Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Re:hoe verschillende treinen laten rijden

Gestart door PeterBrz dinsdag 30 juni 2009, 13:17:43

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:hoe verschillende treinen laten rijden
Als je digitaal gaat kan je zoveel treinen laten rijden als je wilt..
Daarvoor moet je een Mobile Station hebben of een Central Station (beide Märklin) er bestaan ook nog andere besturingssystemen die je kan gebruiken, maar dan zou ik even rondzoeken op dit forum want hier staat best al veel over geschreven..

Groeten, Peter
Re:hoe verschillende treinen laten rijden
Ik vermoed dat je nu nog altijd analoog rijdt. Koop een startset van roco, verkoop de sporen, locomotief, en evt de wagonnen, maar hou de centrale. Steek een degelijke decoder in de loc (van lenz of viessmann)
Re:hoe verschillende treinen laten rijden
Koop een  startset van roco, gooi alles eruit, behalve de transformator en de versterker en de centrale, verkoop  de rest. Steek een mooie niet-marklin decoder erin en het rijd! De centrale heb je zo voor een euro of twintig, een decoder voor 30= 50 euro samen!
Re:hoe verschillende treinen laten rijden
Citaat van: conducteur op dinsdag 30 juni 2009, 13:42:02
Ik vermoed dat je nu nog altijd analoog rijdt. Koop een startset van roco, verkoop de sporen, locomotief, en evt de wagonnen, maar hou de centrale. Steek een degelijke decoder in de loc (van lenz of viessmann)

Citaat van: conducteur op dinsdag 30 juni 2009, 16:47:19
Koop een  startset van roco, gooi alles eruit, behalve de transformator en de versterker en de centrale, verkoop  de rest. Steek een mooie niet-marklin decoder erin en het rijd! De centrale heb je zo voor een euro of twintig, een decoder voor 30= 50 euro samen!

lekker antwoord op de vraag, en ook lekker reeel, alles verkopen om maar 2 rail te gaan rijden.

je weet niet wat hij aan materiaal heeft, en dus ook niet of hij alles wil verkopen, dat vraagt hij ook niet.

de vraag is simpel eigenlijk;

hoe laat ik in analoge besturing 1 trein rijden en de andere stilstaan........

antwoord koop roco....... :? :?

ondertussen reeds een pb gestuurd met vraag om uitleg, voordat men denkt dat ik ook geen uitleg geef
Re:hoe verschillende treinen laten rijden
Citaat van: digi-jacques op dinsdag 30 juni 2009, 16:54:53
Citaat van: conducteur op dinsdag 30 juni 2009, 13:42:02
Ik vermoed dat je nu nog altijd analoog rijdt. Koop een startset van roco, verkoop de sporen, locomotief, en evt de wagonnen, maar hou de centrale. Steek een degelijke decoder in de loc (van lenz of viessmann)

Citaat van: conducteur op dinsdag 30 juni 2009, 16:47:19
Koop een  startset van roco, gooi alles eruit, behalve de transformator en de versterker en de centrale, verkoop  de rest. Steek een mooie niet-marklin decoder erin en het rijd! De centrale heb je zo voor een euro of twintig, een decoder voor 30= 50 euro samen!

lekker antwoord op de vraag, en ook lekker reeel, alles verkopen om maar 2 rail te gaan rijden.

je weet niet wat hij aan materiaal heeft, en dus ook niet of hij alles wil verkopen, dat vraagt hij ook niet.


antwoord koop roco....... :? :?

ondertussen reeds een pb gestuurd met vraag om uitleg, voordat men denkt dat ik ook geen uitleg geef
Der zijn zo mensen die nooit antwoorden op de vraag en omdat zij 2-rail rijden MOET iemand anders het ook !! Hij heeft marklin dus niet zuren om alles te verkopen . Tsss
Terug on Topic zullen we weer gaan

Heb je 1 sporige rond je of 2 sporige ? Zoja 2 kun je elke Spoor misschien afzonderlijk binnen? Verder kan ik je geen raad geven
Gr kenny
Re:hoe verschillende treinen laten rijden
Citaat van: digi-jacques op dinsdag 30 juni 2009, 16:54:53
Citaat van: conducteur op dinsdag 30 juni 2009, 13:42:02
Ik vermoed dat je nu nog altijd analoog rijdt. Koop een startset van roco, verkoop de sporen, locomotief, en evt de wagonnen, maar hou de centrale. Steek een degelijke decoder in de loc (van lenz of viessmann)

Citaat van: conducteur op dinsdag 30 juni 2009, 16:47:19
Koop een  startset van roco, gooi alles eruit, behalve de transformator en de versterker en de centrale, verkoop  de rest. Steek een mooie niet-marklin decoder erin en het rijd! De centrale heb je zo voor een euro of twintig, een decoder voor 30= 50 euro samen!

lekker antwoord op de vraag, en ook lekker reeel, alles verkopen om maar 2 rail te gaan rijden.

je weet niet wat hij aan materiaal heeft, en dus ook niet of hij alles wil verkopen, dat vraagt hij ook niet.

de vraag is simpel eigenlijk;

hoe laat ik in analoge besturing 1 trein rijden en de andere stilstaan........

antwoord koop roco....... :? :?

ondertussen reeds een pb gestuurd met vraag om uitleg, voordat men denkt dat ik ook geen uitleg geef
Een decoder van bv lenz of viessmann 'verstaat' ook dcc. Het  is dus perfect bruikbaar voor 3rail. En ik ben niet aan het zeuren, stop zelf eens!
Re:hoe verschillende treinen laten rijden
AC heeft deze persoon namelijk!
Terug on topic!
Gr kenny
Re:hoe verschillende treinen laten rijden
Citaat van: kenny1647 op dinsdag 30 juni 2009, 17:09:13
AC heeft deze persoon namelijk!
Terug on topic!
Gr kenny
Dat is straf!?
We zijn behulpzaam, en krijgen STANK VOOR DANK!!!!!!! Vind ik persoonlijk S C H AN D A L I G!!!!!!!!!
Men heeft bovendien nog het lef om te zeggen dat het ik het over decor en scenery heb terwijl ik de persoon wil helpen om voor een appel en een ei een centrale die probleemloos werkt, met een bijhorende decoder die niet na een week niet meer werkt. En dat noemen ze dus OFF TOPIC! Als het zo zit ben ik hier weg! salut!
Re:hoe verschillende treinen laten rijden
Citaat van: conducteur op dinsdag 30 juni 2009, 17:13:44
Citaat van: kenny1647 op dinsdag 30 juni 2009, 17:09:13
AC heeft deze persoon namelijk!
Terug on topic!
Gr kenny
Dat is straf!?
We zijn behulpzaam, en krijgen STANK VOOR DANK!!!!!!! Vind ik persoonlijk S C H AN D A L I G!!!!!!!!!

Ik wil niks zeggen maar je begint over andere onderwerpen te praten . en men manier van praten is rustig. Verder wil ik dit topic niet veel discusse zetten. Verder kan je altijd nog rustig praten
Back on topic!Gr kenny
Re:hoe verschillende treinen laten rijden
Citaat van: kenny1647 op dinsdag 30 juni 2009, 17:16:20
Citaat van: conducteur op dinsdag 30 juni 2009, 17:13:44
Citaat van: kenny1647 op dinsdag 30 juni 2009, 17:09:13
AC heeft deze persoon namelijk!
Terug on topic!
Gr kenny
Dat is straf!?
We zijn behulpzaam, en krijgen STANK VOOR DANK!!!!!!! Vind ik persoonlijk S C H AN D A L I G!!!!!!!!!

Ik wil niks zeggen maar je begint over andere onderwerpen te praten . en men manier van praten is rustig. Verder wil ik dit topic niet veel discusse zetten. Verder kan je altijd nog rustig praten
Back on topic!Gr kenny
Herlees eens goed mijn reactie ! Ik be hier gewoon weg! Een dure centrale kopen die stuk gaat als je er naartoe kijkt? Niets voor mij
Re:hoe verschillende treinen laten rijden
volgens mij zeg je zelf, koop een startset van roco en gooi de rest d'ruit.
da's toch 2-rail of ben ik nu gek.
dus kenny heeft wel een punt hoor.
en zijn toonzetting is ook vrij normaal.

ook de opmerking dat er niet word geantwoord op de vraag klopt.
hij vraagt hoe hij meerdere treinen kan laten rijden en geeft verder geen info mee of hij digitaal wilt of analoog wilt blijven rijden.

dus, lees eerst de vraag goed en denk na over je antwoord.

groetjes

mark
Re:hoe verschillende treinen laten rijden
nogmaals, er wordt niet gevraagd hoe peter digitaal wil of kan rijden.

hij rijdt analoog, en wil dat waarschijnlijk zo houden.

inderdaad terug on topic, en even uitleggen hoe het dan wel werkt.


CiteerEn ik ben niet aan het zeuren, stop zelf eens!

sorry, 2 maal in 3 uur eenzelfde antwoord waar niet om gevraagd wordt, zou wel eens zo opgevat kunnen worden........ 8)

CiteerWe zijn behulpzaam, en krijgen STANK VOOR DANK!!!!!!! Vind ik persoonlijk S C H AN D A L I G!!!!!!!!!

iets genuanceerder zou best kunnen, laten we wel wezen, echt behulpzaam was jouw antwoord niet, stank voor dank kan je alleen krijgen van de topicstarter, en die heeft nog niet gereageerd.

en dat je het dan schandalig vindt, vind ik dan weer raar, want je opmerkingen hebben nog steeds niet te maken met analoog rijden, en/of een antwoord hoe hij nu 1 lok kan laten rijden en de andere kan laten stilstaan

(wat eigenlijk door een gedeelte stroomloos te maken heel simpel is)

persoonlijk vind ik jouw reactie dus eigenlijk zeer kortzichtig.

maar ja, dat ben ik.......

CiteerEen dure centrale kopen die stuk gaat als je er naartoe kijkt?

kortzichtig, die van mij kijk ik naar en gebruik ik, en is nog nooit kapot geweest, het ligt er maar geheel aan hoe je erzelf mee omgaat. Klaarblijkelijk niet zo goed dus.

CiteerHerlees eens goed mijn reactie !

net gedaan, en nogmaals, ik kan het antwoord niet vinden op de vraag van peter
Re:hoe verschillende treinen laten rijden
Citaat van: conducteur op dinsdag 30 juni 2009, 16:47:19
Koop een  startset van roco, gooi alles eruit, behalve de transformator en de versterker en de centrale, verkoop  de rest. Steek een mooie niet-marklin decoder erin en het rijd! De centrale heb je zo voor een euro of twintig, een decoder voor 30= 50 euro samen!

Citaat van: conducteur op dinsdag 30 juni 2009, 16:47:19
Koop een  startset van roco, gooi alles eruit, behalve de transformator en de versterker en de centrale, verkoop  de rest. Steek een mooie niet-marklin decoder erin en het rijd! De centrale heb je zo voor een euro of twintig, een decoder voor 30= 50 euro samen!


Citaat van: conducteur op dinsdag 30 juni 2009, 17:13:44
Citaat van: kenny1647 op dinsdag 30 juni 2009, 17:09:13
AC heeft deze persoon namelijk!
Terug on topic!
Gr kenny
Dat is straf!?
We zijn behulpzaam, en krijgen STANK VOOR DANK!!!!!!! Vind ik persoonlijk S C H AN D A L I G!!!!!!!!!
Men heeft bovendien nog het lef om te zeggen dat het ik het over decor en scenery heb terwijl ik de persoon wil helpen om voor een appel en een ei een centrale die probleemloos werkt, met een bijhorende decoder die niet na een week niet meer werkt. En dat noemen ze dus OFF TOPIC! Als het zo zit ben ik hier weg! salut!

Zeg conducteur,

Zou je in het kort uit kunnen leggen wat dit nu te maken heeft met de gestelde vraag ?.


Mvg,
Peter
Re:hoe verschillende treinen laten rijden
CiteerMen heeft bovendien nog het lef om te zeggen dat het ik het over decor en scenery

sorry, maar dit moet je mij toch echt even uitleggen, zie niemand het ook maar ergens over decor en scenery hebben hoor.........

Re:hoe verschillende treinen laten rijden
Persoonlijk heb ik het idee dat deze "persoon" een wel heel jong persoon is en het allemaal niet zo begrepen heeft.
Hij verwart materiaal denk ik met scenery.
Leest de vraag niet goed.
Geeft een "advies" waar de topicstarter totaal niet omvraagt.
enzenz.
Denk dat de moderator maar even dit draadje moet schonen en zoals kenny zegt: back on topic  :D

Groetjes

mark
Re:hoe verschillende treinen laten rijden
Citaat van: Mark147 op dinsdag 30 juni 2009, 17:23:52
volgens mij zeg je zelf, koop een startset van roco en gooi de rest d'ruit.
da's toch 2-rail of ben ik nu gek.
dus kenny heeft wel een punt hoor.
en zijn toonzetting is ook vrij normaal.

ook de opmerking dat er niet word geantwoord op de vraag klopt.
hij vraagt hoe hij meerdere treinen kan laten rijden en geeft verder geen info mee of hij digitaal wilt of analoog wilt blijven rijden.

dus, lees eerst de vraag goed en denk na over je antwoord.

groetjes

mark
Als je goed kan lezen (dat  kunnen de meeste dus hier niet) zeg ik al de hele tijd dat je enkel de centrale, de versterker en de trafo hoeft te houden.  Dat is inderdaad dcc, maar als je multiprotocoldecoders gebruikt zal dat ook werken op 3rail.

en als hij niets verteld dat hij analoog wil blijven rijden, is digtaal ook een oplossing.

WE ZIJN VOORTDUREND ON_TOPIC BEZIG, MAAR ER IS NIEMAND DIE GOED KAN LEZEN. ECHT LEF!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Re:hoe verschillende treinen laten rijden
Citaat van: M75 op dinsdag 30 juni 2009, 17:47:30
Citaat van: conducteur op dinsdag 30 juni 2009, 17:45:46
Moet ik nog eens mijn eigen berichten gaan citeren waarin er staat dat hij niet zegt dat het analoog moet blijven, zodat een digitale oplossing, zeker niet duur ook een oplossing is?

Misschien door de rubriek?

"Analoge besturing"

Rob


Deze persoon vraagt over iets over analoog dus deze persoon vraagt niks van digitaal & Roco & decors , alleen een vraagje over analoog.
misschien voor de duidelijkheid ON-TOPIC= ANALOOG Besturing
Gr kenny
Re:hoe verschillende treinen laten rijden
Citaat van: M75 op dinsdag 30 juni 2009, 17:47:30
Citaat van: conducteur op dinsdag 30 juni 2009, 17:45:46
Moet ik nog eens mijn eigen berichten gaan citeren waarin er staat dat hij niet zegt dat het analoog moet blijven, zodat een digitale oplossing, zeker niet duur ook een oplossing is?


Misschien door de rubriek?

"Analoge besturing"

Rob

Hij zal dat waarschijnlijk hier gepost hebben omdat hij nu analoog spoort