Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

EcosControl

Gestart door v200marklin maandag 08 juni 2009, 14:00:27

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:EcosControl
Blausee-Mitholz
gast

Re:EcosControl
Gert is dat een externe oplader? Lijkt mij niks elke keer de batterijen er uit halen. Zouden maar 8 uur mee gaan bedrijfstijd

We laten jou de kastanges uit het vuur halen Gert  :wink: :lol:

Mvg, Johan
Re:EcosControl
Lid sinds: 2006

offline
Re:EcosControl
@Johan,

het is inderdaad een externe lader.

Foto 1 en 2 , het plaatsen van de ontvangstmodule.

Voor plaatsing CS1R afkoppelen en OOK de batterijen voor het geheugen verwijderen !, en niet vergeten ze later weer te plaatsen :roll: :mrgreen:



Er komt bij de CS1R GEEN tang aan te pas !, wel bij de Ecos.
Echter krijg je de module NIET geplaatst als je hem eerst in het klepje klikt, 10 maal geprobeerd, werkt niet, dus 1st de module geplaatst, vervolgens wat nokjes van het klepje weggesneden, anders krijg je het klepje er NIET op.



Niet geheel duidelijk te zien, maar heb de 4 nokjes waar de module eigenlijk in het klepje moet klikken weggesneden, ander krijg je het niet voor elkaar, je kan n.l. geen kracht uitoefenen, daar anders de pinnetjes van de module niet recht voor de gaatjes zitten en krom kunnen buigen.

Tot zover dus geen echt grote problemen.

Nu wachten, volgens het boekje tot de batterijen zijn geladen, duurt 10 tot 12 uur, so on this item CU tomorrow 8)

Mvg Gert
Re:EcosControl
Lid sinds: 2006

offline
Re:EcosControl
De batterijen zitten er inmiddels in 8), straks eens even kijken of er leven in zit :D

Mvg Gert
Re:EcosControl
Lid sinds: 2006

offline
Re:EcosControl
Dat werkt dus gewoon perfect, bij aanzetten EcosControl laden alle locs ex. CS1R naar de EC 8), daarna gewoon loc kiezen en gaan met die banaan :D

Zal zo nog een paar foto's maken.

Mvg Gert
Re:EcosControl
Blausee-Mitholz
gast

Re:EcosControl
Gert, prachtig  8)

Kun je ook wissels en het schakelpaneel naar de control halen?

Mvg, Johan
Re:EcosControl
Lid sinds: 2006

offline
Re:EcosControl
@ Johan

dat kan inderdaad, echter van mij hoeft dat niet, schakel m'n wissels niet via de CS1R.

Je hebt met die batterijen misschien best wel een punt, de 2 klepjes zijn van zeer teer plastic, en gezien het feit dat de batterijen 8 uur meegaan en dan verwijderd moeten worden om op te laden, zullen deze klepjes vaak los/vast moeten, en ik vraag me af hoe de vergrendelings lipjes zich zullen houden :roll:  Als er n.l. 1 lipje breekt of scheurt houdt het wel op, dan maken de batterijen geen contact meer.

Misschien loop ik op de dingen vooruit , maar je mag/moet wel kritisch zijn, het is immers geen repie chocolade wat je koopt 8)

Mvg Gert
Re:EcosControl
rocofan
gast

Re:EcosControl
Citaat van: v200marklin op woensdag 09 december 2009, 11:26:20
@ Johan

dat kan inderdaad, echter van mij hoeft dat niet, schakel m'n wissels niet via de CS1R.

Je hebt met die batterijen misschien best wel een punt, de 2 klepjes zijn van zeer teer plastic, en gezien het feit dat de batterijen 8 uur meegaan en dan verwijderd moeten worden om op te laden, zullen deze klepjes vaak los/vast moeten, en ik vraag me af hoe de vergrendelings lipjes zich zullen houden :roll:  Als er n.l. 1 lipje breekt of scheurt houdt het wel op, dan maken de batterijen geen contact meer.

Misschien loop ik op de dingen vooruit , maar je mag/moet wel kritisch zijn, het is immers geen repie chocolade wat je koopt 8)

Mvg Gert


ik heb de technische ontwikkellaars van ESU al vorige maand een Mail gestuurd over dit opladen.
mij leek het makkelijker als er ook een externe aansluiting op zou zitten waarmee je niet steeds batterijen moest wisselen.
want normaal is het lege eruit en op lader en de volle er weer in.

ligt ook trouwens aan welke oplaadbare ze gebruiken , want er zijn vast wel betere te krijgen als het goedkope setje wat ze er bij doen ...  zullen wel 600MA zijn -)

Re:EcosControl
Lid sinds: 2006

offline
Re:EcosControl
@Rocofan

was inderdaad handiger geweest als je de batterijen zou kunnen opladen zonder ze er uit te halen, het zal mij benieuwen hoe lang het duurt voordat 1 v/d 2 klepjes kapot zijn, gewoon heel voorzichtig doen, dan zal het wel heel blijven, maar slim is anders :roll: :wink:

Maar even over de werking op zich ! PERFECT, net beneden in de woonkamer gaan zitten, dan gewoon trein opstarten, hoor je hem boven vertrekken :mrgreen:

Net ff in de tuin gestaan, zie dan het raam v/d treinenkamer, en dan zie ik de loc opstarten en wegrijden vanuit de tuin, geinig he !, als een klein kind zo blij :D

Nu vanmiddag nog even de Ecosbooster er tussen frommelen, dan is alle besturing van ESU, makkelijk ook voor de garantie, 1 dealer , klaar.

Mvg Gert
Re:EcosControl
Blausee-Mitholz
gast

Re:EcosControl
Citaat van: v200marklin op woensdag 09 december 2009, 14:05:59
Maar even over de werking op zich ! PERFECT, net beneden in de woonkamer gaan zitten, dan gewoon trein opstarten, hoor je hem boven vertrekken :mrgreen:

Mvg Gert

Cam in je trein en beneden de TV aan rijen maar :lol: :lol: :lol:
Klinkt wel goed Gert  8)

Mvg, Johan
Re:EcosControl
Lid sinds: 2006

offline
Re:EcosControl
Het scherm van de EcosControl





De Ecosbooster zit er inmiddels ook tussen, alles werkt perfect, geen gezeur met massa-isolatie, alleen middenrail/puko's geisoleerd 8)

Zit nu nog 1 x 6015 aan de CS1R vast voor de rangeersporen, maar ga als een speer nog een Ecosbooster bestellen 8), dan zijn we qua besturing helemaal klaar.

Ben nu een aantal uurtjes met de EcosControl aan het rijden, en het is echt een wereldding :D :D
Lopend op de trap naar boven , hoor ik de V200 al opstarten, en als ik de treinenkamer binnenkom is zij al dapper aan het rondtuffen :mrgreen:

Mvg Gert
Re:EcosControl
Lid sinds: 2007

- Vereniging Spoorgroep Zwitserland -

offline
Re:EcosControl
Prachtig apparaat Gert! Heel veel plezier ermee en bedankt voor je foto's en ervaringen tot nu toe.

Ik ga de ECoSControl ergens begin volgend jaar bestellen denk ik als de H0 modules op de vereniging wat verder gevorderd zijn :)

Groetjes,
Menno
Re:EcosControl
Lid sinds: 2006

offline
Re:EcosControl
Gisteravond gaf de Ecoscontrol aan dat haar batterijen moesten worden opgeladen.
Voorzichtig de klepjes losgepeuterd, 1 ging goed, 2e klepje kwam pas na enige kracht los, maar is gelukkig niet gebroken, maar dat een keer het lipje af gaat breken, lijkt mij bijna niet te vermijden :?

Dat is overigens het enige - puntje , voor de rest qua gebruik is het een wereldding! :D

Mvg Gert
Re:EcosControl
Lid sinds: 2007

- Vereniging Spoorgroep Zwitserland -

offline
Re:EcosControl
Is met een beetje ducttape ook opgelost :P hihi  :lol:

Jammer van het mindpuntje, maar dat gaat me er niet van weerhouden er ook eentje aan te schaffen :D

Gert, weet je nu ook ongeveer hoeveel uren je het ECoSControl kan gebruiken met de bijgeleverde oplaadbare batterijen voordat je moet opladen?

Groetjes,
Menno
Re:EcosControl
Lid sinds: 2006

offline
Re:EcosControl
Re:EcosControl
Lid sinds: 2006

offline
Re:EcosControl
Re:EcosControl
Lid sinds: 2006

offline
Re:EcosControl
@Menno,

uurtje of 8/9 , toen was het uit met de pret, m.a.w. volgens het boekje dus 8)

Mvg Gert
Re:EcosControl
Lid sinds: 2006

offline
Re:EcosControl
Citaat van: rocofan op woensdag 09 december 2009, 13:47:50
Citaat van: v200marklin op woensdag 09 december 2009, 11:26:20
@ Johan

dat kan inderdaad, echter van mij hoeft dat niet, schakel m'n wissels niet via de CS1R.

Je hebt met die batterijen misschien best wel een punt, de 2 klepjes zijn van zeer teer plastic, en gezien het feit dat de batterijen 8 uur meegaan en dan verwijderd moeten worden om op te laden, zullen deze klepjes vaak los/vast moeten, en ik vraag me af hoe de vergrendelings lipjes zich zullen houden :roll:  Als er n.l. 1 lipje breekt of scheurt houdt het wel op, dan maken de batterijen geen contact meer.

Misschien loop ik op de dingen vooruit , maar je mag/moet wel kritisch zijn, het is immers geen repie chocolade wat je koopt 8)

Mvg Gert


ik heb de technische ontwikkellaars van ESU al vorige maand een Mail gestuurd over dit opladen.
mij leek het makkelijker als er ook een externe aansluiting op zou zitten waarmee je niet steeds batterijen moest wisselen.
want normaal is het lege eruit en op lader en de volle er weer in.

ligt ook trouwens aan welke oplaadbare ze gebruiken , want er zijn vast wel betere te krijgen als het goedkope setje wat ze er bij doen ...  zullen wel 600MA zijn -)



850mAh 1.2 V.

Mvg Gert
Re:EcosControl
rocofan
gast

Re:EcosControl
Citaat van: v200marklin op maandag 14 december 2009, 20:37:20
Citaat van: rocofan op woensdag 09 december 2009, 13:47:50
Citaat van: v200marklin op woensdag 09 december 2009, 11:26:20
@ Johan

dat kan inderdaad, echter van mij hoeft dat niet, schakel m'n wissels niet via de CS1R.

Je hebt met die batterijen misschien best wel een punt, de 2 klepjes zijn van zeer teer plastic, en gezien het feit dat de batterijen 8 uur meegaan en dan verwijderd moeten worden om op te laden, zullen deze klepjes vaak los/vast moeten, en ik vraag me af hoe de vergrendelings lipjes zich zullen houden :roll:  Als er n.l. 1 lipje breekt of scheurt houdt het wel op, dan maken de batterijen geen contact meer.

Misschien loop ik op de dingen vooruit , maar je mag/moet wel kritisch zijn, het is immers geen repie chocolade wat je koopt 8)

Mvg Gert


ik heb de technische ontwikkellaars van ESU al vorige maand een Mail gestuurd over dit opladen.
mij leek het makkelijker als er ook een externe aansluiting op zou zitten waarmee je niet steeds batterijen moest wisselen.
want normaal is het lege eruit en op lader en de volle er weer in.

ligt ook trouwens aan welke oplaadbare ze gebruiken , want er zijn vast wel betere te krijgen als het goedkope setje wat ze er bij doen ...  zullen wel 600MA zijn -)



850mAh 1.2 V.

Mvg Gert


zoals ik al dacht .... meteen vervangen voor fatsoenlijke van 1600MA

-)
Re:EcosControl
Blausee-Mitholz
gast

Re:EcosControl
Wat is nu je ervaring na 2 maand Gert?

Mvg, Johan
Re:EcosControl
Lid sinds: 2007

- Vereniging Spoorgroep Zwitserland -

offline
Re:EcosControl
Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar :)

Ik zie trouwens dat de ECoS Control bij de meeste leveranciers flink duurder is geworden. 239 Euro kost die nou (de versie met de printplaat voor in de ECoS)

Binnenkort toch maar eens eentje bestellen als ik deze nog voor de oude prijs kan vinden...

Groetjes,
Menno