Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Binnenverlichting Roco NPZ

Gestart door Re460 vrijdag 12 juni 2009, 13:04:27

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Binnenverlichting Roco NPZ
Hallo leden,

Binnenkort hoop ik 2 Roco-rijtuigen 44338 (SBB EWII NPZ) binnen te krijgen.
Als eerste komen er AC-assen van Roco onder.
Dan moet er LED-binnenverlichting in.
Denk zelf aan strips van Digirails. Maar dan borrelen er direct een aantal vragen bij mij op;

-Past er onder deze rijtuigen een sleper (welk nummer) en is deze moeilijk te bevestigen?
-Heb dus een massa-sleper op de assen nodig. Wat is hiervan het Roco-artikelnummer?
-Kan je ook stroomvoerende koppelingen gebruiken en welk type kan ik dan het beste toepassen?

Gaarne jullie tips en adviezen.
Groet,
Erwin
Re:Binnenverlichting Roco NPZ
Lid sinds: 2007

- Vereniging Spoorgroep Zwitserland -

offline
Re:Binnenverlichting Roco NPZ
Hoi Erwin,

Een sleper is erg makkelijk onder Roco rijtuigen te bevestigen. De draaistellen zijn erop voorbereid namelijk. Je kunt de korte fluistersleper met artikelnummer 40500 nemen of eventueel de lange fluistersleper met artikelnummer 40501. Ik gebruik zelf altijd de korte, die werkt perfect en is lang genoeg.
Massasleper weet ik het artikelnummer niet van. kan het ook niet zo snel vinden op de Roco website. Meestal zijn ze vrij universeel tussen de merken, dus een ander merk massasleper zal er ook wel vrij gemakkelijk onder te bevestigen zijn.

Persoonlijk zou ik voor de stroomvoerende koppelingen gaan. Dat scheelt een hoop rolweerstand en slepers. Als je met een vaste stam rijd is dit een goed alternatief.
Er bestaan vele stroomvoerende koppelingen, die allemaal zo hun voor en nadelen hebben.
Er zijn op dit forum al vele draadjes volgeschreven over stroomvoerende koppelingen. je kunt dus het beste even de zoekfunctie gebruiken om informatie te vinden.

Groetjes,
Menno