Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

koploper-alternatief onder linux ?

Gestart door sn00zerman zondag 05 juli 2009, 11:53:10

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
koploper-alternatief onder linux ?
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
koploper-alternatief onder linux ?
Hoi allemaal,


Sinds kort ben ik hier thuis bijna helemaal overgeschakeld op linux.
Nu vraag ik me af, wat is een goed alternatief voor koploper, maar dan onder linux ?


groeten,
Kris
Re:koploper-alternatief onder linux ?
Re:koploper-alternatief onder linux ?
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
Re:koploper-alternatief onder linux ?
thanks, alleen jammer dat dit geld moet kosten, omgekeerde wereld dus :-)
meestal is windows-software betalend en linux-software gratis :-)

Misschien toch maar eens proberen om Koploper met wine aan de praat te krijgen ...


groeten,
Kris
Re:koploper-alternatief onder linux ?
JMRI een optie ? Dit is "free software", en is gebaseerd op Java. Platform onafhankelijk!
klik

Patrick

Re:koploper-alternatief onder linux ?
Citaat van: ronxp op zondag 05 juli 2009, 13:03:40
http://berros.nl/itrain/


Dit heeft alleen maar één probleem, het werkt niet. Zelfs een simpel power on power off doet het niet.
Re:koploper-alternatief onder linux ?
Citaat van: ronxp op zondag 05 juli 2009, 13:03:40http://berros.nl/itrain/
Op dit forum is een persoon die je er alles over kan vertellen.

Mvg,
Peter
Re:koploper-alternatief onder linux ?
Da's fijn. En het zou nog fijner zijn als je er bij vertelt wie dat is.
Re:koploper-alternatief onder linux ?
Citaat van: KlaasZ op maandag 06 juli 2009, 12:36:45
Da's fijn. En het zou nog fijner zijn als je er bij vertelt wie dat is.
Dat moet de persoon zelf uitmaken of hij zich kenbaar wil maken.

Mvg,
Peter
Re:koploper-alternatief onder linux ?
Dan hoop ik voor Kris dat deze persoon meeleest want anders weet deze persoon niet eens dat er mensen zijn die graag willen weten of het prettig werkt :wink:

Mathijs
Re:koploper-alternatief onder linux ?
Hallo Mathijs,

Als Kris graag in contact wil komen met die persoon zal hij dat wel vragen.


Mvg,
Peter
Re:koploper-alternatief onder linux ?
Kris,

Rocrail draait op Linux, kijk maar op http://wiki.rocrail.net/doku.php

Groet,
Rutger
Re:koploper-alternatief onder linux ?
Dan is er ook nog SpDrS60 für Linux
http://www.mobasoft24.de/Steueru/spdrs60.htm
en
DDL - DigitalDirect for Linux
http://vogt-it.com/OpenSource/DDL/index.php3?highlights

Mvg,
Peter
Re:koploper-alternatief onder linux ?
Meteen even toegevoegd aan de lijst op wikibooks, zodat er tenminste ergens op het internet een compleet overzicht ontstaat...
Re:koploper-alternatief onder linux ?
Citaat van: Erik Baas op maandag 06 juli 2009, 15:07:28
Meteen even toegevoegd aan de lijst op wikibooks, zodat er tenminste ergens op het internet een compleet overzicht ontstaat...

Hoi Erik,

Da's ene handige lijst!!

Kleine correctie: Rocrail ondersteund 15 talen waaronder Nederlands, dus misschien is het wel handig om in ieder geval 'NL' te vermelden in de wiki.

Groet,
Rutger
Re:koploper-alternatief onder linux ?
Ik heb de taalaanduiding voor nu maar even verwijderd: het slaat niet op de software, maar op de website, en die is inmiddels ook al in meerdere talen gemaakt. En ik zal proberen iets te verzinnen om deze bron van misverstanden op te lossen, bedankt voor de hint ! ;)

Overigens: het is een wiki, dat betekent dat je zelf ook wijzigingen kunt aanbrengen; je hoeft er niet eens een account voor aan te maken (kan wel, en heeft ook voordelen).
Re:koploper-alternatief onder linux ?
Citaat van: Erik Baas op maandag 06 juli 2009, 15:07:28
Meteen even toegevoegd aan de lijst op wikibooks, zodat er tenminste ergens op het internet een compleet overzicht ontstaat...

Dan moet het wel een correct overzicht zijn, want wat er nu staat bij het overzicht van de digitale systemen is onjuist.
Re:koploper-alternatief onder linux ?
Citaat van: KlaasZ op maandag 06 juli 2009, 12:36:45
Da's fijn. En het zou nog fijner zijn als je er bij vertelt wie dat is.


In dit draadje is hij actief geweest met vele vragen. http://forum.3rail.nl/index.php?topic=15435.0

Re:koploper-alternatief onder linux ?
Aha, dat draadje herinner ik me nog wel.
Daar heb me toen niet tegenaan bemoeid omdat ik er toch geen drol van snapte. 8)
Re:koploper-alternatief onder linux ?
Citaat van: Sprinter op maandag 06 juli 2009, 22:33:56
Citaat van: Erik Baas op maandag 06 juli 2009, 15:07:28
Meteen even toegevoegd aan de lijst op wikibooks, zodat er tenminste ergens op het internet een compleet overzicht ontstaat...
Dan moet het wel een correct overzicht zijn, want wat er nu staat bij het overzicht van de digitale systemen is onjuist.

Zou jij dan asjeblieft de fout(en) willen corrigeren ? Ik weet te weinig van digitale techniek om ze te kunnen spotten...

Overigens is dát nou ook juist de bedoeling van een wiki: dat iedereen er aan kan bijdragen, en fouten kan verbeteren !

P.S.: Ik merkte vanavond weer dat er een hardnekkig misverstand heerst, namelijk dat het mijn site zou zijn. Niets is minder waar, ik ben (ook) daar niet meer dan een klein radertje in een groot geheel...  ;)

Wel heb ik daar het project "modelspoorwegbouw" gestart, en daar maak ik zo af en toe reclame voor omdat ik dat alleen natuurlijk nooit echt goed en compleet krijg, en ik nog steeds hoop dat lezers van dit forum er hun kennis en ervaringen aan toe willen gaan voegen.
Re:koploper-alternatief onder linux ?
Citaat van: Erik Baas op dinsdag 07 juli 2009, 01:13:02Zou jij dan asjeblieft de fout(en) willen corrigeren ? Ik weet te weinig van digitale techniek om ze te kunnen spotten...
Kun je de vraag niet beter stellen aan Walter Wissels, eigenaar van deze tabel.

Mvg,
Peter
Re:koploper-alternatief onder linux ?
Citaat van: Freak op dinsdag 07 juli 2009, 08:50:20
Citaat van: Erik Baas op dinsdag 07 juli 2009, 01:13:02Zou jij dan asjeblieft de fout(en) willen corrigeren ? Ik weet te weinig van digitale techniek om ze te kunnen spotten...
Kun je de vraag niet beter stellen aan Walter Wissels, eigenaar van deze tabel.

Mvg,
Peter
Aha, gaat dit soms om de link naar "Vergelijking digitale centrales" ? Die tabel staat n.l. niet op wikibooks maar op media.3rail.nl, en daar kan ik dus niets in verbeteren. Er is volgens Walter wel een nieuwere versie, maar daar heb ik geen webadres van...
Re:koploper-alternatief onder linux ?
Toevallig dat ik het forum weer eens bekijk en dat er over mij geschreven wordt. Als er vragen zijn over iTrain of onvolkomenheden hoor ik dat graag.

Met vriendelijke groeten,

Xander
Re:koploper-alternatief onder linux ?
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:koploper-alternatief onder linux ?
Citaat van: Freak op dinsdag 07 juli 2009, 08:50:20
Citaat van: Erik Baas op dinsdag 07 juli 2009, 01:13:02Zou jij dan asjeblieft de fout(en) willen corrigeren ? Ik weet te weinig van digitale techniek om ze te kunnen spotten...
Kun je de vraag niet beter stellen aan Walter Wissels, eigenaar van deze tabel.

Mvg,
Peter

Hallo Allen,

er wordt aan de link van deze tabel gewerkt, de oorspronkelijke versie was redelijk gedateerd en stamde zelfs uit de tijd dat de Ecos wel was aangekondigt, maar nog niet verschenen, afgelopen jaren is er veel veranderd in digitaalland, alle gegevens moeten nogmaals opnieuw bekeken worden, ook door de vele firmware updates komen er bij iedere centrale nieuwe mogelijkheden bij, zolang moeten jullie even genoegen nemen met een tussentijdse versie,

met vriendelijke groet,

Walter
Re:koploper-alternatief onder linux ?
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
Re:koploper-alternatief onder linux ?
Bedankt allemaal voor de links, ik weet de komende dagen weer wat te doen se :-)
(allée, anders ook, maar een mens moet af en toe toch eens hobbyen i.p.v. altijd te werken hé)

EDIT: na wat lezen, denk ik dat ik voor RocRail ga. Alleen zie ik dat er blijkbaar problemen zijn met initialisatie tussen RocRail & MrDirect.
         Iemand die daar ervaring mee heeft ?
         (DDL lijkt niet helemaal compatible te zijn met de verschillende decoders die ik heb, en onder MRDirect werken die wel allemaal, vandaar die keuze dus)

groeten,
Kris
Re:koploper-alternatief onder linux ?
Hallo Kris,

Citaat van: sn00zerman op dinsdag 07 juli 2009, 19:03:04(DDL lijkt niet helemaal compatible te zijn met de verschillende decoders die ik heb, en onder MRDirect werken die wel allemaal, vandaar die keuze dus)
Over welke (merk/type) decoders heb je het dan ?.

Mvg,
Peter
Re:koploper-alternatief onder linux ?
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
Re:koploper-alternatief onder linux ?
Volgens de "black/white list",
kan je geen Tams LD-G 33 & LD-G 32 CV's lezen/schrijven.
ook de Tams FD-R en de LDT SA-DEC-4-DC-F werkt er ook niet mee ...

van die LDT's heb ik er een 4-tal liggen, en van die TAMS zitten er echt wel veel in verschillende loc's (niet echt geteld, maar ik schat minstens 20)

groeten,
Kris
Re:koploper-alternatief onder linux ?
Citaat van: sn00zerman op woensdag 08 juli 2009, 10:15:16
Volgens de "black/white list",
kan je geen Tams LD-G 33 & LD-G 32 CV's lezen/schrijven.
ook de Tams FD-R en de LDT SA-DEC-4-DC-F werkt er ook niet mee ...

van die LDT's heb ik er een 4-tal liggen, en van die TAMS zitten er echt wel veel in verschillende loc's (niet echt geteld, maar ik schat minstens 20)

groeten,
Kris

Wellicht even op het Rocrail forum vragen wat  de mogelijkheden zijn voor ondersteuning met jouw decoders...? Misschien zijn er al weer nieuwe ontwikkelingen maar is het nog niet bijgewerkt in de Wiki.

Groet,
Rutger