Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Memotec wisselaandrijving.

Gestart door Freak zondag 06 mei 2007, 02:44:35

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Memotec wisselaandrijving.
Bijdrage verwijderd wegens commentaar van een 2-railer.
Re: Memotec wisselaandrijving.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Memotec wisselaandrijving.
Hallo Peter.
Hele mooie wisselaandrijving, zo te zien erg eenvoudig om in te bouwen.
Komt op mijn lijstje van zaken om uit te proberen.
Bedankt voor de link.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Memotec wisselaandrijving.
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re: Memotec wisselaandrijving.
Fraai! Erg fraai.
Maar ik vrees dat ik mijn orginele aandrijvingen niet allemaal ga vervangen door dit exemplaar. Gaat me waarschijnlijk teveel in de papieren lopen. Maar fraai is het! Erg fraai....
Fred
Re: Memotec wisselaandrijving.
Deze aandrijving 2 jaar geleden in Dusseldorf zien werken, is dit product nu nog steeds niet op de markt?? !!
Re: Memotec wisselaandrijving.
Weet iemand of deze aandrijving al op de markt te koop is ?
Re: Memotec wisselaandrijving.
Hallo,

Ook ik ben erg benieuwd of deze wisselaandrijving al ergens te koop is aangetroffen :)

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: Memotec wisselaandrijving.
Tja, ik zoek ze ook.
Ik had al aan Viessmann de vraag gesteld wanneer ze komen, en men vertelde mij toe herfst 2007.
Echter zie ik em nog nergens.
Morgen eens wat winkels afbellen. (ik vergeet het iedere keer te vragen)
Re: Memotec wisselaandrijving.
Be sure to let us know, Chris :)
Re: Memotec wisselaandrijving.
Lid sinds: 2006

offline
Re: Memotec wisselaandrijving.
Neuheit, noch nicht lieferbar

staat er op de site, dus lijkt me niet dat ie al te krijgen is ...
Re: Memotec wisselaandrijving.
:cry:
Re: Memotec wisselaandrijving.
Ik vraag het nog een keer aan Viessmann  8)
Re: Memotec wisselaandrijving.
Volgens mijn bronnen heeft Viessmann problemen met het geheugendraad dat in de wissels verwerkt wordt. De wisselaandrijving komt niet snel genoeg in een andere (volledige) stand als de spanning niet helemaal optimaal is. Het is inderdaad teleurstellend dat het er nog niet is. In feite loopt Viessmann al 2 jaar teverkondigen dat het binnen enkele maanden op de markt te krijgen is.
Re: Memotec wisselaandrijving.
Yep, zelfde verhaal gehoord....
Re: Memotec wisselaandrijving.
Then we wait...8) Bedankt voor de informatie :idea:
Re: Memotec wisselaandrijving.
Ook ik heb deze wisselaandrijving ontdekt. Helaas kan ik geen achtergrondinformatie over dit product vinden. Ook het filmpje is niet meer te vinden :( Is er bij anderen misschien wel meer info bekend inmiddels?
Re: Memotec wisselaandrijving.
Nee, zou een gat in de markt zijn...maar is een stille dood gestorven tot dusver.

Hans
Re:Memotec wisselaandrijving.
Hallo,

Vanwege het interessante draadje over Johan zijn servo's, is wisselaandrijving hier ook weer gaan leven. Zijn er mensen die iets meer weten over de huidige stand van zaken van de Viessmann Memotec :?: Gaat dit product er nog komen of kunnen we er wel naar fluiten, denkt u...?

Vriendelijke groet,

Rolf
Re:Memotec wisselaandrijving.
Lid sinds: 2007

offline
Re:Memotec wisselaandrijving.
Bij PB modelbouw (Paul Bellon, bekend van Houten) is al jaren een kant en klare geheugendraad aandrijving van Frans fabrikaat te koop. Dus waarom wachten op Viessmann?
Re:Memotec wisselaandrijving.
Citaat van: ^Rook op maandag 22 juni 2009, 10:20:44
Hallo,

Vanwege het interessante draadje over Johan zijn servo's, is wisselaandrijving hier ook weer gaan leven. Zijn er mensen die iets meer weten over de huidige stand van zaken van de Viessmann Memotec :?: Gaat dit product er nog komen of kunnen we er wel naar fluiten, denkt u...?

Vriendelijke groet,

Rolf
jaja:

Neuheit, noch nicht lieferbar
:?

Dennis :x
ps: hoeveel jaar duurt het voor iets geen neuheit meer is?
Re:Memotec wisselaandrijving.
Hallo Henk,

Citaat van: henkv op maandag 22 juni 2009, 13:32:45
Bij PB modelbouw (Paul Bellon, bekend van Houten) is al jaren een kant en klare geheugendraad aandrijving van Frans fabrikaat te koop. Dus waarom wachten op Viessmann?

Eigenlijk omdat de Memotec een alles-in-1 oplossing belooft voor onder de bedding van de C-rail :idea: En netjes zonder aanpassingen onder de bedding te monteren...en langzaam lopen...en een geintegreerde decoder.

Heb eens gekeken bij PB Modelbouw en denk dat je onderstaande aandrijvingen bedoelt ?


(#90996)


(#90997)

Dat ziet er best gaaf uit, moet ik zeggen (monteer je deze onder of naast de wissel?) :) Maar ik vermoed dat je deze aandrijvingen nog wel van de nodige electronica moet voorzien om ze digitaal aan te kunnen sturen :?:

Vriendelijke groet,

Rolf
Re:Memotec wisselaandrijving.
Lid sinds: 2007

offline
Re:Memotec wisselaandrijving.
Ik heb er wel eens eentje geprobeerd. Je monteert ze onder de baan en stuurt ze aan door de stroom aan (ene wisselstand) of uit (andere wisselstand) te zetten. Digitaal stuur je ze dus aan met een gewone aan/uit schakeldecoder. Werkte feilloos. Ik heb er vanaf gezien, omdat aandrijvingen met geheugendraad vrij veel stroom gebruiken en dat in één stand dus permanent. Dat zal bij de Viessmann aandrijving niet anders zijn.

Alles in één klinkt leuk maar is in mijn ervaring toch vooral duur.
Re:Memotec wisselaandrijving.
Citaat van: henkv op maandag 22 juni 2009, 21:17:50
Ik heb er wel eens eentje geprobeerd.

Heb een aantal vragen bij PB Modelbouw neergelegd, ben benieuwd naar hun reactie :)

CiteerAlles in één klinkt leuk maar is in mijn ervaring toch vooral duur.

Daar heb je vast gelijk in...maar voor gemak wil ik wel betalen ;)

Bedankt voor je bijdragen, Henk...much appreciated 8)

Vriendelijke groet,

Rolf
Re:Memotec wisselaandrijving.
Lid sinds: 2007

offline
Re:Memotec wisselaandrijving.
Geen dank.
Ik zat trouwens even na te denken over de Memotec. Aandrijvingen met geheugendraad hebben twee nadelen: het permanent hoge stroomverbruik op een beetje modelbaan en de warmteontwikkeling van een draad die onder stroom staat. Zouden dan ook niet de redenen zijn waarom Viessmann aarzelt of het project al heeft afgeblazen?
Bij een beetje baan heb je al gauw een voeding van pakweg 3A nodig alleen voor de aandrijvingen.
Viessmann wil de Memotec in C-rail wissels stoppen begrijp ik. Lastig, als de warmte moet worden afgevoerd.
Re:Memotec wisselaandrijving.
Henk,

Ik gebruik zelf geheugendraad als aandrijving. De warmteontwikkeling is niet echt een issue.

Wat betreft stroomverbruik: ik heb het hele spul op een oude laptop voeding aangesloten, 18V - 4,22A. Die dingen koop je op de markt voor ?10.

I.c.m. Koploper gaan mijn wissels terug naar default stand indien niet bezet. Daarmee zijn de aandrijvingen stroomloos.

Gr, Ben.
Re:Memotec wisselaandrijving.
Citaat van: ^Rook op dinsdag 23 juni 2009, 10:30:30
Heb een aantal vragen bij PB Modelbouw neergelegd, ben benieuwd naar hun reactie :)

Nog geen response, er wordt kennelijk niet dagelijks in de mailbox gekeken door dit bedrijf(je) :idea:
Re:Memotec wisselaandrijving.
Citaat van: ^Rook op donderdag 25 juni 2009, 09:19:01
Citaat van: ^Rook op dinsdag 23 juni 2009, 10:30:30
Heb een aantal vragen bij PB Modelbouw neergelegd, ben benieuwd naar hun reactie :)

Nog geen response, er wordt kennelijk niet dagelijks in de mailbox gekeken door dit bedrijf(je) :idea:
geduld is een schone zaak.

hoewel die reparaties wel wat sneller mogen gaan :x

Dennis