Hallo allemaal,
Vandaag de wissels en seinen aangesloten van het schaduw station.
Hier op de foto is te zien hoe de schakelrailen en kontaktrails zit per spoor.
Van links naar rechts:
1e rail is de ringleiding.
2e schakelrail, die zet wissel om.
3e kontakt rail, voor bezetmelding voor sein, en zet relais om net zo lang als er een trein overheen rijd. Die relais die ik heb zijn voor 24 V, die kunnen onder spanning blijven staan.
Dat relais verbreekt de eerste schakelrail naar het wissel, ivm. verlichtings slepers. Anders zet hij het wissel weer om, bij het uitrijdenen, en dan kan er geen trein meer in komen
4e Gewone rail en kontaktrail hier voor is de schakelbare spanning van het sein.
5e Schakelrail om sein weer op rood te zetten en het wissel weer terug zetten, dan kan de volgende trein er weer in rijden.
Alle schakelrailen in het schaduw station worden ook voor het bloksein gebruikt om het op groen te zetten, daar moeten allemaal diodes tussen, anders gaat het fout.
Hoe het verder gaat dat moet ik nog ondervinden, er is een probleem als de wagon met sluitverlichting over de laatste schakelrail gaat dan wordt het wissel en sein nog een keer omgezet, dat is niet zo erg, maar het bloksein gaat dan ook weer op groen voor de 2e keer
Daar moet ik nog iets op verzinnen, of gewoon zonder verlichting gaan rijden
Dit moet nog even uit gezocht worden
Als iemand nog een tip heeft hoor ik het wel.
Gr Einte