Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Anton Pieck baan van Einte: 31 dec 22, perron verlichting.

Gestart door Einte maandag 15 juni 2009, 18:42:27

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re:Baan plan van Einte update: 18 feb. Portaal ouder gemaakt.......
Einte,

die berg van je begint steeds meer vorm en kleur te krijgen. De grijstinten zijn heel mooi. Ben benieuwd hoe het verder gaat.

Groetjes en tot binnenkort, John
Re:Baan plan van Einte update: 20 feb. Nieuwe aankopen.......
Hallo allemaal,

Vandaag naar Houten geweest, was heel gezellig op de M & G  8)

Van AbertJan de banken gekregen, wat soorten gras gekocht en mos.

En berg beklimmers  :shock:  op de berg op de bank van AJ  8)





De eerst vogel gesignaleerd op de berg.



En er kwam een nieuwe loc binnenrijden op mijn baan, een V80 digitaal.



Morgen het laatst tunnelportaal afmaken en de brug, toto zo ver  8)

Gr Einte
Re:Baan plan van Einte update: 20 feb. Nieuwe aankopen.......
hallo einte,

knappe aankopen seg,die berg beklimmers zal je beter voorzien van een touw anders gebeuren er zeker ongevallen.en die loc die das ook een knappe aanwinst op je baan,ga zo door seg goed beezig.

veel succes met je verdere afwerking van je berg;

groeten peter(ke33)
Re:Baan plan van Einte update: 20 feb. Nieuwe aankopen.......
Hoi Einte,

Mooie nieuwe aankopen, ik ben niet naar Houten geweest dit keer, was vorige week al in Arnhem geweest. Daarnaast via marktplaats bij CRail Maikel al het nieuwe MS 2 gereserveerd, dus nu effe rustig aan doen. Maar die bergbeklimmers zien er leuk uit, op die bankjes. Ik heb laatste ook reeds ontvangen per post, ze zien er echt leuk uit. Ik ben benieuwd naar je groenvoorziening op de bergen.

gr. Henk
Re:Baan plan van Einte update: 20 feb. Nieuwe aankopen.......
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Baan plan van Einte update: 20 feb. Nieuwe aankopen.......
Hoi Einte,

Die bergbeklimmers zijn hartstikke leuk. Bekend bankje trouwens. Die zullen we straks op veel banen terugzien.

Groet

Ronald
Re:Baan plan van Einte update: 20 feb. Nieuwe aankopen.......
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Baan plan van Einte update: 20 feb. Nieuwe aankopen.......
Hoi Einte,

Je loc rijd goed op mijn baan, er zit een locpilot decoder in.

Het enige wat raar is zijn de voorste 2 en achterste 2 assen deze lijken de loc op te tillen waardoor hij weinig trekkracht heeft.

Als ik de loc alleen naar boven laat rijden slipt hij al door.
Ik heb geen idee wat je hieraan kan doen.

De decoder is volgens mij nu goed ingesteld alleen wil ik van jou weten op welk adres je hem wilt.

Groeten van,

Peter / degeluidsman.
Re:Baan plan van Einte update: 21 feb. Gras op de berg.......
Hallo allemaal,

Vandaag de laatste portaal en de brug afgeverfd   8)  en gelijk die grijze zweem er af gehaald ziet er nu beter uit.

Ook gras er op aangebracht met verdunde houtlijm en een kwast.

Hier het resultaat de berg op z'n plek gezet en een paar foto's bij daglicht, zonder flits  8)







Hebben jullie nog tips om het mos etc goed vast te lijmen langs de randen van de portalen.
Dus aan de rand van de rotsen.

Ik hoor het wel.

Gr Einte

Re:Baan plan van Einte update: 21 feb. Gras op de berg.......
hallo einte,

wauw seg je berg is heel mooi geworden,dat gras is supper mooi verdeeld over je berg(tunnel).helaas kan ik je niet helpen hoe je mos moet lijmen,het zal zeker nog mooier worden met hier en daar mos op je portalen en onderaan je berg.


veel succes einte;

peter(ke33)
Re:Baan plan van Einte update: 21 feb. Gras op de berg.......
Vind dat je het prima voor elkaar hebt zo.
Hij is geweldig.

Groetjes Karolien
Re:Baan plan van Einte update: 21 feb. Gras op de berg.......
Hier ben ik Einte  :lol:

Ziet er al heel goed uit hoor, groot compliment !!

Misschien nog wat struiken, en wat los grind...in dezelfde kleur.
Vooral in gleuven zie je nog wel eens van die losse rotsblokjes en los steen wat van bovenaf is gekomen.

Tunnelingangen zien er ook al goed uit Einte  8)

Succes.

Groeten,

Hans.
Re:Baan plan van Einte update: 21 feb. Gras op de berg.......
Hoi Einte,

Ziet er al goed uit, zelf zou ik nog iets meer gras aanbrengen, nog wat meer door laten lopen naar boven, inderdaad nog wat struikjes en wat gruis. Kijk maar eens op deze site, is echt geweldig, ik krijg er altijd heel veel inspiratie door.http://www.albulabahn.ch/index_d.html

Veel kijkplezier.

gr. Henk
Re:Baan plan van Einte update: 21 feb. Gras op de berg.......
hallo Einte,

Jouw berg mag er zeker wezen. Ziet er heel mooi uit. Om het af te maken, zou ik bij de rand, boven de portalen, een scherm bouwen, om bijv. vallende stenen of lawines tegen te gaan. Dat kun je van oude stukken rails maken, maar ook oude bielzen worden hiervoor gebruikt. Je zou ook een soort vangnet kunnen plaatsen.
Het is maar een idee, hoor.

Groetjes en succes verder,

Harry
Re:Baan plan van Einte update: 21 feb. Gras op de berg.......
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Baan plan van Einte update: 21 feb. Gras op de berg.......
Einte je kunt een lijmpistool gebruiken om struikjes en mos vast te zetten. Zeker tegen verticale delen werkt dat goed je hebt direct hechting en je hoeft het minder te fixeren tot de lijm droog is.

Het ziet er steeds mooier uit.

Ga je ook nog dennenbomen op de berg plaatsen?

Groet

Ronald
Re:Baan plan van Einte update: 22 feb. Struiken op de berg.......
Hallo allemaal,

Vandaag naar de film geweest met m'n kinderen, Avatar in 3D IMAX, in Amsterdam  :shock: :shock:  een woord geweldig.

Ook de struiken geplant naar aanleiding van dit bericht.

Citaat van: M.user op zondag 21 februari 2010, 19:57:25
Einte je kunt een lijmpistool gebruiken om struikjes en mos vast te zetten. Zeker tegen verticale delen werkt dat goed je hebt direct hechting en je hoeft het minder te fixeren tot de lijm droog is.

Ga je ook nog dennenbomen op de berg plaatsen?


Ronald bedankt voor de tip  :D  de denebomen komen nog wel eerst de andere berg afmaken.

Hier de foto's  8)







Als ik achter de baan zit is er een afstand van zo'n 1,5 meter  :?

Sta natuurlijk open voor tips  :D

Gr Einte

Re:Baan plan van Einte update: 22 feb. Struiken op de berg.......
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:Baan plan van Einte update: 22 feb. Struiken op de berg.......
Hoi Einte,

erg mooi geworden met dat Ijslands mos! Vooral de verscheidenheid aan kleuren zorgen voor een zeer realistisch uiterlijk van de berg.

(Pas op dat je nu niet te veel blauw gaat gebruiken, ná het zien van Avatar  :lol:)

Blijft het een 'onbewoonde' berg of komen met de bomen er ook nog bouwwerken (of bouwvallen) op te staan?

Oja, en is de berg nog steeds een beetje handelbaar?

Groeten,

Erik
Re:Baan plan van Einte update: 22 feb. Struiken op de berg.......
Lid sinds: 2007

Ik ben 3 railer zonder pukkels

offline
Re:Baan plan van Einte update: 22 feb. Struiken op de berg.......
Heel erg leuk gedaan Einte, maar waar zijn de struikrovers verstopt?




                                                                                                       Arie
Re:Baan plan van Einte update: 22 feb. Struiken op de berg.......
Hoi Einte,

Ziet er leuk uit met die struikjes, wat ook leuk wil werken zijn takjes (restjes) van dat (volgens mij heet het zeeschuim) en die met wat lijm insmeren en dan wat groene vlokjes erop. Geeft een mooi effect. Doe je trouwens nog meer struikjes verspreid over de berg plaatsen?

gr. Henk
Re:Baan plan van Einte update: 22 feb. Struiken op de berg.......
Citaat van: Nieuwenhuis op maandag 22 februari 2010, 20:22:09

Blijft het een 'onbewoonde' berg of komen met de bomen er ook nog bouwwerken (of bouwvallen) op te staan?

Oja, en is de berg nog steeds een beetje handelbaar?


Erik, de berg is wel veel zwaarder geworden met al die struiken  :mrgreen:  op de beurs in Houten zag ik een berghut bouwpakket  :?  niet gekocht, was wel leuk geweest.

Als jullie nog tips hebben voor andere plekken voor struiken hou ik me aanbevolen en ook de plek voor dennenbomen  :idea:

Hier nog een sfeerplaatje  :D



Gr Einte
Re:Baan plan van Einte update: 22 feb. Struiken op de berg + sfeer foto.
ik vind dat je die struikjes op een goede plek hebt vastgezet. het camoufleert nu mooi de overgang tussen muur en berg. je zou dat ook met het andere portaal kunnen doen.

groeten,
Hessel.
Re:Baan plan van Einte update: 22 feb. Struiken op de berg + sfeer foto.
hallo einte,


dat ziet er supper supper mooi uit seg,knap gemaakt doe zo voort zal ik zeggen niets op aantemerken.


groeten peter(ke33)
Re:Baan plan van Einte update: 22 feb. Struiken op de berg + sfeer foto.
Je hebt hard gewerkt Einte...en het resultaat is er ook naar, geweldig !!

Zie reepjes groen boven de tunnelbogen, misschien nog wat in de voegen er boven...nu lijkt het een te keurig randje.
Je weet wat klimmers (klimplanten) doen..die willen nog wel eens alle kanten op klimmen  :lol:

Maar je gaat lekker hoor, compliment ;)

Groeten,

Hans.

Re:Baan plan van Einte update: 22 feb. Struiken op de berg + sfeer foto.
Citaat van: Hansje op maandag 22 februari 2010, 22:03:05

Zie reepjes groen boven de tunnelbogen, misschien nog wat in de voegen er boven...nu lijkt het een te keurig randje.
Je weet wat klimmers (klimplanten) doen..die willen nog wel eens alle kanten op klimmen  :lol:


@ Hans goed idee, morgen is er weer een vrije dag, dan ga ik de 2 berg verfen kan ik gelijk op de andere een paar streepjes gras naar boven laten groeien  :D

Gr Einte
Re:Baan plan van Einte update: 22 feb. Struiken op de berg + sfeer foto.
Graag gedaan Einte  :)

Kijk maar eens naar huizen in Nederland soms is een hele zijwand van een huis één groot klimfestijn...ik bedoel maar, wees niet te zuinig maar ook niet TE anders zie je de steentjes niet meer ;)

Succes !!

Groeten,

Hans.
Re:Baan plan van Einte update: 22 feb. Struiken op de berg + sfeer foto.
Hallo Einte,

Ik vind je tunnelportalen met berg toppie uitzien.

Gr.
Piwie.
Re:Baan plan van Einte update: 23feb. Klei op de andere berg maken.
Hallo allemaal

Vandaag op de andere berg een begin gemaakt met eerst de scherpe punten er af beitelen.
En een rand langs het perron er af gezaagd, voor de steenrand van klei.

Hier de foto's.

Hier de achterkant van het station een verhoging van klei voor de ingang, zat een klein trappetje op de oude onderplaat  8)



Het eerste portaal zat geen rand langs, ook even aangepast.
Ook het begin van het verven van de berg is begonnen.



Hier is de stenen rand langs het perron, gemaakt naar het idee van Hansje  8)





Wat zou ik op het perron kunnen smeren om het een beetje oud betonachtig te laten uitzien??

Ideeen........?

Gr Einte
Re:Baan plan van Einte update: 23feb. Klei op de andere berg maken.
Ziet er goed uit Einte die beplanting op de berg. Ook leuk is die perronrand. Ik zou het proberen net als je portalen met verschillende lagen te verven. eerst zeer verdund zwart voor de voegen, dan tweede laag grijs als betonkleur en vervolgens drybrushen met wat zwart voor vervuiling na te bootsen en meer diepte in de steen te krijgen.
Mooi trouwens dat het gelukt is met het lijmpistool.

Succes verder

Groet  Ronald
Re:Baan plan van Einte update: 23feb. Klei op de andere berg maken.
Je gaat als een speer Einte...netjes hoor  :)

Mijn beton is een mix van beige met standaard grijs...mengen en zorgen dat beige licht de boventoon krijgt, daarna met zwarte poeder wat smerig maken  :lol:
Doe je dit niet dan wordt alles al gauw dezelfde kleur grijs, snap je.

Succes !! en ga zo door, wordt mooi !!

Groeten,

Hans ;)
Re:Baan plan van Einte update: 23feb. Klei op de andere berg maken.
Ziet er allemaal erg mooi uit, die perronrand is echt geweldig. Heb je dit ook van klei gemaakt? en hoe heb je het precies gedaan. Het duurt voor mij nog wel even heb je gezien voordat ik echt aan het station toekom. Ik ga nu stukje voor stukje helemaal klaar maken, zodat ik langzaam opschuif. Ook je protalen mogen er echt wezen, top. Ik ben nu naarstig op zoek naar iets dat als steenvormpje kan dienen, was al bezig met een lego steentje, hier zit echter een pinnetje in, tevens was de voeg te breed naar mijn zin. Dus ik blijf speuren. Die opgang bij jouw station is dat ook klei? of gips? Je lijkt wel grootaandeelhouder bij de DAS fabriek ha ha. Tot gauw maar weer.

gr. Henk
Re:Baan plan van Einte update: 23feb. Klei op de andere berg maken.
Henk, volgens mij heeft hij een eigen beton-molen...en maakt hij het goedje gewoon zelf  :lol:

Misschien wel een geheim lab, wie zal het zeggen !!

Groeten,

Hans  :)
Re:Baan plan van Einte update: 23feb. Klei op de andere berg maken.
Hallo allemaal

Citaat van: ÖBB op dinsdag 23 februari 2010, 17:23:30
Ziet er allemaal erg mooi uit, die perronrand is echt geweldig. Heb je dit ook van klei gemaakt? en hoe heb je het precies gedaan. Het duurt voor mij nog wel even heb je gezien voordat ik echt aan het station toekom. Ik ga nu stukje voor stukje helemaal klaar maken, zodat ik langzaam opschuif. Ook je protalen mogen er echt wezen, top. Ik ben nu naarstig op zoek naar iets dat als steenvormpje kan dienen, was al bezig met een lego steentje, hier zit echter een pinnetje in, tevens was de voeg te breed naar mijn zin. Dus ik blijf speuren. Die opgang bij jouw station is dat ook klei? of gips? Je lijkt wel grootaandeelhouder bij de DAS fabriek ha ha. Tot gauw maar weer.

gr. Henk

Die perron rand is gewoon klei bewerkt met een tandenborstel  :shock: :shock:
En de overgang naar het station is gewoon klei  :shock:

Een pakje er weer doorheen vandaag, nog een klein stukje over voor de trapje aan de voorkant bij perron.

@ Ronald, Goede tip met die zwarte verf voor die rand  :D

Gr Einte
Re:Baan plan van Einte update: 23feb. Klei op de andere berg maken.
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Baan plan van Einte update: 23feb. Klei op de andere berg maken.
Hoi Einte, schitterend zeg die perronrand, is nog mooier als de rand van Auhagen ( zoals die bij Hans). Kleur is zo al bijna goed, misschien een beetje licht Weatheren, ook je berg is heel mooi geworden het ijslands mos vind ik persoonlijk iets te heftig gekleurd, maar dat is persoonlijk natuurlijk  :D , vr gr Arie
Re:Baan plan van Einte update: 26 nov. trafo's en 6021 plaatsen.
Citaat van: Piwie op zaterdag 28 november 2009, 10:03:31
Hallo Einte,

Vandaag eens eindelijk tijd gehad om jouw topic door te lezen.
Vind dat je een practige baan aan het bouwen bent met de Marklin M-rails, geef zo'n lekker nostalgisch gevoel :lol:.

Zie ook dat je een 6021 control unit heb, deze heb ik ook en ben er erg tevreden mee, zelf heb ik er een interface bij zodat ik de baan ook met koploper kan besturen.

Voor de rest wens ik je veel succes met de verdere bouw, ik blijf dit zeker volgen.

Gr.
Piwie.

Hallo Piwie, mijn naam is Eddy en ik heb een draadje gestart hier op het forum ivm de baan die ik aan het bouwen ben. Ik lees hier iets over een control unit en koploper. Ik probeer mij op dit forum een gedacht te maken over dit onderwerp. Heb jij de 6021 en koploper actief ?
Groeten Eddy
Re:Baan plan van Einte update: 23feb. Klei op de andere berg maken.
Hallo Eddy,

Ik heb inderdaad de 6021 met interface en koploper aan de gang.
Heb inmiddels twee treinen rijden alleen werk het schaduwstation nog niet zo als ik zou willen daar moet ik nog wat aan puzzelen.

Gr.
Piwie.
Re:Baan plan van Einte update: 24feb. Beplanting op andere berg gemaakt.
Hallo allemaal,

Weer een berg bijna af, inclusief de beplanting en gras.
Ook zwarte verf gekocht, voor het perron.
Eerst heb ik de voegen geverfd met zwart verf dan van de steen alles weer er afgeveegd, toen met grijs en wit en een klein beetje beige van de portalen de rest gedaan een vale grijze tint.
Toevallig een goed verhouding  8)



Ook later met een droge kwast zwart en dan later nog grijs drybrushen, het is naar mijn idee goed gelukt, wat ik wou  :D





Het gras is van Anita decor  8)





Nou alleen nog de rook van de schoorstenen doen en de rest van de invulling van de berg.

Mag ik nou blijven........

Gr Einte

Re:Baan plan van Einte update: 24feb. Beplanting op andere berg.
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Baan plan van Einte update: 24feb. Beplanting op andere berg.
Hoi Einte,

Bekende bankjes :lol:
Goed gelukt die rand. Kleur is zo prima in orde.

Groet
Ronald
Re:Baan plan van Einte update: 24feb. Beplanting op andere berg.
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Baan plan van Einte update: 24feb. Beplanting op andere berg.
Mooi gemaakt zo!

Roy
Re:Baan plan van Einte update: 24feb. Beplanting op andere berg.
Hallo Einte,

Ziet er erg mooi uit, volgens mij is dit goed gelukt.

Gr.
Piwie.
Re:Baan plan van Einte update: 24feb. Beplanting op andere berg.
Hoi Einte,

Ziet er perfect uit man, zeker dat perron, ik ben jaloers op je. Errrrrrrrrrrrrrruuuuuuuuuug mooi allemaal. Ik blijf je volgen hoor.

gr. Henk
Re:Baan plan van Einte update: 24feb. Beplanting op andere berg.
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Baan plan van Einte update: 24feb. Beplanting op andere berg.
Dat wordt wel een heel goed sfeertje op jouw baan, geweldig perron, vr gr Arie
Re:Baan plan van Einte update: 24feb. Beplanting op andere berg.
Hoi Einte,

Prachtige update weer. 8)
Het perron ziet er super uit.

Gr.
René
Re:Baan plan van Einte update: 24feb. Beplanting op andere berg.
hoi einte.

het begint er mooi uit te zien man.
de rots kleuren zijn aardig geslaagt.
en je station zo voor die berg begint een mooi sweer plaatje te worden.
helaas kon ik niet naar houten dus we moeten maar een andere keer over bergen praten.
als je nog wat foto,s wilt roep je maar.

groetjes bas
Re:Baan plan van Einte update: 24feb. Beplanting op andere berg.
Hoi Einte,

Erg netjes allemaal....je krijgt het nu toch wel goed in de vingers, compliment  :)

Ga zo door zou ik zeggen !!

Groeten,

Hans ;)
Re:Baan plan van Einte update: 24feb. Beplanting op andere berg.
Héé Einte!
Man, man, wat een vorderingen heb jij in korte tijd alweer gemaakt! 8)
Het begin van jouw bergmassief begint ook steeds mooier te worden, het werken met klei geeft nu al prachtige resultaten en de afwerking wordt steeds mooier.
Erg leuk, dat na een wat moeilijk begin, je het steeds beter in de vingers krijgt en het resultaat steeds mooier wordt.

Veel succes en plezier verder met de bouw.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Baan plan van Einte update: 24feb. Beplanting op andere berg.
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Baan plan van Einte update: 24feb. Beplanting op andere berg.
In het begin was het niks. Nu begint het ergens op te lijken.....

Grapje natuurlijk. Goed bezig! Wou dat ik al zover was als jij. Ben benieuwd naar het verloop van de rest

Roy
Re:Baan plan van Einte update: 24feb. Beplanting op andere berg.
mooie perronrand Einte!
geeft een heel mooi effect.

groeten, en ga zo door!
Hessel

Re:Baan plan van Einte update: 24feb. Beplanting op andere berg.
hallo einte,

even komen kijken bij jou,man seg het word ook steeds mooier bij jou op de baan.jij gaat ook supper hard vind ik,maar wil niet zeggen dat je goed beezig bent heeel goed zelfs;



groeten en succes verder;

peter(ke33)
Re:Baan plan van Einte update: 24feb. Beplanting op andere berg.
het perron ziet er heel mooi uit.
Berg begint ook mooi te worden.
Ik raad je aan toch wat meer weathering aan te brengen. Zoals donkere onderkant van de perronrand. Een wat meer 'vlekkerig' uiterlijk geven. Je portalen en muurtje zijn nu nog te schoon. Misschien ook wat meer groen op de berg.
Re:Baan plan van Einte update: 24feb. Beplanting op andere berg.
Hallo allemaal,

Bedankt voor alle aandacht 13 positieve berichten  :shock: :D :D :D

Citaat van: pab op woensdag 24 februari 2010, 21:47:13

Ik raad je aan toch wat meer weathering aan te brengen. Zoals donkere onderkant van de perronrand. Een wat meer 'vlekkerig' uiterlijk geven. Je portalen en muurtje zijn nu nog te schoon. Misschien ook wat meer groen op de berg.


De onderkant van het perron kan ik nog wat meer zwart mee geven en de portalen, mischien ook wat zwarte zweem maken.

Heb vandaag ook pigment gekocht de kleur zwart ook voor de rook op de portalen.
Mischien dat maar gebruiken voor het vuil maken, als het niet goed is gewoon er af blazen  :shock:  als het klaar is fixeren met haarlak of zo iets.

Nog nooit met pigment gewerkt  :shock: :shock:  Tips aub....

Gr Einte
Re:Baan plan van Einte update: 24feb. Tips aub. voor pigment poeder.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Baan plan van Einte update: 24feb. Tips aub. voor pigment poeder.
Hoi Einte,

Je hebt de scenery echt snel onder controlle.

Het ziet er top uit, complimenten voor de bouwwijze en snelheid.

Ik had nog iets over jou stoomloc geschreven in mijn draadje.

Groet,

Peter / degeluidsman.
Re:Baan plan van Einte update: 24feb. Beplanting op andere berg.
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Baan plan van Einte update: 24feb. Beplanting op andere berg.
Citaat van: Einte op woensdag 24 februari 2010, 21:58:26
Hallo allemaal,

Bedankt voor alle aandacht 13 positieve berichten  :shock: :D :D :D

Citaat van: pab op woensdag 24 februari 2010, 21:47:13

Ik raad je aan toch wat meer weathering aan te brengen. Zoals donkere onderkant van de perronrand. Een wat meer 'vlekkerig' uiterlijk geven. Je portalen en muurtje zijn nu nog te schoon. Misschien ook wat meer groen op de berg.


De onderkant van het perron kan ik nog wat meer zwart mee geven en de portalen, mischien ook wat zwarte zweem maken.

Heb vandaag ook pigment gekocht de kleur zwart ook voor de rook op de portalen.
Mischien dat maar gebruiken voor het vuil maken, als het niet goed is gewoon er af blazen  :shock:  als het klaar is fixeren met haarlak of zo iets.

Nog nooit met pigment gewerkt  :shock: :shock:  Tips aub....

Gr Einte

Hoi Einte, ik heb het pigment poeder met een kwastje op de delen geborsteld, als je het teveel vindt, gewoon even harder borstelen en afblazen. Ik heb gefixeerd met matte blanke lak, hiermee raak je op je huizen ook meteen de plastic glans kwijt. Gewoon even een stukje testen, lijkt moeilijker dan het is, succes, vr gr Arie