Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

thalys lima digitaliseren

Gestart door redskin dinsdag 16 juni 2009, 20:15:56

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
thalys lima digitaliseren
Hallo,

Ik ben mijn lima thalys (wisselstroon versie) aan het ombouwen naar digitaal. De decoder zit er al op en de motor is al aangesloten en getest (werkt zelfs). Nu heb ik het volgende probleem.
In de trein zit in beide motorvoertuigen frontverlichting. Echter hebben beide rijtuigen een eigen sleper waarop deze verlichting zit aangesloten. Wat is nu eenvoudiger en beter om te doen:

  • de frontverlichting van het voertuig met de decoder op de decoder aansluiten en de andere op een apparte functiedecoder (die ik nog heb liggen) en deze hetzelfde adres te geven
  • de sleper van het motorloze voertuig eraf slopen en twee draden door alle wagons trekken om de verlichting op dezelfde decoder aan te sluiten
  • een andere optie, die hoor ik dan graag

alvast bedankt
Re:thalys lima digitaliseren
Ik zou voor de optie met de functiedecoder gaan.

Echt veel eenvoudiger. En... je kunt je trein nog eens een keer opbergen als je wilt ;)

Grttz en suc6,

Karst
Re:thalys lima digitaliseren
De thalys is klaar en rijdt al rondjes. Heb er toch voor gekozen om alles op de decoder aan te sluiten en dus draadjes door alle wagons te trekken. Dit oa omdat in de passagiers wagons toch verlichting moest worden ingebouwd (die nu allemaal serie staan verbonden met de decoder. Ik heb wel alle wagons moeten verzwaren met extra lood omdat de wagons in de bochten uit de rails werden getild door de motorwagen.
Het probleem van de draadjes door de wagons, waardoor de trein stam niet meer uit elkaar kan om te vervoeren los ik op door een bak te maken waarin de trein in zijn geheel in kan rijden.


Foto's volgen nog.
Re:thalys lima digitaliseren
ben benieuwt :)

Dennis
Re:thalys lima digitaliseren
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:thalys lima digitaliseren
Kom maar op met de foto's een filmpje zou nog leuker zijn.

We wachten in spanning af.

Peter / degeluidsman
Re:thalys lima digitaliseren
Nog een vraag:

Nu de thalys digitaal kan rondrijden wil ik de losse onderdelen gaan plaatsen, echter heb ik geen omschrijving waar en hoe deze moeten worden geplaatst. Iemand die de instructies heeft en deze zou willen inscannen ??