Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

sylt autotransport

Gestart door d.vanaalst maandag 29 juni 2009, 17:42:55

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
sylt autotransport
Lid sinds: 2008

offline
sylt autotransport
Beste allemaal,
Weet iemand hier iets meer over deze set van Märklin te vertellen:

plaatje is van rjftrains.com

Rijden deze wagons nu ook nog op dit traject?
Worden ze ook elders in Duitsland ingezet?
Kan het bovendek van deze wagons ook naar beneden?
Alvast bedankt,
Dennis
Re:sylt autotransport
Twentefan
gast

Re:sylt autotransport
Hallo,

Ik rijd met deze wagons wel is.
Weet niet waar en wanneer ze hebben gereden.

1 ding kan ik wel vertellen. Het dek kan niet naar beneden.
Voor de rest zijn het super autowagons echt prachtig, je zou dan wel de hele set moeten kopen.
Re:sylt autotransport
Lid sinds: 2009

Wie is hier spoorloos ??

offline
Re:sylt autotransport
Inderdaad leuk foto's maar zien we wel de werkelijkheid? Al dat opspattende water? Twijfel sterk aan wat ik zie.
Re:sylt autotransport
Joost B.
gast

Re:sylt autotransport
CiteerHierbei handelt es sich wohl um eine Fotomontage
8)
Re:sylt autotransport
Lid sinds: 2008

offline
Re:sylt autotransport
Citaat van: Twentefan op maandag 29 juni 2009, 17:53:40
Hallo,

Ik rijd met deze wagons wel is.
Weet niet waar en wanneer ze hebben gereden.

1 ding kan ik wel vertellen. Het dek kan niet naar beneden.
Voor de rest zijn het super autowagons echt prachtig, je zou dan wel de hele set moeten kopen.
De hele set bestaat toch uit twee nummers, in totaal 10 wagons toch?
Wat maakt de wagons zo mooi?

Wat heb jij d'r voor hangen?
Groeten Dennis
Re:sylt autotransport
Twentefan
gast

Re:sylt autotransport
Ja inderdaad het bestaat uit de 1ste set met 6 wagons, en daarna nog een set met 4 stuks.

Je moet hem wel goed in elkaar zetten want sommige wagons zijn lager dan de wagons aan de voor / achterkant, hij loopt zegmaar wat in het midden naar beneden.

Ik vind de wagons prachtig, de kleur staat me aan.. en hij is redelijk lang. Vooral als je hem vol auto's zet geeft het een gaaf effect.
Ik gebruik hem voor een 2rail systeem en heb daarvoor vaak een Ludmilla van DB Cargo of van Railion voor zitten, ook af en toe een NMBS 77 serie.

Ludmilla staat het mooist.
Re:sylt autotransport
Twentefan
gast

Re:sylt autotransport
Citaat van: remco1977 op maandag 29 juni 2009, 19:37:08
Dennis

In het echt hoort er een 218 diesel voor te staan.
Weet niet of ze dan in dubbeltractie rijden, maar wel dat dit materieel van DB Regio is, en niet van Railion (DB Schenker).

Misschien moet ik er nog 1tje kopen, weet nog niet. Vaak een ludmilla
Re:sylt autotransport
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:sylt autotransport
Mooie plaatjes! en er zijn er meer.

Sylt is het noordelijkste Duitse Waddeneiland (nee, die dingen houden niet bij de grens op; zelfs Denemarken heeft ze!) en ongeveer zo toeristisch als de Efteling. Het is tevens één van de weinige Duitse eilanden waar auto's op mogen; Borkum en Nordeney zijn de andere. Om de grote stroom toeristen gemakkelijk van en naar het eiland te krijgen (en vanwege een "issue" met Denemarken na WO1) is de Hindenburgdamm aangelegd over het wantij. Dit is het hoogste stuk Wad achter het eiland. Meer info hier.

Door de dam op het wantij te leggen is de schade aan de natuur minimaal. De dam zorgt er helaas wel voor dat het doorvaren naar Denemarken over het Wad ernstig wordt bemoeilijkt voor de pleziervaart (schepen moeten buitenom). Als fanatiek Waddenzeiler vind ik dat natuurlijk jammer  8)

De autotreinen rijden geloof ik nog ongeveer ongewijzigd, nu meetsal (?) met een BR 215 er voor. Het personenvervoer is de laatste jaren gemoderniseerd.

Kijk overigens vooral een rond op de site van inselbahn. Er is een schat aan informatie te vinden over het materieel dat op de Duitse eilanden heeft gereden. Ieder eiland heeft wel een spoorlijntje (gehad), doorgaans smalspoor.

Rutger
Re:sylt autotransport
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:sylt autotransport
Hier nog wat extra info over de huidige trein. De autowagens lijken nog het zelfde te zijn, maar nu in DB-rood.
Re:sylt autotransport
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:sylt autotransport
Ik heb wel eens gehoord dat de 216/218 die vroeger in het noorden van Duitsland reden vervroegd naar de sloop zijn gegaan door de constante blootstelling aan zilte lucht. Helemaal nooit geweten dat het zo over het wad ging, dacht altijd dat het per boot naar de eilanden ging (net als naar Sicilië).
Re:sylt autotransport
kiezel
gast

Re:sylt autotransport
Leuke info inderdaad!

En ik begrijp dat je gewoon in je auto blijft zitten.

Net als in de kanaaltunnel maar dan met wat afwisselender uitzicht... 8)

Groetjes,
Kiezel :)
Re:sylt autotransport
Lid sinds: 2006

a'j plat kunt proatn, mo'j 't neet loaten

offline
Re:sylt autotransport
Hier 3 fimpjes over het testen van andere locomotieven om de sylt-shuttle te trekken.
Filmjes zijn al enkele jaren oud maar wel interessant om te zien.

filmpje 1: Blue Tiger
filmpje 2: ER 20 van Siemens
filmpje 3: Class 66 en Vossloh G2000

Ze komen allemaal van www.bahntv-online.de
Hier kun je ook andere leuke wetenswaardigheden vinden.
hier nog een filmpje: sylt shuttle vanaf 10.25 min.
Re:sylt autotransport
Lid sinds: 2008

offline
Re:sylt autotransport
Helaas ligt mij br 218 al anderhalf jaar in een doos, zonder werkende motor, misschien nu toch maar iets aan doen binnenkort...

Zelf had ik wel het idee om deze wagons op m'n baan een andere bestemming te geven (thema wordt niet Sylt namelijk) Wel gaaf dat je daar in de auto mag blijven, er kunt genieten van het uitzicht 8)

en dan nog even heel iets anders:
ik kan die filmpjes van bahntv niet bekijken. Ze willen niet starten in m'n browser. (firefox) waarschijnlijk mis een soort plug in, weet iemand hoe ik dit op kan lossen? (@wilfried: kan dus ook niet zeggen dat ik ze gaaf vind :wink:)


Thanx
Re:sylt autotransport
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:sylt autotransport
Citaat van: d.vanaalst op woensdag 01 juli 2009, 09:18:01
en dan nog even heel iets anders:
ik kan die filmpjes van bahntv niet bekijken. Ze willen niet starten in m'n browser. (firefox) waarschijnlijk mis een soort plug in, weet iemand hoe ik dit op kan lossen? (@wilfried: kan dus ook niet zeggen dat ik ze gaaf vind :wink:)
Same here!

Ik heb wat op youtube gekeken, man wat gaaf zeg! 2 215 met een IC over dat enkelsporige baanvak, vrooaaam 8)
Re:sylt autotransport
Kan je die filmkes niet eerst opslaan en dan bekijken of gaat dat ook niet
Re:sylt autotransport
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:sylt autotransport
Waarschijnlijk ligt het er aan dat je de nieuwe silverlight plug-in nog niet hebt.

Ik kon ook geen filmpjes meer kijken met "Vuurvosje", dus probeerde ik het met IE. Toen moest ik die plug-in installeren om überhaupt nog filmpjes te kunnen kijken (ook via IE). Na het installeren werken alle online filmpjes ook weer via Firefox.
Re:sylt autotransport
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re:sylt autotransport
Ik heb de set ook inclusief de verlenging. Een imposant geheel. Wil je er allemaal auto's op zetten dan kost het je wel weer wat. :). Ik ben er heel erg tevreden mee.
Op de beurs in Houten liep ik tegen de Sylt autoset op voor een aantrekkelijke prijs. Leuke auto's met vakantiegangers etc.

Ik heb ook de SYLT set met de umbauwagens en platte rongenwagens incl. auto's en de bijpassende stoomloc BR 50.

Sylt is het Duitse waddeneiland bij Denemarken. De enige manier om er te komen is per boot of per trein. Tussen het vaste land en het mondaine eiland is een kilometers lange dam gebouwd, de "Hindenburgerdam". Je blijft inderdaad in de auto zitten.
Het traject loopt van Niebull naar Westerland op SYLT. Je kunt voor de trein de diesels 216/218 zetten maar ook de V200 misstaat niet.
Ter gelegenheid van die dam zijn de sets uitgebracht.

Van de dam zijn veel ansichtkaarten gemaakt, deze zijn wel bewerkt zodat het lijkt alsof de trein tussen hoge golven water door rijdt.
Ik heb een paar jaar terug een videofilm over de Hindenburgerdam gekocht.

Van marklin is er van SYLT uitgebracht in HO:
-de blauwe dubbeldeksset.
-de aanvulling
-autoset
-Umbau met rongenwagenset
-de BR 50

De nummers heb ik wel maar zit deze week vanwege mijn werk in een hotel en kan dat nu niet nakijken.
Ik zal zodra ik tijd heb hier wat foto's plaatsen.

Re:sylt autotransport
Lid sinds: 2008

offline
Re:sylt autotransport
Beetje late reactie, maar had niet door dat hier nog wat gepost was.
@Rutger: het lukt ook niet om silverlight te installeren
@Johnnytrein: het lukt me wel om de filmpjes te kijken in wmp. Dan is ie ze eerst aan het downloaden, dan kan ik ze wel kijken.

Ik heb de set ook inmiddels in m'n bezit. en ja hij is idd indrukwekkend met 10 van die wagons achterelkaar.
@Maarten: heb je een reclamefolder over getikt: mondaine badplaats?? :lol:

Hieronder even een fototje van de sets


Re:sylt autotransport
Nu die wagons nog vol laden met autos. Allemaal opels  :?
Re:sylt autotransport
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re:sylt autotransport
Hoi Dennis,

Er komen vele bekende (en rijke) Duitsers naar het eiland Sylt. Dat wordt zo'n beetje bedoeld met "Mondaine badplaats".

Maarten
Re:sylt autotransport
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re:sylt autotransport

De Sylt dubbeldekker met op de bovenste rij de originele autoos uit de mArklin voertuigenset "Sylt".






Re:sylt autotransport
Twentefan
gast

Re:sylt autotransport
@ d.vanaalst mag ik vragen waar je hem vandaan hebt en voor welke prijs??

@ Maarten hij is wel erg mooi hè.. helemaal vol auto :D.. alleen vind het zelf wel jammer dat hij in een scherpe bocht is gefotografeerd want nu zie je die grote ruimtes tussen de rijtuigen  :?
Re:sylt autotransport
Lid sinds: 2008

offline
Re:sylt autotransport
@ maarten: mooi hoor zo vol met auto's, das weer iets om te gaan verzamelen:)

@ twentefan: mijn set lag bij Kuijpers in Utrecht voor een bedrag van 160 euro. Zijn nog in prima staat.
Re:sylt autotransport
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re:sylt autotransport
Nog enkele details van de blauwe dubbeldeks SYLT set.



Hier de andere Sylt-set met bijpassende stoomloc BR50.






En nog twee fietsenwagens van SYLT, deze zaten in een goederenwagenset.