Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Ervaringen Electrotren 1300

Gestart door Spoorman vrijdag 03 juli 2009, 19:50:54

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Ervaringen Electrotren 1300
3-railers,

Ik zou graag jullie ervaringen horen met de Electrotren 1300's. Heb al enige tijd een 2-tal rijden, 1301 en 1307 maar krijg steeds meer problemen met vervuiling van de wielen. Mijn idee is dat de wielen inslijten of beschadigen (zacht materiaal?) waardoor vervuiling en aankoeken van vuil snel optreedt. Als gevolg hiervan contact problemen met de spoorstaven. Wielen die stroom afnemen lijken ook van kleur te veranderen. Ik heb dit probleem nauwelijks (eigenlijk helemaal niet) bij mijn Roco loks.

Ik overweeg nieuwe assen/wielen te bestellen maar hoor graag ook jullie ervaringen.

Gr, Ben.
Re:Ervaringen Electrotren 1300
Lid sinds: 2008

offline
Re:Ervaringen Electrotren 1300
Ben,

je weet dat ik er eentje heb, maar veel heeft ie niet gereden, enkele keren op een c-rail-woonkamer-vloerbaan.
ik heb er dan ook nog niks aan gemerkt, ben nog in de waan ? een prima ding gekocht te hebben.

grv Huub
Re:Ervaringen Electrotren 1300
Huub,

Bedankt.

Heb wat reacties op Beneluxspoor. Ik ga de wielen vervangen door Roco's. Zo kan het toch ook niet langer i.v.m. snelle vervuiling. De oudste die ik heb is naar ik meen van 2006, rijdt dus al weer 3 jaar z'n rondjes. :P

Ga gelijk wielen inzetten zonder antislipbandjes, scheelt ook weer in vervuiling van de spoorstaven.

Daarnaast denk ik dat c-railers minder last hebben als k-railers i.v.m. ietwat bollere spoorstaven. Zo zie je maar, elk voordeel heb ze nadeel. :wink:

Gr, Ben.