Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Anton Pieck baan van Einte: 31 dec 22, perron verlichting.

Gestart door Einte maandag 15 juni 2009, 18:42:27

0 leden en 5 gasten bekijken dit board.
Re:Baan plan van Einte update: 11 augustus. Bomen en een probleem.......
Hoi Einte,

zit het voorstekoppeling mechanisme :lol: verbonden met het voorloopwiel mechanisme 8)?
Want als dat zo is moet je gewoon de voorste koppeling eraf halen.
Zo te zien is het gewoon een NEM schacht :D.

Als je op de foto kijkt zie je dat de voorste koppeling tegen de buffer aankomt. Dus hij kan niet ver genoeg draaien :(.

Anders misschien C-rails proberen :lol: :lol: :lol:

Succes,

Sander
Re:Baan plan van Einte update: 11 augustus. Bomen en een probleem.......
Hoi Einte,

Had met mijn krok ook het zelfde. Blijkt inderdaad de wiel afstand te zijn. Even de schuifmaat en controleren of die 14 mm. is. Als die te wijd staat even voorzichtig weer goed afstellen. Eventueel als dat het probleem is met locktide vastzetten. Uiteraard moet de koppeling vrij kunnen bewegen maar dat zal je zelf wel bekeken hebben.

Groet Hennie
Re:Baan plan van Einte update: 11 augustus. Bomen en een probleem.......
Je baan ziet er zeer mooi uit einte vooral die burcht klasse

mvg
Reinder
Re:Baan plan van Einte update: 11 augustus. Bomen en een probleem.......
Hoi Einte,

Las over je probleem met je BR 59. Op de foto is duidelijk te zien, dat de koppeling tegen de buffer aan komt. Haal de koppeling er eens uit, en probeer het nog eens.
Toen ik nog met M-rails reed, heb ik ook wel eens gemerkt, dat zelfs een Märklin lok met loopas op een wissel ontspoorde. Bij nadere bestudering liep de loopas tegen het puntstuk aan. Was toen nog een leek op het spoorgebied, dus aan een te brede stand van de wielen dacht ik toen nog niet. Het is zaak, ook dit even te controleren (moet 14 mm zijn tussen de flenzen).
Kijk ook eens, of de flens van het loopwiel tegen de cilinder aan komt. Misschien dat dat de oorzaak kan zijn.

Verder ziet de aankleding er fraai uit. Ga zo door.

Groetjes

Harry
Re:Baan plan van Einte update: 11 augustus. Bomen en een probleem.......
Hallo allemaal,

Morgen ga ik de wielafstand meten, en heb bij Rowi alles besteld om de wielen af te stellen.
Wielplaatje en wiel persje  8) 8)

De as kon nog wel een stukje verder naar de cylinders, hij wipt op bij het middenstuk van het wissel alleen bij een bocht wissel, bij afslaan, bij mij naar links. Dus is mischien die 14 mm meer geworden, morgen meer nieuws  8)

Iedereen bedankt voor de tips
Re:Baan plan van Einte update: 11 augustus. Bomen en een probleem.......
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Baan plan van Einte update: 11 augustus. Bomen en een probleem.......
Dag Einte,

Mooie beelden van je scenery  :D :D zoiets moet het hier ook gaan worden.

Vervelend dat je loc niet goed over de wissel rijd, op mijn baan hadden we er geen last van.

Zou er verschil zitten tussen M en C rails???.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Baan plan van Einte update: 11 augustus. Bomen en een probleem.......
Einte,

Inderdaad heb ik ook de spullen van Rowi. Goed spul, alleen voor het afstellen van de wielen heb ik de persjes niet gebruikt. Volgens mij zijn die alleen om de wielen er af te halen niet om ze erop te zetten (of ik heb het nog niet begrepen). Ik gebruik een stukje hout waarop een kant met wiel rust en een stukje hout met een "asgat" om voorzichtig het wiel op de as te tikken.  Eerst de as met een beetje locktide insmeren.

succes Hennie
Re:Baan plan van Einte update: 11 augustus. Bomen en een probleem.......
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Baan plan van Einte update: 11 augustus. Bomen en een probleem.......
Beste Einte,

Ik had het ook met mijn Duitse Krokodil, liep ook het puntstuk "op", schuifmaat ertussen en heel dik boven de 14 mm, toen even naar de wielen/assen gekeken en ja hoor: bij één wiel zat de as wat naar binnen.

Wielen vriigemaakt van de aan de buitenkant zittende imitatie lagering (en zo), het goede wiel op een grote hamer gelegd en met een zeer kleine hamer het niet goede wiel weer wat verder de as opgetikt.

Groet, Anne W
Re:Baan plan van Einte update: 12 augustus. Bomen en een probleem.......
Hallo allemaal,

Allemaal bedankt voor de tips  :D

Vandaag even de voor wielen met een goede schuifmaat gemeten, en kwam uit op 14,5 mm  :?

De koppeling lijkt mij niet het probleem.

Wat ook te zien was dat het mechaniek een bepaalde manier door een sleufje loopt om met z'n wiel niet tegen de cylinder te lopen  :shock: 

Heb er een drupje olie in gedaan in die gleuf  :shock:  leek daarna over te zijn, maar schijn bedriegt.

Als die pennen, die in de de gleuf glijden die je ziet, net in het hoekje haperen dan zou het mis kunnen gaan.

Mischien nog even de as een drupje olie dan glijd die ook makkelijker waar hij heen zou moeten  :?



Wat is de tolerantie die je mag hebben?

Als de sert van Rowi binnenkomt ga ik verder kijken wat er aan te doen is  :D

Gr Einte





Re:Baan plan van Einte update: 11 augustus. Bomen en een probleem.......
Citaat van: Einte op woensdag 11 augustus 2010, 18:39:10

Het linker wiel rijd wel lang de begeleiding aan de linkerkant, maar als het rechter wiel bij het midden van het wissel komt dan schiet het wiel omhoog  :shock:

Als de loc achteruit rijd dan komt het wiel weer goed terug op de rails  :shock:



Wie heeft daar een oplossing voor  :?: :?: :?: :?:

Dat zou ik graag horen, sta open voor tips.


Hoi Einte,

ik wil je in eerste instantie feliciteren met deze prachtige lok :D

Zo eens in de 10.000km :mrgreen: wipt bij mij ook het eerste loopwieltje uit de rails, en dat bij slanke C-rail wissels :? Heb er verder nog geen aandacht aan geschonken maar ben benieuwd hoe je het oplost.

Groetjes, John

PS: wat een fantastische closeup foto :D
Re:Baan plan van Einte update: 12 augustus. Bomen en een probleem.......
Einte,

14,5 is echt teveel 14 standaard 14,2 is vlg. mij maximum. Bij was het de binnenbocht van de 5140 die de problemen gaf.
Ik gebruik tegenwoordig een klein beetje zuurvrije vaseline op een wattip om glijdende delen te smeren.
Kijk net nog even naar de foto maar je kunt het ook aan het wiel zien: nog even en er gebeuren ernstige ongelukken op de baan als het er af vliegt. Zo kom je niet door de APK. :mrgreen: :mrgreen:

groet Hennie
Re:Baan plan van Einte update: 16 augustus. Begin van station en perron.......
Hallo allemaal,

Ben nog steeds in afwachting op mijn setje van Rowi om de wielen van de BR59 te stellen.
Zal van de week wel in de bus vallen  :D

In afwachting hiermee ben ik begonnen met het station en perron  :shock:  8) :lol:

Het wordt het zelfde idee als  hier  8)  het andere station.
Alleen wordt het perron dan een laagje klei  :shock:

Hier een begin, even zonder station.



Hier met het station. De bodemplaat van het station wordt er af gedremeld  :shock:  en dan de hoogte verschillen met klei opgevuld  8)
De randen langs het spoor worden ook weer klei stenen rand, als het andere station  8)





Over de hele lengte van het perron komt nog een laag klei.



Hier een idee hoe het perron er uit zou kunnen gaan zien een beetje steentjes en beton.



Ik sta open voor tips en opmerkingen van jullie  :D

Gr Einte
Re:Baan plan van Einte update: 16 augustus. Begin van station en perron.......
hey

het begin ziet er iniedergeval goed uit.
en aangezien je goed bent met klei zal dat ook zekerste weten erg mooi worden.

en die v80 vind ik heel erg mooi die komt zeker nog in mijn collectie.

en de 28ste ben ik ook te vinden op houten.
ik hoorde er veel goeds over maar ben er nooit geweest.

greetzz sander. :D :D
Re:Baan plan van Einte update: 16 augustus. Begin van station en perron.......
ik ben het eens met Sander,


groeten minitreintje/Dylan
Re:Baan plan van Einte update: 16 augustus. Begin van station en perron.......
hallo einte,

het gaat ook supper goed op je baan,leuk station ook weer.ben benieuwd naar je volgende update.


groeten peter(ke33)
Re:Baan plan van Einte update: 16 augustus. Begin van station en perron.......
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:Baan plan van Einte update: 16 augustus. Begin van station en perron.......
Dag Einte.

Ik durf het bijna niet te vragen,
maar: hoeveel pakjes DAS-klei
heb je inmiddels al toegepast?

Ga je voor de voetgangers een
loopbrug plaatsen of een mooie
oversteekplaats?
Een voetgangersoversteekplaats
met een schuine afloop kun je dan
gelijk in het perron integreren.  :wink:
Ook zou ik het laadperron langs
het stootblok een stuk doorzetten.

Groeten,

Erik
Re:Baan plan van Einte update: 17 augustus. Wielpersjes binnen.......
Hallo allemaal,

@ Erik, ik heb geen idee hoeveel DAS klei er door is gegaan maar toch zeker 10 tot 15 pakjes  :shock:

Vandaag zijn de wielpersjes binnen gekomen van Rowi, dan kunnen de as van de BR59 gesteld worden, ik hoop dat het helpt.
Morgen gaat het gebeuren, vanavond geen tijd  :?



Dit is de betreffende loc, mijn mooiste laatste aanwinst   :shock: :D :D



Gr Einte
Re:Baan plan van Einte update: 17 augustus. Wielpersjes binnen.......
Is je BR59 misschien een gelijkstromer 2rail DC geweest?
Re:Baan plan van Einte update: 17 augustus. Wielpersjes binnen.......
Dat klinkt niet zo gek.

Je kan het beste de flensmaat van de wielen eens opmeten om dit te controleren.

Groet

Ronald
Re:Baan plan van Einte update: 17 augustus. Wielpersjes binnen.......
Hallo allemaal,

Citaat van: AnalogDriver op dinsdag 17 augustus 2010, 20:16:10
Is je BR59 misschien een gelijkstromer 2rail DC geweest?

Naar mijn weten niet, er zit zo'n " ouderwetse decoder in met potmeters en dipswitshes "  :shock:  dus dat lijkt mij niet.

Hoe zit het dan met die flens maten, dit is voor mij nieuw  :shock:

Wie weet daar meer over ?????

Iedergeval ga het morgen proberen  :mrgreen:

Gr Einte
Re:Baan plan van Einte update: 17 augustus. Wielpersjes binnen.......
Als je 2 rail systeem hebt zoals Trix dan is de hoogte van de spoorstaaf iets anders dus is ook de flens van de wielen iets anders.
Dit is ook zo bij Fleischmann als je daar wagons van op de M rail laat rijden willen ze soms wel eens uit de wissel lopen.
Dus dan gewoon een kwestie van andere asjes met wielen monteren.

In Houten heb je rechts achterin een verkoper daar kun je alle soorten asjes met wielen vinden.

Succes

Ronald
Re:Baan plan van Einte update: 17 augustus. Wielpersjes binnen.......
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Baan plan van Einte update: 17 augustus. Wielpersjes binnen.......
De loc zat in een Marklin doos, dus hij is voor het 3rail systeem gemaakt.

Bij Aart ( de verkoper ) en bij mij op de baan reed hij prima, beiden C-rail banen.

Ik ben bang dat de M-rail in combinatie met deze loc de boosdoender is.

Laat hem maar een paar maande hier Einte, dan zal ik hem eens een tijd laten rijden.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Baan plan van Einte update: 17 augustus. Wielpersjes binnen.......
Citaat van: degeluidsman op dinsdag 17 augustus 2010, 22:33:38
De loc zat in een Marklin doos, dus hij is voor het 3rail systeem gemaakt.

Tenzij er een grote sticker 'HAMO' op zit :)  Zijn op zich ideale digitaliseer objecten, want hebben alk permanent magneet en sleper voorbereid.

14,5 mm tussen de flensen is wel erg veel, 14,2-14,3 tussen de flensen is normaal voor 2rail. Lijkt misschien toch meer of iemand er een keer aan gezeten heeft of dat er wat los zat/zit.
Re:Baan plan van Einte update: 18 augustus. Probleem met BR59 opgelost!!!.......
Hallo allemaal,

Vandaag de wielpers in gebruik genomen  :shock:  begonnen met het wiel er uit te wippen uit de loc  :shock:
In de pers gezet en voorzichtig een stukje gedraad  8)  meten met de mal die er bij zit, kwam uit op 14,2 mm was 14,3 en toen het laaste stukje  8)  toen kwam hij uit op 14mm  8) 8)

Toen werd het spannend werkt die 0,3 mm nou  :shock:  ..........

Inderdaad de loc rijd nou goed door alle wissels, iedereen bedankt voor de onsteuning  :lol:

Ook het station los gehaald van de bodemplaat en heelhuids is het gelukt, het dak aan de achterkant heeft altijd los gezeten  :?  vergeten er weer op te leggen.



Bankje en telefooncel zaten er ook op  :D  hier is ook goed te zien dat de laadvloer een stukje hoger moet worden, mooi een klus voor zaterdag.
Een laag klei voor het perron van 6 mm en dan een stukje voor die laadvloer volgens mij iets
meer dan 6 mm  :?



Nu nog de oprit voor de goederen loods er af halen  :?



Gr Einte
Re:Baan plan van Einte update: 18 augustus. Probleem met BR59 opgelost!!!.......
Hoi Einte,

Super dat het probleem met de BR59 is opgelost. :)
Nu lekker veel rijden en genieten van deze beauty.

Gr.
René
Re:Baan plan van Einte update: 18 augustus. Probleem met BR59 opgelost!!!.......
Lid sinds: 2009

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

offline
Re:Baan plan van Einte update: 18 augustus. Probleem met BR59 opgelost!!!.......
Hoi Einte,

Geweldig dat je probleem met de BR59 is opgelost door de wielafstand aan te passen.
Ik volg met verbazing je vorderingen op je baan.

Groet, Andre
Re:Baan plan van Einte update: 18 augustus. Probleem met BR59 opgelost!!!.......
Hoi Einte.
Geweldig dat deze prachtige BR59 nu weer statig (i.p.v. huppelend! :?) over je mooie baan in aanbouw kan rijden.
Ondertussen ga je gewoon door met allerlei andere bouwwerken.

Veel succes verder en veel plezier met het rijden.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Baan plan van Einte update: 18 augustus. Probleem met BR59 opgelost!!!.......
Hoi Einte,

goed om te horen dat het probleem met de BR59 opgelost is, eens kijken hoe dit bij die van mij zit.

Groetjes en bedankt voor de tip, John
Re:Baan plan van Einte update: 18 augustus. Probleem met BR59 opgelost!!!.......
Ongelovelijk dat zo'n klijn beetje verschil zo'n invloed heeft. Maar gelukkig gaat het nu allemaal goed met de loc over de wissels. Ik heb hier een 3 tal mehano wagonnetjes die op megebogen wissels die afbuigend staan uit de rails lopen, misschien dat ik daar maar eens andere wielen in moet gaan zetten.

Groeten Jan Willem
Re:Baan plan van Einte update: 18 augustus. Probleem met BR59 opgelost!!!.......
Goed te lezen dat het geslaagd is.
Bij mij ligt net de DRG 03 1051 te drogen. Een aandrijfwiel zat los dus net als de krokodil inmiddels met locktide behandelt.

groet Hennie
Re:Baan plan van Einte update: 18 augustus. Probleem met BR59 opgelost!!!.......
Hallo Einte,

Tjonge dat zo'n klein verschil een wereld van rijden kan uitmaken. Nou je gereedschap heb je niet voor niets aangeschaft. Fijn dat het gelukt is, kan je weer op andere zaken richten.
Veel rijplezier met de mooie loc.

Groet Ronald  :D
Re:Baan plan van Einte update: 17 augustus. Wielpersjes binnen.......
Citaat van: Einte op dinsdag 17 augustus 2010, 17:58:44

Wat een prachtige loc en ook een heel erg mooie foto 8) !!! Veel plezier ermee.

M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Baan plan van Einte update: 18 augustus. Probleem met BR59 opgelost!!!.......
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Baan plan van Einte update: 18 augustus. Probleem met BR59 opgelost!!!.......
Hoi Einte, wat een prachtige loc, fijn dat het probleem is opgelost, veel plezier ermee, vr gr Arie
Re:Baan plan van Einte update: 19 augustus. Ongedierte op je baan.......
Hallo allemaal

Citaat van: Tilly op woensdag 18 augustus 2010, 20:43:13
Hoi Einte,

goed om te horen dat het probleem met de BR59 opgelost is, eens kijken hoe dit bij die van mij zit.

Groetjes en bedankt voor de tip, John

@ John als hij er bij jou soms afloopt moet er iets met die model zijn, vandaag wou ik achteruit over een afbuigend bocht wissel rijden en toen ontspoorde hij  :shock: :?  dat doe ik anders nooit  :lol: :lol: daarom kom ik er nu pas achter  :?

De BR59 heeft al een hoop rondjes gereden vandaag, en dat ging gewoon goed  8)

Hebben jullie nou ook allemaal dode beesten op de baan liggen  :?: :shock: :?



De meest rechtse is doormidden gereden door een loc  :mrgreen: :mrgreen:

Gr Einte
Re:Baan plan van Einte update: 19 augustus. Ongedierte op je baan.......
Citaat van: Einte op donderdag 19 augustus 2010, 19:17:01

Hebben jullie nou ook allemaal dode beesten op de baan liggen  :?: :shock: :?


Gr Einte
ja!! :lol:  bij mij lag er gisteren opeens een sprinkhaan met zijn poten omhoog naast de rails!!

Mvg Myron
Re:Baan plan van Einte update: 19 augustus. Ongedierte op je baan.......
vond gisteren een wesp, dood :lol:
Re:Baan plan van Einte update: 19 augustus. Ongedierte op je baan.......
ik denk dat ze nieuwsgierig waren naar de dingen in metaal wat die deden als ze af kwamen ...  :mrgreen:


groeten minitreintje/Dylan
Re:Baan plan van Einte update: 19 augustus. Ongedierte op je baan.......
Hallo Einte,

Mooi dat het probleem met de 59'er is opgelost. Ben je trouwens, geïnteresseerd in de geschiedenis van deze serie (Württ. K/ DRG/DB 59) EisenbahnKurier heeft een boek over deze serie gepubliceerd. Is al wel enige jaren geleden. Ik heb het boek zelf ook. Is een prachtig boek.

Ongedierte, Ja, had ik op zolder ook wel eens last van. Vaak waren het wespen. Gelukkig waren het steeds enkelen. Vlogen dan ineens rond op zolder, als ik weer eens boven kwam. Meestal zette ik het raam even los en dirigeerde ze voorzichtig in die richting.

Groetjes

Harry
Re:Baan plan van Einte update: 19 augustus. Ongedierte op je baan.......
Hallo Einte,

Ongedierte heb ik geen last van. Soms een mug of een motje, maar dan komt het meer omdat ik het raam open heb staan op zolder en het licht aan. Ja, dan vraag je om vliegende beestjes.

Maar zulke gevaartes die jij liet zien komen bij mij niet voor, gelukkig.. :D

Groeten Ronald :D
Re:Baan plan van Einte update: 19 augustus. Ongedierte op je baan.......
Hoi Einte,

Citaat van: Einte op donderdag 19 augustus 2010, 19:17:01
Hallo allemaal

Citaat van: Tilly op woensdag 18 augustus 2010, 20:43:13
Hoi Einte,

goed om te horen dat het probleem met de BR59 opgelost is, eens kijken hoe dit bij die van mij zit.

Groetjes en bedankt voor de tip, John

@ John als hij er bij jou soms afloopt moet er iets met die model zijn, vandaag wou ik achteruit over een afbuigend bocht wissel rijden en toen ontspoorde hij  :shock: :?  dat doe ik anders nooit  :lol: :lol: daarom kom ik er nu pas achter  :?

De BR59 heeft al een hoop rondjes gereden vandaag, en dat ging gewoon goed  8)


Vandaag is het voorste wielentje er 1x uitgewipt, op 4000km valt dat wel mee of niet :mrgreen:
Gelijk even gemeten, bij mij is de wielafstand 14.0mm :? Zou het dan toch een ander probleem zijn?

Groetjes, John
Re:Baan plan van Einte update: 19 augustus. Ongedierte op je baan.......
ik heb ooit een grote spin gehad :? :? :?
die rende ook nog eens de tunnel in dus alle treinen gauw laten rijden in de hoop :lol: :lol: :lol:
heb hem daarna ook nooit meer gezien.
moet je vertellen aan je vriendin net voor het slapen gaan :lol: :lol:

groetjes bas
Re:Baan plan van Einte update: 19 augustus. Ongedierte op je baan.......
Citaat van: Tilly op donderdag 19 augustus 2010, 23:06:41
Hoi Einte,

Citaat van: Einte op donderdag 19 augustus 2010, 19:17:01
Hallo allemaal

Citaat van: Tilly op woensdag 18 augustus 2010, 20:43:13
Hoi Einte,

goed om te horen dat het probleem met de BR59 opgelost is, eens kijken hoe dit bij die van mij zit.

Groetjes en bedankt voor de tip, John

@ John als hij er bij jou soms afloopt moet er iets met die model zijn, vandaag wou ik achteruit over een afbuigend bocht wissel rijden en toen ontspoorde hij  :shock: :?  dat doe ik anders nooit  :lol: :lol: daarom kom ik er nu pas achter  :?

De BR59 heeft al een hoop rondjes gereden vandaag, en dat ging gewoon goed  8)


Vandaag is het voorste wielentje er 1x uitgewipt, op 4000km valt dat wel mee of niet :mrgreen:
Gelijk even gemeten, bij mij is de wielafstand 14.0mm :? Zou het dan toch een ander probleem zijn?

Groetjes, John

4000 km op schaal of in het echt?:O
Re:Baan plan van Einte update: 19 augustus. Ongedierte op je baan.......
ik heb eens mijn kat gehad op mijn baan... maar das meer een huisgedierte :)
hij had zijn territorium afgebakend op de vers gekochte sporen...
Re:Baan plan van Einte update: 19 augustus. Ongedierte op je baan.......
Citaat van: wijbe op vrijdag 20 augustus 2010, 11:00:47

4000 km op schaal of in het echt?:O


Ha, ha, Wijbe,

nee, het zijn schaalkilometers.

Groetjes, John
Re:Baan plan van Einte update: 19 augustus. Ongedierte op je baan.......
Het wordt echt mooi 8).
Re:Baan plan van Einte update: 21 augustus. Verder met perron.......
Hallo allemaal,

Vandaag weer verder met perron, eerst nog een stukje hout zagen voor het goederen gedeelte.



Het is ongeveer gelijk aan de oude bodemplaat.



En toen 2,5 pak DAS klei verder hier het resultaat



Het is nou moeilijk te zien omdat er veel zon staat  :?  maar achter het station is ook een afrit en een afloop voor het station en goederen loods.



Sorry het dak van het station er niet op gedaan  :o





Van de week verder met verven  :shock:  maar eerst even laten drogen.

Gr Einte
Re:Baan plan van Einte update: 21 augustus. Verder met perron.......
wauw de kleiman speelt weer met klei


groeten minitreintje/dylan
Re:Baan plan van Einte update: 21 augustus. Verder met perron.......
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:Baan plan van Einte update: 21 augustus. Verder met perron.......
Dag Einte.

Op het forum zijn steeds meer modelbouwers die
DAS-klei toepassen, mede geïnspireerd door jouw
creaties. Toch vind ik jouw 'klei-stijl' eruit springen!
Telkens zijn het jouw kleikunsten bij mij flashbacks
van Het Diorama in de Efteling veroorzaken. :wink:
Zie dat vooral als een groot compliment, Einte!

De tunnelportalen, arcaden, muren, ruïne en perrons
ademen dezelfde sfeer uit en passen prima bij elkaar.

Trouwens: komt er geen verlichting op het perron,
of boor je hiervoor later gaatjes?

Groeten,

Erik
Re:Baan plan van Einte update: 21 augustus. Verder met perron.......
Hallo Einte,

Het perron is weer bijzonder goed gelukt. Hoeveel afstand van de rand van het perron hou jij tot je rails? Ik heb wel gipsmallen klaar liggen, maar ik hou wel een dikke centimeter over tussen de rails. Ik vind dat te veel. Ik denk er dan ook over om nieuwe perrons te maken van DAS klei. Maak jij ze massief van klei of heb je er een stukje hout onder?
Hoor graag weer van je.

Groeten Ronald  :D
Re:Baan plan van Einte update: 21 augustus. Verder met perron.......
Hallo allemaal,

@ Ronald, onder de klei zitten de grote plaat, oa met de huisjes, die je nu nog kan zien en dan een plaat voor het perron, en daarop de klei  8) ,  alle lagen zijn 6 mm dik dus ongeveer 18 mm hoog  8)

@ erik, de lantaarns van AJ die boor ik door de klei heen, mischien mijn baan de Efteling gaan noemen  :lol: :lol:

Vandaag een beetje onderhoud, 2 schakelrailen weg gehaald die na het bouwen van het schauwstation niet meer nodig waren. en de sporen in het station voorzien van de laatste gemaakte rails van M voorzien, ziet er een stuk beter uit.
Hier nog een foto van het perron en Porche  :lol:  en het station nog steeds zonder dak  :shock:  weer vergeten.

Morgen proberen het perron een kleurtje te geven, maar wat voor kleur zou die moeten hebben grijs met bruin of de zelfde kleur als de portalen, vind dit een moeilijke beslissing  :?



Gr Einte