Beste Peter,
Het wordt geen Raptor met een interface, maar het wordt een interface voor de Raptor, ook de bestaande, prijs? geen idee, het ik niets mee te maken.
Beste Albert Jan,
Hij heet Mark, en we hebben het over jouw "voorlichtingsproject" gehad, als het project succesvol is dan wil Mark eens met je praten.
Allen,
In mijn test verslag komt voor dat je twee functies in Raptor met de "hand en beveiligd" kunt uitvoeren:
treindienstleider, middels seinhuizen maak jij, i.p.v. Raptor, de keuze uit de beschikbare rijwegen, de machinist functie wordt dan door Raptor uitgevoerd.
machinist, middels de snelheids/rijrichting knop bedien jezelf een trein, dit aan de hand van de sein standen, die Raptor als treindienstleider je voorschotelt
dit heet rijden op zicht, wat dus vereist datje de seinstanden kunt zien, geen probleem bij armseinen in het open veld, maar niet echt realiseerbaar met lichtseinen en zeker niet "ondergronds"
met het "levende" baanplan kan het dus wel, de geboekte rijwegen voor trein "X" zijn aangegeven en ook de seinstanden, wel zal er nog een verfijning gemaakt moeten worden over waar de trein precies is.
in discussies over automatisering hoor ik nog al eens: "dan heb ik niets meer te doen!!", eigenlijk een onzinnig argument, want we hebben allemaal rangeerterreinen, werkplaatsen, industrieaansluitingen en kopstations, waar veel met de hand gerangeerd moet worden.
met deze komende optie bij Raptor kan dit argument makkelijker omgezet worden in het echte argument: "automatiseren is ingewikkeld".
Groet, Anne W