Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Anton Pieck baan van Einte: 31 dec 22, perron verlichting.

Gestart door Einte maandag 15 juni 2009, 18:42:27

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Baan plan van Einte update
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan plan van Einte update
Citaat van: degeluidsman op zondag 06 september 2009, 21:32:11
Citaat van: Einte op zondag 06 september 2009, 20:01:49
@ Peter,

Kijk hier eens naar,



hier kun je makkelijk aan werken, bij de andere ontkoppelrail, zit het stukje rail aan die dunne draadjes vast.
Dat vraagt om problemen, ik heb er wel een stuk vier of vij verknald  :( :o :? :shock: :|

Gr Einte

Einte,

Bij deze uitvoering zal het geen probleem zijn, heb je ook een foto van het andere type?

Ik ben wel benieuwd hoe die er dan uitziet.

peter / degeluidsman.

@ Peter

Peter kijk hier maar eens naar de ontkoppelrail bestaat uit 2 delen en de kontakten zitten op de rail voor de mast.
En zie maar die draadjes, op mijn werk noemen ze dit paardehaar.





Ik werk liever 120mm dan zie je wat je doet, wel soepel draad  :mrgreen: :mrgreen:

Gr Einte
Re:Baan plan van Einte update
Citaat van: Einte op maandag 07 september 2009, 19:51:49

Ik werk liever 120mm dan zie je wat je doet, wel soepel draad  :mrgreen: :mrgreen:

Gr Einte


yep, ikke ook hoor
altijd leuk voor de koperpot  :P :P

en zo heb je dan weer een extra "zak"centje voor een beurs  :roll: :roll: :mrgreen:


gr Frans

Re:Baan plan van Einte update
Lijken meer op de snorharen van onze poezen...behoorlijk dun dus  :lol:

Succes Einte !!

Groeten,

Hans  :wink:
Re:Baan plan van Einte update
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Baan plan van Einte update
Einte,

ondanks het dunne draad is dit toch wel te solderen, ik zou er een dun draad aan vastmaken en de verbinding met krimpkous isoleren.

120mm.  :shock: hoeveel ampere gaat daar doorheen op 230 volt.
Hier kan je vast je hele treinbaan op laten rijden :D

peter / degeluidsman.
Re:Baan plan van Einte update
Lid sinds: 2008

offline
Re:Baan plan van Einte update
Ik zie toch (zoals verwacht) gewoon wikkeldraad ?
Dit spul is van massief koper en heeft een laagje isolerende lak.
Het zit in elke trafo, spoel en elektromagneet. Ook zit het op de bekende oude ankers van M*.

Een massieve draad is natuurlijk gevoeliger voor afbreken dan litze, maar super-kritisch is het nou toch ook weer niet ?
Maar als je de draad beschadigt bij het verwijderen (krabben of zo iets) van een stukje isolatielak komt het probleem wel naderbij.....
Je kan de lak ook er af krijgen door met de soldeerbout te 'bakken'. Kost wel wat meer tijd dan bij normaal solderen en je moet dus de bekende soldeerregels overtreden..... maar je stelt het spul dan niet bloot aan mechanische belasting en maakt geen beschadiging aan de draad zelf.

Verder moet wikkeldraad niet bewegen als het allemaal klaar is, want dan breekt het wel een keer af.

Worden de eindjes te kort dan zal je helaas e.e.a. uit elkaar moeten peuteren en 1 winding er af halen. Dat lukt alleen bij het buitenste of bovenste uiteinde. En de wet van Murphy zegt.....
Dus alles afwikkelen en windingen tellen. Vervolgens nieuw wikkeldraad er op. Is nog steeds gewoon verkrijgbaar hoor.

Ik vreet een bezem (van chocolade) als Einte niet weet waar ik het over heb.

Verder:
Je gaat wel als een speer; de updates volgen elkaar bijna dagelijks op  :shock:
Hoe kan dat nou ? Hoe heb je nog tijd om het uit te voeren en dan ook nog eens hier te presenteren ?

Re:Baan plan van Einte update
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan plan van Einte update
@ Huub

@ Peter

Ik ga van het weekend nog wel een poging wagen om het te solderen.

Bedankt voor de aandacht en tips Huub.

Gr Einte
Re:Baan plan van Einte update
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan plan van Einte update
Hallo allemaal,

Ik heb van de week weer een doos boekbinders onder de baan weg geplakt, en bedrading netjes weg gewerkt.
Ga van het weekend proberen een paar ontkoppelrailen om te bouwen.
En als alles mee zit m'n 2 BR 86 laten repareren, bij een forum lid.

Gr Einte
Re:Baan plan van Einte update
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan plan van Einte update
Citaat van: Einte op maandag 07 september 2009, 21:58:23
@ Huub

@ Peter

Ik ga van het weekend nog wel een poging wagen om het te solderen.

Bedankt voor de aandacht en tips Huub.

Gr Einte

Hallo allemaal,

Zit nu thuis heb griep  :(

Wil mischien als ik me redelijk voel beginnen met de ontkoppelrail verbouwen  :D

Maar eerst even uitzieken, en even op het forum kijken en reageren, maar  niet te lang heb al hoofdpijn  :?

Gr Einte
Re:Baan plan van Einte update
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan plan van Einte update
Ben vandaag bezig geweest met de laatste fine tuning in de schakeling en testen van 2 seinen, van 2 sporen naar een met wissel en een beveiliging dat er geen 2 treinen op elkaar inrijden bij het wissel achter de 2 seinen.



De ene loc die het eerst over de schakelrail rijd zet het sein van de andere op rood of andersom.



Als het sein op groen staat het kontakt gemaakt
als op rood dan verbreekt hij de andere schakelrail, anders staan de bijde treinen stil.

En dan moet dat samen werken met de 2 bloksystemen die er al waren.



Hier moet de draadbende nog netjes gemaakt worden, en onder de baan weg gewerkt worden.

Ps de ontkoppelrail komt er aan met een foto  :D

Gr Einte
Re:Baan plan van Einte update
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Baan plan van Einte update
Dag Einte,

Ik had je nog gebeld maar ik kreeg je al niet te pakken.

Het is toch niet de treinen griep waar je last van hebt :D

Beterschap.

peter / degeluidsman.
Re:Baan plan van Einte update
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan plan van Einte update
Citaat van: degeluidsman op woensdag 16 september 2009, 18:17:43
Dag Einte,

Ik had je nog gebeld maar ik kreeg je al niet te pakken.

Het is toch niet de treinen griep waar je last van hebt :D

Beterschap.

peter / degeluidsman.

Ik praat nog net niet Mexicaans  :mrgreen: :mrgreen:  lag op bed met griep.

Gr Einte
Re:Baan plan van Einte update
Lid sinds: 2008

offline
Re:Baan plan van Einte update
Hoi Einte,

Blij dat het treinen virus het overwind van het ........ griep virus :P.

Beterschap en veel succes met je baan.

Groeten Henk
Ontkoppelrail update
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Ontkoppelrail update
@ Huub

@ Peter

Heb eindelijk geduld en tijd gemaakt om de ontkoppelrail om te bouwen, de draden vastgezet met het lijmpistool nou komen ze nooit meer los hoop ik.



Gelijk het spoortje definitief vast gezet en een stootblok er bij gezet.
Alles werkt nou zal wel als het donkerder is nog een foto maken met alle verlichting.
Onder de baan is nou bijna klaar, kan gaan denken aan de bediening, heb al een paar ideeen er voor.



Hier een overzicht van het dorpje, mischien nog een paar huisjes er bij.

Gr Einte
Re:Baan plan van Einte update
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Baan plan van Einte update
ziet er leuk uit
complimenten
groet robert
Re:Ontkoppelrail update
Lid sinds: 2009

offline
Re:Ontkoppelrail update
Citaat van: Einte op donderdag 17 september 2009, 15:48:43

Hier een overzicht van het dorpje, mischien nog een paar huisjes er bij.

Gr Einte

Winkeltje en een kerkje misschien (onmisbaar in zulke dorpjes). Kroeg heb je al als ik het goed zie  :).
Leuk!
Re:Baan plan van Einte update
Hoi Einte,

Hoe staat het met de Br50 ?
Ik heb er al een tijdje niets over gelezen....... :(
Ik ben benieuwd................

Gr,

Jan
Re:Baan plan van Einte update
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan plan van Einte update
Citaat van: Einte op dinsdag 25 augustus 2009, 13:34:26
Citaat van: TRUKO op maandag 24 augustus 2009, 23:03:32

Leuke koop ook de Loc, die staat ook op mijn verlanglijstje...
Ben wel benieuwd naar de kosten voor het inbouwen van de decoder.


@ Rutger


De BR 50 is naar de M doktor in Geldermalsen, ze gaan eerst kijken wat er aan de hand is.
Er zou mischien een decoder ingaan van Vieseman, ze zeggen dat alles kan, licht ook aan de motor die er in zit.

We wachten wel af.

Als iemand hier nog ideeen heeft hoor ik graag!

Gr Einte

Ik heb mijn BR 50 terug van de M dealer, hij rijd goed.
Maar heb een heel groot probleem de stroom opnemer zit onder de tender, en al mijn kontaktrailen zitten net na het sein :shock: :?
De kleine locs daar gaat het goed mee  8)
Dus de loc staat gelijk stil als het sein op rood staat  :shock:
Bij de meeste seinen kan ik het zo ombouwen, maar achter in de baan heel wat lastiger  :? :?

Mijn vraag is aan jullie hebben jullie wel eens de stroomafnemer verplaatst naar de voorkant van de loc?

Ik hoop op een paar reacties van iedereen  :D

Gr Einte
Re:Baan plan van Einte update
De BR50 heeft een gelede constructie voor de drijfwielen, geldt ook voor bijvoorbeeld een BR44.
Bij BR85 zit de sleper onder het voorste deel van de de drijfwielen, moet theoretisch kunnen. Weet alleen niet of de BR 50 aan de voorkant tegen de opwaartse druk van de sleper kan.

Het model wordt er ook niet mooier op denk ik.

Problemen blijft je houden, als je deze loc aanpast, moet je volgende ook doen. En wellicht gaat dat niet bij bijvoorbeeld de railbus of een diesel (altijd opletten dat de sleperkant vooraan zit.

Zou even doorbijten en de contactrails aanpassen, ziet er ook wat beter uit als het sein pas op rood gaat als de locomotief al is gepasseerd. Nu kan het nog, dadelijk niet meer.
Re:Baan plan van Einte update
hallo einte,je dorpje ziet er mooi uit seg.ben benieuwd naar de foto's in het donker ga zo verder zal ik zeggen.

groeten peter
Re:Baan plan van Einte update
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan plan van Einte update
Citaat van: pab op vrijdag 18 september 2009, 19:24:12

Zou even doorbijten en de contactrails aanpassen, ziet er ook wat beter uit als het sein pas op rood gaat als de locomotief al is gepasseerd. Nu kan het nog, dadelijk niet meer.


@ Pab

Ga maar van het weekend de boel ombouwen voor een sein ben bang dat het lastig gaat worden met dit sein  :( :shock: :o :? :|



Het sein kun je net nog zien achter de gele draden, rechterkant.

De rest is zo gebeurt kan ik nog makkelijk bij  :D

Gr Einte
Re:Baan plan van Einte update
Lid sinds: 2008

offline
Re:Baan plan van Einte update
Hoi Einte,

Succes met het ombouwen van je seinen.
Ik heb ook een BR 50 (cabinetender), maar het probleem wat ik heb is dat deze loc (eigelijk tender) snel onspoort dordat de sleper onder de relatief lichte tender zit. Heb jij daar ook problemen me of zou het aan mijn rails (M) liggen.

Groeten Henk
Re:Baan plan van Einte update
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan plan van Einte update
Citaat van: HO op vrijdag 18 september 2009, 21:46:09
Hoi Einte,

Succes met het ombouwen van je seinen.
Ik heb ook een BR 50 (cabinetender), maar het probleem wat ik heb is dat deze loc (eigelijk tender) snel onspoort dordat de sleper onder de relatief lichte tender zit. Heb jij daar ook problemen me of zou het aan mijn rails (M) liggen.

Groeten Henk

@ Henk

Dat had ik al gauw door dat die tender er gauw naast lag, en dat komt niet door de M rails.
De tender weegt niks daarom  :shock: :shock: :shock:

Ik denk dat ik hem ga verzwaren met een stuk ijzer.

Eerst maar de seinen ombouwen

Gr Einte
Re:Baan plan van Einte update
Ik heb geen problemen met de tender, maar ik rij eigenlijk zelden met de tender vooruit.
Ik heb wel de digitale versie , met een decoder en speaker in de tender.
Je kunt de tender misschien een beetje zwaarder maken door er wat lood in te plakken. Lood is zwaarder dan ijzer.
Kan ook zijn dat de sleper iets te laag staat afgesteld, waardoor deze de locomotief wat omhoog drukt.
Als het ontsporen altijd op hetzelfde punt (of dezelfde punten)  gebeurt, dan is er iets mis met de rails op die punten.

Veel succes met de verbouwing Einte
Re:Baan plan van Einte update
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan plan van Einte update
Citaat van: pab op zaterdag 19 september 2009, 10:40:38
Ik heb geen problemen met de tender, maar ik rij eigenlijk zelden met de tender vooruit.
Ik heb wel de digitale versie , met een decoder en speaker in de tender.
Je kunt de tender misschien een beetje zwaarder maken door er wat lood in te plakken. Lood is zwaarder dan ijzer.
Kan ook zijn dat de sleper iets te laag staat afgesteld, waardoor deze de locomotief wat omhoog drukt.
Als het ontsporen altijd op hetzelfde punt (of dezelfde punten)  gebeurt, dan is er iets mis met de rails op die punten.

Veel succes met de verbouwing Einte

@ Pab

Dit is ook een digitale met decoder in de tender was al van plan om iets zwaars in de tenderomhuizing te plakken, gisteren heb ik de tender van binnen gezien bij de M dealer, en er zat iets van ijzer in.
Ga straks bij Gamma kijken voor een stukje daklood.

Mijn zoon is er, maar ik hoop toch even wat aan de seinen te kunnen doen vandaag.

Gr Einte
Re:Baan plan van Einte update
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan plan van Einte update
Citaat van: pab op zaterdag 19 september 2009, 10:40:38

Veel succes met de verbouwing Einte


Nou de verbouwing is achter de rug ging vlotter dan ik dacht waar het echt moeilijk zou worden hier onder balk was in 1 minuut gebeurd 2 railen verpaatsen schakelende spoor van 3 naar 2 railen even omwisselen klaar  8)



Hier ging het pas erg moeilijk ik moest de kontaktrailen verwisselen voor schakelrailen achter het sein  :( maar ik lag op mijn buik op de rails dus zwarte strepen op mijn witte bloes  :shock: maar alles draait weer  :D



Hier moest alles voor verbouwd worden  8)



En in volle glorie op het station aangekomen de grootste en de kleinste loc's



Ben vandaag ook naar de Peter (geluidsman) geweest, met mijn zoon, voor de 2 BR86 voor reperatie hij gaat weer om met andere forumers die er ook over weten dus ik ben benieuwd.

Drukke dag gehad  8)

Gr Einte
Re:Baan plan van Einte Br 50
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Baan plan van Einte Br 50
Hoi Einte,

Lekker bezig geweest zo te zien, achteraf viel het dus mee.

Ja soms denk je dat iets niet makelijk wordt en dan valt het achteraf mee.

Vaak is het een kwestie van gewoon doen en kijken waar het schip strand.

Succes met het vervolg.

Groet,

peter / degeluidsman.
Re:Baan plan van Einte Br 50
Hoi Einte,

Jij laat er ook geen gras over groeien...een druk baasje dus.

En het is zeker een kwestie van AAN BEGINNEN zeker met mindere klusjes, ik ken het gevoel  :)

Succes !!!!

Hans  :mrgreen:
Re:Baan plan van Einte Br 50
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re:Baan plan van Einte Br 50
Ha Einte,

mooie aanwinst die BR 50. Vooral voor die 3-assige umbau-rijtuigen, staat die wel leuk. Wordt al met al toch aardig gevorderd baantje.

Succes! 8)
Re:Baan plan van Einte Br 50
hallo einte,
amai jij staat ook niet stil op je baan seg,leuke foto's weeral gaat ook snel vooruit bij jou.altijd fijn he als alles mooi en goed gaat ken dat gevoel.


groeten peter
Re:Baan plan van Einte Br 50
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Baan plan van Einte Br 50
lekker bezig ziet er goed uit
succes met de rest
groet robert
Re:Baan plan van Einte Br 50
Gelukkig minder werk dan gevreesd. Ziet er netjes uit, leuke foto.
Zit en jou BR 50 geen ballast in de tender? Misschien kun je dat als reserve onderdeel bijbestellen. Weet niet of dat past in je tender trouwens, kun je zien op de M website.   Direct bij Märklin bestellen werkt trouwens razend snel, alleen ruim 9 euro verzendkosten maar binnen een paar dagen in huis.
Re:Baan plan van Einte Br 50
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Baan plan van Einte Br 50
Ik zou gewoon een paar stukjes lood in de tender doen Einte, het er om dat hij iets zwaarder wordt ( toch ) :D

groet,

peter / degeluidsman.
Re:Baan plan van Einte Br 50
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan plan van Einte Br 50
Citaat van: degeluidsman op maandag 21 september 2009, 16:15:58
Ik zou gewoon een paar stukjes lood in de tender doen Einte, het er om dat hij iets zwaarder wordt ( toch ) :D

groet,

peter / degeluidsman.

@ Peter

@ Pab

Als alles allemaal mee zit krijg ik vandaag of morgen lood van iemand, dus dat is ook algeregeld  8)
En volgens mij zit er al iets in.
En de schroef waar de koppeling aan vast zit die zat ook te vast aan gedraait   :?
Hij heeft al veel rondjes gereden zonder veel problemen met de tender, maar voor de zekerheid toch nog wat lood er in  8)

Gr Einte
Re:Baan plan van Einte Br 50
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Baan plan van Einte Br 50
Citaat van: Einte op maandag 21 september 2009, 16:45:20
Citaat van: degeluidsman op maandag 21 september 2009, 16:15:58
Ik zou gewoon een paar stukjes lood in de tender doen Einte, het er om dat hij iets zwaarder wordt ( toch ) :D

groet,

peter / degeluidsman.

@ Peter

@ Pab

Als alles allemaal mee zit krijg ik vandaag of morgen lood van iemand, dus dat is ook algeregeld  8)
En volgens mij zit er al iets in.
En de schroef waar de koppeling aan vast zit die zat ook te vast aan gedraait   :?
Hij heeft al veel rondjes gereden zonder veel problemen met de tender, maar voor de zekerheid toch nog wat lood er in  8)

Gr Einte

Dat gaat de goede kant op Einte, ik wil straks naar jou loc,s gaan kijken.

Wat zijn de adressen van de loc,s.

groet,

peter / degeluidsman.
Re:Baan plan van Einte Br 50
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan plan van Einte Br 50
Hallo,

Ik heb nog een schakelrail in de helling gezet om het wissel om te schakelen, anders rijden 2 twee treinen de helling op in een keerlus en dan gaat het fout  :?



Een draad voor het wissel en het blok systeem en de andere draad voor een sein ( 2 schakel standen) maar dat moet ik nog uitproberen.

Gelijk ook op 2 punten de helling op de ringleiding aangesloten, en de nieuwe rails van de beurs in Houten gebruikt.
Nu rijd te trein helemaal zonder haperingen naar boven  :D :D

Gr  Einte
Re:Baan plan van Einte Br 50
Hallo Einte,


ja die bekende schakelrail
heb het net zo gedaan als jij nu doet op mijn baan
dus niet met die stekkertjes,maar dus erop gesoldeerd
en zo zitten er meerdere in mijn baan
ook heb ik de contactrail in me baan gebruikt ( gewoon een rail met een opening in de rails ,en geisoleerd )
en zo rijden dan diverse treinen hun rondje, en sturen dan wissels en seinen om de andere te laten rijden

Het eninge nadeel vond ik dan, dat als je met een bepaalde trein een ander "rondje" wou rijden, dat dan altijd, als de trein over die schakelrail rijd het sein of de wissel geschakeld werd
ook al wou je juist nu wel rechtdoor, of juist de bocht nemen.

maar dat is ook opgelost.

maar succes met de verdere bouw van je baan
vind het leuk hoor dat M-rail


gr Frans

Re:Baan plan van Einte update: schakelrails
Citaat van: M - rail op maandag 21 september 2009, 19:40:24

ook heb ik de contactrail in me baan gebruikt ( gewoon een rail met een opening in de rails ,en geisoleerd )


Frans, zijn dit originele M* contactrails of zelfbouw.
Re:Baan plan van Einte update: schakelrails
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan plan van Einte update: schakelrails
Citaat van: HO op maandag 21 september 2009, 20:58:55
Citaat van: M - rail op maandag 21 september 2009, 19:40:24

ook heb ik de contactrail in me baan gebruikt ( gewoon een rail met een opening in de rails ,en geisoleerd )


Frans, zijn dit originele M* contactrails of zelfbouw.

@ HO

Dit zijn de originele schakelrails van Marklin, nu in gebruik 11 stuks  8)
Ik gebruik ook de kontaktrailen, nu in gebruik 9 stuks 8)

En er komen er steeds meer bij voor de automatisering  8)

Gr Einte
Re:Baan plan van Einte update: schakelrails
Citaat van: HO op maandag 21 september 2009, 20:58:55
Citaat van: M - rail op maandag 21 september 2009, 19:40:24

ook heb ik de contactrail in me baan gebruikt ( gewoon een rail met een opening in de rails ,en geisoleerd )


Frans, zijn dit originele M* contactrails of zelfbouw.


dit zijn originele rail's van M*
weet alleen zo 1,2,3 het nummer niet  :?


gr Frans


( zeg maar het zelfde principe als een spoorwegovergang, met dat soort rails )


OEPS...... zie nu pas dat Einte eral op gereageerd heeft.  :?      ..... sorry.....
Re:Baan plan van Einte update: schakelrails
Einte en Frans,

Dank je wel voor de snelle reacties.
Ik vroeg dit omdat de originele M* s zeer moeilijk te vinden zijn en ik dus van plan was zelf contact rails te maken, maar nog niet uit de beste manier om dit te realiseren ben.

Ik dacht er hier op het forum wat gelezen te hebben, maar kan het niet meer vinden.

Groeten Henk
Re:Baan plan van Einte update: schakelrails
Citaat van: HO op maandag 21 september 2009, 23:17:44
Einte en Frans,

Dank je wel voor de snelle reacties.
Ik vroeg dit omdat de originele M* s zeer moeilijk te vinden zijn en ik dus van plan was zelf contact rails te maken, maar nog niet uit de beste manier om dit te realiseren ben.

Ik dacht er hier op het forum wat gelezen te hebben, maar kan het niet meer vinden.

Groeten Henk


Ik dacht dat valt wel mee dat moeilijk te vinden, dus ik kijk even op Ebay Duitsland wat er de afgelopen tijd zoal verkocht is aan 5115, 5116 en 5145. En ik moet je gelijk geven; de prijzen van die rails zijn bovendien enorm omhoog gegaan :shock: de laatste tijd. Soms een paar euro per rail. Gelukkig heb ik zelf nog een (klein) voorraadje liggen maar ze zijn altijd sneller op dan je denkt...

Groetjes,
Kiezel :)
Re:Baan plan van Einte update: schakelrails
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan plan van Einte update: schakelrails
Citaat van: kiezel op dinsdag 22 september 2009, 09:12:53
Citaat van: HO op maandag 21 september 2009, 23:17:44
Einte en Frans,

Dank je wel voor de snelle reacties.
Ik vroeg dit omdat de originele M* s zeer moeilijk te vinden zijn en ik dus van plan was zelf contact rails te maken, maar nog niet uit de beste manier om dit te realiseren ben.

Ik dacht er hier op het forum wat gelezen te hebben, maar kan het niet meer vinden.

Groeten Henk



Ik dacht dat valt wel mee dat moeilijk te vinden, dus ik kijk even op Ebay Duitsland wat er de afgelopen tijd zoal verkocht is aan 5115, 5116 en 5145. En ik moet je gelijk geven; de prijzen van die rails zijn bovendien enorm omhoog gegaan :shock: de laatste tijd. Soms een paar euro per rail. Gelukkig heb ik zelf nog een (klein) voorraadje liggen maar ze zijn altijd sneller op dan je denkt...

Groetjes,
Kiezel :)

@ Henk

@ Frans

@ Kiezel

Ik heb ook inderdaad een voorraadje van die railen thuis liggen.
Op MP zie je regelmatig een setje  kontaktrails of schakelrails voor een leuke prijs.
Als er van de 5 schakelrailen er 3 goed zijn voor 3,50 ben ik een blij man  8)
De kontaktrailen zijn bijna altijd goed, had er pas een die liet een sein de hele tijd op rood staan gloeiend heet  :shock: hij maakte gewoon al verbinding zonder dat er iets overheen rijdt, moet hem nog nakijken.
Elke avond kijk ik op MP of er iets is dat ik kan gebruiken.
ik heb een keer 5 seinrelais gekocht voor volgens mij voor 20 euro, dus seinen zonder mast altijd handig.

Gr Einte
Re:Baan plan van Einte update: schakelrails
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Baan plan van Einte update: schakelrails
Citaat van: Einte op dinsdag 22 september 2009, 20:10:57
Citaat van: kiezel op dinsdag 22 september 2009, 09:12:53
Citaat van: HO op maandag 21 september 2009, 23:17:44
Einte en Frans,

Dank je wel voor de snelle reacties.
Ik vroeg dit omdat de originele M* s zeer moeilijk te vinden zijn en ik dus van plan was zelf contact rails te maken, maar nog niet uit de beste manier om dit te realiseren ben.

Ik dacht er hier op het forum wat gelezen te hebben, maar kan het niet meer vinden.

Groeten Henk



Ik dacht dat valt wel mee dat moeilijk te vinden, dus ik kijk even op Ebay Duitsland wat er de afgelopen tijd zoal verkocht is aan 5115, 5116 en 5145. En ik moet je gelijk geven; de prijzen van die rails zijn bovendien enorm omhoog gegaan :shock: de laatste tijd. Soms een paar euro per rail. Gelukkig heb ik zelf nog een (klein) voorraadje liggen maar ze zijn altijd sneller op dan je denkt...

Groetjes,
Kiezel :)

@ Henk

@ Frans

@ Kiezel

Ik heb ook inderdaad een voorraadje van die railen thuis liggen.
Op MP zie je regelmatig een setje  kontaktrails of schakelrails voor een leuke prijs.
Als er van de 5 schakelrailen er 3 goed zijn voor 3,50 ben ik een blij man  8)
De kontaktrailen zijn bijna altijd goed, had er pas een die liet een sein de hele tijd op rood staan gloeiend heet  :shock: hij maakte gewoon al verbinding zonder dat er iets overheen rijdt, moet hem nog nakijken.
Elke avond kijk ik op MP of er iets is dat ik kan gebruiken.
ik heb een keer 5 seinrelais gekocht voor volgens mij voor 20 euro, dus seinen zonder mast altijd handig.

Gr Einte

Einte,

je koopt wel meer op Marktplaats :D ik zag weer een bod van jou voorbij komen.

Morgen ga ik weer verder kijken naar je loc,s.
De ene heeft 1,5 uur gereden en wil niet meer voor of achteruit.

Groet,

peter / degeluidsman.
Re:Baan plan van Einte update: schakelrails
Hallo Einte,


ik kijk vaak op beursen of ik wat tegen kom
een "behoorlijke" tijd geleden ook eens van de schakelrails tegen gekomen
lagen in een bak met van alles en nog wat

en alles erin was tussen de 50 cent en 1 euro
waaronder ook de schakelrails
even navragen, en ja ook die voor 1 euro de stuk
ok, sommige waren iets verbogen, niet de rail maar de contacten
ach beetje bijstellen en testen

dus had er toen een aantal kunnen bemachtigen
kon de meeste inderdaad wel stellen van één of twee, tja daar kon ik weing mee nog, bleek het plastic lipje zegmaar weg te zijn
tja iets te snel door de bak graaien en niet goed gekeken
maar ach voor 1 euro de stuk mag je toch niet klagen


dus voor jou zou ik zeggen dan , snuffel MP af ( doe ik ook wel hoor )
en als ik weer eens op een beurs ben ,kijk ik daar wel rond


gr Frans
Re:Baan plan van Einte update: schakelrails
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan plan van Einte update: schakelrails
Citaat van: M - rail op dinsdag 22 september 2009, 20:57:09

ik kijk vaak op beursen of ik wat tegen kom
een "behoorlijke" tijd geleden ook eens van de schakelrails tegen gekomen
lagen in een bak met van alles en nog wat


@ Frans

@ Henk

@ Kiezel

Ik ga 10 oktober weer snuffelen in Houten, kijken wat er te krijgen is aan arcades en tunnel ingangen enz.
Ben al aan het denken voor  bergen en tunnels op mijn baanplan.

Morgen komen de knoppen binnen van Conrad, voor de bedienig van de wissels ed.
Dus dan de bediening maken.

Gr Einte

edit; foutje veranderd.
Re:Baan plan van Einte update: schakelrails
Succes met je werkzaamheden Einte...maak er wat moois van  :)

Groeten,

Hans  :wink:
Re:Baan plan van Einte update: schakelrails
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Baan plan van Einte update: schakelrails
Einte,

Je gaat lekker hard zo :D nu gauw sparen voor Houten.

Groeten,

Peter / degeluidsman.
Re:Baan plan van Einte update: schakelrails
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan plan van Einte update: schakelrails
Ik heb vandaag de knoppen in drie kleuren binnen gekregen van Conrad.



Zwart voor de wissels  :D
Rood en groen voor de seinen bij het station  :D
En een paar aan en uit drukkoppen  :D

Van de week ga ik kijken hoe precies die knoppen gemaakt worden op een plaat.

En een rail reinigingswagen van Marklin, ik hoop dat dit wel een verbering is.
Een paar druppels wasbenzine, en maar rijden.
Voor 29,95 kun je geen buil vallen  8)



Ga nu nog even er een paar wissels bij maken, opstelplaats voor de locs die niet rijden.
En evt. een kolenbunkerplaats etc.

Gr Einte

Ps mischien vanavond een paar foto's van deze update  8)

Gr Einte
Re:Baan plan van Einte update: Drukkoppen en railreinigerwagon
Ben vandaag bezig geweest een plek te maken waar de locs kunnen parkeren en kolen laden.

Ik heb ook een foto gemaakt met gevaar voor eigen leven, waar je duidelijk kan zien hoe de baan er gaat uit zien.





Hier is de uitbreiding met een paar locs er op.



En nog een ander leuk plaatje van de BR50



De rail reiniging wagon heeft ook een rondje gereden, je ziet gelijk hoe vuil de baan wel is.
Volgende keer doe ik wat wasbenzine op de vegers, mischien gaat dat wel beterder.

Van de week ga ik kijken hoe ik de knoppen ga maken voor de wissel besturing en seinen.

Gr Einte
Re:Baan plan van Einte update: loc opstelplaats, drukkoppen en railreinigerwagon
Hoi Einte,

Ziet er mooi uit. Ben benieuwd als je met de scenry begint.

Olaf