Brig, Zermatt, Bietschtalbrücke, Domodossola en nog meer...
Citaat van: Gerard op maandag 15 juni 2009, 22:46:07Brig, Zermatt, Bietschtalbrücke, Domodossola en nog meer... Erstfeld, Bern, Gornergrad-Mona Rosa Bahn, Hothenn .........Nog een plaats in het Rhonedal in Walles, ben daar niet zo bekend dus die naam kan ik niet ophoesten
Citaat van: Blausee-Mitholz op maandag 15 juni 2009, 22:54:46Citaat van: Gerard op maandag 15 juni 2009, 22:46:07Brig, Zermatt, Bietschtalbrücke, Domodossola en nog meer... Erstfeld, Bern, Gornergrad-Mona Rosa Bahn, Hothenn .........Nog een plaats in het Rhonedal in Walles, ben daar niet zo bekend dus die naam kan ik niet ophoesten Visp?
Erstfeld, Bern, Gornergrad-Mona Rosa Bahn, Hothenn .........
Heb een vraag (zo maar uit belangstelling): waarom heeft deze lok dubbele panto's en waarom is er een dubbele rijdraad. Weet iemand dat?Gr, Ben.
ben ff op internet aan't zoeken geweest. Die dubbele bovenleiding is omdat gebruik wordt gemaakt van driefase motoren. 1 fase via de rails en 2 fasen via de bovenleiding. Dit schijnt efficienter te zijn, bij de jungfraubahn rijden ze ook met 3fasemotoren. waar google al niet goed voor is.
Citaat van: Blausee-Mitholz op maandag 15 juni 2009, 22:54:46Erstfeld, Bern, Gornergrad-Mona Rosa Bahn, Hothenn .........Niet als zeikerig bedoeld maar het is de Monte Rosa.
Wat is het toch een mooi land, ga gauw aan m'n planner vragen of ik er weer eens heen mag haha.
Mooie foto,s Menno Dit was vast een doe vakantie,je hebt zeker heel wat afgereden om zoveel treinen te kieken,het is in iedergeval de moeite waard.IK ga binnenkort naar Tjechie en hoop ook daar wat treinen tegen te komen.Groet Harrie
Hallo Menno,Schitterende foto's daar uit Zwitserland, echt een prachtig land en waarom rijden daar zulke mooie treinen en hier niet.Heb je nog meer foto's, zet ze er maar op hoor, hier krijg je geen genoeg van.Groetjes Herman.
veel kijkplezier!groeten Menno