Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

1200 modellen in turquose en bruine uitvoering van Märklin

Gestart door JohanH donderdag 04 juni 2009, 19:25:12

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:1200 modellen in turquose en bruine uitvoering van Märklin
Hoi Robbert,
Deze regel is voornamelijk bedoelt voor het verkoopgedeelte waarbij constant naar mP werd doorverwezen. Dat is iets wat niet de bedoeling is. Vandaar de forumregel. Elkaar helpen door iets op mP aan te wijzen (mits het dus niet van jezelf is,.. want dan is het weer verkoop) valt wat mij betreft niet onder forumregel nr. 18 :)

Dus hierbij poging 2 voor de turquose ;) had de vorige keer de verkeerde link te pakken.

Groeten,
Herman

Re:1200 modellen in turquose en bruine uitvoering van Märklin
Herman, Bedankt voor de goeie link.
De loks zijn absoluur niet van mezelf
Re:1200 modellen in turquose en bruine uitvoering van Märklin
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:1200 modellen in turquose en bruine uitvoering van Märklin
Geef mij toch maar een berlijns blauwe 1200. 8)
Re:1200 modellen in turquose en bruine uitvoering van Märklin
Als fan de de 1200 loks van de NS ben ik gek op de oude metalen loks ervan die door Märklin (o.a.3051) en Fleismann (4371/1390) in het verleden zijn uitgegeven.

Van de Märklins heb ik praktisch alle metalen NS 1200 loks al behalve die van Fleischmann NS 1215 (Fleischmann 4317/1390). Uit eigen ervaring krijg ik die van Fleischmann maar niet te pakken. Kan iemand mij vertellen of je deze minder zal tegenkomen dan die van Märklin. Of deze misschien zeldzaam is.

Frank (NS 1200 fan)
Re:1200 modellen in turquose en bruine uitvoering van Märklin
De Fleischmann 1390 is intertijd in behoorlijke aantallen geproduceerd. Mogelijk is er wat minder handel in het model, maar je komt ze toch op iedere beurs van enige omvang wel tegen.
En kijk hier toch eens.
Re:1200 modellen in turquose en bruine uitvoering van Märklin
Aan het einde v/h jaar komt er een dubbelset (37123) uit met twee 1200 loc's in metalen uitvoering. uitgevoerd in de kleuren bruin en turquoise :D.
Prijs 650 Euro.
oplage 550 stuks.

  Chiel.
Re:1200 modellen in turquose en bruine uitvoering van Märklin
Chiel,

Waar heb je die info vandaan?

Andre
Re:1200 modellen in turquose en bruine uitvoering van Märklin
ik hoop dat M* ook met meer ACTS 1200's komt.
Re:1200 modellen in turquose en bruine uitvoering van Märklin
Citaat van: hendrik op vrijdag 24 juli 2009, 22:13:15
ik hoop dat M* ook met meer ACTS 1200's komt.


Laatst zag ik een zwarte ACTS in Vlaardingen:



Ook leuk :D

Kees-Jan
Re:1200 modellen in turquose en bruine uitvoering van Märklin
Ja, die zag ik gisteren ook staan.
Ik heb staan dubben ..................
Re:1200 modellen in turquose en bruine uitvoering van Märklin
Citaat van: Baardo op vrijdag 24 juli 2009, 22:34:08
Ja, die zag ik gisteren ook staan.
Ik heb staan dubben ..................

Ja geloof ik graag (hij is bij mij geboren een tijdje geleden :P)

Kees-Jan

Re:1200 modellen in turquose en bruine uitvoering van Märklin
Citaat van: hendrik op vrijdag 24 juli 2009, 22:13:15
ik hoop dat M* ook met meer ACTS 1200's komt.


Hoi

Reken er maar niet op.
Het huidige model is ook niet erg gewild gezien de dumpactie die er momenteel plaatsvindt.

Bart
Re:1200 modellen in turquose en bruine uitvoering van Märklin
Whahahaha hij is er Unieke set NS-locomotieven 1200
Deze bijzonder fraaie set wordt exclusief voor de Nederlandse Märklin Stores en Shops in een beperkte oplage van 555 stuks geproduceerd.

zie mijn speciale topic:http://forum.3rail.nl/index.php?topic=17141.0

De NS-locomotieven van de serie 1200 waren met de markante Amerikaanse neus jarenlang in verschillende kleurstellingen het boegbeeld van de Nederlandse Spoorwegen. De locomotieven 1201-1214 waren bij aflevering turkoois geschilderd. De overige exemplaren 1215-1225 verlieten de fabriek in een roodbruine kleur om alleen in de goederendienst op te treden. De turkooizen kleur bleek erg besmettelijk. De roodbruine locs trokken in de praktijk ook personentreinen. Zowel de turkooizen als de roodbruine locomotieven werden daarop in Berlijnsblauw geschilderd. Met de nieuwe NS-huisstijl kregen de locomotieven een geelgrijze outfit. De geelgrijze en de Berlijnsblauwe uitvoering heeft Märklin respectievelijk in model 37120 en 37121 geproduceerd. Met één turkooizen en één roodbruine locomotief  in de set met artikelnummer 37123 maakt Märklin de verschillende kleurstellingen in model compleet. De locs worden in een edelhouten cassette geleverd.





Voorbeeld: Twee verschillende zware multifunctionele locomotieven serie 1200 van de Nederlandse Spoorwegen (NS) uit de jaren vijftig van de vorige eeuw. Een uitvoering van locomotief 1204 in turkooizen kleurstelling met blauwe biezen in bedrijfstoestand rond 1958. Een uitvoering van locomotief 1221 in roodbruine kleurstelling met oranje/gele biezen in bedrijfstoestand rond 1957.







Model: Beide locomotieven met digital decoder mfx, geregelde hoogvermogenaandrijving en geluidsgenerator, twee assen aangedreven. Antislipbanden. Verlichting met onderhoudsarme LED?s. Frontsein traditioneel in bedrijf, digitaal schakelbaar. Remslangen op de bufferbalk insteekbaar. Lengte over de buffers 20,8 cm.

Levering geschiedt in houten cassette met zwart-wit foto uit 1952. Artikelnummer 37123. Prijs: ? 649,95

Deze set is uitsluitend verkrijgbaar bij de Märklin Stores en Shops in Nederland.


Bron marklin.nlhttp://www.marklin.nl/unieke-set-ns-locomotieven-1200/
Re:1200 modellen in turquose en bruine uitvoering van Märklin
En ook deze set laat ik weer lekker vliegen.  :mrgreen:
Re:1200 modellen in turquose en bruine uitvoering van Märklin
Wel erg duur, ik laat hem mooi staan.
Re:1200 modellen in turquose en bruine uitvoering van Märklin
Wil je hem bestellen, zijn al die stomme shops waar ik koop, middelburg en utrecht allemaal dicht op maandag, maja, 555 stuks zijn niet in 1 dag verkocht gezien de 1e reacties op de prijs.

Maar maakt me niet uit, morgen direct bestellen, tof dat ie in een houten kissie zit, leuk voor bij mijn 3015 uit 1965.

Kevin
Re:1200 modellen in turquose en bruine uitvoering van Märklin
ff wachten en hij is goedkoper
Re:1200 modellen in turquose en bruine uitvoering van Märklin
levertijd!?????????? Uitleveringsdata??

Iemand?

grt Kevin
Re:1200 modellen in turquose en bruine uitvoering van Märklin
@ ff wachten en hij is goedkoper:

U heeft denk ik gelijk, maar een set als deze gaat geen prijsval krijgen met dumpprijzen als een ACTS model 37122 denk ik, toch gezien het caliber van deze set. Zal toch niet echt ooit onder de 500 Euro komen denk ik.

Kevin
Re:1200 modellen in turquose en bruine uitvoering van Märklin
volgens grootendorst uit woerden al leverbaar.
ik heb verder niks tegen deze set maar hadden ze niet eerst de olympische koploper kunnen leveren daar wachten we nu een jaar op dan dit in de schappen te gooien
Re:1200 modellen in turquose en bruine uitvoering van Märklin
had liever een moderne koploper gehad
Re:1200 modellen in turquose en bruine uitvoering van Märklin
indd hij staat al op storeutrecht, met echte foto, hij is dus al leverbaar

grt kevin
Re:1200 modellen in turquose en bruine uitvoering van Märklin
Ondanks enig commentaar op de diverse fora: Ik vind ze mooi!

Prijs? Te duur?

Als ik ze zou moeten maken in 2voud doe ik het niet voor minder...........dus laat ik een set ombouwen voor 2 rail (zelfs dat doe ik dan niet eens zelf.....)

Kees-Jan
Re:1200 modellen in turquose en bruine uitvoering van Märklin
Citaat van: Danielrailer op maandag 10 augustus 2009, 18:17:58
ff wachten en hij is goedkoper

Shop-in-shop modellen worden maar zelden afgeprijsd.
Omdat ze exclusief aan Nederlandse Märklin Shops en Stores geleverd worden, is dumping via andere (b.v. Duitse) handelaren vrijwel uitgesloten.
Je kan natuurlijk gewoon afwachten, maar de kans is niet heel erg groot.
Re:1200 modellen in turquose en bruine uitvoering van Märklin
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re:1200 modellen in turquose en bruine uitvoering van Märklin
Goh al leverbaar  :shock: dan mag je het wat mij betreft echt een verrassing noemen  8)

Wow wat een mooie set, mee eens dat het een behoorlijk bedrag is  :? Nahja kom maar op, een poosje droog brood kan geen kwaad  :lol:
Re:1200 modellen in turquose en bruine uitvoering van Märklin
Citaat van: mDDM op maandag 10 augustus 2009, 19:51:53
Citaat van: Danielrailer op maandag 10 augustus 2009, 18:17:58
ff wachten en hij is goedkoper

Shop-in-shop modellen worden maar zelden afgeprijsd.
Omdat ze exclusief aan Nederlandse Märklin Shops en Stores geleverd worden, is dumping via andere (b.v. Duitse) handelaren vrijwel uitgesloten.
Je kan natuurlijk gewoon afwachten, maar de kans is niet heel erg groot.

en de geweatherde 6409, 6504 en carin dan?
Re:1200 modellen in turquose en bruine uitvoering van Märklin
Die geweatherde modellen waren m.i. meestal onverkochte voorraden die Märkllin zelf liet vervuilen, om ze dan toch nog kwijt te raken. De markt was dan meestal al verzadigd. De Carin was overigens een model dat alleen bij Kuijpers Utrecht werd verkocht ter gelegenheid van de opening van de eerste store. Toen ook zij moeite kregen om ze allemaal verkocht te krijgen, doken ze ook op bij andere winkeliers.
Re:1200 modellen in turquose en bruine uitvoering van Märklin
deze set is niet te vergelijken met die vervuilde NS modellen, die krijgen ze aan de straatstenen niet kwijt.



Kevin
Re:1200 modellen in turquose en bruine uitvoering van Märklin
Citaat van: ddm1 op vrijdag 24 juli 2009, 20:01:36
Aan het einde v/h jaar komt er een dubbelset (37123) uit met twee 1200 loc's in metalen uitvoering. uitgevoerd in de kleuren bruin en turquoise :D.
Prijs 650 Euro.
oplage 550 stuks.

  Chiel.


kijk, iemand wist t al op 24juli, maar alleen Baardo stelt gericht een vraag, heeft de rest die opmerking van Chiel wel gelezen ?

Maar over de set, leuk dat ie er is, maar ik zal m niet aanschaffen, ik heb niet zoveel met de NS :)
Re:1200 modellen in turquose en bruine uitvoering van Märklin
Ik heb de set even op het gemak bekeken en de kleuren bruin en turkoois zien er goed uit. Raar dat voor dat geld dan weer niet de moeite is genomen de dakluiken en stroomafnemers wit te maken.  :?
Re:1200 modellen in turquose en bruine uitvoering van Märklin
Dan gaan we morgen maar eens een setje bestellen (want die winkel is vandaag gesloten en Gorinchem :() en gelijk van 2-rail wielen laten voorzien.

Kees-Jan

Ik zal eens kijken of ik er wat plaatjes van kan schieten deze week.
Re:1200 modellen in turquose en bruine uitvoering van Märklin
Als je het hebt over terugroep acties e.d. De 3474 was een van de eerste lok,s die gewoon NIET liepen. Winkeliers konden dat machien terug naar Góppingen sturen, waar een zwaailicht werd ingebouwd, voila de 83474 was geboren. Zulke verhalen zijn er wel meer.  gr
Re:1200 modellen in turquose en bruine uitvoering van Märklin
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:1200 modellen in turquose en bruine uitvoering van Märklin
Hallo Allen,

wederom zo'n verhaal Marklin zet een mooie dubbele set op de markt voor een mooie prijs, maar in het hele marketing verhaal vergeten ze 1 belangrijk ding, ze zijn de bijbehorende wagons vergeten waardoor de set dus niet interessant is voor de rijders, alleen de verzamelaars hebben baat bij een dergelijk exemplaar. (Ik hoop dat Marklin meeleest en hier van leert) Hetzelfde geldt net zo goed voor de Ic-Benelux wagons die nooit kompleet zijn geweest zonder het stuurstandrijtuig, de serie is nooit echt geliefd geweest.

met vriendelijke groet,

Walter
Re:1200 modellen in turquose en bruine uitvoering van Märklin
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:1200 modellen in turquose en bruine uitvoering van Märklin
Daar heb je volkomen gelijk in Walter,
Als ik een nieuwe lok koop, moet er vanzelfspreken iets passends en dus historisch verantwoord, achter hangen.
Voor de berlijnsblauwe uitvoering, heeft M ook niets passends.
Daarvoor moet je dan weer bij Artitec zijn.
Ik vrees dat M voor passende wagons bij de turqoise 1200 ook wel weer verstek zal laten gaan.
Maar ondanks dat heeft M toch een mooie 1200 in de markt gezet.
Re:1200 modellen in turquose en bruine uitvoering van Märklin
Het hoeft niet beslist Nederlands te zijn wat je erachter hangt. Het kan ook een mooie internationale trein zijn (b.v. Rheingold?). Märklin heeft genoeg Duitse rijtuigen in het programma die toen naar Nederland reden. Dat geldt ook voor goederenwagens.
Re:1200 modellen in turquose en bruine uitvoering van Märklin
de 3 delige bruine set zelflossers 46315 hoort erbij toch, NS en tijdperk 3?

Die kan je er toch wel achter hangen?

Kevin
Re:1200 modellen in turquose en bruine uitvoering van Märklin
Citaat van: Brigitte op maandag 10 augustus 2009, 20:31:41

Wow wat een mooie set, mee eens dat het een behoorlijk bedrag is  :? Nahja kom maar op, een poosje droog brood kan geen kwaad  :lol:


Ja ja Brigitte,

Maar dan ook zonder wijn is dat dan nog wel uit te houden. 8)

Groet Wimmie.
Re:1200 modellen in turquose en bruine uitvoering van Märklin
Citaat van: mDDM op dinsdag 11 augustus 2009, 21:27:55
Het hoeft niet beslist Nederlands te zijn wat je erachter hangt. Het kan ook een mooie internationale trein zijn (b.v. Rheingold?). Märklin heeft genoeg Duitse rijtuigen in het programma die toen naar Nederland reden. Dat geldt ook voor goederenwagens.
Je kan er toch ook een stammetje Roco's achter hangen ?
Re:1200 modellen in turquose en bruine uitvoering van Märklin
Citaat van: wissels op dinsdag 11 augustus 2009, 17:45:03
Hallo Allen,

wederom zo'n verhaal Marklin zet een mooie dubbele set op de markt voor een mooie prijs, maar in het hele marketing verhaal vergeten ze 1 belangrijk ding, ze zijn de bijbehorende wagons vergeten waardoor de set dus niet interessant is voor de rijders, alleen de verzamelaars hebben baat bij een dergelijk exemplaar. (Ik hoop dat Marklin meeleest en hier van leert) Hetzelfde geldt net zo goed voor de Ic-Benelux wagons die nooit kompleet zijn geweest zonder het stuurstandrijtuig, de serie is nooit echt geliefd geweest.

met vriendelijke groet,

Walter


Wat bedoel je dan Walter? Plan d is er al sinds jaar en dag. Daar heeft Märklin helemaal niks aan toe te voegen. Komen vooral de vooroorlogse coupérijtuigen in aanmerking (die van Piko kloppen niet erg) en dat zou nou eens een prima idee zijn. Alleen geloof ik er niet in.