Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Anton Pieck baan van Einte: 31 dec 22, perron verlichting.

Gestart door Einte maandag 15 juni 2009, 18:42:27

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re:Baan plan van Einte update: 12 feb. Verf voorbereidingen.
Hoi Einte,

Waren mijn tips weer niet goed genoeg ?? ...geintje hoor  :lol:

Succes !! ben echt benieuwd naar het resultaat  8)

Groeten,

Hans ;)
Re:Baan plan van Einte update: 12 feb. Verf voorbereidingen.
Citaat van: Hansje op vrijdag 12 februari 2010, 18:21:52
Hoi Einte,

Waren mijn tips weer niet goed genoeg ?? ...geintje hoor  :lol:

Succes !! ben echt benieuwd naar het resultaat  8)

Groeten,

Hans ;)

Wel, hoe je het hebt gedaan dat ga ik ook zo doen, alleen andere kleuren  :lol: :lol: :lol:
Daarom zoveel kwasten  :shock:

Gr Einte

Gr Einte
Re:Baan plan van Einte update: 12 feb. Verf.
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Baan plan van Einte update: 12 feb. Verf.
Citaat van: Einte op vrijdag 12 februari 2010, 18:19:09
Hallo allemaal,

Morgen wordt het spannend voor mij, ga verf kopen en verfen  :shock: :shock:

Deze kleuren ga ik halen morgen steenbruin,  grijs,  enoxiderood en siennabruin  :shock:

En verschilende soorten kwasten, sponzen heb ik genoeg.

Gr Einte


Veel succes morgen, we zien de foto's wel komen, vr gr Arie
Re:Baan plan van Einte update: 12 feb. Verf voorbereidingen.
Ik ben heel benieuwd. :)
Succes morgen.

Gr.
René
Re:Baan plan van Einte update: 12 feb. Verf voorbereidingen.
Hallo allemaal,

Mischien een idee voor de degenen die een website hebben om een favorieten pagina aan te maken met de draadjes die je vaak kijkt.

Hier die link van mij, in de stijl van het forum.

Via de admin kan ik alles regelen  8) 8)

Gr Einte
Re:Baan plan van Einte update: 12 feb. Verf voorbereidingen.
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Baan plan van Einte update: 12 feb. Verf voorbereidingen.
Citaat van: Einte op vrijdag 12 februari 2010, 22:51:40
Hallo allemaal,

Mischien een idee voor de degenen die een website hebben om een favorieten pagina aan te maken met de draadjes die je vaak kijkt.

Hier die link van mij, in de stijl van het forum.

Via de admin kan ik alles regelen  8) 8)

Gr Einte


Hoi Einte, dat is handig, waar kan je dit vinden en maken? vr gr Arie
Re:Baan plan van Einte update: 13 feb. Proeflankje met kleur.
Hallo allemaal,

Vandaag eerst aankopen gedaan, verf waaronder de kleuren,

Kleursoort steen,

kleursoort vuur,

Kleursoort zand,

En siena bruinrood

kwasten ed.



Hier de foto van wat experimenten  :shock: :shock: 



Eerste rand is de bruine kleur met een klodder siena  en water.

Dan nat er op grijs en dun de lichte kleur, vind ik wel aardig.

Tweede rand weer bruin de stenen eerst bruin dan met een spons weg geveegd en dan met een schone spons een beetje grijs er op.

Derde rand boven eerst bruin later beetje grijs en de stenen de bruine kleur zonder siena.

Brand maar los ben benieuwd, sta open voor alle kritiek, hier leer ik van.

Gr Einte



Re:Baan plan van Einte update: 13 feb. Proeflankje met kleur.
hallo einte,

dat ziet er zeer geslaagd uit hoor,als jij tevreden bent ben ik dat ook hoor.als je zo heel je berg gaat doen,gaat hij heel mooi worden.kijk uit hoe je berg er gaat uitzien,als hij klaar is.


groeten en succes peter(ke33)
Re:Baan plan van Einte update: 13 feb. Proeflankje met kleur.
Citaat van: Einte op zaterdag 13 februari 2010, 15:28:30
Hallo allemaal,

Vandaag eerst aankopen gedaan, verf waaronder de kleuren,
Kleursoort steen,
kleursoort vuur,
Kleursoort zand,
En siena bruinrood
kwasten ed.



Ja, ja, mooie aankopen ook op de achtergrond hier 8), verbaast me dat je het er allemaal nog recht op krijgt, lol
Re:Baan plan van Einte update: 13 feb. Proeflankje met kleur.
Wat is het eerst gekocht, de drank of de verf...ook belangrijk  :lol:

De steentjes hebben allemaal wel iets...het is maar net wat je zelf verkiest  8)

Betreffende de bergen, ik zou bijv. de linkse (grijze) als basis nemen...maar dan veel dunner opzetten, dit is veel te dik hoor Einte  :)
Meer verdunnen, dan is het een kwestie van de goede verhouding te vinden...m.a.w niet TE dun, maar ook niet TE dik !!

Vanuit die basis, wat lichte kleurtjes toevoegen...ook weer niet TE dik. (eerder waterachtig)

Nogmaals het is allemaal persoonlijk hoor, maar dit is mijn versie  :lol:

Juist als je het wit (wat het reeds is) er nog wat door laat komen, krijg je dat steen/rots effect.

SUCCES !!

Hans ;)
Re:Baan plan van Einte update: 13 feb. Proeflankje met kleur.
Hallo allemaal,

@ Hans,

Hier nog een foto, het grijs is dunner en de kleur bruin zit een beetje grijs doorheen.



Gr Einte
Re:Baan plan van Einte update: 13 feb. Proeflankje met kleur.
Hallo allemaal,

Nog een experiment nu als hoofdkleur grijs, lijkt me toch beterder.



Gr Einte

Ps. ik hoor het wel.
Re:Baan plan van Einte update: 13 feb. Proeflankje met kleur.
Hoi Einte,

Het gedeelte rechtsboven (bergen) begint er wat mij betreft zeker op te lijken  :)

Het bruin lijkt me nog een beetje TE heftig...maar je gaat de goede kant op hoor !!!!

Nu ik beter kijk is het middelste deel ook zeker niet onaardig  8)

Beste, goede basis...heel dunnetjes nuances aanbrengen.
Maar dat is mijn mening hoor, er gaan meer wegen naar Rome.

Succes !!

Groeten,

Hans ;)
Re:Baan plan van Einte update: 13 feb. Proeflankje met kleur.
Citaat van: Hansje op zaterdag 13 februari 2010, 16:27:20
Hoi Einte,

Het gedeelte rechtsboven (bergen) begint er wat mij betreft zeker op te lijken  :)

Het bruin lijkt me nog een beetje TE heftig...maar je gaat de goede kant op hoor !!!!

Succes !!

Groeten,

Hans ;)

Hallo Hans, ik denk dat het toch als basis kleur de grijze kleur de beste is.

In de stenen staat het wat mooier en dan met wit highlights van de punten, mischien wel helemaal geen bruin in de bergen.

Of het bruin moet een stuk lichter zijn, en dan grijs er bij tippen en wit.

Het bruin zit ook in de rails daarom die bruine accenten.

Ik hoor wel van je.
Alvast bedankt voor de tips Hans  :D

Gr einte
Re:Baan plan van Einte update: 13 feb. Proeflankje met kleur.
Graag gedaan Einte ;)

Nog een tipje...gebruik als basis verschillende nuances grijs...donker - wat lichter enz. enz.

En daar op voort borduren...koop maar vast naald en draad  :lol:

Groeten,

Hans  :P
Re:Baan plan van Einte update: 13 feb. Proeflankje met kleur.
zo Einte, dat lijkt er al goed op!

mijn advies voor je bergen is:
neem die kleur met dat grijze er in als basis, en gebruik hier en daar redelijk grote vakken met de andere twee experimenten!!!

als je in de nog vochtige verf met een grote kwast grote vegen maakt, gaat het toch nog weer iets in elkaar overlopen.

ik vind die bruine kleuren eigenlijk wel heel mooi. dat zie je niet vaak op modelbanen, maar wel in het echt!

goed werk man en succes er mee!
Hessel
Re:Baan plan van Einte update: 13 feb. Proeflankje met kleur.
Hallo allemaal,

@ Hessel, wat is het toch moeilijk om een goede keuze te maken, ik denk zelf inderdaad om grijs als boventoon te voeren met hier en daar bruin tinten er in.
De stenen worden wel bruin met grijs en wit er in.

Hier nog een foto met alleen grijs en wit.



De middelste laag  vind ik toch wel de mooiste tint voor de stenen.



Als alles droog is vanavond maak ik nog wel een foto van alles samen en groot.

Gr Einte
Re:Baan plan van Einte update: 13 feb. Proeflankje met kleur.
Hoi Einte,

Het ligt er natuurlijk aan welk gebied je doet, dit is bepalend voor de steenkleur. Zelf vind ik de kleur steen (grijs) het mooiste. Ik gebruik deze als basis, dan een lichtere variant (steen met wit gemengd) drybrushen en dan witaccenten. Maar de keuze is natuurlijk aan jou. Wat betreft je proefstukje, ik ga voor het grijze. De stenen kan je wel met grijs opbouwen en dan wat bruine en zwarte accenten toepassen.

Veel succes.

gr. Henk
Re:Baan plan van Einte update: 13 feb. Proeflankje met kleur.
Hallo allemaal,

@ Henk, ik zou niet weten wat voor gebied mijn baan is, het gaat er om een realistieche berg neer te zetten.

Hier een grote foto, nu alles droog is.

Ik ga voor de eerste rand links die is bruin als eerste laag dan grijs en beetje wit



Voor de stenen de vijfde rij van links.

Gr Einte
Re:Baan plan van Einte update: 13 feb. Proeflankje met kleur.
hoi einte.

om te beginnen wat voor berg wil je maken en wat voor rotsen.
ik zou het gips wat meer met een beitel bewerken nu vind ik het een beetje te stuckador achtig.
kwa kleur kan je de grijze kleur als basis kleur kunnen gebruiken deze kleur kan je met wat donke grijze en beige aanvullen door te lazuren.
ook bruin is goed te gebruiken zie je in het echt ook.
door dit met elkaar te lazurn krijg je een mooi efeckt.

suces groetjes bas
Re:Baan plan van Einte update: 13 feb. Proeflankje met kleur.
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Baan plan van Einte update: 13 feb. Proeflankje met kleur.
Citaat van: Einte op zaterdag 13 februari 2010, 18:02:45
Hallo allemaal,

@ Henk, ik zou niet weten wat voor gebied mijn baan is, het gaat er om een realistieche berg neer te zetten.

Hier een grote foto, nu alles droog is.

Ik ga voor de eerste rand links die is bruin als eerste laag dan grijs en beetje wit

Voor de stenen de vijfde rij van links.

Gr Einte


Ik denk een goede keuze hoor Einte, kleur is toch ook je eigen smaak, gesteente's zijn er in allerlei kleurvarianten, dus is al gauw goed, vr gr Arie
Re:Baan plan van Einte update: 13 feb. Proeflankje met kleur.
De derde van rechts in combinatie met basis grijze tinten...zou mijn voorkeur hebben, maar de tweede van links heeft ook wel wat  :)

Het is altijd moeilijk kiezen, ik weet er alles van...de één zegt ROOD is te gek een ander BLAUW is te gek, snap je.

Zal zelf toch de knoop moeten doorhakken Einte ;)

O ja, en kijk vooral nog eens naar foto's van echte bergen en rotsformaties !!

Groeten,

Hans.
Re:Baan plan van Einte update: 13 feb. Proeflankje met kleur.
Spannende acties Einte. Volg je hart en gewoon beginnen. Ik ging vanochtend voor het eerst gras zaaien en was toch een tikkie ongerust. Ben benieuwd naar de echte geverfde berg van jou.

Gr Peter 2
Re:Baan plan van Einte update: 13 feb. Proeflankje met kleur.
Hallo Einte,

Bas en Hans geven je hele goede raad:

welke soort rots/steen wil je hebben; en

kijk naar foto's van de echte.

Beide heb je in verschillende kleur en vorm, en beide hebben zo zijn specifieke kenmerken.

Als ik heel eerlijk ben (en dat is mijn mening) grijs is een goed begin, maar ik vind het nog tè grijs. Wat lichter kan best, naar mijn mening. Maar het is uiteraard aan jou, hoe je het wilt maken/verven. Ook ik ga proberen rotsen na te bootsen, al zal er op mijn baan niet echt een steile, bijna verticale rotswand komen. Ik wil liever iets geleidelijkers, als je begrijpt wat ik bedoel. Meer een helling of zoiets.
Mocht je bruin als basis nemen, kun je wat experimenteren met wat creme of beige kleur erdoorheen.

Mach dein Ding!!!!

Groetjes

Harry
Re:Baan plan van Einte update: 13 feb. Proeflankje met kleur.
Einte,

Dat wit op dieperliggende delen dat nog zichtbaar is, ik heb er geen ervaring mee hoor, maar is dat weg te krijgen door te beginnen met een wetwash zwart-bruin?
Aantippen met helemala natte penseel van de wetwash.
Zodat alle diepe delen een donkere basis krijgen.

Hajo
Re:Baan plan van Einte update: 13 feb. Proeflankje met kleur.
Ook de ondergrond op zich geeft verschillende reacties, ook iets om in gedachte te houden.
Ik heb modelgips gebruikt en met een beitel her en der afgevlakt, zie mijn ravijntje  :)
Vervolgens, na witte steenverf !! waterdun grijs aangebracht, zo dun dat het bijna loopt.
Zeg niet dat mijn bergen zo geweldig zijn, alleen als je goed kijkt vooral rechts bij de pilaar (mijn foto boven)...lijkt het bijna net steen/rots.
Ook beginners-geluk, maar toch  :lol:

Succes, ben benieuwd !!

Groeten,

Hans ;)
Re:Baan plan van Einte update: 13 feb. Proeflankje met kleur.
Hallo allemaal,

Ik heb een nachtje liggen nadenken  :shock: over de goede raad van iedereen  bedankt  :D

Ga vanmiddag met de beitel aan de slag om de punten er af te hakken en niet op mijn vingers slaan met de hamer.

En dan de eerste verf laag er op te doen  :shock:  weet nog steeds niet zeker welke kleur, denk aan de bruine verf als onderlaag en dan grijs er overheen, dan zijn de spleten donkerder.

Dat eerst en de rest zien we wel later  :shock:

Gr Einte
Re:Baan plan van Einte update: 13 feb. Proeflankje met kleur.
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Baan plan van Einte update: 13 feb. Proeflankje met kleur.
Hallo Einte,

Goed begin. Wat Hajo aangeeft is de juiste tip om de dieper gelegen delen goed in de verf te krijgen. Vooral de eerste laag moet je flink verdund inwassen de voegen dienen ook een andere kleur te hebben als de stenen dit geeft diepte in de wand en is ook realistischer. Als je nog witte (gips) plekjes ziet na droging van de eerste laag werk je die eerst op dezelfde manier weg.
De tweede kleur wordt de kleur die jij zelf het mooiste vindt en die bij jouw landschap past. Als die droog is ga je dry-brushen dit is vooral om nog wat extra diepte te krijgen, eventueel vervuilingplekken te maken en om schaduw en licht goed te laten zien. In de werkelijkheid ligt een rots ook niet overal in de schaduw in heb je ook lichtverschillen. Je zult zien dat wanneer je het vaker probeert je er steeds meer handigheid in krijgt en het resultaat ook steeds mooier wordt.
Succes
Ronald
Re:Baan plan van Einte update: 13 feb. Proeflankje met kleur.
hoi einte.

inderdaad niet op je vingers slaan anders krijg je het zelfte als bas.
maar ik sla ook niet met een bijtel het gips hoor gewoon er tegen aan druken vriken dan breekt het gips vanzelf af alleen de reacktie met tegel lijm die weet ik niet.
als je wat foto,s wilt dan za ik even wat opzoeken.

suces
groetjes bas
Re:Baan plan van Einte update: 13 feb. Proeflankje met kleur.
Hallo allemaal,

De berg is een halve kilo lichter geworden, maar ziet er inderdaad beterder uit.



Alle scherpe randen zijn weg er mag natuurlijk nog wel wat structuur in blijven  :shock:

Gr Einte
Re:Baan plan van Einte update: 14 feb. berg beitelen.
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan plan van Einte update: 14 feb. berg beitelen.
Hallo allemaal,

De berg zit in de verf  :shock:  de portalen heb ik uitgewassen.
Nou wachten tot de berg droog is, de kleur is toch meer paarser dan bruin geworden  :shock:
Dat is alleen de onderlaag, de rest mischien straks de volgende kleur is grijs.



Als er nog tips zijn hou ik me aanbevolen  :D

Gr Einte
Re:Baan plan van Einte update: 14 feb. Berg eerste kleurlaag.
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Baan plan van Einte update: 14 feb. Berg eerste kleurlaag.
Hallo Einte,

Het gaat zo prima. Als het droog is en je de volgende laag aanbrengt komt dat wat de kleur betreft wel goed.

Groet

Ronald
Re:Baan plan van Einte update: 14 feb. Berg eerste kleurlaag.
Zonder die scherpe punten is het al beter Einte, je gaat lekker  :)

Probeer eerst vrij dunne grijze verf (waterachtig) proefstukje...te dun iets dikker enz. enz. zo zou ik het doen, maar het is jouw berg ;)
Te dik en je schildert alles weer dicht, snap je.

Het voordeel van een grijze ondergrond is dat je meer kanten op kan betreft kleuren..maak je de kleur in 1 keer te heftig dan wordt het al een stuk moeilijker.

SUCCES !!

Hans ;)
Re:Baan plan van Einte update: 14 feb. Berg eerste kleurlaag.
Hallo allemaal,

Weer een stukje verder,

Was zo.



De eerste laag.



De tweede laag, en de portalen hebben een kleurtje gekregen, mischien nog een licht laagje grijs over de portalen om het oud te laten lijken.



Ik hoor het wel hoop ik die kritiek, daar leer ik van  :shock: :mrgreen:

Gr Einte
Re:Baan plan van Einte update: 14 feb. Berg derde kleurlaag.
Hallo allemaal,

Ben weer een stukje verder met kleuren.

De derde laag zit er op met een sponsje gedaan heel lichtjes drukken  :shock:



En een portaal bewerkt met wit, eerst aangeraakt met een tikje verf en dan uitgesmeerd met een schone spons. Hierover ben ik aardig tevreden over  :D



Over de berg weet ik het niet, mischien moet ik wel alles van de berg helemaal deze kleur grijs maken, ben er erg onzeker door geworden.

Gr Einte
Re:Baan plan van Einte update: 14 feb. Berg derde kleurlaag.
hoi einte

als je er nu eens een donkere grijze kleur over verft en deze na het drogen ligjes met een schuursponse overheen strijkt
dan komen deze tinten weer te voorschijn schaam je niet bas heeft al meerdere keren zijn bergen gedaan.
en nu pluk ik daar de rotsen van :D
oefening baart kunst
wat je ook kan doen is amsterdam verf zwart en wit mengen tot je een grijze kleur krijgt voeg er wat water aan toe en klaar is je basis kleur
de kleur sterkte bepaal je dan zelf gewoon meer wit of meer zwart.

suces.

Re:Baan plan van Einte update: 14 feb. Berg derde kleurlaag.
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Baan plan van Einte update: 14 feb. Berg derde kleurlaag.
Hoi Einte,

Heb je al eens geprobeerd om te dry-brushen. Hiermee krijgt de muur en de portalen een heel ander effect.


Gewoon een kwestie van proberen kan geen kwaad als je het een keer over moet doen.
Het dry-brushen is eenvoudig wel een kwastje gebruiken met een wat stevigere haar. Deze in de verf dopen en dan afvegen aan een doekje. De kwast is dan zo goed als droog, vervolgens borstel je voorzichtig over de te behandelen plaatsen. Er blijft dan alleen pigment achter op de uitstekende delen. Zo creëer je meer diepte.
Je kunt zo ook bijvoorbeeld een zwarte aanslag boven in het tunnelportaal aanbrengen die veroorzaakt is door de rook van de stoomloks.

Succes

Ronald
Re:Baan plan van Einte update: 14 feb. Berg derde kleurlaag.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Baan plan van Einte update: 14 feb. Berg derde kleurlaag.
Hoi Einte,

Niet onzeker worden, ik vind dat je goed bezig bent gewoon proberen wordt er altijd gezegt en dat is wat jij aan het doen bent.

Gaat wel goed komen daar, maar ik begrijp dat er als een berg tegenop ziet.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Baan plan van Einte update: 14 feb. Berg derde kleurlaag.
Niks onzeker, gaat helemaal goed komen. Ziet er al goed uit. Strak wat aanplanting/gras en je zult een tevreden mens zijn.

Gr Peter 2
Re:Baan plan van Einte update: 14 feb. Berg derde kleurlaag.
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Baan plan van Einte update: 14 feb. Berg derde kleurlaag.
Kom op Einte, je hebt sneller een kleur van je berg aangepast als een kleitunnel ingang veranderd  :shock: , niet bij de pakken neerzitten. Ik denk dat je een niet al te groot contrast in de 1e en 2e kleur moet nemen, bijv eerst donkergrijs en dan met een lichtere versie er overheen. Eventueel nog na dry bruschen met wit. Voooooooral doorgaan en veel succes,  vr gr Arie
Re:Baan plan van Einte update: 14 feb. Berg derde kleurlaag.
Op afstand foto rechts-boven lijkt het een prachtig bijna sneeuw-landschap.

Maar van dichtbij ziet het er toch een beetje vreemd uit, zeg ik eerlijk hoor Einte.

Ik denk toch dat je beter van een steenverf uit kan gaan (wit of licht-grijs)...en dan in zijn totaal.

Ik denk dat je de verf toch nog TE dik erop zet Einte :)

Dus, licht/grijze grondlaag (alles bedekt) goed laten drogen !! nuances waterdun opbrengen, desnoods met een plantespuit.

SUCCES !!

Hans.
Re:Baan plan van Einte update: 14 feb. Berg derde kleurlaag.
Hallo allemaal,

De berg is nu helemaal grijs net zoals bij Bas, en daar ga ik weer met lichter grijs en wit en bruin werken met kleine details.



En de portalen moet ook nog wat aan gebeuren, mischien weer even donker maken helemaal en dan een kleurtje bruin en dan oud maken.

Vuur maar af.........

Citaat van: Hansje op zondag 14 februari 2010, 20:02:46
Op afstand foto rechts-boven lijkt het een prachtig bijna sneeuw-landschap.

Maar van dichtbij ziet het er toch een beetje vreemd uit, zeg ik eerlijk hoor Einte.

Ik denk toch dat je beter van een steenverf uit kan gaan (wit of licht-grijs)...en dan in zijn totaal.


@ Hans, hij is nu grijs zoals jij zegt  :shock:

Gr Einte
Re:Baan plan van Einte update: 14 feb. Berg kleur grijs.......
Dit ziet er al goed uit Einte  :)

Probeer nu eens met een dikke ronde dikke kwast/spons wat waterdunne donker/grijze of tegen het zwarte aan verf een stuk te DEPPEN !!!

Eerst een stukje, kijken hoe het reageert.

Probeer ook eens van boven af !! ...heb je kans dat de wat zwarte verf in de spleten loopt e.d krijg je meteen een soort schaduweffect.
Nogmaals HEEL DUN !!

Succes.

Groeten,

Hans ;)
Re:Baan plan van Einte update: 14 feb. Berg kleur grijs.......
Hoi Einte,

De laatste versie ziet er al beter uit, nog wat lichte effecten erop door drybrush en hij is top.

Complimenten alvast voor dit resultaat.

gr. Henk
Re:Baan plan van Einte update: 14 feb. Berg kleur grijs.......
hallo einte
mijn tip komt mischien wat te laat maar het is het gemakelijkst van donker naar licht te werken.

zo ben ik ook te werk gegaan bij deze berg.
eerst zeer donker grijs bijna zwart de hele berg gedaan
daarna met lichter grijs zonder kracht op de kwast te zetten
en tenslote met bijna wit .

gr.  arno
Re:Baan plan van Einte update: 14 feb. Berg kleur grijs.......
Hallo allemaal,

Even gauw een vraagje, wat vinden jullie van deze portalen qua kleur.
Het ging gisteren even fout, maar in daglicht ziet het er anders uit.



Wees kritisch, brand maar los

Ga nu een iets lichtergrijs op de berg aan brengen en zo steeds lichter morgen even bruin er bij deppen heel licht bruin.

Gr Einte
Re:Baan plan van Einte update: 15 feb. Vraagje over de portalen.......
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Baan plan van Einte update: 15 feb. Vraagje over de portalen.......
Einte, is moeilijk te zien, het lijkt wat licht. Misschien kun je een foto van iets verder weg nemen, wat ook altijd goed werkt is midden/boven ieder portaal een beetje zwart dry bruchen ( viezigheid van de stoomtreinen,  vr gr Arie
Re:Baan plan van Einte update: 15 feb. Vraagje over de portalen.......
Ik vond dat steenrood als uitgangspunt erg geslaagd, vind het jammer dat je daar vanaf gestapt bent. Het geeft dan een mooi kleur-contrast met de berg zelf.
Re:Baan plan van Einte update: 15 feb. Vraagje over de portalen.......
Hallo allemaal,

Citaat van: dolphin op maandag 15 februari 2010, 18:48:58
Einte, is moeilijk te zien, het lijkt wat licht. Misschien kun je een foto van iets verder weg nemen, wat ook altijd goed werkt is midden/boven ieder portaal een beetje zwart dry bruchen ( viezigheid van de stoomtreinen,  vr gr Arie

@ Arie, het zwart voor de rook komt het laatst, het ging mij om de kleur van de portalen.

Hier een tussen update:



Nou bij de onderste foto 3 keer steeds met lichter grijs op de berg gedept.



Met flits zie je de verschillen zonder niet goed.

Citaat van: Henk K op maandag 15 februari 2010, 18:59:45
Ik vond dat steenrood als uitgangspunt erg geslaagd, vind het jammer dat je daar vanaf gestapt bent. Het geeft dan een mooi kleur-contrast met de berg zelf.

@ Henk ik vond het ook mooi maar gisteren begon de boel te lekken met grijs  :? :shock: :(
Ga het wel weer proberen, vanavond.

Brand maar los...........

Gr Einte
Re:Baan plan van Einte update: 15 feb. Vraagje over de portalen.......
Vindt de portalen nog al licht en erg egaal Einte. Zou wat meer nuanceren in de kleuren zodat het geheel wat "vlekkeriger". In een bergachtige omgeving ben ik nog waar weinig rood gekleurde portalen tegengekomen. Varieert meestal van grijs naar donker grijs naar nog donkerder grijs of meer een geelachtige kleur als er zandsteen in zit.

Doorgaans werden stenen gebruikt uit de omgeving. Dus als je bergen rood zijn, dan kun je ook rode portalen hebben.