Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Wissellantaarns inbouwen in 3-wegwissel

Gestart door TRUKO maandag 01 juni 2009, 14:52:37

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Wissellantaarns inbouwen in 3-wegwissel
Mensen,

'k heb nu twee 3-wegwissels waar ik wissellantaarns op wil bouwen, echter....ik kan niet zien hoe die daar in gemonteerd zouden moeten worden, weet iemand hoe dit moet?


Alvast bedankt,
Groet,
Rutger
Re:Wissellantaarns inbouwen in 3-wegwissel
Het staat in de handleiding van de wissellantaarns beschreven en afgebeeld; je moet alleen stappen 4 en 5 overslaan, het LED-printje wordt niet in het zwarte frame gemonteerd maar geklemd in gleufjes in de onderkant van het wissel.
Re:Wissellantaarns inbouwen in 3-wegwissel
Citaat van: Erik Baas op maandag 01 juni 2009, 18:06:04
Het staat in de handleiding van de wissellantaarns beschreven en afgebeeld; je moet alleen stappen 4 en 5 overslaan, het LED-printje wordt niet in het zwarte frame gemonteerd maar geklemd in gleufjes in de onderkant van het wissel.

Hoi Erik,

Ok, dank voor de tip, heb wel die handleiding gelezen maar het leek me een beetje onlogisch. Ik ga het proberen.

Groet,
Rutger
Re:Wissellantaarns inbouwen in 3-wegwissel
Hee Rutger,

Ben daar eeen paar jaartjes geleden ook eens mee aan het stoeien geweest en maar even op de lange termijn gezet maar kom ook over een paar dagen of jaren ook op dit punt zal je er een paar foto's van kunnen plaatsen van hoe je het heb gedaan.

Niet alleen voor mij maar zeker nog vele andere forumleden.

Alvast bedankt hiervoor en succes bij het inbouwen, doe je er geen spaarlamp in :)

Groet Wim.
Re:Wissellantaarns inbouwen in 3-wegwissel
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Wissellantaarns inbouwen in 3-wegwissel
Het klemmen van de print gaat niet echt makelijk.

Ik had zelf deze printjes erin vastgelijmt, het is een beetje gepruts en als je niet uitkijkt breekt je print.

Voorzichtigheid en een druppel lijm meer heb je niet nodig.

Peter / degeluidsman
Wissellantaarns inbouwen in 3-wegwissel: gelukt!!
Beste mensen,

Een tijdje terug heb ik over dit onderwerp vragen gesteld en jullie hebben de juiste tips gegeven.
Daarom even hier een foto hoe je de kleine printjes op hun plek kunt drukken. In mijn geval zitten ze met een kleine klik klem, ik heb ze niet gelijmd.



Dank voor jullie hulp,
groet,
Rutger
Re:Wissellantaarns inbouwen in 3-wegwissel
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Wissellantaarns inbouwen in 3-wegwissel
Bij mij zaten ze eerst ook zo gemonteerd, nadat er een aantal treinen overheen hadden gereden vielen de printjes eruit.

Vandaag dat ik een klein druppeltje lijm gebruikt heb.

Peter / degeluidsman.
Re:Wissellantaarns inbouwen in 3-wegwissel
Citaat van: degeluidsman op vrijdag 24 juli 2009, 10:11:15
Bij mij zaten ze eerst ook zo gemonteerd, nadat er een aantal treinen overheen hadden gereden vielen de printjes eruit.

Vandaag dat ik een klein druppeltje lijm gebruikt heb.

Peter / degeluidsman.

Hoi Peter,

Ok, 'k snap het. Is even aankijken hoe het gaat als inderdaad de treinen er overheen rijden. Lijmen lijkt me minder handig voor het geval er iets stuk gaat. Ik zat dan te denken aan een stukje, op maat geknipt, ducktape.

Groet,
Rutger
Re:Wissellantaarns inbouwen in 3-wegwissel
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Wissellantaarns inbouwen in 3-wegwissel
Citaat van: TRUKO op vrijdag 24 juli 2009, 11:13:09
Citaat van: degeluidsman op vrijdag 24 juli 2009, 10:11:15
Bij mij zaten ze eerst ook zo gemonteerd, nadat er een aantal treinen overheen hadden gereden vielen de printjes eruit.

Vandaag dat ik een klein druppeltje lijm gebruikt heb.

Peter / degeluidsman.

Hoi Peter,

Ok, 'k snap het. Is even aankijken hoe het gaat als inderdaad de treinen er overheen rijden. Lijmen lijkt me minder handig voor het geval er iets stuk gaat. Ik zat dan te denken aan een stukje, op maat geknipt, ducktape.

Groet,
Rutger

Rutger, het nadeel van Ducktape is dat na verloop van tijd de tape niet makelijk is te verwijderen is zonder veel troep achter te laten.
Ook moet je dan ruimte maken onder de wissels anders ligt hij niet meer plat op het hout.

Peter / degeluidsman.
Re:Wissellantaarns inbouwen in 3-wegwissel
Citaat van: degeluidsman op vrijdag 24 juli 2009, 12:37:44
Citaat van: TRUKO op vrijdag 24 juli 2009, 11:13:09
Citaat van: degeluidsman op vrijdag 24 juli 2009, 10:11:15
Bij mij zaten ze eerst ook zo gemonteerd, nadat er een aantal treinen overheen hadden gereden vielen de printjes eruit.
Vandaag dat ik een klein druppeltje lijm gebruikt heb.
Peter / degeluidsman.

Hoi Peter,
Ok, 'k snap het. Is even aankijken hoe het gaat als inderdaad de treinen er overheen rijden. Lijmen lijkt me minder handig voor het geval er iets stuk gaat. Ik zat dan te denken aan een stukje, op maat geknipt, ducktape.
Groet,
Rutger

Rutger, het nadeel van Ducktape is dat na verloop van tijd de tape niet makelijk is te verwijderen is zonder veel troep achter te laten. Ook moet je dan ruimte maken onder de wissels anders ligt hij niet meer plat op het hout.
Peter / degeluidsman.

Peter,
Van die troep die eventueel achterblijft klopt, ik had bedacht om dat dan met thinner en een wattenstaafje schoon temaken indien het een keer nodig is. Dat de wissel niet meer plat zou liggen...oeps...is ff bekijken.

Groet,
Rutger
Re:Wissellantaarns inbouwen in 3-wegwissel
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Wissellantaarns inbouwen in 3-wegwissel
Citaat van: TRUKO op vrijdag 24 juli 2009, 13:36:30
Citaat van: degeluidsman op vrijdag 24 juli 2009, 12:37:44
Citaat van: TRUKO op vrijdag 24 juli 2009, 11:13:09
Citaat van: degeluidsman op vrijdag 24 juli 2009, 10:11:15
Bij mij zaten ze eerst ook zo gemonteerd, nadat er een aantal treinen overheen hadden gereden vielen de printjes eruit.
Vandaag dat ik een klein druppeltje lijm gebruikt heb.
Peter / degeluidsman.

Hoi Peter,
Ok, 'k snap het. Is even aankijken hoe het gaat als inderdaad de treinen er overheen rijden. Lijmen lijkt me minder handig voor het geval er iets stuk gaat. Ik zat dan te denken aan een stukje, op maat geknipt, ducktape.
Groet,
Rutger

Rutger, het nadeel van Ducktape is dat na verloop van tijd de tape niet makelijk is te verwijderen is zonder veel troep achter te laten. Ook moet je dan ruimte maken onder de wissels anders ligt hij niet meer plat op het hout.
Peter / degeluidsman.

Peter,
Van die troep die eventueel achterblijft klopt, ik had bedacht om dat dan met thinner en een wattenstaafje schoon temaken indien het een keer nodig is. Dat de wissel niet meer plat zou liggen...oeps...is ff bekijken.

Groet,
Rutger

Pas op met Thinner, dit kan het kunstof aantasten.

Peter / degeluidsman.