Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

wissel op contactrail

Gestart door hermanus maandag 01 juni 2009, 12:02:33

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
wissel op contactrail
hermanus
gast

wissel op contactrail
is het mogelijk om een wissel te bedienen via een cotactrailsectie
ik rij meteen mb en wil een 2 spoorig schaduw staion maken
Re:wissel op contactrail
Lid sinds: 2007

offline
Re:wissel op contactrail
ja dit kan.

de bruine draad van de contactrail aan de massa laten, een van de blauwe draden aan een van de blauwe draden van de wissel maken, en je bent vertrokken.

ik gebruik ditzelfde systeem maar dan voor armseinen :)

Dennis
Re:wissel op contactrail
hermanus
gast

Re:wissel op contactrail
als ik het dus goed begrijp sluit ikvan de wissel geel op tafo blauw op contact spoor 1 en andereblauw opcontact spoor 2 als ik dan vertek van spoor1 gaat de wissel naar het vrije spoor1
Re:wissel op contactrail
Lid sinds: 2007

offline
Re:wissel op contactrail
klopt ja.

dus als de trein vooruit over de contactrail rijdt schakelt hij in stand 1, rijd je achteruit ver het contactrail schakelt hij in stand 2.

succes :)

Dennis
Re:wissel op contactrail
hermanus
gast

Re:wissel op contactrail
mijn bedoeling is eigenijk iets anders vooruit over spoor1 naar rechtdoor schakelen vooruit van spoor2 rechts afschakelen naar spoor2 zodat de wissel altijd naar een vrij spoor staat ben daar immers net vetroken en wil daar ook weer stoppen
Re:wissel op contactrail
Lid sinds: 2008

offline
Re:wissel op contactrail
Hermanus,

Met twee contactrails die de wissel omzetten naar het spoor waar de trein niet rijdt bereik je dat deze om beurten de wissel omschakelen naar het vrije spoor. Als je er nog twee seinen bijzet, kun je twee treinen op dit baantje omstebeurt laten rijden 8)