Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Hoogte treintafel (en hoogte sporen)?

Gestart door veen dinsdag 16 juni 2009, 20:53:05

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Hoogte treintafel (en hoogte sporen)?
Hallo allemaal,

Ik ben al even aan het bouwen aan mijn baan en, misschien herkent u zich hierin  :wink:, tijdens het leggen van de sporen en bekijken van mijn vorderingen bedenk ik opeens een leuker verloop van het sporenplan. Uiteraard, komt vaker voor maar nu de vraag  :!:

Mijn hoogste spoor wordt 1.10 meter hoog. Ik ben zelf 1.98 meter maar vraag me toch af wat de maximale hoogte mag zijn van het hoogste spoor op een teintafel? Of, is er geen maximale hoogte te bepalen en is dit afhankelijk van eigen wensen en lengte?

Het, overigens prachtige, boek van Bernard Stein geeft me geen uitsluitsel dus wie heeft er tips?

Ik hoor graag,

Groet,

Veen
Re:Hoogte treintafel (en hoogte sporen)?
Als je de mogelijkheid hebt zou ik gaan voor 1,25mtr zeker gezien je lengte. Kijkt heel mooi.

Zelf zit ik op 90cm en dit is duidelijk te laag maar heb geen keuze ivm schuin dak. Maar ik heb een kruk op wielen en rij mezelf op kijkhoogte langs de baan. 8)

Gr, Ben.
Re:Hoogte treintafel (en hoogte sporen)?
Hallo Veen,

Belangrijkste (en volgens mij zelfs het enige) waar je rekening mee moet houden is dat je overal zelf bij moet kunnen :idea: Als je de rails kunt poetsen en storingen kunt verhelpen dan mag je zo hoog gaan als je wilt. Wat Ben zegt is inderdaad interessant; het is leuk als je vanuit een relaxte positie op Preiser-hoogte naar de baan kunt kijken 8)

Vriendelijke groet,

Rolf
Re:Hoogte treintafel (en hoogte sporen)?
Hallo Ben en Rolf,

Dat zijn zeker goede tips. Bedankt.

Ennuh, overal bijkunnen, no problemo  8): Ik ben die man in de buurtsuper waaraan elk oud vrouwtje (inclusief bijbehorende bibberstem) vraagt : mijnheer, dat pak staat zo hoog, ik durf het bijna niet te vragen maarruh......kunt u het mij even aangeven  :mrgreen:.

En Rolf, ik zal morgen eens kijken naar een setje Preisertjes (moeten wel een beetje op hoogte willen wonen dus ik zal ze ffies goed screenen). Kan ik me eindelijk aan het postuur van een Preisertje meten  :lol:.

Groeten,

Veen
Re:Hoogte treintafel (en hoogte sporen)?
Ik (1,90 m) heb de baan op 1.15 m. , bevalt me prima.

Mvg Gert
Re:Hoogte treintafel (en hoogte sporen)?
Veen,

kijk eens hier 8)

Groetjes, John
Re:Hoogte treintafel (en hoogte sporen)?
Deze kom ik net nog tegen: Click me ! Had je die al gezien, baan op 1m87 :mrgreen:
Re:Hoogte treintafel (en hoogte sporen)?
Ik ga vandaag mijn tafel bouwen met een hoogte van 103 cm. Hij zal 110 cm diep worden naar de muur. Ik hoop er dan nog bij te kunnen.
Re:Hoogte treintafel (en hoogte sporen)?
CiteerHad je die al gezien, baan op 1m87

Citeerhet is leuk als je vanuit een relaxte positie op Preiser-hoogte naar de baan kunt kijken


:P dat wordt bellen met Preiser, of ze ook aan "taylor made" Preisertjes doen, anders goed zoeken naar een Preiser(tje) van 1m87  :shock:  :mrgreen: