Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Anton Pieck baan van Einte: 31 dec 22, perron verlichting.

Gestart door Einte maandag 15 juni 2009, 18:42:27

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Baan plan van Einte update: 29 dec. Hout frame bergen klaar.
Wow, wordt al een waar kunstwerk Einte, compliment :)

Zie ik daar ook geen groot gat  :lol:

Groeten,

Hans ;)
Re:Baan plan van Einte update: 29 dec. Hout frame bergen klaar.
Citaat van: Hansje op dinsdag 29 december 2009, 17:48:18
Wow, wordt al een waar kunstwerk Einte, compliment :)

Zie ik daar ook geen groot gat  :lol:

Groeten,

Hans ;)

Ja dat zie je goed, er komt een perron in en de rest ga ik dicht metselen met voorbedrukt steentjes karton of hoe dat ook heet, van Noah of zo.

Er moeten nog wel treinen doorheen kunnen  :D

Ik heb dit niet van te voren kunnen zien toen ik met het baanplan begon, en er is te weinig plek om de portalen te verspringen.

Gr Einte
Re:Baan plan van Einte update: 29 dec. Hout frame bergen klaar.
hallo einte,

jij gaat ook rap voruit seg,amai elke dag ik even kom kijken is er wel iets gebeurt op jou baan.en moet zeggen dat ziet er heel mooi uit je bergen struktuur,gaat heel knap worden als je gaat beginnen met je bekleding.



groeten peter
Re:Baan plan van Einte update: 30 dec. Gaas op het frame maken.
Hallo allemaal,

Vandaag ben ik begonnen de berg te voorzien van gaas, eerst een stuk afknippen en ongeveer er op leggen en dan met een paar lijmtangen vast zetten.





Het gaas zet ik vast met alweer hete lijm, je bent op deze manier wel een poosje bezig, maar het resultaat is goed.



Zo ziet het bij een portaal uit, er komt nog een laagje klei op met steentjes motief er in gedrukt.



En hier is het totaal plaatje, welgeslaagd, en lekker binnen in huis.



Gr Einte
Re:Baan plan van Einte update: 30 dec. Gaas op houten frame maken.
Ziet er zeer netjes uit Einte  8) ...en wat een tempo  :P

Is het niet verstandig om er met een niet-schieter een paar nietjes extra in te schieten ??
Als er veel spanning opkomt wil hete lijm nog wel eens loskomen :)

Verder, keurig Einte !!

Groeten,

Hans ;)
Re:Baan plan van Einte update: 30 dec. Gaas op houten frame maken.
Denk dat ik zelf later fijner gaas neem Einte, hetzelfde wat ik met het diorama voor mijn buurman gebruikt heb.
Eerst van die gipslapjes en later modelgips.
Heb er ook nog stukjes piepschuim onder gedaan ;)



Resultaat: had vrij weinig gips nodig.



Groet,

Hans.
Re:Baan plan van Einte update: 30 dec. Gaas op houten frame maken.
Dit gaas kan prima, werk er zelf ook mee. Zorg wel dat het gegalvaniseerd is.
Mits je er een lekkere gips laag overheen smeert is er niks aan de hand.

Gr Joost
Re:Baan plan van Einte update: 30 dec. Gaas op houten frame maken.
Wat doe je eerst op het gaas Einte ?? ...neem aan niet in 1 keer het gips :)

Groeten,

Hans.
Re:Baan plan van Einte update: 30 dec. Gaas op houten frame maken.
Hallo Hans,

Ik zat te denken om een zwaar behang met veel behangerslijm er op te plakken en dan rotband gips die is wat flexibeler, en WimN zei dat er houtschilvers doorheen kan doen.
Bij de gamma heb ik een zak houtzaagsel gehaald, en hier mee wil ik het proberen.

Gr Einte

Ps Hans waar haal jij die fijne gaas vandaan  :?:
Re:Baan plan van Einte update: 30 dec. Gaas op houten frame maken.
Klinkt niet verkeerd  :)
Dat modelgips droogt onder je handen, om meer tijd te krijgen is die andere gips inderdaad beter.

Dat gaas heb ik bij de boerenbond gekocht...als ik het goed herinner.

Het is meer werk, maar die gips-lapjes werken perfect hoor Einte...nat maken erop en klaar, en het droogt binnen enkele minuten al !!
Dit geeft meteen een mooie stevige ondergrond.

Die gips-rollen zijn nog niet eens zo heel duur ook ;)

Groeten,

Hans.
Re:Baan plan van Einte update: 30 dec. Gaas op houten frame maken.
Hoi!

Ziet er erg netjes uit Einte! Wat een tijd die je er in steekt om in zo'n korte tijd zulke bergen neer te zetten.

Even een vraag, wordt een lijmpistool voor veel doeleinden gebruikt op de modelbaan? Ik neem aan dat je met houtlijm en spijkertjes toch ook al een heel eind komt?

Hoe is de berg een beetje goed te modelleren? De structuurwandjes zijn namelijk nog redelijk strak neergezet.

Succes ermee!

Groetjes,

Erik
Re:Baan plan van Einte update: 30 dec. Gaas op houten frame maken.
Citaat van: erikmiddel op woensdag 30 december 2009, 17:33:37

Hoe is de berg een beetje goed te modelleren? De structuurwandjes zijn namelijk nog redelijk strak neergezet.


@ Erik,

Ik denk het modeleren doe je met het gips er wat dikker dan wel dunner, en hoe je het er op brengt. Het is voor mij ook allemaal nieuw en voor het eerst.

Citaat van: Hansje op woensdag 30 december 2009, 17:28:15
Klinkt niet verkeerd  :)

Die gips-rollen zijn nog niet eens zo heel duur ook ;)


@ Hans,

Waar heb jij die gips rollen van daan ziekenhuis  :lol: :lol:

Gr Einte
Re:Baan plan van Einte update: 30 dec. Gaas op houten frame maken.
Okido Einte, voor mij ook, ik blijf je volgen :) Bedankt voor de reactie
Re:Baan plan van Einte update: 30 dec. Gaas op houten frame maken.
Einte, die rollen heb ik gekocht bij de KWAST in Den Bosch...is een grote hobby-zaak.

Misschien heeft een apotheek ze ook wel :)

Succes met je zoektocht ;)

Groeten,

Hans.
Re:Baan plan van Einte update: 30 dec. Gaas op houten frame maken.
hallo einte,

dat ziet er weer heel mooi uit seg,ik gebruike oude lakens en dan gewoone plamuur.kost 5euro voor 10kg plamuur en kan je lang in werken.zo heb ik ze gemaakt en je moet zelf weten wat je zelf best vind,gips droogt heel snel volgens mijn vader kan je niet veel meer doen met gips.ik zie wel wat je gebruikt om je tunnels te maken einte.

groeten peter
Re:Baan plan van Einte update: 30 dec. Gaas op houten frame maken.
Hallo Einte

Je gaat als een speer. Zelf gebruik ik gaad met een maas van 1 bij 1 cm, gekocht in een gereedschappenwinkel. . Heel stevig en nog makkelijk te modelleren. Daarna heb ik oude kranten gebruikt om een en ander af te dekken en vervolgens aangemaakt modelleerpoeder (een soort gips, maar iets langer te verwerken. Met de grote mazen heb je kans dat deze zichtbaar blijven en het uiteindelijk resultaat, tenzij je een dikke laag gips aanbrengt natuurlijk.

Ik gebruik een niet pistool om een en ander vast te zetten. Is sneller dan plakken en je gebruikt ook niet zo veel lijmstaafjes.

Re:Baan plan van Einte update: 30 dec. Gaas op houten frame maken.
Hoi Einte.
Je begint al héél mooi vorm op je baan te krijgen.
Zo te zien gaat het allemaal behoorlijk vlot en lukt het ook goed.

De tips die je kreeg met tacker (nietpistool) en iets fijner gaas, zijn zeker goed bruikbare tips.
Het werkt sneller en makkelijker en geeft ook minder problemen bij het modelleren van je bergen.

Succes met je verdere bergbouw.

Een heel gezellig uiteinde en een fijn en gezond 2010.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Baan plan van Einte update: 30 dec. Gaas op houten frame maken.
Citaat van: Hansje op woensdag 30 december 2009, 17:28:15
Klinkt niet verkeerd  :)
Dat modelgips droogt onder je handen, om meer tijd te krijgen is die andere gips inderdaad beter.

Dat gaas heb ik bij de boerenbond gekocht...als ik het goed herinner.

Het is meer werk, maar die gips-lapjes werken perfect hoor Einte...nat maken erop en klaar, en het droogt binnen enkele minuten al !!
Dit geeft meteen een mooie stevige ondergrond.

Die gips-rollen zijn nog niet eens zo heel duur ook ;)

Groeten,

Hans.

Hans,

Die gips rollen ga ik ook gebruiken, alleen zien te vinden, vind het een goed idee.

En stukjes tempex vind ik ook een goed idee, ga ik ook doen.

Bedankt Hans voor die tip  :D

Gr Einte
Re:Baan plan van Einte update: 30 dec. Gaas op houten frame maken.
Graag gedaan Einte...ach zo kunnen we elkaar weer helpen, mooi toch  :)

Zouden meer mensen moeten doen in de gehele wereld, dan zou de wereld er een stuk beter voor staan als nu   8)

Succes !!

Groeten,

Hans.
Re:Baan plan van Einte update: 30 dec. Gaas op houten frame maken.
Hallo Einte,

Zal even met een reactie komen op je pb´tje die ik gisteren heb gekregen van je.
Allereerst heb je de ruwbouw erg netjes gedaan, op een leerzame manier en ook zeker niet te zwaar, zal je nu een paar tips geven.

Maak eerst voor je verder gaat de binnenmuren achter je tunnelportalen omdat je er nu nog bij kunt want dit geeft een veel mooier gezicht.

Gewoon een stukje karton achter je tunnelportaal bevestigen, maak er dan een extra plaatje hout als steun bij, daarna smeer je het karton met houtlijm in om vervolgens een dun plakje klei er op aan te brengen, aansluitend een steenstructuur erop aan brengen en laten uitharden, vergeet niet om daarna nog met een oude tandenborsten de steenstuctuur wat mooier te bewerken.

Voor het dichtmaken van het houtwerk gebruik ik heel fijn aluminiumgaas van Heki of een ander merk is overal te koop.
Maar oke hier gaat het ook mee.

Vergeet niet voor je met gips aan de gang gaat om je rails onder de berg goed af te dekken.

Dicht maken van het houtwerk,

Het aluminiumgaas lijm ik niet vast maar niet ik vast en om het wat steviger te maken sla ik de uiteinden een keer omdat want gips nog al zwaar is, waardoor je dan wat extra stevigheid heb gecreeerd.

Een tip omdat je bergen/tunnels uitneembaar blijven zal ik zeker het gaas vast nieten, waarbij je dan de garantie hebt dat het voor altijd vast blijft zitten en met lijm weet je het nooit.

Na het bevestigen van gaas,

Maak een papje doormiddel van een paar eetlepels Knauf Rotband met een bekertje water goed roeren die dit in een emmer zorg wel dat dit mengsel dun blijft.
Neem een keukenrol scheur elke velletje los van de rol die je ongeveer nodig heb, ver volgens vel voor vel in het papje leggen en dan over het gaas heen leggen, breng dit niet te dik aan vel 1 laagje is genoeg, laat dit 1 dag drogen.


Wordt vervolgd, kijk anders even op de diorama bouw staat alles beschreven.

Groet Wim.


Re:Baan plan van Einte update: 30 dec. Gaas op houten frame maken.
Het vervolg,

Gebruik niet dat Gamma zaagsel wat je hebt gehaald want dat werkt niet en hier een tip van Jaap en Jarno Vriend.

Gips aanmaken,

Haal eerst een stukje zachtboard van 1 cm dik en 40x40cm breek dit vervolgens in hele kleine stukjes doe dit in een emmer vul deze met water tot dat het zachtboard helemaal onder water staat, laat dit even een uurtje intrekken.
Vervolgens met een verfmenger op een boor de zachboard stukjes heel fijn mengen door het water, laat dit vervolgens een paar uurtjes staan.


Nadat het mengel van zachtboard en water is gelukt giet dan het overtollige water eraf, doe dit in lege nasi bakjes want dit kan je jaren nog gebruiken, omdat je elke keer maar een paar eetlepels nodig hebt bij het aanmaken van gips.

Daarna Knauf Rotband dat gebruik ik en heb daar het beste resultaat mee behaald op de diorama maar je kan ook andere materialen gebruiken.

Bij het aanmaken van gips een beetje houtlijm, een paar eetlepels van het zachtboardmengsel er aan toevoegen, met een verfmenger goed doorroeren.

Het gips breng ik dan vervolgens met een plamuurmes en een kleine spachtelje aan.

Een tip maak eerst even een teststukje voor je aan je berg gaat beginnen.

Veel succes en vooral veel plezier.

Groet Wim.




Re:Baan plan van Einte update: 30 dec. Gaas op houten frame maken.
Hallo allemaal,

Bedankt voor alle hints en tips, vooral WimN en Hans  :D :D

Ik ga toch op aanraden van Wim eerst even de binnenkant van de tunnel portalen maken met klei.
Ook moet ik nog zachtboard zien te vinden  :x  zaagsel was toch niet zo'n goed idee van mij  :?
Daar heb ik al aankopen voor gedaan vanmorgen klei en een deegroller  :shock:  gelijk boodschappen gedaan en ook keuken rollen gekocht.



Ik denk dat we maar eens een draadje moeten openen, voor alle tips om bergen te maken, Wim heeft een hele mooie beschrijving gegeven  :D

Nogmaals bedankt Wim en Hans  :D

Morgen ga ik spelen met klei, en kijken hoe het gaat met de eerste gips perikelen  :shock:

Vandaag ff geen tijd  :shock:

Gr Einte
Re:Baan plan van Einte update: 30 dec. Gaas op houten frame maken.
Hallo Einte,

Je gaat het wel groot aanpakken zeg met zo´n grote deegroller, alleen voor de klei gebruiken he. :) :)

Maak de plakjes klei niet te dik en voor je het op het karton gaat bevestigen eerst de steenstructuur erop aanbrengen.

Na het rollen het plakje klei van het plankje afhalen een stukje karton op het kleiplankje liggen en vervolgens daaroverheen het plakje klei zo krijg je overal de zelfde diepte van de voegen.

Als je de klei is aangebracht op de juiste plaatst op de binnenwand van de tunnel even laten uitharden en controleer het dan op evetueele scheuren die kan je weer met klei dichtmaken, zo krijg je ook een reperatie aan je binnenmuur, is het daardoor een beetj realistiec.

Succes he man en nog een goed 2010 toegewenst.

Groet Wim.
Re:Baan plan van Einte update: 30 dec. Gaas op houten frame maken.
Hallo Einte,

Met al deze tips is het goed om een berg te kunnen maken, zodra ik ga beginnen zal ik zeker je topic nog eens goed doorlezen om alle ins en outs van het maken van een berg te weten te komen.

Succes met kleien.

Gr.
Piwie.
Re:Baan plan van Einte update: 30 dec. Gaas op houten frame maken.
Einte, als je toch met de deegroller aan de gang gaat...een APPELTAART sla ik niet af hoor  :lol:

Succes ermee, en een zalig uiteinde !! iedereen trouwens  :)

Groeten,

Hans ;)
Re:Baan plan van Einte update: 1 jan . Portaal van klei.
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan plan van Einte update: 1 jan . Portaal van klei.
Hallo allemaal,

Bedankt voor de goede wensen van iedereen  :D

Vandaag begonnen met klei de portalen en tunnel ingang te maken.

Eerst een plankje gemaakt waar je de klei kunt uitrollen met een deegroller.
Onder de klei heb ik zilverfolie gedaan, dan plakt het niet zo erg.

Hier was de eerste plak al weg er af gehaald.



Ik heb een stukje karton genomen en daar de plakaat klei met houtlijm vastgezet en in de portaal gelijm met hete lijm.



Hiet zit het karton nog niet vast, dat heb ik later gedaan. Dit is de voorkant van de tunnel.
Er zit nou een structuur van afgesmeerd cement. Dat komt omdat het nat heb gemaakt, was niet nodig geweest. Dat is per ongeluk leuk uit gekomen.



Toen heb ik een groot stuk klei genomen en maar niet op de plank gedaan die maat was 10 cm en had meer nodig. Er zijn geen foto's dat ben ik vergeten, en de klei droogt vrij snel uit dus ik moest doorgaan.
Dit is het resultaat, met een blokhaak zijn de horizontale lijn gemaakt de verticale met een schroevedraaier.





Hier heb ik nog de stenen iets door getrokken in het tunnel portaal zag het pas op de foto zag er niet uit. Dit ziet er beter uit.



Nu ga ik eerst de keuken op ruimen  :? :? :shock:



Als iemand nog tips heeft sta ik er graag voor open.

Gr Einte






Re:Baan plan van Einte update: 30 dec. Gaas op houten frame maken.
Woaw, die wand is echt goed gedaan. Hoe heb je dat motief van die steentjes zo mooi gemaakt.
Re:Baan plan van Einte update: 1 jan . Portaal van klei.
Citaat van: Einte op vrijdag 01 januari 2010, 15:51:29
Als iemand nog tips heeft sta ik er graag voor open.

Gr Einte


Hallo Einte,


misschien "heet" water en iets van "allesreiniger" voor in de keuken ...  :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Maar ik neem aan dat je deze tip niet bedoeld  :lol:


Ziet er goed uit met dat klei, ook zeker voor in de tunnel.
Mooi idee inderdaad, net zoals Wim al zei.



gr Frans
Re:Baan plan van Einte update
sorry einte, maar ik vond op pagina 2 dit
Citaat van: de Hoeve op dinsdag 14 juli 2009, 21:43:20
Hallo Einte!

als je de lengte van het spoor in een cirkel wilt weten, dan meet je de doorsnede van de cirkel op en die doe je keer 3. meestal is de cirkel iets in de buurt van 70cm. de lengte is dan dus 210cm.

als je 7cm/210cm=3% en 8cm/210cm=3.8% en 9cm/210cm=4.3%
bij 4% moet je gaan uitkijken.

je kunt bekijken of je lengte of hoogte kunt winnen door het spoor iets te verleggen.

waarom wil jij eigenlijk 12 cm hebben? is dat voor bovenleiding of zo iets?

groeten,
Hessel.

ik vroeg me af of dit klopt, moet het niet pi maal de doorsnede zijn ??
en dan nog een vraag voor jou met betrekking tot dit, hoeveel standaard m-rail bochten heb jij gebruikt om 12 cm te stijgen ??

ik moet namelijk ook omhoog, en ik heb je legoblokjes even geleend  :lol: en ik vind het er bij mij toch heel stijl uit zien  :( ik vraag me af of ik genoeg railstukken heb gebruikt.

en nog even een een complimentje  :D dat portaal ziet er weer heel mooi uit, veel suc6 nog met je portalen en bergen.

gr, Ron
Re:Baan plan van Einte update
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan plan van Einte update
Citaat van: erasion op vrijdag 01 januari 2010, 17:13:03
sorry einte, maar ik vond op pagina 2 dit
Citaat van: de Hoeve op dinsdag 14 juli 2009, 21:43:20
Hallo Einte!

als je de lengte van het spoor in een cirkel wilt weten, dan meet je de doorsnede van de cirkel op en die doe je keer 3. meestal is de cirkel iets in de buurt van 70cm. de lengte is dan dus 210cm.

als je 7cm/210cm=3% en 8cm/210cm=3.8% en 9cm/210cm=4.3%
bij 4% moet je gaan uitkijken.

je kunt bekijken of je lengte of hoogte kunt winnen door het spoor iets te verleggen.

waarom wil jij eigenlijk 12 cm hebben? is dat voor bovenleiding of zo iets?

groeten,
Hessel.

ik vroeg me af of dit klopt, moet het niet pi maal de doorsnede zijn ??
en dan nog een vraag voor jou met betrekking tot dit, hoeveel standaard m-rail bochten heb jij gebruikt om 12 cm te stijgen ??

ik moet namelijk ook omhoog, en ik heb je legoblokjes even geleend  :lol: en ik vind het er bij mij toch heel stijl uit zien  :( ik vraag me af of ik genoeg railstukken heb gebruikt.

en nog even een een complimentje  :D dat portaal ziet er weer heel mooi uit, veel suc6 nog met je portalen en bergen.

gr, Ron

Hallo Ron,

Hessel kwam met dit verhaal, die formule heb ooit wel eens geweten 35  jaar geleden  :mrgreen:
De lengte van mijn stijging is 3,06 meter naar 11.2 cm omhoog.
Hou alleen rekening met een stijging van 3 graden, dan gaat het goed  :D

Gr Einte
Re:Baan plan van Einte update: 1 Jan. Portaal van klei.
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Baan plan van Einte update: 1 Jan. Portaal van klei.
Hallo Einte,

Werkt goed met die klei. Ik heb pas ook een stukje gezien hoe je de straten op de baan kunt maken. Direct daar een stansje besteld voor weinig geld en je kunt super mooi werken.
Voor het kleine werk heb je geen deegroller nodig maar een klein behangrandrollertje.

Zie hier de site waar ik het idee heb gevonden.

http://modeltreinbaan.nl/?p=1884

Groet

Ronald
Re:Baan plan van Einte update: 1 Jan. Portaal van klei.
Hoi Einte,

Dat ziet er niet verkeerd uit zeg...hard gewerkt zie ik wel :)

Succes met het vervolg !!

Groeten,

Hans ;)
Re:Baan plan van Einte update: 1 Jan. Portaal van klei.
Misschien past de muziek van Glenmiller meer bij je tijd. http://www.encyclopedia.com/video/bS1B2a-O198-raf-ibsley-hampshire-glen-miller.aspx. Het filmke is misschien niet echt wat je zou kunnen gebruiken de muziek echter?
Re:Baan plan van Einte update: 1 Jan. Portaal van klei.
Hallo Einte,

Ziet er weer fraai uit. Vond de "ronde" stenen aan de portaalrand niet mooi, maar zie, dat je dat wat bijgewerkt hebt. Ziet er nu beter uit. Ik weet zelf nog niet, hoe ik de heuvel/berg op mijn diorama in aanbouw ga maken, maar jouw (en van anderen)manier is een mogelijkheid. Ik denk wel, dat ik een fijner soort gaas zal gaan gebruiken. Enfin, je zult het met de tijd wel in mijn draadje kunnen  vinden.

Groetjes

Harry
Re:Baan plan van Einte update: 1 Jan. Portaal van klei.
Hallo Einte,

Ben erg onder de indruk wat je nu al van klei kunt maken leuk gedaan, let even op het opdrogen van de klei.

Vindt je tunnelportaal nog een beetje aan de kale kant en naar binnentoe nog een beetje te rond maar dat is mijn mening dan hoor.

Je zal er een extra randtje stenen omheen kunnen plakken en je tunnelportaal wat meer aankleden met figuurtjes, met de rand bedoel ik maar dan m,oet je maar even kijken naar mijn verkeerbruggetje wat net boven het water uitsteekt.

Als je begrijpt wat ik bedoel. :) :)

Succes verder, oja voor een voorbeeld kan je ook even kijken bij Noch ofzo en kijken hoe een tunnelportaal er in het echie een beetje uit ziet, ja ik moet dat ook nog uitesten maar mischien ben jij wel de eerste nu.

Groet Wim.
Re:Baan plan van Einte update: 1 Jan. Portaal van klei.
Hallo Einte,

Voor de eerste keer met klei werken vind ik dit een geslaagd stukje :lol:.

Ga zo door.

Gr.
Piwie.
Re:Baan plan van Einte update: 1 Jan. Portaal van klei.
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan plan van Einte update: 1 Jan. Portaal van klei.
Hallo allemaal,

Bedankt voor de berichten en tips, met de volgende portaal weer een kans om iets te proberen.

Citaat van: M.user op vrijdag 01 januari 2010, 17:28:33

Werkt goed met die klei. Ik heb pas ook een stukje gezien hoe je de straten op de baan kunt maken. Direct daar een stansje besteld voor weinig geld en je kunt super mooi werken.
Voor het kleine werk heb je geen deegroller nodig maar een klein behangrandrollertje.

Zie hier de site waar ik het idee heb gevonden.

http://modeltreinbaan.nl/?p=1884


Ronald, deze website kende ik al heb een link op mijn homepage, maar ik ga wel kijken voor zo'n stempel. Klei werkt erg lekker ga het meer gebruiken. Bedankt voor je tip.

Citaat van: Kroko14253 op vrijdag 01 januari 2010, 19:21:30

Ziet er weer fraai uit. Vond de "ronde" stenen aan de portaalrand niet mooi, maar zie, dat je dat wat bijgewerkt hebt.


Harry, ik zag de dat toen ik de foto's aan het kleiner maken was gelijk aangepast, het nu al te droog. De plaat staat weer in de schuur niet zo warm droogt dan langzamer  :mrgreen:
Ik heb wel zitten denken om nog een rand om de ingang te maken met grote stenen.
Aan de andere kant komt ook nog zo'n portaal daar ga ik weer verder uit proberen  :D

Citaat van: Wim N op vrijdag 01 januari 2010, 20:31:27

Vindt je tunnelportaal nog een beetje aan de kale kant en naar binnentoe nog een beetje te rond maar dat is mijn mening dan hoor.

Je zal er een extra randtje stenen omheen kunnen plakken en je tunnelportaal wat meer aankleden met figuurtjes, met de rand bedoel ik maar dan m,oet je maar even kijken naar mijn verkeerbruggetje wat net boven het water uitsteekt.


Wim, bedankt voor het compliment, ga met volgende portaal weer verder experimteren  :D

Gr Einte
Re:Baan plan van Einte update: 1 Jan. Portaal van klei.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Baan plan van Einte update: 1 Jan. Portaal van klei.
Hoi Einte,

Wat een mooie update van je werkzaamheden.

Het kleien gaat je goed af, het ziet er goed uit  :D

Man wat ga jij hard met je baan, neem maar wt gas terug anders heb je later dit jaar niets meer te doen :D

Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Baan plan van Einte update: 1 Jan. Portaal van klei.
hallo einte,

kijk even naar je foto's jij gaat ook supper hard seg,wel mooi gemaakt met het klei.ziet er zeer mooi uit en knap nu nog aankleden met verf enzo.en dan ziet er net echt uit blijf je volgen hoor,het beste voor 2010 einte zien elkaar wel eens in houte op de beurs.


groeten peter
Re:Baan plan van Einte update: 1 Jan. Portaal van klei.
Hallo Einte ik vind deze tunnelportaal zeer goed gemaakt is je zeer goed gelukt.
Ik heb alleen mijn bedenking of je met stroom afnemers omhoog ook hier doorheen kunt rijden, ik heb
dit bij mij ook zelf hervaren ,was toen telaat om het teherstellen .
Nogmaals vindt het mooi gemaakt.

Mvgr Ger

Re:Baan plan van Einte update: 1 Jan. Portaal van klei.
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan plan van Einte update: 1 Jan. Portaal van klei.
Citaat van: gerrie op zaterdag 02 januari 2010, 08:42:54

Hallo Einte ik vind deze tunnelportaal zeer goed gemaakt is je zeer goed gelukt.
Ik heb alleen mijn bedenking of je met stroom afnemers omhoog ook hier doorheen kunt rijden, ik heb
dit bij mij ook zelf hervaren ,was toen telaat om het teherstellen .
Nogmaals vindt het mooi gemaakt.


Hallo Ger,

Je hebt gelijk die tunnel wand heeft veel ruimte opgeslokt.
Alles bij elkaar toch zo'n 1 centimeter, en ik vond de portalen wel erg groot toen ik ze uizaagde  :?
Maar ik zou toch alleen stoom rijden, mischien als ik geld over heb een krokodil, gewoon omdat dat een jeugd droom was.
Dan sloop ik de pantoos er wel af dan wordt het een diesel krokodil  :mrgreen: :mrgreen:
Je kan ook gewoon met de pantoos naar beneden rijden  :D



Gr Einte

Re:Baan plan van Einte update: 1 Jan. Portaal van klei.
Hallo Einte ik rij zelf ook met pantoos naar beneden door tunnels en onder bruggen door.
Een Elok E-60 zelfs een ander stroomafnemer op moeten zette ander kwam deze niet onder een brug door.
Vind het zelfs mooi als een trein door een smallen tunnel rijd in het echt wordt deze ook niet overdreven groot
uitgeboord vanwegen de kosten.   

mvgr ger
Re:Baan plan van Einte update: 1 Jan. Portaal van klei.
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan plan van Einte update: 1 Jan. Portaal van klei.
Hallo allemaal,

Kleine update vandaag nog een portaal gemaakt,
Hier nog een foto van de klei bak, kun je zien hoe je die plakken klei maakt  :D



En hier het resultaat van vandaag.



Nog een poosje bezig geweest om de puntjes op de i de zetten je ziet het pas op de foto.
Dat is ook een leidraad of je het goed in details blijft doen  :shock:  je schrik elke keer weer van he'  het ziet er niet goed uit  :(



Gr Einte
Re:Baan plan van Einte update: 2 Jan. Portaal van klei.
Hoi Einte, dat ziet er weer heel gelikt uit!  8) 8)
Jij bent een inspiratie bron voor velen. :D
Het is toch altijd weer mooi om te zien hoe met betrekkelijk éénvoudige materialen zo iets realistisch ontstaat.
Dirk-Jan
Re:Baan plan van Einte update: 2 Jan. Portaal van klei.
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan plan van Einte update: 2 Jan. Portaal van klei.
Hallo allemaal,

Zelfs ik kan fouten maken, zag ik pas toen ik deze foto maakte toen ik de plaat ff wou passen en rijden  :shock: :shock: :shock: :shock:

Dit heb eerder op de dag al gemaakt foto's hiervan op het forum en nou dit, toch maar even laten zien.



Zien jullie het ook  :D  de stenen zijn schuin omhoog gemetseld  :? :?
Gelukkig zie ik niet als ik achter de comando centrum zit  :?

Gr Einte
Re:Baan plan van Einte update: 2 Jan. Portaal van klei.
Hey Einte,

Da's inderdaad jammer, maar ik vind toch dat het er best goed uitziet, ik heb het ook weleens geprobeerd, maar ik krijg het echt niet zo mooi als deze.

Veel succes.

gr. Henk
Re:Baan plan van Einte update: 2 Jan. Portaal van klei.
Hallo Einte
Volgens mij heb jij op de klein kunst academie gezeten, ziet er zeer gelikt uit.

Vr Gr Wim

Re:Baan plan van Einte update: 2 Jan. Portaal van klei.
Ziet er niet slecht uit hoor...kan je dit niet corrigeren dan ??

Rechts wat laten zakken, links er iets bij of is dit te simpel gedacht :)

Succes !!

Groeten,

Hans ;)
Re:Baan plan van Einte update: 2 Jan. Portaal van klei.
nou Einte, ik vind dat het een mooi experiment is. nog even oefenen met metselverbanden en ik denk dat je de goede manier van tunnelportalen maken hebt.

ik ben zelf ook vaak met klei bezig, maar een tunnelportaal is er nog niet van gekomen, wel eindeloos steentjes tekenen.

m'n laatste experiment was een gebogen muur: klei uitrollen op hardboard, steentjes tekenen, bekloppen met de tandenborstel (geeft grove steenstruktuur), hardboard buigen en fixeren en dan laten drogen. misschien iets voor de tunnelwand?

groeten, en succes!
Hessel
Re:Baan plan van Einte update: 2 Jan. Portaal van klei.
hallo einte,

dat ziet er weer heel netjes uit seg,knappe vorderingen kijk uit naar meer van jou.

groeten peter