Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Stationslantaarens

Gestart door tjoektjoek donderdag 25 februari 2010, 13:24:22

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Stationslantaarens
tjoektjoek
gast

Stationslantaarens
Ik ben bezig met het bouwen van auhagen station Krakow.
daar zitten ook 4 stationslantaarns bij nou ja een paal een doorzichtig plastic lamp en een kap.
Ik vond het wel jammer da er geen verlichting bij was en het was eigenlijk te klein om er een ledje in te maken.
Dus bedacht ik dat het mischien ook wel zou lukken met een stukje lichtgelijder. (of hoe dat ook heet) het is een oude type lantaarn dus met olielamp erin. om dat na te maken heb ik dus de paal vervangen door zon lichtgelijder van dezelfde grote en ik heb een gaatje gemaakt in de kap van de lamp zodat het lichtgelijder er een klein stukje doorheen kwam.
de lantaarn kan zo de grond in en aan de onderkant van de baan maakte ik een lampje. ik gebruikte zon Ledtheelichtje waar het "flametje" vanaf was gehaald. het efect is heel mooi geworden. en een ander vordeel is. als je er per ongeluk tegen aan komt breekt de paal niet maar buigt het en veert ook weer terug.

ik moet alleen de paal nog zwart maken.

Mvg Alex Everts
Re:Stationslantaarens
Nobody
gast

Re:Stationslantaarens
Slim gedaan Alex! Zeer goed idee!
Re:Stationslantaarens
Lid sinds: 2007

Windhoven

offline
Re:Stationslantaarens
Pas op, er bestaat een kans dat wanneer je de lichtgeleider gaat verven deze het licht niet meer goed geleidt.
Re:Stationslantaarens
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re:Stationslantaarens
Klopt, maar het werkt wel, als je de geleider eerst wit verft en daarna pas in de gewenste kleur b.v. zwart.

Gr.  Charlie
Re:Stationslantaarens
Kroko14253
gast

Re:Stationslantaarens
Citaat van: Charlie op donderdag 25 februari 2010, 20:12:26
Klopt, maar het werkt wel, als je de geleider eerst wit verft en daarna pas in de gewenste kleur b.v. zwart.

Gr.  Charlie

Dan wel, ja. Ik wilde net schrijven, dat als je de paal zwart verft (zonder eerst wit) wel degelijk invloed heeft op het geleide licht. Ik heb dat zelf ondervonden bij een ombouw van een lok, waarbij ik een lichtleider zwart verfde. Het licht was meteen veel zwakker. Hier heb ik als oplossing een stukje zwart karton gebruikt.
Dus, eerst wit, en dan zwart verven is de oplossing.

Groetjes

Harry
Re:Stationslantaarens
Lid sinds: 2007

Ik ben 3 railer zonder pukkels

offline
Re:Stationslantaarens
En als je over de lichtgeleider een  (krimp)kous schuift, van de juiste kleur kan dat wel???



                                                                    Arie



                                                                                     
Re:Stationslantaarens
tjoektjoek
gast

Re:Stationslantaarens
Bedankt voor de reacties ik wou al bijna beginnen met zwart verven :o