Beste Forumleden,
Update 26-7,
Na de examens ( die ik glansrijk heb gehaald ) ben ik weer vol goede moed verder gegaan met het baanplan.
Eerst maar de rij isolatie eronder maken, er licht C rails dus gewoon 2/3 mm parket schuimrollen wezen halen,
deze zet ik met dubbelzijdig tapijtkleefband vast.

Boskabouter??

Ik zelf zij de gek , foto Stiekem door boskabouter genomen.
Ook met hulp van ?Boskabouter ? nog nivo 2 ,even pasklaar gemaakt,

Dit nu alles was gebuurt deze weer weggelegd en weer verder met nivo 1 hier moest nog het een en ander aan gebeuren.
NU KOMT EEN LANGDRADIG GEDEELTE !!
Dit heeft nog erg veel tijd gekost en is niet het leukste gedeelte, wissels aansluiten en draden trekken.

En VEEL draden
De bezetmelders die ik heb aangesloten , heb ik op een moduleplaatje MDF gezet zie foto.

Dat ik een module heb gekozen heeft zich inmiddels al wel terugverdient.
Na draadje voor draadje aangesloten te hebben en direct stuk voor stuk ( heel belangrijk) getest te hebben, kwam ik het volgende tegen:
1 uitgang ( no.13 , toeval?) gaf drie bezetmeldingen op mij CS???
Na uitwisseling met een andere printplaat bleek uitgang 13 het wel te doen.
De print op mijn gemak eens nader bekeken,.. en tot ontdekking gekomen dat ik een 4 delige diodebrug verkeer om had vast gesoldeerd.
Dit onderdeel is helaas niet meer heel van de print afgekomen en zal ik bij eerst volgende Conrad bestelling meebestellen, intussen kan ik gewoon verder door de module vorm.
Hier nog even een foto van de Waterpaswagen die ik gebruik om de juiste stijging vast te leggen, op dit gedeelte 1% ,
de rest van het klim gedeelte is maximaal 2%

Zie hier de laatste stand van heden avond , na wat opruimwerk en een stofzuiger er door heen.
Tevens heb ik met mijn laatste aanwinst de lange LS rijtuigen eens door de wisselstraten laten lopen kijken of het goed vastlicht.

Volgende week begint mijn vakantie, dan ga ik weer vrolijk verder met de bouw, en zal ik weer een flinke schop geven tegen de verdere bouw,
Ik heb er flink zin in, hopen dat het geen hittegolf word, anders moet ik in de tuin gaan zitten met een koud biertje?
Wordt vervolgd,
Groet, jan