Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Re:Zijn er nog wel mensen die analoog rijden?

Gestart door AnalogDriver vrijdag 15 mei 2009, 17:15:59

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Zijn er nog wel mensen die analoog rijden?

Vorige week zaterdag weer een treinstel gezien met raadselachtig digital niet werken: wel op 6021 en analoog, niet op CS of MS.

En als ik dan hoor van de programmeer onduidelijkheden van MS en CS en wat voor geheugencapaciteit MS heeft en hoe duur dat CS is voor het weinige beperkte wat het kan en slechter UI, dan blijf ik zeggen: data digi spul moet echt véél beter woren, dit is jaren 90 technologie. Pas met mfx  bi-directionele communicatie... 80 adressen...  Nee, echt onvolwassen nog.
Standaard PC koppeling, zoiets als koploper software, mooie fysieke besturingselementen voor gasgeven a la e-lok of diesel of bediening stoomlok om trein snelheid te regelen. bidirectinoele commmunicatie, eenvoudig programmeren, goedkope bezetmelding en wisseldecoders, en robust feilloos werken, niet allerelei vreemde onverklaarbare storingen waar je niets aan kunt zien en doen. Dat heb je nodig, niet dit huidige digi gedoe.


OK, wellicht koop ik nog eens een 6021 mijn digi loks te kunnen instellen, maar alles wat daarna gekomen is qua digi techniek van Märklin en het Moterola II protocol vind ik te duur en vooral te slecht.
Re:Zijn er nog wel mensen die analoog rijden?
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Zijn er nog wel mensen die analoog rijden?
Beste Analoge Collega,

Zoals je kunt zien rijdt ik met diverse decoders, Motorola 14 en 27, en 28 voor de MFX loks, decoders zijn van Märklin en Esu, ik doe niets met CV instellingen als ik een lok ombouw dan laat ik de winkelier dat doen, en ook het instellen.

Voor de bekende instellingen, max snelheid, optrekken, afremmen en tegenwoordig ook geluidsniveau, heb ik een goedkope MS gekocht, werkt goed.

Alles wordt bestuurd door een apparaat wat door sommige High-Tech Forummers "ouderwets" genoemd wordt, maar inderdaad dit ouderwetse karakter maakt hem wel heel betrouwbaar.

De "baas" heeft me verteld dat hij er niet over peinst om de richting van Central Stations uit te gaan, hooguit wil hij ze gaan aansturen.

Dus het kan best, betrouwbaar digitaal, groet, Anne W
Re:Zijn er nog wel mensen die analoog rijden?
Citaat van: AnalogDriver op vrijdag 15 mei 2009, 17:15:59

Vorige week zaterdag weer een treinstel gezien met raadselachtig digital niet werken: wel op 6021 en analoog, niet op CS of MS.

En als ik dan hoor van de programmeer onduidelijkheden van MS en CS en wat voor geheugencapaciteit MS heeft en hoe duur dat CS is voor het weinige beperkte wat het kan en slechter UI, dan blijf ik zeggen: data digi spul moet echt véél beter woren, dit is jaren 90 technologie. Pas met mfx  bi-directionele communicatie... 80 adressen...  Nee, echt onvolwassen nog.
Standaard PC koppeling, zoiets als koploper software, mooie fysieke besturingselementen voor gasgeven a la e-lok of diesel of bediening stoomlok om trein snelheid te regelen. bidirectinoele commmunicatie, eenvoudig programmeren, goedkope bezetmelding en wisseldecoders, en robust feilloos werken, niet allerelei vreemde onverklaarbare storingen waar je niets aan kunt zien en doen. Dat heb je nodig, niet dit huidige digi gedoe.


OK, wellicht koop ik nog eens een 6021 mijn digi loks te kunnen instellen, maar alles wat daarna gekomen is qua digi techniek van Märklin en het Moterola II protocol vind ik te duur en vooral te slecht.

Dat komt omdat het marklin is. neem een dcc centrale met multiprotocoldecoders(tip: haal een roco set uit elkaar)
Re:Zijn er nog wel mensen die analoog rijden?
Citaat van: conducteur op dinsdag 30 juni 2009, 13:50:19
Citaat van: AnalogDriver op vrijdag 15 mei 2009, 17:15:59

Vorige week zaterdag weer een treinstel gezien met raadselachtig digital niet werken: wel op 6021 en analoog, niet op CS of MS.

En als ik dan hoor van de programmeer onduidelijkheden van MS en CS en wat voor geheugencapaciteit MS heeft en hoe duur dat CS is voor het weinige beperkte wat het kan en slechter UI, dan blijf ik zeggen: data digi spul moet echt véél beter woren, dit is jaren 90 technologie. Pas met mfx  bi-directionele communicatie... 80 adressen...  Nee, echt onvolwassen nog.
Standaard PC koppeling, zoiets als koploper software, mooie fysieke besturingselementen voor gasgeven a la e-lok of diesel of bediening stoomlok om trein snelheid te regelen. bidirectinoele commmunicatie, eenvoudig programmeren, goedkope bezetmelding en wisseldecoders, en robust feilloos werken, niet allerelei vreemde onverklaarbare storingen waar je niets aan kunt zien en doen. Dat heb je nodig, niet dit huidige digi gedoe.


OK, wellicht koop ik nog eens een 6021 mijn digi loks te kunnen instellen, maar alles wat daarna gekomen is qua digi techniek van Märklin en het Moterola II protocol vind ik te duur en vooral te slecht.

Dat komt omdat het marklin is. neem een dcc centrale met multiprotocoldecoders(tip: haal een roco set uit elkaar)

onzin, onzin onzin........

tip; koop een cs 1 met esu update of een ecos, stuurt alles wat los en vast zit in decoder wereld aan.

Re:Zijn er nog wel mensen die analoog rijden?
Citaat van: digi-jacques op dinsdag 30 juni 2009, 16:57:23
Citaat van: conducteur op dinsdag 30 juni 2009, 13:50:19
Citaat van: AnalogDriver op vrijdag 15 mei 2009, 17:15:59

Vorige week zaterdag weer een treinstel gezien met raadselachtig digital niet werken: wel op 6021 en analoog, niet op CS of MS.

En als ik dan hoor van de programmeer onduidelijkheden van MS en CS en wat voor geheugencapaciteit MS heeft en hoe duur dat CS is voor het weinige beperkte wat het kan en slechter UI, dan blijf ik zeggen: data digi spul moet echt véél beter woren, dit is jaren 90 technologie. Pas met mfx  bi-directionele communicatie... 80 adressen...  Nee, echt onvolwassen nog.
Standaard PC koppeling, zoiets als koploper software, mooie fysieke besturingselementen voor gasgeven a la e-lok of diesel of bediening stoomlok om trein snelheid te regelen. bidirectinoele commmunicatie, eenvoudig programmeren, goedkope bezetmelding en wisseldecoders, en robust feilloos werken, niet allerelei vreemde onverklaarbare storingen waar je niets aan kunt zien en doen. Dat heb je nodig, niet dit huidige digi gedoe.


OK, wellicht koop ik nog eens een 6021 mijn digi loks te kunnen instellen, maar alles wat daarna gekomen is qua digi techniek van Märklin en het Moterola II protocol vind ik te duur en vooral te slecht.

Dat komt omdat het marklin is. neem een dcc centrale met multiprotocoldecoders(tip: haal een roco set uit elkaar)

onzin, onzin onzin........

tip; koop een cs 1 met esu update of een ecos, stuurt alles wat los en vast zit in decoder wereld aan.


Over welke onzin heeft u het als ik vragen mag?????

Citeerkoop een cs 1 met esu update of een ecos, stuurt alles wat los en vast zit in decoder wereld aan.

Pas op met zon cs1,2/ecos--> kosten heel veel, en gaan stuk als je er naar kijkt. Echt straf dat men zegt dat ik onzin verkoop terwijl ik mensen in problemen wil helpen. Ook hier durft men te zeggen dat hij alles moet verkopen dat hij nu in bezit heeft, terwijl dat nergens staat. Wie dat vind in mijn reacties betaal ik persoonlijk hem een locomotief naar keuze. Hier heb je toch wel erg veel lef voor nodig, ik ben weg! salut! en niet zagen waar is conducteur ik heb hem nodig voor een oplossing want ik kom hier niet meer langs als dat zo is! salut!
Re:Zijn er nog wel mensen die analoog rijden?
CiteerOok hier durft men te zeggen dat hij alles moet verkopen dat hij nu in bezit heeft, terwijl dat nergens staat.

sorry, maar ook hier niet hoor, weet niet waar je het over hebt.

Beste conducteur, jouw ogenschijnlijk slechte ervaring met een ecos, staat loodrecht tegenover de mijne. Als jij er dus niet tegen kan dat iemand anders een andere mening is toegedaan dan de jouwe en je gaat zo overtrokken reageren (Ook in het andere topic ga je totaal een kant op waar niet over gesproken wordt, en nu weer) wordt het hoog tijd om even tot 10 te gaan tellen.......

Re:Zijn er nog wel mensen die analoog rijden?
Citaat van: digi-jacques op dinsdag 30 juni 2009, 17:39:56
CiteerOok hier durft men te zeggen dat hij alles moet verkopen dat hij nu in bezit heeft, terwijl dat nergens staat.

sorry, maar ook hier niet hoor, weet niet waar je het over hebt.

Beste conducteur, jouw ogenschijnlijk slechte ervaring met een ecos, staat loodrecht tegenover de mijne. Als jij er dus niet tegen kan dat iemand anders een andere mening is toegedaan dan de jouwe en je gaat zo overtrokken reageren (Ook in het andere topic ga je totaal een kant op waar niet over gesproken wordt, en nu weer) wordt het hoog tijd om even tot 10 te gaan tellen.......


men beweert dat ik heb gezegd dat hij moet overstappen naar 2-rail, wat hier nergens staat!
Re:Zijn er nog wel mensen die analoog rijden?
Citeermen beweert dat ik heb gezegd dat hij moet overstappen naar 2-rail, wat hier nergens staat!


men beweert niets, je haalt nu twee topics door elkaar.

Re:Zijn er nog wel mensen die analoog rijden?
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:Zijn er nog wel mensen die analoog rijden?
Hallo Allen,

dit stuk topic heeft niets met Analoog te maken, dus afgesplitst en op slot,  :( :shock:

Groet,

Walter