk. Ziet er ook heel goed uit in het rood :)

Mathijs
Re:E/e 922
Lid sinds: 2007

- Vereniging Spoorgroep Zwitserland -

offline
Re:E/e 922
Hehehe wat een ding zeg...

Eerste wat ik dacht, das een goeie grap  :lol:

Vind de loc niet lelijk, maar dat is wel eventjes wennen zeg!

Blijf de Ee 3/3 mooier vinden trouwens.

Groetjes,
Menno
Re:E/e 922
Freak
gast

Re:E/e 922
Re:E/e 922
Lid sinds: 2009

Wie is hier spoorloos ??

offline
Re:E/e 922
'n Zeer moderne loc, ook wel leuk om te zien.
Re:E/e 922
Kroko14253
gast

Re:E/e 922
Hallo,

Het vergt wel even wennen, maar ik vind hem ook op het eerste gezicht, niet lelijk. Ziet er wel mooi uit.
Ja, een Ee 3/3 blijft mooi, maar ja, het bedrijf moet wel bij de tijd blijven. De Ae 6/6'en gaan nu echt terzijde. Ook dat is jammer, maar het is niet anders.

Groetjes

Harry
Re:E/e 922
Lid sinds: 2006

ICE-3

offline
Re:E/e 922
Schattig locje. Komt zeker in vele kleuren op de markt.

"On 19.12.2007, SBB announced an order for 21 electric shunting locomotives, to be delivered from July 2009 into 2010. Stadler Winterthur AG has developed the two-axle units for the SBB of which the first one is outshopped this month. Its designation is Ee 922 and these machines will be based in Basel, Bern, Biel, Brig, Chur, Luzern, St. Gallen and Zürich, where they will be used for shunting activities for passenger services around these stations. Until the end of 2009, the Ee 922 001 will be tested and evaluated, and Stadler will built another five machines. In 2010 the remaining 15 units will be delivered. - SBB

The Ee 922 has a Bo wheel configuration and 612 kW duration power. Its top speed is 100 kph. It weighs 44 tonnes and its traction effort goes up to 120 kN. - JMA

The concept of an electric shunter is very unique in Europe nowadays, which makes the Ee 922 a remarkable product. Our thanks goes out to Georg Trüb, for letting us publish his pictures. "

bron: railcolor.net
Re:E/e 922
PeterBrz
gast

Re:E/e 922
best wel gezellig die laatste foto's :D veel plaats is er niet in zo te zien :p :p
Re:E/e 922
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re:E/e 922
Leuk lokje, waardige vervanger van de Ee 3/3  :)
Re:E/e 922
rorail
gast

Re:E/e 922
Mooi??? mwah.  :?
Leuk??? Jaaa!  8)

Groet,
Ronald
Re:E/e 922
jan
gast

Re:E/e 922
Heel mooi!

.........Märklin:  Kom maar op, die "nep-krokodillen" zijnl verkocht en dan nu het echte mooie werk 1:87 graag weer!

groet,

jan
Re:E/e 922
Gerard
gast

Re:E/e 922
Leuke loc, mooie foto's. Dit wordt dus het einde van alweer een markante Zwitserse loc :(.
(Die laatste foto van de 2e serie zou zo hier in Nederland gemaakt kunnen zijn: ik mis de bergen :wink:.)
Re:E/e 922
Re460
gast

Re:E/e 922
Grappig model, wat wel even wennen is.
Moet me bij Menno aansluiten dat ik de Ee 3/3 mooier vind.
Toch wel leuk voor op de modelbaan, hoop dat M de loc gaat produceren.
Groet,
Erwin
Re:E/e 922
digi-jacques
gast

Re:E/e 922
ziet mij er te nieuw uit  :lol: ff aan Bert vragen of hij hem even wil weatheren....  :mrgreen: