Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Anton Pieck baan van Einte: 31 dec 22, perron verlichting.

Gestart door Einte maandag 15 juni 2009, 18:42:27

0 leden en 4 gasten bekijken dit board.
Re:Baan plan van Einte update:3 feb. Filmpje van de bergbaan.
Prachtig filmpje Einte...kan zo bij de NOS werken  :)

Maar je hebt nog een hoop werk...net als ik  :lol:

Groeten,

Hans ;)
Re:Baan plan van Einte update:3 feb. Filmpje van de bergbaan.
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:Baan plan van Einte update:3 feb. Filmpje van de bergbaan.
Mooie (speel) film Einte!

Je hebt sowieso een mooi banenplan met veel rij-mogelijkheden.

In de film is vooral de BR50 (tendercabine) met donderbussen (?) een mooie combinatie, die verassend goed de bochten neemt. Als de BR89 van het bergstation vertrekt gaat dit mooi geleidelijk, hoe heb je dat gedaan?

Persoonlijk zou ik niet alleen voor het filmen maar zeker ook voor het werken wat meer licht willen, door bv een TL-bak aan het plafond.
Enne . . . . 10 graden op zolder is toch best wel koud!  :lol: :lol: :lol:

Groeten,

Erik
Re:Baan plan van Einte update:3 feb. Filmpje van de bergbaan.
hallo einte,


das weer een knappe film van je baan,wanneer komt de film uit in de bios.zeer mooi gedaan,en altijd leuk een filmje zien van iemand anders zijn baan.veel succes nog met het verder aankleden van je baan.


groeten peter(ke33)
Re:Baan plan van Einte update:3 feb. Filmpje van de bergbaan.
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Baan plan van Einte update:3 feb. Filmpje van de bergbaan.
Hoi Einte, leuk filmpje, dan heb je het baanplan toch een stuk makkelijker door. Wel koud in je hobbykamer zo op de honneywell te zien  :shock:
Je moet die thermostaat ook wel aansluiten op de CV natuurlijk he  8)

vr gr Arie
Re:Baan plan van Einte update:3 feb. Filmpje van de bergbaan.
Mooi filmpje Einte. Treinen lopen nu lekker soepel
Re:Baan plan van Einte update:4 feb. Nieuwe loc.
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan plan van Einte update:4 feb. Nieuwe loc.
Citaat van: pab op donderdag 04 februari 2010, 16:59:07
Mooi filmpje Einte. Treinen lopen nu lekker soepel

Na een paar uur rijden worden ze lekker warm  :D

Citaat van: Nieuwenhuis op donderdag 04 februari 2010, 11:45:02

Als de BR89 van het bergstation vertrekt gaat dit mooi geleidelijk, hoe heb je dat gedaan?


Die BR 89 is een digitale loc en loop heel er mooi voor maar 30 euri gekocht  :shock:

Citaat van: William027 op donderdag 04 februari 2010, 08:13:33

Very nice! Vraagje: zitten er nu ook schakelingen in die automatisch werken (blokken) of doe je alles met de hand? Het ziet er zeer vloeiend uit allemaal en de treinen rijden soepel over de M-rails. Je hebt het goed op orde! Cool...  8)


Er zitten 2 bloksystemen in alleen twee relais doen het niet goed zie eerdere posten, dus moest ik wel sommige dingen met de hand doen.
Het sein bij het bergstation gaat gewoon met de hand.

Vandaag kwam deze loc binnen rijden... de 3055



Hij was niet goed ingepakt de doos wel maar de loc lag los in z'n originele verpakking het plastik was kapot  :shock: :?  dus de koppelingen afgebroken  :? :?  Waarom niet noppen folie om de loc net als om de doos  :? :?

En er zou een ESU decoder inzitten die volgens mij niet goed is afgesteld, hij trek langzaam op te langzaam en afremmen doet heel erg lang of hij rijd gewoon de zelfde snelheid door die je insteld op de 6021  :shock: :shock:
En hij stokt op de wissels ergens loopt hij op vast.

Maar hij ziet er goed uit.

Zal met Peter de geluidsman kontakt opnemen hij is een goed treindoktor zeker met alles van ESU  :D

Hier nog een keer het filmpje  8)  voor de degenen die het nog niet gezien hebben  :?

http://www.youtube.com/watch?v=lglXZ3B3_vI

Gr Einte
Re:Baan plan van Einte update: 4 feb. Nieuwe loc.
hallo einte,

oei oei das erg voor je,maar de lok is wel mooi hoor.en knappe aanwinst op je baan,en hopelijk komt het goed denk dat peter/degeluidsman het wel kan fiksen hoor,wens je er veel plezier mee.

groeten en succes peter
Re:Baan plan van Einte update: 4 feb. Nieuwe loc.
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Baan plan van Einte update: 4 feb. Nieuwe loc.
Hallo Einte,

Zonde dat hij niet goed verpakt was dat is toch een kleine moeite voor de verzender. Ook jammer dat hij nog niet helemaal goed loopt maar dat zal met de hulp van Peter vast op te lossen zijn. Ik vind de lok er verder zeer fraai uitzien. Zo te zien is de kap onbeschadigd dus zeker een aanwinst voor je collectie.
In ieder geval veel plezier ermee.

Groet

Ronald
Re:Baan plan van Einte update: 4 feb. Nieuwe loc.
Hoi Einte,

Mooi filmpje. Is je goed gelukt. Optrek- en remvertraging is met een centrale of 6021 te wijzigen.

Groetjes

Harry
Re:Baan plan van Einte update: 4 feb. Nieuwe loc.
Hoi Einte,

Ik heb met veel plezier naar je filmpje gekeken. 8)
Geeft een leuke indruk van je baan.

Gr.
René
Re:Baan plan van Einte update: 4 feb. Nieuwe loc.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Baan plan van Einte update: 4 feb. Nieuwe loc.
Hoi Einte,

Ik snap wel waarom het lang duurde voordat jij je filmpje op youtube had staan.

Alles in full-HD kost een hoop ruimte :mrgreen: :mrgreen:

Jij omschreef mij als de ESU wonder doctor??? dat kan ik nooit waarmaken natuurlijk ik rommel ook maar wat aan.

leuke film trouwens.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Baan plan van Einte update: 4 feb. Nieuwe loc.
Hallo Einte,

Leuk filmpje, zo hebben we een goed overzicht van je baan.

Gr.
Piwie.
Re:Baan plan van Einte update: 4 feb. Berg plan scenery.
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan plan van Einte update: 4 feb. Berg plan scenery.
Hallo allemaal,

Hier wil ik naar toe met het scenery plan van mijn kleine station en berg.



Dit is tot op dit moment de enigste boom die ik heb komen er meer natuurlijk, en die bankjes en poppetjes komen van de oude plaat van het station.
Er komen ook lantaarns van AlbertJan die ik al heb.
Het plan is om langs de rand van het peron een stenen rand te maken van klei en op het perron zelf een hele dunne laag klei en steentjesmotief indrukken.

Ik sta open voor ideen, kom maar op  :D

Volgende week gaat de 2 berg in het gips  :shock:  8)  en dan nog wat verzinnen op de afrit langs het dorpje.

Gr Einte
Re:Baan plan van Einte update: 6 feb. Berg plan scenery.
Klinkt echt al prima Einte, weinig aan toe te voegen  :)

Misschien een mooi trapwerkje naar het lagere deel ;)

SUCCES, je gaat lekker...complimenten !!

Groeten,

Hans.
Re:Baan plan van Einte update: 6 feb. Berg plan scenery.
Hoi Einte,

Ziet er leuk uit, eigenlijk niets aan toe te voegen. Trouwens je berg is ook mooi, wellicht nog wat ruwer maken aan de zijkant, meer dan van die schuine stukken erin alsof ze dat weggebikt hebben, met een soort net ertegen tegen de vallende steentjes. Is maar een idee hoor, maar borrelde zo bij me op na het zien van jouw mooie scene.

gr. Henk
Re:Baan plan van Einte update: 6 feb. Berg plan scenery.
Hoi Einte,

't begin is er van een leuk sfeertje op je baan!! ga zo door!!

Groet,
Rutger
Re:Baan plan van Einte update: 6 feb. Berg plan scenery.
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Baan plan van Einte update: 6 feb. Berg plan scenery.
Hoi Einte dat wordt wel wat zo, ben benieuwd naar de kleuren van de berg, vr gr Arie
Re:Baan plan van Einte update: 6 feb. Berg plan scenery.
hallo einte,

ziet er weederom heel mooi uit bij jou,kijk al uit naar verdere afwerking van je berg aankleding en kleuren.


groeten peter(ke)
Re:Baan plan van Einte update: 6 feb. Berg plan scenery.
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:Baan plan van Einte update: 6 feb. Berg plan scenery.
Hoi Einte,

mooi plaatje, nu al sfeervol!  :D Inderdaad iets van een trap en wellicht een oprit i.v.m. aan- en afvoer van stukgoed richting fabriek.
Wordt dit de Stationsstraat of de fabrieksstraat?  :lol: :lol: :lol:
In welk tijdperk kleed je jouw baan aan?

Groeten,

Erik
Re:Baan plan van Einte update: 6 feb. Berg plan scenery.
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Baan plan van Einte update: 6 feb. Berg plan scenery.
Hoi Einte,

Leuke foto het gaat aardig vlot zo. Ga je de gebouwen ook nog weatheren dit is best een leuke bezigheid.

Groet

Ronald
Re:Baan plan van Einte update: 6 feb. Berg plan scenery.
Einte,

leuk filmpje met een perfecte beeldkwaliteit :D

Mooie aanwinst trouwens, jammer dat de lok ietwat beschadigd en de verkoper er niet zuiniger mee omgegeaan is.

Groetjes, John
Re:Baan plan van Einte update: 6 feb. Berg plan scenery.
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Baan plan van Einte update: 6 feb. Berg plan scenery.
Hallo Einte,

Heb je die bankjes van Albert Jan gezien die zullen vast zeer fraai bij jouw station staan.

Groet

Ronald
Re:Baan plan van Einte update: 6 feb. Berg plan scenery.
Hoi Einte.
Leuk filmpje van jouw baan, laat heel goed zien wat en waar je allemaal mee bezig bent! 8)
Prachtige nieuwe aanwinst, erg mooi wat groen tussen het zwarte stoom geweld.

Je sfeerplaatje van station en fabriek met op de achtergrond de bergen, geeft al een hele goede indruk hoe jouw baan gaat worden.

Citaat van: M.user op zondag 07 februari 2010, 16:21:22
Heb je die bankjes van Albert Jan gezien die zullen vast zeer fraai bij jouw station staan.

Voor die 4 knalrode bankjes krijg je van mij 4 van de nieuwe bankjes, deze zullen het sfeerplaatje nog wat sfeervoller maken! :lol:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Baan plan van Einte update: 6 feb. Berg plan scenery.
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan plan van Einte update: 6 feb. Berg plan scenery.
Hallo allemaal,

Net is de visite de deur uit nu even op het forum  8)

Citaat van: Nieuwenhuis op zaterdag 06 februari 2010, 19:50:44

mooi plaatje, nu al sfeervol!  :D Inderdaad iets van een trap en wellicht een oprit i.v.m. aan- en afvoer van stukgoed richting fabriek.
Wordt dit de Stationsstraat of de fabrieksstraat?  :lol: :lol: :lol:
In welk tijdperk kleed je jouw baan aan?


Die trap is een leuk idee die onthoud ik, het tijdperk weet ik niet dnek ongeveer III  :shock:

Citaat van: M.user op zondag 07 februari 2010, 16:21:22

Heb je die bankjes van Albert Jan gezien die zullen vast zeer fraai bij jouw station staan.


Ronald, die bankjes had ik al gezien, ook een leuk idee om die maar te bestellen.

Citaat van: AlbertJan op zondag 07 februari 2010, 20:14:31
Hoi Einte.
Leuk filmpje van jouw baan, laat heel goed zien wat en waar je allemaal mee bezig bent! 8)
Prachtige nieuwe aanwinst, erg mooi wat groen tussen het zwarte stoom geweld.

Je sfeerplaatje van station en fabriek met op de achtergrond de bergen, geeft al een hele goede indruk hoe jouw baan gaat worden.

Citaat van: M.user op zondag 07 februari 2010, 16:21:22
Heb je die bankjes van Albert Jan gezien die zullen vast zeer fraai bij jouw station staan.

Voor die 4 knalrode bankjes krijg je van mij 4 van de nieuwe bankjes, deze zullen het sfeerplaatje nog wat sfeervoller maken! :lol:


AlbertJan die bankjes ga ik zeker bestellen  8)

Gr Einte

Re:Baan plan van Einte update: 6 feb. Berg plan scenery.
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Baan plan van Einte update: 6 feb. Berg plan scenery.
Hallo Einte,

Ik heb ze meteen besteld ze zien er fraai uit.

Groet

Ronald
Re:Baan plan van Einte update: 6 feb. Berg plan scenery.
Hoi Einte,

Ziet er goed uit die opzet.
Leuk een bergstationnetje. Heb ik ook.
Ik ga de perronranden proberen te maken van gips.
Heb bij Conrad een mal hiervoor gezien.

De bankjes van AJ zijn echt leuk. Heb ze al gezien bij hem.
Je kunt ze zelf in de gewenste kleur maken.

Maikel
Re:Baan plan van Einte update: 8 feb. Berg behandeld met tegellijm.
Hallo allemaal,

Citaat van: M.user op zondag 07 februari 2010, 20:37:21

Ik heb ze meteen besteld ze zien er fraai uit.


Dat is inmiddels al gebeurt gisteren, Ronald  :D

Vandaag weer aan het kleideren geweest met het tegellijmpapje en keukenpapier, had de rollen gekocht bij de Aldi een kwartier in de rij moeten staan  :shock: :?
Kom je thuis blijkt het waardeloos keukenpapier te zijn scheurt al als je er naar kijkt  :shock:
Gelukkig was er nog een rol van Appie Hein en dat ging wel goed, zie het resultaat.
Het papje heb ik wel iets dikker gemaakt het lekt niet zo erg als de andere berg  8)







Van de week gaat de 2e laag tegellijm er op probeer die nog dikker te maken dan bij de vorige berg kan ik gelijk een grovere rots structuur er in maken.

Aldoende leert men.

Sta open voor alles wat jullie nog aan goede raad hebben  :D

Gr Einte
Re:Baan plan van Einte update: 8 feb. Berg 2 behandeld met eerste laag.
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:Baan plan van Einte update: 8 feb. Berg 2 behandeld met eerste laag.
Dag Einte,

tjee, dat wordt een mooie berg, zeg!
Ik had begrepen dat het geheel afneembaar blijft, maar hoeveel weegt dit bij-elkaar?
En als je de berg weer terug op z'n plek zet, heb je dan iets wat er voor zorgt dat ie precies op de goede plek staat? Iets van een pen/gat verbinding of klitteband, want als je maar een centimetertje verkeerd zit kan dat tijdens het rijden vervelende gevolgen hebben . . . .   :(

Groeten,

Erik
Re:Baan plan van Einte update: 8 feb. Berg 2 behandeld met eerste laag.
Hallo Einte,

Ik ken dat met van die rollen slechte kwaliteit keukenpapier om je rot te ergeren het valt gewoon uit elkaar. De vorige keer heb ik toen thuis de voorraad goede zware rollen keukenpapier geplunderd. Werd natuurlijk niet echt gewaardeerd was meteen op  :lol: :lol:

Als je de berg met gips gaat afwerken komt die dan vast te staan? Lijkt me anders best zwaar te worden. Ik zag pas een idee van iemand die kleurpigment voor muurverf door het gips mengde om zodoende het gips in een lichtgrijze tint te krijgen. Als je dan een kleine beschadiging krijgt dan valt dit niet zo op als met wit gips. Wat vindt jij van dit idee.

Groet

Ronald
Re:Baan plan van Einte update: 8 feb. Berg 2 behandeld met eerste laag.
hallo einte,

dat word een deftige berg van jou seg,supper mooi gemaakt ook.kijk uit welk kleurtje je gaat gebruiken.


groeten peter(ke33)
Re:Baan plan van Einte update: 8 feb. Berg 2 behandeld met eerste laag.
De berg is mooi gelukt Einte
Re:Baan plan van Einte update: 9 feb. Berg 2 behandeld met tweede laag.
Hallo allemaal,

Citaat van: M.user op maandag 08 februari 2010, 20:20:22

Als je de berg met gips gaat afwerken komt die dan vast te staan? Lijkt me anders best zwaar te worden. Ik zag pas een idee van iemand die kleurpigment voor muurverf door het gips mengde om zodoende het gips in een lichtgrijze tint te krijgen. Als je dan een kleine beschadiging krijgt dan valt dit niet zo op als met wit gips. Wat vindt jij van dit idee.


Ronald, de berg staat gewoon los, en dat idee van verf of kleurpiment zou volgens mij ook goed werken.

Citaat van: Nieuwenhuis op maandag 08 februari 2010, 19:40:54

Ik had begrepen dat het geheel afneembaar blijft, maar hoeveel weegt dit bij-elkaar?
En als je de berg weer terug op z'n plek zet, heb je dan iets wat er voor zorgt dat ie precies op de goede plek staat? Iets van een pen/gat verbinding of klitteband, want als je maar een centimetertje verkeerd zit kan dat tijdens het rijden vervelende gevolgen hebben . . . .   :(


Erik, de berg weegt nu nat met mij zelf op de weegschaal 91.3 zonder 80,5  :lol:
Hij zal nog wel lichter ivm. vocht in de lijm.
De berg kan ik heel makkelijk plaatsen hij staat tegen de opgaande spoorlijn aan  8)
En dat is vrij goed neer te zetten, hij past precies in de bocht.



Vandaag de tweede laag tegelijm er op gedaan en met een stukje hout bewerkt, er zit ook een vorm van een bergkam in zie laatste foto.











Morgen ga ik op aanraden van WimN een paar proef plankjes maken met de zelfde structuur als de berg en een stukje klei met steentjes motief er op.
Dat is dan de proeftuin  :shock:  voor de kleuren, spannend vind ik.

Sta open voor tips etc.  8)

Gr Einte



Re:Baan plan van Einte update: 9 feb. Berg 2 behandeld met tweede laag.
Hoi Einte, ziet er goed uit die berg, ik persoonlijk zou nog op bepaalde hoeken van de berg wat dikker gips aanbrengen dat je dan met een palletmesje kan vormen. Dan krijg je de ruwe uitstraling naast het gras.

Veel succes met het kleuren van je berg.

gr. Henk
Re:Baan plan van Einte update: 9 feb. Berg 2 behandeld met tweede laag.
hallo einte,


die berg ziet er wel supper mooi uit hoor,kijk uit welke kleuren je gaat gebruiken.


veel succes met je berg aankleding,

peter(ke33)
Re:Baan plan van Einte update: 9 feb. Berg 2 behandeld met tweede laag.
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Baan plan van Einte update: 9 feb. Berg 2 behandeld met tweede laag.
Hoi Einte, zie je dat nu de tunnelingangen al veel minder dominant zijn, wordt wel wat, vr gr Arie
Re:Baan plan van Einte update: 9 feb. Berg 2 behandeld met tweede laag.
Einte,

dat wordt zeker wat!!! Ik ben benieuwd of het "kleuren" ook lukt.

Groetjes, John
Re:Baan plan van Einte update: 9 feb. Berg 2 behandeld met tweede laag.
Ben echt benieuwd,

voor het realistisch kappen van het gips en het "kleuren"heb ik het langste voor moeten oefenen.
Succes toegewenst !!


Mvrgr:

Erik
Re:Baan plan van Einte update: 9 feb. Berg 2 behandeld met tweede laag.
Hallo Einte,

Gaat wel goed met het maken van je berg, helemaal top wens je heel veel sucecs met het kleuren van de berg.

Je tunnelportaaltjes zien er mooi uit zo, ga zeker zo door, ik blijf je echt wel volgen.

Groet Wim.
Re:Baan plan van Einte update: 9 feb. Berg 2 behandeld met tweede laag.
Hallo allemaal

Citaat van: ÖBB op dinsdag 09 februari 2010, 19:46:17

Hoi Einte, ziet er goed uit die berg, ik persoonlijk zou nog op bepaalde hoeken van de berg wat dikker gips aanbrengen dat je dan met een palletmesje kan vormen. Dan krijg je de ruwe uitstraling naast het gras.


Henk, morgen ga ik de plankjes maken met gips voor de kleuren kan ik gelijk even proberen op allebij de bergen een paar pukkels te maken.

Voor iedereen die aan mij vraagt voor de kleuren, daar ben ik zelf ook nog mee bezig  :?::?:

En wat dacht je van de portalen wat voor kleur  :?: :?:

Hebben jullie hints waar ik de verf kan kopen en wat voor soort verf.
Mijn idee is verschillende kleuren bruin ongeveer zoals de M rails.
Kleur van zandsteen  :shock:

Gr Einte
Re:Baan plan van Einte update: 9 feb. Berg 2 behandeld met tweede laag.
Hoi Einte,
De kleur is zo persoonlijk, het is na. tuurlijk ook afhankelijk welk gebied je na wilt bootsen. Ik gebruik altijd gewone muurverf van de gamma, kleur steen. De doe ik dan eerst donker erop, dan een stuk lichter (steen met witte latex vermengd) drybrushen, dan op de uiterste puntjes nog witte latex drybrushen. Maar dat is zoals ik het doe maar er zijn legio mogelijkheden heb ik al gezien.

Veel succes.

gr. Henk
Re:Baan plan van Einte update: 9 feb. Berg 2 behandeld met tweede laag.
Hallo allemaal,

Citaat van: Einte op woensdag 10 februari 2010, 19:53:58
Hallo allemaal

Citaat van: ÖBB op dinsdag 09 februari 2010, 19:46:17

Hoi Einte, ziet er goed uit die berg, ik persoonlijk zou nog op bepaalde hoeken van de berg wat dikker gips aanbrengen dat je dan met een palletmesje kan vormen. Dan krijg je de ruwe uitstraling naast het gras.


Henk, morgen ga ik de plankjes maken met gips voor de kleuren kan ik gelijk even proberen op allebij de bergen een paar pukkels te maken.


Henk vandaag wat rotsen er op gemaakt overhangende formaties  :shock: , ziet er wel aardig uit volgens mij. Ook iets anders van structuuur, gladder.





Ook nog een proefplankje met klei en gips om te kijken voor de kleuren, vind het wel spannend  :shock:



Nog maals de vraag wat gebuiken jullie voor verf soorten, ben benieuwd.

Voel me daardoor onzeker wat moet je doen   :?

Gr Einte
Re:Baan plan van Einte update: 9 feb. Berg 2 behandeld met tweede laag.
Einte,

Ik gebruik latex in drie kleuren ( grijs, groen, zwart) en daarbij wat acryl verf in tube's van de action (bruin).
Met schilderen gewoon nat in nat door werken kwast niet schoonmaken gewoon door "tjetten"
Sommige gebruiken allerlei andere dingen zoals sponzen o.i.d. Ik doe alles met 1 kwast/Penseel

Als het niet bevalt of mislukt schilder je er gewoon weer overheen.

Je kan het resultaat zien in mijn draadje.

Groeten

Ron
Re:Baan plan van Einte update: 9 feb. Berg 2 behandeld met tweede laag.
Hoi Einte, ziet er mooi uit, ben erg benieuwd naar je kleurenkeuze.

gr. Henk
Re:Baan plan van Einte update: 9 feb. Berg 2 behandeld met tweede laag.
Dag Einte,

ieder zijn manier. Het resultaat uiteindelijk telt !!
Ik maak in eerste instantie een mengsel van oxiderood, siennabruin en wit. Dit draag ik dekkend op als eerste laag.
Als dit gedroogd is meng ik oxiderood, siennabruin en koningsblauw door elkaar zodat je een paars/bruine kleur krijgt. Deze vermeng ik sterk met water en breng deze dekkend over de eerste kleur op.Doe telkens maar een klein stukje zodat de zaak niet indroogt. Met een schone spons veeg ik deze verflaag af. Telkens de spons uitspoelen in schoon water.
Als je het goed doet ( vergt enige oefening) krijg je ongeveer het resultaat zoals je bij mijn updates ziet.
Na droging van de laatste laag met een bijna droge kwast met grijs/witte latex de zaak voorzien van highlights.
Meer kan ik er niet over schrijven.
Succes ermee en ik ben benieuwd !!

Mvrgr:

Erik
Re:Baan plan van Einte update: 9 feb. Berg 2 behandeld met tweede laag.
Wordt erg mooi Einte. Ik wil binnenkort gras zaaien of zal ik rollen nemen dan is het gelijk groen. :D

Succes met verven

Gr Peter 2
Re:Baan plan van Einte update: 9 feb. Berg 2 behandeld met tweede laag.
hallo einte,

je berg ziet er supper mooi uit,heel knap gemaakt en voor de kleuren.die moet je beetje kiezen hoor,ga je voor donker of lichtere kleuren.die keuze kan ik niet maken voor jou,maar wens je veel succes.en kijk er naar uit hoe het gaat worden bij jou.


succes en groeten peter(ke33)
Re:Baan plan van Einte update: 9 feb. Berg 2 behandeld met tweede laag.
Je gaat lekker Einte...wordt vast mooi  :)

Wat ik heb gedaan is:

Soort grondlaag met GAMMA-muurverf STEEN, lekker dik.

Daarna wit met zwart gemengd, zo donkergrijs gemaakt...en dit water dun aangebracht met een dikke ronde kwast.
Echt heel dun, daardoor loopt de verf makkelijk in de spleetjes en gaatjes, snap je.
Later met een donkere kleur schaduw aangebracht en her en der wat beige.

Dit was zo'n beetje het resultaat toen...oude foto hoor :)
Mijn ondergrond was gips !! dit even voor de duidelijkheid.




Succes !!

Groeten,

Hans ;)
Re:Baan plan van Einte update: 9 feb. Berg 2 behandeld met tweede laag.
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Baan plan van Einte update: 9 feb. Berg 2 behandeld met tweede laag.
Citaat van: Hansje op donderdag 11 februari 2010, 20:46:25
Je gaat lekker Einte...wordt vast mooi  :)

Wat ik heb gedaan is:

Soort grondlaag met GAMMA-muurverf STEEN, lekker dik.

Daarna wit met zwart gemengd, zo donkergrijs gemaakt...en dit water dun aangebracht met een dikke ronde kwast.
Echt heel dun, daardoor loopt de verf makkelijk in de spleetjes en gaatjes, snap je.
Later met een donkere kleur schaduw aangebracht en her en der wat beige.

Dit was zo'n beetje het resultaat toen...oude foto hoor :)
Mijn ondergrond was gips !! dit even voor de duidelijkheid.

Succes !!

Groeten,

Hans ;)

He Hans, waar is nou die mooie brug over de waterstroom  8) , vr gr Arie
Re:Baan plan van Einte update: 9 feb. Berg 2 behandeld met tweede laag.
Hahaha...heb je het weersbericht niet gevolgd, ik heb slecht weer op mijn baan gehad, zodoende  :lol:

Dit is een wat oudere foto hoor Arie  :)

Einte, hou ons op de hoogte, ben zeer benieuwd  8)

Groeten,

Hans ;)
Re:Baan plan van Einte update: 12 feb. Verf.
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan plan van Einte update: 12 feb. Verf.
Hallo allemaal,

Wou vandaag nog even de berg aanpassen met de rots structuur, was de tegellijm op  :? :(

Morgen wordt het spannend voor mij, ga verf kopen en verfen  :shock: :shock:

Deze kleuren ga ik halen morgen steenbruin,  grijs,  enoxiderood en siennabruin  :shock:

En verschilende soorten kwasten, sponzen heb ik genoeg.

De kleuren van Erik Salden vind ik wel mooi, alleen wou ik die wat lichter maken er komt niet zoveel gras op de berg.


Gr Einte