Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Wat is die Albatros toch mooi!

Gestart door Maarten Marklin vrijdag 29 mei 2009, 15:10:30

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Wat is die Albatros toch mooi!
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Wat is die Albatros toch mooi!

Twee Albatrossen in Watergraafsmeer met er naast HST Prio materieel.





Bombardier BR 186 Angel Trains


Bombardier BR 186 met HST speed rijtuigen (ICR)


Re:Wat is die Albatros toch mooi!
ieder zijn voorkeur ;)

bedankt voor de foto's

Dennis
Re:Wat is die Albatros toch mooi!
Lid sinds: 2009

Wie is hier spoorloos ??

offline
Re:Wat is die Albatros toch mooi!
Ineens schiet het me te binnen.
Dat "ding" heeft wat weg van 'n Fiat Multipla.
Fiat en 'n enkeling vonden dat 'n mooie wagen.

Ik moet zeggen met de Albatros heb ik niet veel en met de Fiat Multipla al helemaal niet.
Soms moet je ook gewoon aan dingen wennen.....?
Re:Wat is die Albatros toch mooi!
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:Wat is die Albatros toch mooi!
Citaat van: Maarten Marklin op vrijdag 29 mei 2009, 15:10:30
Twee Albatrossen in Watergraafsmeer met er naast HST Prio materieel.

Volgens mij is er nog maar één Albatros uitgeleverd, waarmee druk wordt getest.
Is die Albators niet gewoon uit elkaar getrokken en kijk je zowel tegen de voorste en achterste kopbak aan?
Re:Wat is die Albatros toch mooi!
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Wat is die Albatros toch mooi!
volgens mij zijn er echt 2 uitgeleverd
kijk ook maar eens in de andere draadjes die er al over deze trein lopen !!!
vind het nog niet een hele verkeerde trein maar hoop wel dat ze de neus uit 1 stuk doen
voor de rest ik denk dat je hem eerst in het echt moet zien en voelen  :lol: :lol:
groet robert
Re:Wat is die Albatros toch mooi!
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:Wat is die Albatros toch mooi!
Citaat van: Kappa op vrijdag 29 mei 2009, 21:42:44
Citaat van: Maarten Marklin op vrijdag 29 mei 2009, 15:10:30
Twee Albatrossen in Watergraafsmeer met er naast HST Prio materieel.

Volgens mij is er nog maar één Albatros uitgeleverd, waarmee druk wordt getest.
Is die Albators niet gewoon uit elkaar getrokken en kijk je zowel tegen de voorste en achterste kopbak aan?
Er zijn er wel 2 geleverd: eentje voor de perspresentatie en eentje voor de technische toelating en tests.
Re:Wat is die Albatros toch mooi!
Blausee-Mitholz
gast

Re:Wat is die Albatros toch mooi!
Ik kan het begrijpen dat ze die dingen zo snel mogelijk opbergen in de loods op de Meer. Niet laten zien en een betonnen bunker omheen storten.

Is voor mij ook niet te bevatten  de ontwerper van de wonderschone Zwitserse Re 460/465 serie zo'n gedrocht kon verzinnen....................

Mvg, Johan
Re:Wat is die Albatros toch mooi!
Citaat van: Blausee-Mitholz op zaterdag 30 mei 2009, 07:58:17

Is voor mij ook niet te bevatten  de ontwerper van de wonderschone Zwitserse Re 460/465 serie zo'n gedrocht kon verzinnen....................

Mvg, Johan

Als jij je nu alleen maar lekker bezig houd met dat "mooie" Zwitsersspul,en van onze Albatros afblijft.
Dan kijken wij onze ogen uit naar "onze" mooie Albatros.
Het is echt een beauty,en het is zoals iemand al gezegd heeft,je moet hem zien en voelen Johan..... :lol:

Mvg: Alex
Re:Wat is die Albatros toch mooi!
Citaat van: Blausee-Mitholz op zaterdag 30 mei 2009, 07:58:17
Niet laten zien en een betonnen bunker omheen storten.

Is voor mij ook niet te bevatten  de ontwerper van de wonderschone Zwitserse Re 460/465 serie zo'n gedrocht kon verzinnen....................



Kunnen ze die bunker er niet op storten? :mrgreen: :mrgreen:

Overigens is de ontwerper van de 460/465 niet dezelfde persoon, wel van het zelfde bureau maar de 460/465 ontwerper is al een tijdje dood.

Gr Joost
Re:Wat is die Albatros toch mooi!
vind de prio's wel mooi, maar de albatros.... :|
Re:Wat is die Albatros toch mooi!
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re:Wat is die Albatros toch mooi!
Er zijn er twee zoals op de foto te zien is. Eentje is van binnen helemaal leeg i.v.m. technische testen, de andere is compleet op nawerk na.
Re:Wat is die Albatros toch mooi!
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:Wat is die Albatros toch mooi!
Jups, de lege zit vol testapparatuur i.v.m. toelatingen :)
Re:Wat is die Albatros toch mooi!
....en we zijn nu twee-en-een-half-jaar verder na dit laatste bericht en de kruimeldieven rijden nog steeds niet.  Wat moet dit projectje toch veel geld gekost hebben, ondertussen. Zag er donderdag wel weer eens een op proefrit  "nummer 94736" nabij Breda !
Re:Wat is die Albatros toch mooi!
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re:Wat is die Albatros toch mooi!
Ze zoeken nog naar een goed betonsoort om te gaan storten... :o)

Groetjes,

Antal

*die niet zoveel heeft met een trein rechtstreeks uit Tjernobyl..*
Re:Wat is die Albatros toch mooi!
Citaat van: Black-Mamba op zaterdag 05 november 2011, 17:52:32
....en we zijn nu twee-en-een-half-jaar verder na dit laatste bericht en de kruimeldieven rijden nog steeds niet.  Wat moet dit projectje toch veel geld gekost hebben, ondertussen. Zag er donderdag wel weer eens een op proefrit  "nummer 94736" nabij Breda !

De belastingbetaler betaald wel.

Ik zie tegenwoordig elke dag de Thalys passeren, soms vraag ik me echt af of dat überhaupt te vergelijken is met een 'sneltrein'. En dan spreek ik over zowel de rij-/topsnelheid als de eeuwige vertragingen die ik overigens ook elke dag op de borden zie staan.

Sinds ik met de trein naar school ga heeft mijn (stop)trein maar 2x vertraging gehad. De Thalys is ongeveer een derde van zijn ritten te laat tot soms meer dan 45 minuten.

Waarom kunnen ze het in Frankrijk nu wel? :?

Dennis (die hoopt dat de kruimeldieven binnenkort toch eindelijk mensen gaan vervoeren...)
Re:Wat is die Albatros toch mooi!
goede morgen.

deze trein is gisteren door een goede kennis van mij (ook een trein liefhebber) gezien in Emmerich.
de trein was onderweg vanuit Italie naar Amsterdam, maar was stuk gegaan en kon niet verder.
hij werd daar beveiligd tegen graffiti spuiters door bewakers met honden.


groeten william
Re:Wat is die Albatros toch mooi!
Blausee-Mitholz
gast

Re:Wat is die Albatros toch mooi!
Citaat van: dennekamp op zondag 06 november 2011, 09:46:06
maar was stuk gegaan en kon niet verder.

Geen wonder  :O B)

Mvg, Johan
Re:Wat is die Albatros toch mooi!
Wat doen die mensen daar in de sporen?  8o  :?
Re:Wat is die Albatros toch mooi!
die mensen zijn beveiligers. ze waren bang dat de trein beklad zou worden door graffiti spuiters.

groeten william
Re:Wat is die Albatros toch mooi!
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:Wat is die Albatros toch mooi!
Redelijk zinloos zou je denken, dat wordt op de Watergraafsmeer wel geregeld :mrgreen:

Maar ja, ze moeten 'm echter schoon opleveren, pas daarna mag-ie beklad worden :wink:
Re:Wat is die Albatros toch mooi!
Er zijn er al veel meer aangekomen op Watergraafsmeer. Ik dacht uit mijn hoofd inmiddels 6 allleen is er nog geen een overgedragen aan NS Hispeed in verband met de toelating op de nederlandse sporen.
Re:Wat is die Albatros toch mooi!
De topictitel is "Wat is die Albatros toch mooi". Maar of 'ie ooit nog echt in de reizigersdienst komt, wordt met de dag kleiner.

Lees maar eens het volgende bericht: http://www.spoorforum.com/spoorforum/phpBB3/viewtopic.php?f=11&t=3785 en blijft u verbazen !

edit Johan: Henk heeft het onderwerp op zijn forum tijdelijk buiten zicht gezet.
Re:Wat is die Albatros toch mooi!
Verbaast me niets dat artikel. De zoveelste faal rondom het openbaar vervoer. Daar gaan weer honderden zinloze belastingcenten.

Gr. Daan
Re:Wat is die Albatros toch mooi!
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re:Wat is die Albatros toch mooi!
Ergens verwacht ik inderdaad dat die dingen nooit of niet lang zullen rijden...
Re:Wat is die Albatros toch mooi!
vind de snuit er ook niet uitzien 8o
doet me denken aan een eend, misschien heeft hij als toeter wel; kwaaaaaaak >:-D

groet renzo
Re:Wat is die Albatros toch mooi!
Citaat van: ns-lok op maandag 21 november 2011, 16:41:16
vind de snuit er ook niet uitzien 8o
doet me denken aan een eend, misschien heeft hij als toeter wel; kwaaaaaaak >:-D

groet renzo

Hallo,zet is ff je pasfoto online...... :D :D :D

Mvg: Alex
Re:Wat is die Albatros toch mooi!
oke hier mijn foto;



groeten renzo
Re:Wat is die Albatros toch mooi!
 :thumbup:  dacht het wel,ik dacht het wel :thumbup:

Mvg: Alex (die hem gelijk koopt als ie uitkomt).
Re:Wat is die Albatros toch mooi!
Blausee-Mitholz
gast

Re:Wat is die Albatros toch mooi!
Nou Alex vergeet die kruimeldief maar, één bak ellende. Wordt al betwijfeld of dat gedrocht ooit toelating in NL zal krijgen serieus, geen geintje

Lees dit relaas maar eens  8o de tranen schieten in je ogen, wat een blunders  :-(

Ik wil wedden dat ze regelrecht naar de sloop gaan  :confused:

Mvg, Johan
Re:Wat is die Albatros toch mooi!
Lid sinds: 2011

Live to win

offline
Re:Wat is die Albatros toch mooi!
Nou, ik hoop het iig dat ze rechtstreeks naar de schroothoop gaan.
Hier in Belgenlandje heb ik die eend ook al opgemerkt (met graffiti).
Geef me dan liever maar een ICE-3.
Zie ik die ook eens in 't echt.
Re:Wat is die Albatros toch mooi!
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re:Wat is die Albatros toch mooi!
Johan, die stond ook al in #21, dacht ik.

Maar al met al een enorme blunder dit gedrocht. Dat geld hadden ze idd beter kunnen besteden aan een bestaand treintype.

Gr.  Charlie
Re:Wat is die Albatros toch mooi!
Hahaha , ja dat liegt er niet om.

Denk ook dat het uiteindelijk op een belasting drama uitloopt....wij betalen er allen toch lekker aan mee.

Maar dat doet allemaal niet af , dat ik het een schitterend model vind...ok ok ben misschien wel een van de weinigen,maar dat maakt mij niets uit.
Smaken verschillen nu eenmaal.

Dus ja , ik denk dan ook niet dat we hem 87 x kleiner ooit gaan aantreffen....behalve op de sloop dan.

Mvg: Alex
Re:Wat is die Albatros toch mooi!
CiteerMaar dat doet allemaal niet af , dat ik het een schitterend model vind...ok ok ben misschien wel een van de weinigen,maar dat maakt mij niets uit.
Smaken verschillen nu eenmaal.

mijn vrouw vind mij ook knap :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Re:Wat is die Albatros toch mooi!
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re:Wat is die Albatros toch mooi!
Citaat van: dennekamp op zondag 06 november 2011, 09:46:06
goede morgen.

deze trein is gisteren door een goede kennis van mij (ook een trein liefhebber) gezien in Emmerich.
de trein was onderweg vanuit Italie naar Amsterdam, maar was stuk gegaan en kon niet verder.
hij werd daar beveiligd tegen graffiti spuiters door bewakers met honden.


groeten william


kunnen ze de treinen niet wit laten en het toestaan om grafiti aan te brengen behalve op de ramen, je houd ze toch nooit tegen

bij NS zijn de treinen meestal al na (ik gok) 2 weken wel bespoten
anderen komen er ook niet onderuit, bij veolia hebben ze er een speciale laag voor en maken ze het meteen schoon als het gebeurd is.

maarja, dat is bij NS bijna onhaalbaar.

wel leuke kruimeldieven  O:-D
Re:Wat is die Albatros toch mooi!
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Wat is die Albatros toch mooi!
Ik heb het idee, dat het door diezelfde dwaas ontworpen is als dit onding:



Maar ie zie hem op sommige foto´s al langs ertswagons staan. daar past ie nog wel in, en hup, de oven in ermee.

Roy
Re:Wat is die Albatros toch mooi!
WAT!!!?? dat is toch ongekend om te lezen... Waarom.. Waarom moeten wij nederlanders altijd het wiel opnieuw uitvinden en kunnen we niet iets wat al bestaat invoeren??? Dit is toch om helemaal krioel van te worden.

Hoeveel koste dit??? Want dit ziet er inderdaad uit alsof ze al nooit gaan rijden voordat ze het uberhaupt af hebben.

Pff ik val echt van de ene in de andere verbazing wat infrastructuur hier in nederland betreft.

Groet
Sebas

Die het plan weg uit nederland maar weer eens op voelt komen.
Re:Wat is die Albatros toch mooi!
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Wat is die Albatros toch mooi!
Ik heb het verhaal ook eens gelezen. dit is toch van de zotte? Levensduur van max 15 jaar, en daarna geen levensverlengende revisie. Nederland wilde een uniek treinstel. Nou, dat krijgen ze!

De loc´s series 1100,1200,1300,2400 etc etc zijn allemaal besteld, omdat vergelijkbare modellen al rondreden, en goed bevonden werden. De ns heeft zelfs van enkele buitenlandse locs er enkele op proef gehad. Waarom dan het wiel opnieuw uitvinden?

Wat een verhaal.....

Roy
Re:Wat is die Albatros toch mooi!
Citaat van: RoWi op maandag 21 november 2011, 18:29:14
Ik heb het idee, dat het door diezelfde dwaas ontworpen is als dit onding:



Maar ie zie hem op sommige foto´s al langs ertswagons staan. daar past ie nog wel in, en hup, de oven in ermee.

Roy
Maar in Japan rijdt hij tenminste, en perfect optijd, met lieve meisjes als railtender die in elke coupé buigen als ze binnenkomen. :D :D
Re:Wat is die Albatros toch mooi!
Lid sinds: 2011

Live to win

offline
Re:Wat is die Albatros toch mooi!
Enne, die Japanner gaat toch een ietsie pietsie sneller dan de eend.
Re:Wat is die Albatros toch mooi!
Re:Wat is die Albatros toch mooi!
Citaat van: Daan op maandag 21 november 2011, 19:07:12
Maar in Japan rijdt hij met lieve meisjes als railtender die in elke coupé buigen als ze binnenkomen. :D :D

Ze buigen met de verkeerde intentie :|

Wel jammer dat ook Pininfarina keihard faalt eens der tijd,  nu dus met dit gedrocht.

Heel wat anders dan deze twee apparaten:




Gr Eddie
Re:Wat is die Albatros toch mooi!
Eddie,

Je vergeet een ander prachtig vorm gegeven treinstellen rijdend in hetzelfde land:



Ik heb het al eerder in een ander draadje over dit misbaksel (mijn mening) gezegd, dus ik ga er niet nog meer woorden aan vuil maken. Het moge duidelijk zijn dat ik dit treinstel echt niet mooi vind.

Johan:

ik heb het stuk gelezen, en het is inderdaad niet mis, wat er allemaal fout is en fout gaat met dit treinstel. Ook dit heb ik al eerder gezegd:
Ze hadden beter een bestaand treinstel kunnen nemen, en die elektro-technisch kunnen aanpassen.
Was vele malen beter geweest, en je hebt een bewezen concept.

Groetjes

Harry
Re:Wat is die Albatros toch mooi!
Toch mooi dat iedereen alles zo snel gelooft. Dat is wel een beetje riskant hoor, zeg ik er maar even bij. Het zal me verder een zorg zijn wat er wel of niet met dat ding aan de hand is trouwens ;)
Re:Wat is die Albatros toch mooi!
Blausee-Mitholz
gast

Re:Wat is die Albatros toch mooi!
Citaat van: timtrein op maandag 21 november 2011, 22:09:58
Toch mooi dat iedereen alles zo snel gelooft.

Mag toch zo langzamerhand bekend zijn dat AnsaldoBreda rotzooi verkoopt. verbaast mij dat ze nog bestaan.
Ook de Denen zijn er helemaal klaar mee lees dit bericht maar eens
Tis treurig genoeg  :(

Mvg, Johan
Re:Wat is die Albatros toch mooi!
Maar rijdt dat ding nou of niet? Ik zag er vorige week maandag een staan op Utrecht CS (met mooie graffitti decal). Leek mij dat deze er op eigen kracht was gekomen.

Groeten Dennis
Re:Wat is die Albatros toch mooi!
Ja ze rijden proefritten
Re:Wat is die Albatros toch mooi!
Dan zal dat het geweest zijn. Ik durf het bijna niet uit te spreken hier. Maar misschien kan ik nog wel wennen aan deze stellen (zolang de snavel dicht is). Een aantal jaren geleden heb ik gezegd dat ik het helemaal niets vind, maar inmiddels hebben ze (in hun lelijkheid?) "iets".

Groeten Dennis
Re:Wat is die Albatros toch mooi!
Citaat van: d.vanaalst op dinsdag 22 november 2011, 21:55:18
Dan zal dat het geweest zijn. Ik durf het bijna niet uit te spreken hier. Maar misschien kan ik nog wel wennen aan deze stellen (zolang de snavel dicht is). Een aantal jaren geleden heb ik gezegd dat ik het helemaal niets vind, maar inmiddels hebben ze (in hun lelijkheid?) "iets".

Groeten Dennis
Alles went ;)

(andere) Dennis
Re:Wat is die Albatros toch mooi!
mathijs-spoor3
gast

Re:Wat is die Albatros toch mooi!
ik vind dat grote gat zo erg, en de neus mag wat korter, maar voor de rest is ie wel te doen :D

gr
Re:Wat is die Albatros toch mooi!
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re:Wat is die Albatros toch mooi!
hm......... als die albatros zo erg wordt ondergeklad, zal daar weinig moois meer aan zijn! :D

Groets;

Marty