Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

stroomdoorvoerende koppelingen rheingoldset 4228

Gestart door avital zaterdag 27 juni 2009, 10:50:30

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
stroomdoorvoerende koppelingen rheingoldset 4228
Beste forumleden,

via via heb ik een rheingoldset 4228 op de kop getikt. Daarbij valt het me op dat de afstand tussen de afzonderlijke rijtuigen veel groter lijkt dan op de doos aangegeven. Het betreft stroomdoorvoerende koppelingen. Als ik op de doos kijk, dan sluiten de rijtuigen vrijwel direct op elkaar aan. Op de baan echter zit er echter een mm of 4 a 5 tussen de rijtuigen. Weten jullie of die stroomdoorvoerende koppelingen in verschillende maten verkrijgbaar zijn??

Ook zijn de wielen behoorlijk gebruikt en wil ik deze vervangen door nieuwe exemplaren. Weet iemand of daar standaard wielen voor beschikbaar zijn.

hoor graag.

met vriendelijke groet,

Avital.
Re:stroomdoorvoerende koppelingen rheingoldset 4228
hoi arjan

zit er geen boekje bij

vgr. gerard
Re:stroomdoorvoerende koppelingen rheingoldset 4228
ja, er zijn (minstens) 2 verschillende maten van deze koppelstukken, maar kan de nummers niet vinden  :oops: :oops: :oops: Je handelaar kan je vast verder helpen
Re:stroomdoorvoerende koppelingen rheingoldset 4228
Hallo Avital.
Deze set rijdt ook op mijn baan, veel korter gekoppeld zal niet lukken omdat de afstand tussen de buffers minder is (1 mm) dan de afstand tussen de harmonica stukken (3 mm)

Let wel op dat deze stroomvoerende koppelingen helemaal door de schacht zitten, dat scheelt ook weer aan beide zijden 1 mm, maar aansluitend kan dus (helaas) niet! :?
Of je moet de buffers inkorten en dan kortere stroomvoerende koppelingen nemen.

Succes.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
 
Re:stroomdoorvoerende koppelingen rheingoldset 4228
Citaat van: avital op zaterdag 27 juni 2009, 10:50:30
Beste forumleden,

via via heb ik een rheingoldset 4228 op de kop getikt. Daarbij valt het me op dat de afstand tussen de afzonderlijke rijtuigen veel groter lijkt dan op de doos aangegeven. Het betreft stroomdoorvoerende koppelingen. Als ik op de doos kijk, dan sluiten de rijtuigen vrijwel direct op elkaar aan. Op de baan echter zit er echter een mm of 4 a 5 tussen de rijtuigen. Weten jullie of die stroomdoorvoerende koppelingen in verschillende maten verkrijgbaar zijn??

Ook zijn de wielen behoorlijk gebruikt en wil ik deze vervangen door nieuwe exemplaren. Weet iemand of daar standaard wielen voor beschikbaar zijn.

hoor graag.

met vriendelijke groet,

Avital.

Zitten er scheidbare stroomvoerende kortkoppelingen op, of zijn het vaste dissels?
Re:stroomdoorvoerende koppelingen rheingoldset 4228
zie ook dit filmpje:

filmpje.