Hallo allemaal,
heb net even een tunnelportaal gemaakt van das klei maar ik vind het moeilijk hoor lange stuken lukt niet maar mischien maak ik de klei te dun ik schat dat het 2 a 3 mm dik is bij mij de delen maar dan zit het op karton
Ik maak de klei ongeveer 5 a 6 mm dik uitgerold met een deegroller.
De binnenkant van de tunnel portalen zijn van karton vast geplakt met hete lijm, en de klei zit vast op het karton met hout lijm.
En voor iedereen, heb nog idee wat voor kleuren er op de berg komen, en de stenen.
Denk aan de kleur zandsteen en een beetje bruin en zwart of grijs, of een combinatie daar van.
De stenen moeten er wel een andere kleur hebben dan de berg.
Mischien zou de bedding van de M rails ook een leidraad kunen zijn voor de kleur.
Die belasting komt ook uit dat zelfde gebied waar de berg staat, en dat geld ook voor de stenen van het portaal.
Ik sta helemaal open voor raad van iedereen.
Het seinhuis moet zo staan dat men een goed overzicht heeft over de sporen. Kan op basis van de foto dat niet echt goed beoordelen, maar het lijkt beter als je het een kwartslag draait (trap naar de muur). Weet alleen niet of dat past
Piet, hier is een foto van de situatie, het seinhuis ziet de wissels en drie seinen van het station.

Gr Einte