Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Einde van Grischwald

Gestart door Kroko14253 maandag 22 juni 2009, 21:29:45

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: bouw van diorama Grischwald (update met filmpje)
Prachtige details Harry, idd is de bovenleiding mooi uitgewerkt. Lekker genieten..

groet,
Michiel
Re: bouw van diorama Grischwald (update met filmpje)
 :thumbup:
Zeer zeer fraai, Harry!
Jij weet hoe je 4 minuten en 5 seconden in een ademteug moet stoppen.
Het was voorbij voor ik er erg in had.

H la P
Fred
Re: bouw van diorama Grischwald (update met filmpje)
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: bouw van diorama Grischwald (update met filmpje)
Harry,

Schitterend zoals er alles uitziet tis een en al detail, errugh mooi gemaakt,
mijn sombrero gaat er voor af. >:-D :thumbup:
Re: bouw van diorama Grischwald (update met filmpje)
Harry,

Fraai , fraai , fraai. Dit is echt topi ik blijf je volgen.
Bouw ze aan de lawine muur.

Grt Johan
Re: bouw van diorama Grischwald (een paar foto's)
Hallo mensen,

Ter aanvulling op het filmpje, nu een paar foto's van het diorama:



Hier,rechts boven de tunnel moet de bedoelde lawinemuur komen. Ik heb nog diverse oude C-rails liggen, waarvan een deel niet bruikbaar is vanwege beschadiging. Daar wil ik de railstaven vanaf slopen en gebruiken voor de lawinemuur. Waarschijnlijk ga ik hem op een apart stuk bouwen, zodat ik hem goed kan schilderen en bevestigen achter de muur van de tunnel.



Bij het inrijsein richting Zürich wacht een Olie-fant op veilig sein. Er waren 2 loks van deze serie, die omgebouwd waren voor oliestook, maar dit was van korte duur.



De Kmmks schuifdakwagen van Brawa is een zeer goed gedetailleerde wagen. De 2 dakdelen kunnen open gelegd worden, zodat je een laad- of losscene kunt maken.



als laatste, een doorkijkje over de oversteekplaats voor de perronkarren.

Met de tijd zal ik wel nog een aantal foto's maken en plaatsen.

Groetjes

Harry
Re: bouw van diorama Grischwald (een paar foto's)
Harry,

Wat een schitterend geheel. Ik heb wel één vraagje, het armsein staat links van het spoor, is dat normaal in Zwitserland?

Walter
Re: bouw van diorama Grischwald (een paar foto's)
Citaat van: Wasmi op dinsdag 22 mei 2012, 19:05:30
Harry,

Wat een schitterend geheel. Ik heb wel één vraagje, het armsein staat links van het spoor, is dat normaal in Zwitserland?

Walter

Dat heb je goed gezien, en is geheel volgens de werkelijkheid. In Zwitserland wordt op het spoor links gereden, en staan de seinen dus ook links van het spoor.

Groetjes

Harry
Re: bouw van diorama Grischwald (een paar foto's)
hallo harry ,

dat zijn knappe foto's,zal je draadje eens deftig doorlezen.ben na het werk helaas soms te moe om veel achter de pc te zitten.

groeten peter(ke33)
Re: bouw van diorama Grischwald (een paar foto's)
Citaat van: Kroko14253 op woensdag 23 mei 2012, 20:20:18
Citaat van: Wasmi op dinsdag 22 mei 2012, 19:05:30
Harry,

Wat een schitterend geheel. Ik heb wel één vraagje, het armsein staat links van het spoor, is dat normaal in Zwitserland?

Walter

Dat heb je goed gezien, en is geheel volgens de werkelijkheid. In Zwitserland wordt op het spoor links gereden, en staan de seinen dus ook links van het spoor.

Groetjes

Harry

Ok dan, apart gezicht, zo'n vleugel boven het spoor. Eerlijk gezegd had ik niet van je verwacht dat zo iets niet zou kloppen :-)

Walter
Re: bouw van diorama Grischwald (begonnen met steenslagscherm)
Hallo mensen,

Ja hoor, ik leef nog steeds. Een nieuwe update heeft even op zich laten wachten, maar nu is het zover.
er moet nog 1 item gemaakt worden en dat is een steenslagscherm boven de grote tunnelingang.
Zie volgende foto's:





Allereerst heb ik een balsahouten latje op maat gemaakt en deze zover aangepast, zodat deze aan het afneembare deel (rotswand) geschroefd kan worden. Daartoe zijn in de bodem van dit deel gaatjes geboord, zodat hierin een schroef met verzonken kop erin past. Vervolgens deze gaatjes in het balkje overgebracht en voorgeboord. Toen heb ik van nog aanwezige, bewerkte C-railstukken uit het vorige diorama de railstaven eraf gehaald en deze in stukken van 37 mm geknipt en gevijld. Op het balkje werd 1 stukje gelegd en met een potlood aangegeven, waar de gaatjes moeten komen voor de "palen". Dit zijn 2 mm gaatjes, waarin je de "palen" dan met een kleine hamer erin kunt tikken. Ze staan dan redelijk vast. Vervolgens heb ik met 2 componentenlijm de railstukken tussen de "palen" gelijmd. Op de foto's zie je, dat het scherm nog niet af is. Dat komt morgen wel. Als dit klaar is, wordt het geheel in de grondverf gezet (gespoten) en dan roestbruin geverfd. De balk ga ik steengrijs maken. Het geheel wordt dan aan het afneembare deel geschroefd, en hier en daar nog wat begroeiïng aangebracht. En dan is het diorama praktisch klaar. Er zijn een paar kleine dingen, die aangepast of veranderd zullen worden. Zo zullen de wissellantaarns voor de gewone wissels worden verlicht met de hele kleine LED's, vergelijkbaar met de bouwwijze bij de seinen. Verder liggen diverse projectjes klaar om (om)gebouwd te worden, dus er is werk zat voor mij. Ook zullen dan de eerste foto's van het diorama in een nieuw fotoalbum verschijnen.

Groetjes

Harry
Re: bouw van diorama Grischwald (begonnen met steenslagscherm)
Harry,

Wat een leuk idee! Het ziet er aardig realistisch uit.
Misschien dat k dit ook eens ga proberen op mijn baan.
Ik ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat.
Re: bouw van diorama Grischwald (begonnen met steenslagscherm)
Harry, Arjan.

Dergelijke dingen staan ook boven Blausee-Mitholz, kijk met argusogen hoe mooi Harry dit weer maakt  B)
Mag ik afkijken Harry  :roll:

Mvg, Johan
Re: bouw van diorama Grischwald (begonnen met steenslagscherm)
allemaal weer erg mooi handige harry :

ze staan ook bij de schynige platte.
daar hadden ze afgedankte railsen gebruikt en deze opgevult met oude bielsen.

groetjes bas
Re: bouw van diorama Grischwald (begonnen met steenslagscherm)
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re: bouw van diorama Grischwald (begonnen met steenslagscherm)
mooi hekje

gr john
Re: bouw van diorama Grischwald (begonnen met steenslagscherm)
Citaat van: Blausee-Mitholz op maandag 13 augustus 2012, 21:45:59
Harry, Arjan.

Dergelijke dingen staan ook boven Blausee-Mitholz, kijk met argusogen hoe mooi Harry dit weer maakt  B)
Mag ik afkijken Harry  :roll:

Mvg, Johan

Ja, hoor.......geen probleem.


Ik denk, dat je ze zo ongeveer langs elke bergspoorweg ziet: Gotthardbahn, Albula-bahn, Lötschbergbahn....wherever.

Groetjes

Harry
Re: bouw van diorama Grischwald (begonnen met steenslagscherm)
Hallo Harry,

moet jij niet eens gaan solliciteren als decorbouwer ?
Of dat je de dingen die je zelf bouwt gaat verkopen ?
Moet volgens mij toch echt wel handel in zitten als ik zie hoe
gedetailleerd en fijngevoelig alles gebouwd is.
Ik meen reactie 926, toen moest ik toch eerst echt goed kijken of het nu model of echt was, die foto's.

Had ik een pet, dan nam  ik die voor je af.  :thumbup:
Re: bouw van diorama Grischwald (begonnen met steenslagscherm)
Hallo Harry,

Ik had ook al even niet gekeken op het forum en zag dat je toch een geweldig mooie diorama inmiddels (praktisch) klaar hebt. Wat een schitterende diorama is dat geworden. Ga je hiermee naar een beurs of tentoonstelling? Mooie details, succes met het bouwen van de schermen, we zien de foto's wel.

Groeten Ronald  :)
Re: bouw van diorama Grischwald (steenslagscherm afgemaakt)
Citaat van: Varekamp op maandag 10 september 2012, 00:15:18
Hallo Harry,

Ik had ook al even niet gekeken op het forum en zag dat je toch een geweldig mooie diorama inmiddels (praktisch) klaar hebt. Wat een schitterende diorama is dat geworden. Ga je hiermee naar een beurs of tentoonstelling? Mooie details, succes met het bouwen van de schermen, we zien de foto's wel.

Groeten Ronald  :)

Nee, helaas is dat niet mogelijk, omdat het diorama op een opklapbaar frame is gebouwd.


Ik heb het steenslagscherm nu af en ingebouwd. Het scherm is eerst voorzien van grondverf, en toen in een roestbruine kleur geverfd. Het geheel is toen enigszins vervuild. De basis van het scherm is een houten balkje. Dat balkje heb ik grijs geverfd (betonnen basis voor het scherm) Van deze balk is echter weinig tot niets te zien, omdat ik er begroeiïng voor en achter het scherm heb aangebracht.



Het scherm is aan het afneembare deel bevestigd. Door de begroeiïng is van de scheiding niets te zien.
Hier nog 2 foto's van het diorama:





Op de bovenste foto het plein voor de kiosk en op de onderste foto, de brug in de smalspoor-lijn, met een deel van het wandelpad.
Jullie denken nu misschien Diorama is af, dus hij heeft nu niets meer te doen, Nou, echt niet. Ik heb genoeg projectjes liggen voor (om)bouw, dus voorlopig heeft deze jongen nog werk genoeg. Bovendien ga ik de hele collectie eens goed catalogiseren.
Binnenkort zal ik nog een filmpje plaatsen met opnamen van het diorama.

Groetjes

Harry
Re: bouw van diorama Grischwald (steenslagscherm af; diorama af)
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: bouw van diorama Grischwald (steenslagscherm af; diorama af)
Dag Harry.

Erg mooi geworden deze slimme oplossing. :thumbup:
Het scherm is als en soort van 'kroon' op jouw werk!
Gefeliciteerd met de voltooiing van jouw diorama.
Ik heb de hele bouw met bewondering gevolgd, mede
doordat je veel detailwerk hebt laten zien, maar vooral
ook besproken, waarbij men inzicht kreeg in de enorme
hoeveelheid werk die soms de kleinste details met zich
mee brengen. Dank hiervoor!

Groeten,

Erik.
Re: bouw van diorama Grischwald (steenslagscherm af; diorama af)
Hallo Harry,

Jammer dat je deze niet kan vervoeren. Hoe groot is nou de afmeting van je diorama?
Je scherm is mooi geworden. Misschien kan er nog wat begroeiing tegenaan groeien? Supermooi  :thumbup:

Groeten Ronald  :)
Re: bouw van diorama Grischwald (steenslagscherm af; diorama af)
Citaat van: Varekamp op zaterdag 22 september 2012, 20:47:07
Hallo Harry,

Jammer dat je deze niet kan vervoeren. Hoe groot is nou de afmeting van je diorama?
Je scherm is mooi geworden. Misschien kan er nog wat begroeiing tegenaan groeien? Supermooi  :thumbup:

Groeten Ronald  :)

Hoi,

Het diorama is 210 x 90 cm groot en hangt op ongeveer 150 cm boven de vloer (uitgeklapt)

Harry
Re: bouw van diorama Grischwald (steenslagscherm af; diorama af)
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: bouw van diorama Grischwald (steenslagscherm af; diorama af)
Is maar één woord voor het eindresultaat

GEWELDIG :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Harry op naar je volgende project blijf ons a.u.b verbazen.

Groet, Ronald
Re: bouw van diorama Grischwald (steenslagscherm af; diorama af)
Hoi Harry.

wat ziet het er allemaal prachtig uit het station de bovenleiding de preislers het steenslag scherm echt super.
mag ik vragen welk strooi matriaal je gebruikt heeft.

groetjes bas
Re: bouw van diorama Grischwald (steenslagscherm af; diorama af)
Hoi Harry.
Wat geweldig dat je nu het diorama helemaal naar je zin hebt weten af te bouwen!
Het was (is) een geweldig interessant en indrukwekkend stukje modelspoorbouw waarbij niet alleen de werkelijkheid maar ook de details prachtig naar voren komen.
Wel erg jammer dat dit prachtige diorama niet vervoerd kan worden, dit is zeker een topper voor een modelspoor tentoonstelling en zou op veel belangstelling kunnen rekenen.

Gelukkig hebben wij het voorrecht om dit helemaal te hebben kunnen volgen, bedankt voor de prachtige foto's en bijbehorend verslag.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: bouw van diorama Grischwald (steenslagscherm af; diorama af)
Hoi Harry,

Wat is dat een geweldig mooi diorama geworden. Er zitten in jouw diorama een hoop details die ik ook in mijn Zwitserse baan wil bouwen, dus ik hoop dat er nog een hoop leuke foto's geplaatst worden.

groeten Martin.
Re: bouw van diorama Grischwald (steenslagscherm af; diorama af)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: bouw van diorama Grischwald (steenslagscherm af; diorama af)
Het is werkelijk prachtig geworden Harry, heb je nog rekening gehouden (met bijv terugmelders in de rails en wisselsaandrijvingen) om dit deel nog eens
in een baan op te kunnen nemen. Het zou toch zonde zijn als je later een baan gaat bouwen en dit deel er er niet in kan opnemen, vr gr Arie
Re: bouw van diorama Grischwald (steenslagscherm af; diorama af)
Harry,

Gefeliciteerd met dit zeer geslaagde project  :thumbup: :thumbup:
Je hebt ons veel laten zien en dat geeft weer inspiratie voor de overige modelbouwers.

Groeten Ronald  :)

PS: Heb je stiekum al niet een nieuw project in je achterhoofd zitten :help:  >:-D >:-D
Re: bouw van diorama Grischwald (video)
Hallo,

Hier is het beloofde filmpje van mijn diorama. Je ziet soms een bepaalde plek meerdere keren, maar het gaat om het geheel.
Veel kijkplezier.

http://youtu.be/cCIBYGszDJI

Groetjes

Harry
Re: bouw van diorama Grischwald (filmpje!!!!!)
Harry wat ziet het er allemaal erg mooi uit de achtergrond vult het geheel mooi aan.
Ga je nog wat kalere boompjes planten.
Je bovenleiding is echt een juweel ik moet er nog aan beginnen.

Groetjes Bas
Re: bouw van diorama Grischwald (filmpje!!!!!)
Harry,

Wat jammer dat dit een diorama is. Ik zou zo graag meer willen zien.  :P

je hebt van alles al foto's geplaatst en het is leuk alles nu zo in één geheel te zien. Waar de foto's tekort zijn geschoten is je bovenleiding. Wat een plaatje! Het ziet er zo natuurlijk uit. Geweldig :thumbup:
Re: bouw van diorama Grischwald (filmpje!!!!!)
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: bouw van diorama Grischwald (filmpje!!!!!)
Harry,

Zeer mooi! Echt gaaf!

Gr. Fred.
Re: bouw van diorama Grischwald (filmpje!!!!!)
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: bouw van diorama Grischwald (filmpje!!!!!)
Harry hartstikke leuk filmpje. Alles is zo mooi overzichtelijk. De details worden goed uitgelicht. Inderdaad wat Arjan zegt jammer dat het een diorama is en niet een complete baan.

Groet, Ronald
Re: bouw van diorama Grischwald (filmpje!!!!!)
Topfilmpje Harry  :thumbup:

Heb je er ook al met treinen heen en weer gereden?

Groeten Ronald  :)
Re: bouw van diorama Grischwald (filmpje!!!!!)
Hallo

Iedereen bedankt voor de complimenten. Ik vind het ook een zeer geslaagd project. Ik heb er veel van geleerd.
Nu is het tijd voor de andere (ombouw)projecten, die op stapel staan. Zo ga ik eerst aan de Ee 3/3 beginnen. Ik had al een plan van aanpak opgesteld, maar dat heb ik inmiddels hierzien en aangepast.
KLIK.
Ik had al een begin gemaakt, net toen ik de bouwset had gekocht. Verder heb ik nog een Liliput Ae 4/7, die omgebouwd moet worden en nog diverse andere dingen.
Ondertussen heeft mijn vader een diascanner gekregen, die ik ook gebruik. Ik heb namelijk nog enkele foto's ontdekt met daarop de eerste beginset van Märklin, waarmee dit alles is begonnen, en ook van mijn allereerste baan (Lima) met kabelbaan. Foto's komen later nog wel.
Ik ga zeker nog foto's van materieel op het diorama maken, en ook rijden, zij het slechts beperkt.

Groetjes

Harry
Re: bouw van diorama Grischwald (filmpje!!!!!)
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: bouw van diorama Grischwald (filmpje!!!!!)
Leuk Harry. Ben al benieuwt naar de voortgang van je ombouwproject.

Groet, Ronald
Re: bouw van diorama Grischwald (filmpje!!!!!)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: bouw van diorama Grischwald (filmpje!!!!!)
Hoi Harry.
Geweldig om nu alles in vogelvlucht te kunnen bekijken!
Duidelijk zijn alle prachtige details in beeld gebracht en het overzicht is nu (bijna) compleet, nu nog een filmpje van het diorama en (rijdend) materieel en alles is compleet.

Misschien mogelijk om tijdelijk aan beide kanten een keerlus te koppelen en dan met de hand of automatisch het Zwitserse materieel een "dienst" te laten rijden!?

Veel plezier met dit prachtige diorama en succes met de "final" update! :P

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: bouw van diorama Grischwald (filmpje!!!!!)
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: bouw van diorama Grischwald (filmpje!!!!!)
Hi Harry,

Ben je nu pas hier tegengekomen en blijf je volgen.
Er is alleen een hele tijd sinds sept. 2012 niets aangevuld. Hopelijk binnenkort weer.

Groet
Harald
Re: bouw van diorama Grischwald (filmpje!!!!!)
Hoi Harald,

Ja dat is jammer  dat we zolang niets van Harry hebben gehoord maar dat komt denk ik omdat deze module af was. Ik bekijk zijn draadje wel regelmatig om het te gebruiken bij mijn eigen baan. Als het goed is zien we Harry tijdens de gastendag.

groeten Martin.
Re: bouw van diorama Grischwald (filmpje!!!!!)
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: bouw van diorama Grischwald (filmpje!!!!!)
Linkje gezet naar dit draadje vanuit http://forum.3rail.nl/index.php?topic=52589.msg917350#msg917350
(3e rail alternatieven op een rij)
Einde van Grischwald
Kroko14253
gast

Einde van Grischwald
Hallo mensen,

Nou even niet schrikken. Ik heb het overwogen en nu is dan de kogel door de kerk.........Helaas, het einde van Grischwald is daar!!!! :( :( :(



Ik ben begonnen met de afbraak van Grischwald. Zeker, velen van jullie zullen het betreuren. Veel tijd en moeite erin gestoken, en dan dit.
Jullie zullen ongetwijfeld gemerkt hebben, dat ik nog maar weinig  op het forum zit, en af en toe een reactie geef. Ik ben nu bezig met een andere vorm van modelbouw (tanks) en ik ben bepaalde figuren gaan verzamelen uit tekenfilmseries (anime) Die eisen nu mijn aandacht op. Ik had al ruimte gecreëerd voor deze figuren, die ik absoluut stofvrij wil showen. Daarvoor heb ik een deel van de boekenkast gereserveerd, met een stuk plexiglas ervoor als bescherming. Echter, de verzameling groeit en ik wil nieuwe ruimte hebben. En dus moet nu het diorama eraan geloven.
Het betekent NIET, dat ik definitief afscheid neem, Zeker niet. Ik blijf de scene volgen, en ik wil proberen, toch weer regelmatig reacties af te leveren. Een deel van mijn verzameling loks en wagens zal ik verkopen, maar voornamelijk de fraaie (Roco) en eigenbouw zal ik behouden. Ik wil wel proberen om in de vrij gekomen ruimte een mooie vitrine op te hangen, zodat ik er een lok met een aantal wagons erin kan zetten. (Iemand suggesties??))
Het is niet zo'n leuk bericht, maar het is helaas niet anders.

Groetjes

Harry
Re: Einde van Grischwald
Harry

Das spijtig dat je de baan gaat afbreken, maar goed een andere interesse.
Re: Einde van Grischwald
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Einde van Grischwald
Heel erg jammer, maar ik ben het met Jørg ( :important: )eens. Verandering van spijs doet ........
Suk6 met jouw nieuwe hobby :thumbup: :thumbup:
Re: Einde van Grischwald
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Einde van Grischwald
Zeer zeker erg jammer Harry!  :confused:
Ik heb jouw bouwwerkzaamheden altijd met grote
belangstelling gevolgd en zeer gewaardeerd. :thumbup:
Veel plezier toegewenst met de 'nieuwe' hobby's!

Groeten,

Erik.
Re: Einde van Grischwald
Lid sinds: 2008

offline
Re: Einde van Grischwald
Hallo Harry,

Het viel op dat je wat minder aanwezig was.
Ik heb je kunsten altijd met veel bewondering gade geslagen. We deelde de belangstelling voor het Zwitsers materieel. Dank dat je dit met ons hebt willen delen.

Veel plezier met je nieuwe hobbies, en wellicht tot ziens.

Groet,
Erik
Re: Einde van Grischwald
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Einde van Grischwald
Jemig Harry,

Wat heb ik nu aan mijn fiets hangen!!! Zo'n mooi schitterend diorama te gaan slopen  :-(  Kon je geen koper voor dit moois vinden?

Toch fijn dat je hier actief mee blijft lezen (net als WILA). 

Ik hoop dat ik nog eens voor raad (en misschien wel daad) eens bij je mag aankloppen voor bovenleiding vragen (met name de samenstelling van het kruisen van draden boven een dubbele Engelsman!). 

Succes en veel plezier met je nieuwe hobby. We houden contact ennuh ......... tanks kunnen ook nog op de trein ;-)
Re: Einde van Grischwald
Lid sinds: 2008

Als je gezond bent ben je rijk

offline
Re: Einde van Grischwald
Harry,

Wat maak je me nou, afbreken en niet meer opbouwen, dat staat niet in mijn woordenboek. :O :O :O Man wat jammer dat je "Ghrischwald" afbreekt, ik ben toch blij dat ik het in levende lijve heb mogen zien. Zeer jammer, maar we houden evt. nog wel contact. Ik wens je veel plezier met je nieuwe hobby.

Groet Herman.
Re: Einde van Grischwald
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Einde van Grischwald
Zo Harry,

Da's toch nog schrikken. Desondanks wens ik je veel plezier in je nieuwe (en tegelijkertijd oude) hobby. Modelbouw!

Groetjes

Willi
Re: Einde van Grischwald
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Einde van Grischwald
Jammer dat je de module gaat demonteren Harry, veel plezier bij je nieuwe hobby.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Einde van Grischwald
Vind het ook jammer dat je gaat stoppen, allemaal mooi gemaakt en hopelijk post je ook enkele foto's van je nieuwe hobby dat we weer kunnen genieten.

Groeten
Peter
Re: Einde van Grischwald
Kroko14253
gast

Re: Einde van Grischwald
Citaat van: Has-bls op dinsdag 05 mei 2015, 22:32:56
Jemig Harry,

Wat heb ik nu aan mijn fiets hangen!!! Zo'n mooi schitterend diorama te gaan slopen  :-(  Kon je geen koper voor dit moois vinden?

Toch fijn dat je hier actief mee blijft lezen (net als WILA). 

Ik hoop dat ik nog eens voor raad (en misschien wel daad) eens bij je mag aankloppen voor bovenleiding vragen (met name de samenstelling van het kruisen van draden boven een dubbele Engelsman!). 

Succes en veel plezier met je nieuwe hobby. We houden contact ennuh ......... tanks kunnen ook nog op de trein ;-)

Hoi Henk,

Je hebt het diorama gezien, maar heb je nog de ruimte voor ogen waarin het gebouwd was?? Het diorama beneden krijgen is onmogelijk gezien de bouwhoogte en het "trapgat"waar het dan doorheen zou moeten.

O ja, Henk, je mag rustig aankloppen voor raad en daad. Trouwens, als er meer zijn met vrgane, stel ze gerust. Ik zal zien, of ik  kan helpen.

Verder iedereen bedankt. Ik merk, dat er velen zijn, die iets van mijn bouwkunsten hebben opgestoken en nog steeds opsteken. Dat geeft altijd een goed gevoel.

Groetjes


Harry.