Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Kort stootblok maken.

Gestart door Aar zaterdag 20 juni 2009, 13:42:50

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Kort stootblok maken.
Lid sinds: 2018

offline
Kort stootblok maken.
Ik ben weer een beetje bezig met mijn marklin C-Rails treinbaan, en ben bezig een leuk zijspoortje aan te leggen voor naast mijn loods.

Nu zie ik dat er dus stootblokken bestaan van die erg lang zijn omdat er een ballasthoop achter ligt:

Nu is dit gewoon naar mijn te lang voor een simpel stootblokje, en vroeg ik me af of ikzelf een kleinere kan fabriceren.
Nu kwam ik dit tegen:

en ik vroeg me af.. past dit makkelijk op de Marklin C-Rails, en hoe bevestig je dit dan dat het niet verschuift als er een trein tegen rijdt?
Maar is dat makkelijk mogelijk?
Re:Kort stootblok maken.
Ik heb het anders gedaan.

Ik heb het stootblok verwijderd van het originele railstuk, deze op een kort normaal railstuk geplaatst (puko's verwijderen en op de gewenste plaats een gaatje boren voor het stootjuk) en aan het eind van het railstuk een eindstuk geplaatst.

Klaar ben je.
Re:Kort stootblok maken.
Hallo Aar,

Er zit een gaatje aan de onderzijde waardoor je een schroef kunt plaatsen. Zo zet je normaal het stootblok vast met k rails, maar met en wat langere schroef door de C rail heen zal het ook vast lukken.

Groet,
Ronald
Re:Kort stootblok maken.
Lid sinds: 2006

offline
Re:Kort stootblok maken.
K-rail stootblokken 7391 of 7389 gebruiken met C-rails:

Gebruik C-rail eindstuk 24001.
Boor hier een gaatje in.
Door dit gat komt de schroef om het stootblok vast te zetten.

De rails voor het stootblok blijft ongewijzigd.

Aan de achterzijde steekt het stootblok iets over. Dit moet je zelf nog wegwerken in scenery.

groetjes
Henk