Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Merk/type 'halve' huisjes?

Gestart door Tom woensdag 10 juni 2009, 21:36:44

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Merk/type 'halve' huisjes?
Beste 3railcollega's,

Ik zag in het Verkoophoekje een foto van zgn. 'halve' huisjes. Het leuke ervan is dat de voor- en de achterkant er geheel anders uitzien. Je zou ze dus af en toe om kunnen draaien voor de soms broodnodige variatie :-)

Wie weet het merk/type van deze 'halve' huisjes? En zijn er misschien nog meer varianten van?

Graag jullie reactie.

Met vriendelijke groet,

Tom
Re:Merk/type 'halve' huisjes?
buckfast_beekeeper
gast

Re:Merk/type 'halve' huisjes?
Ik vermoed dat dit Faller huisjes zijn. Zij hebben ze alleszins gemaakt gehad of maken ze nog.
Re:Merk/type 'halve' huisjes?
hoi tom

faller heeft ze ik heb hier 2 nummers 130435 en 130436


vgr gerard
Re:Merk/type 'halve' huisjes?
Faller heeft ze nog, ook Artitec en ikzelf ook. Ik maak n.l. halve huisjes van hele huisjes. Spaart geld, ruimte en ze staan toch tegen de achterwand. :P

Gr, Ben.
Re:Merk/type 'halve' huisjes?
Beste Gerard,

Ik ga gelijk ff kijken :-)

Update: Ik heb ff gekeken op de site van Faller, maar ik krijg geen resultaten bij 130435 en 130436.

Tom
Re:Merk/type 'halve' huisjes?
Beste Ben,

Bedoel je misschien de gevels van Artitec?
Daar zitten heel fraaie modellen tussen, maar het probleem is een beetje dat het 'alleen' maar gevels zijn en dat het wat lastiger is om er alsnog een half huisje van te maken i.v.m. binnenverlichting.

Graag je reactie.

Met vriendelijke groet,

Tom
Re:Merk/type 'halve' huisjes?
o.a. Faller 130430, 130431 en 130432.
Re:Merk/type 'halve' huisjes?
Lid sinds: 2008

GE45

offline
Re:Merk/type 'halve' huisjes?
artitec heeft niet alleen maar de platte gevels. toevallig heb er onlangs twee gebouwd die weliswaar niet half maar bijna kwart zijn. er zijn er inderdaad wel een aantal geheel plat.

voorzijde



de achterzijde kan met een styreenplaatje eenvoudig worden afgedicht. als je gaat verlichten dan wel de binnenzijde beplakken met zwart papier, of zoals ik altijd doe, met alluminium folie om geen lampionnetje te krijgen. Bij deze ben ik er nog niet aan toe gekomen. de linker is i.i.g. gevel C van artitec.




mvg
Michel
Re:Merk/type 'halve' huisjes?
Beste Michel,

Het zijn heel fraaie en gedetailleerde modellen. (Dat zijn we al helemaal gewend van Artitec).
Ik zal er ff over nadenken, maar het leuke van de Faller huisjes is dat je ze af en toe om zou kunnen draaien.

Met vriendelijke groet,

Tom
Re:Merk/type 'halve' huisjes?
hoi tom

ik heb ze zelf ook de nummers 130435 en 130436
ik heb ze gekocht in 2005
kan zijn dat ze er nu uit zijn

vgr gerard
Re:Merk/type 'halve' huisjes?
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Merk/type 'halve' huisjes?
de huizen zijn gewoon heel hoor !!
maar door harry gewoon door de helft gedaan als je goed kijkt op de foto zie je dat de opstelling van de achterzijdes wel anders is maar ik tel 2 x rood dak en 2 x blauw dak deze dan weer samen is weer 1 huis
ik denk dat harry dit bewust heeft gedaan maar ik kan het natuurlijk ook helemaal mis hebben  :P :lol:
groet robert
Re:Merk/type 'halve' huisjes?
Beste Remcy,

Bedoel je dat Harry zelf de 'achterkant' (Met dat kantoor-uiterlijk) heeft gemaakt en dat tegen de halve Faller huisjes heeft gemonteerd?
Dan heeft ie dat heel netjes gedaan hoor. En dan is de prijs van 5 Eurootjes per huisje natuurlijk helemaal een koopje :-)

Met vriendelijke groet,

Tom
Re:Merk/type 'halve' huisjes?
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Merk/type 'halve' huisjes?
ik denk dat dat wel is gebeurd (hoop dat harry hierover even uitsluitsel wil geven )
ik zal proberen te antwoorden en als het niet goed is horen we het wel  :lol: :lol:
als je goed kijkt zie je dat de rode daken (2 en 2 ) mooi bij elkaar passen dus weer bij elkaar te zetten zijn
en de grijs/zwarte daken precies hetzelfde verhaal
het is dus 1 heel huis door de helft daarmee heb je dus wel de breedte/uiterlijk voor en achterzijde  en niet de diepte nodig en je kunt meer huizen uit 1 hele halen dit is natuurlijk heel knap
maar volgens mij ook wel goed te doen
helaas ik was heel erg geinteresseert in deze huizen en had geboden maar ze waren al weg  :( :( :( :( :(
maar inderdaad was het geen geld en een knap staaltje werk
groet robert
Re:Merk/type 'halve' huisjes?
Lid sinds: 2021

offline
Re:Merk/type 'halve' huisjes?
Citaat van: Tom op woensdag 10 juni 2009, 22:39:22
Beste Remcy,

Bedoel je dat Harry zelf de 'achterkant' (Met dat kantoor-uiterlijk) heeft gemaakt en dat tegen de halve Faller huisjes heeft gemonteerd?
Dan heeft ie dat heel netjes gedaan hoor. En dan is de prijs van 5 Eurootjes per huisje natuurlijk helemaal een koopje :-)

Met vriendelijke groet,

Tom

Hallo Tom, ik heb ze zelf ook maar de achterkant is normaal gesproken open. Dus als je ze omdraaid zit je naar een open huisje zonder gevel te kijken. Ik heb er ook zwart karton tegenaan geplakt om het licht binnen te houden.
Groeten,
Gijs

Re:Merk/type 'halve' huisjes?
Hoi Tom,

Je kunt ze ook zelf maken (zie hier). :)

Gr.
René
Re:Merk/type 'halve' huisjes?
Holland Scale heeft ook (mooie ) grachtenhuisjes waarvan de voorkant en achterkant geheel verschillend zijn ,
en allebei als voorkant resp. achterkant gebruikt kunen worden maar dit zijn geen halve huisjes.
succes.
Re:Merk/type 'halve' huisjes?
Hallo,

Zal ik jullie even uit de brand helpen???

Citaat van: remcy op woensdag 10 juni 2009, 22:30:20
de huizen zijn gewoon heel hoor !!
maar door harry gewoon door de helft gedaan als je goed kijkt op de foto zie je dat de opstelling van de achterzijdes wel anders is maar ik tel 2 x rood dak en 2 x blauw dak deze dan weer samen is weer 1 huis
ik denk dat harry dit bewust heeft gedaan maar ik kan het natuurlijk ook helemaal mis hebben  :P :lol:
groet robert

Ik had Faller bouwset 130915 gekocht. Hierin zitten 4 normale huizen: 2 hoge en 2 lagere. In verband met de beperkte hoogte van mijn opklapbare baan, heb ik uit de hoge 1 verdieping verwijderd. Tevens heb ik, zoals al werd gezegd, de huizen gedeeld, waardoor ik dus een voorkant èn een achterkant heb. Zo heb ik dus uit 1 bouwset, 8 halve huizen gemaakt. Verder heb ik aan de binnenkant een zwart kartonnen masker aangebracht met enkele openingen voor de ramen. Als het huis dan verlicht is, zie je, net als in het echie, dat niet alle ramen verlicht zijn.

Groetjes

Harry
Re:Merk/type 'halve' huisjes?
Op de foto s van mijn baan staan ook enkele halve huisjes, waren afgedankte kibri huisjes, ik heb ze als sloopwijk gebruikt, of prachtwijk, is meer politiek correcter.