Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Aan de slag! En het rijdt weer…

Gestart door WouterL vrijdag 29 mei 2009, 12:26:58

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Aan de slag! Met 'special' over bergkleppen en een stukje stadsontwikkeling
Zit vandaag te kijken en zie een afwijkende bouw methode voor de bergen. Waar smeer je de kleding ( :)) mee in zodat het hard wordt? Dat zag ik zo snel niet....

En gelijk de door jou zo gewenste tweede pagina!!  :thumbup:
Re: Aan de slag! Met 'special' over bergkleppen en een stukje stadsontwikkeling
Beste Kees,

Ik smeer mijn kleren altijd onder de behangerslijm. Het deel dat ik niet aan heb leg ik op het horrengaas :P.

Groet, Wouter
Re: Aan de slag! Met 'special' over bergkleppen en een stukje stadsontwikkeling
Net op tijd is het strooimateriaal gearriveerd. Dus: oorringen in en strooien maar weer!





Natuurlijk, een en ander moet nog verder gedetailleerd worden, maar daar is de hulp van Sinterklaas bij nodig.



Het wordt trouwens ook wel eens tijd dat er weer een trein gaat rijden. Maar door al het gegips, gelijm, geverf en gestrooi is het een grote puinhoop geworden, met name op de rails boven- en ondergronds (waar de treinen overigens gewoon zijn blijven staan...).
En let ook maar niet op de rommel...



Vanmiddag voor het eerst van mijn leven rechtstreekse post uit China gehad: de minder dan een week geleden bestelde leds, 100 stuks bedraad met weerstand, kwamen voor minder dan 20 dollar door de brievenbus.



Nu ringleiding aanleggen; ik had nog een 5V 2A adaptertje liggen, dus daar kom ik een eind mee.
Re: Aan de slag! Met 'special' over bergkleppen en een stukje stadsontwikkeling
Tijd voor een kleine update: het landschap krijgt al meer vorm. De rotsen op de klep hebben reliëf gekregen (was ik vergeten...).



Beproefd recept...



Delen van de baan worden wat meer aangekleed. De berg rechts (niet op de foto) moet stevig onder handen genomen worden: het nieuwe, harige strooimateriaal is tien keer mooier dan het gekleurde zaagsel van vroeger (en waar ik nog ladingen van had). Ik gooi door het groen overigens wel een heel klein beetje bloemetjesstrooisel, want anders wordt het groen te saai.



De huisjes staan vast en zijn van verlichting voorzien. Met honderd gele ledjes kun je je flink uitleven; ze geven minder licht dan een gewoon lampje, en meer gericht. Daarom vaak meer ledjes per huis. De stad is nog steeds uittilbaar en de klep kan nog steeds omhoog...



Ook de stationsomgeving krijgt inmiddels wat aandacht.



En zo ziet het er dus een dagje later uit.

Re: Aan de slag! Met 'special' over bergkleppen en een stukje stadsontwikkeling
Dat is een prachtig resultaat!
Re: Aan de slag! Met 'special' over bergkleppen en een stukje stadsontwikkeling
Dank je!

Dan valt hier nog een gaatje te vullen:



Eerst maar eens wat ruimte creëren:



Verroest, daar zijn al die treinen...
Re: Aan de slag! Met 'special' over bergkleppen en een stukje stadsontwikkeling
Het lijkt wel de baan van Hans Kazan :O, zo zie je ze niet en zo zie je ze wel.   :)

Zonder gekheid, dit is weer een leuke update,

Succes
Re: Aan de slag! Met 'special' over bergkleppen en een stukje stadsontwikkeling
Ik was eerlijk gezegd van plan het gaatje dicht te timmeren, maar werkende wijs is het een Losse Frutsel geworden.
In mijn mouw zal ie niet passen, maar in het gaatje wel :D







En dit is dan het afgewerkte resultaat:



Wat wordt dit nou weer?



Bij een station mag wel een beetje reclame. Het is zo'n sleutelhanger van een tientje waar je zelf fotootjes op kunt zetten die dan om de paar seconden wisselen. De USB-rood + zwart heb ik aangesloten op de 5 Volts-ringleiding. Een en ander moet nog verder afgewerkt worden, maar ik wil jullie een voorbeeldje niet onthouden.

Reclame hoeft niet altijd saai te zijn >:-D



                                                                                                                          Meld dit bericht niet aan de moderator 8o
Re: Aan de slag! Met 'special' over bergkleppen en een stukje stadsontwikkeling
3-rail forummers houden wel van dat soort reclame, goed blad, interessante interviews. :-)
Mooi gemaakt.  :thumbup:

Dirk-Jan
Re: Aan de slag! Met 'special' over bergkleppen en een stukje stadsontwikkeling
Dit soort zaken maakt nu net het verschil.

Erg leuk gedaan met die reclamezuil.

Succes verder.  :arrow: :thumbup:
Re: Aan de slag! Met 'special' over bergkleppen en een stukje stadsontwikkeling
Dit is wat nu ongeveer klaar is:



De volgende stappen zijn:
  • bovenleiding aanleggen op het spoor dat onder het bruggetje door loopt;
  • het bergspoor rijklaar maken, met viaduct (paarse lijn - zie foto hieronder);
  • opvullen landschap achter het bergspoorviaduct (lichtgroene deel);
  • scenery maken vóór het bergspoorviaduct (donkergroene deel, uitneembaar);
  • scenery afmaken bij het hoofdstation.



En ik zal binnenkort eens proberen de hoofdbaan weer te laten rijden en wat te filmen...



Niet dat ik dan klaar ben natuurlijk: het bergstation en omgeving wordt de daarop volgende uitdaging.
Re: Aan de slag! Met 'special' over bergkleppen en een stukje stadsontwikkeling
Thnx!

En voort gaat ie weer. Zoals beloofd met de bovenleiding op het 'doorgaande dubbelspoor'.



Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat. Gelukkig is een meter of drie genoeg. Binnenkort bijstrooien tussen de sporen.
Verder wordt het gat waar het viaduct komt gevuld. De rails ligt er al...









Dat lijkt meer van hetzelfde en dat is het ook (hoewel, nu heeft een wit t-shirt zich opgeofferd :razz:).
Het hele stuk, inclusief viaduct en exclusief rails wordt in één beweging uitneembaar. De rails haal je in zo'n bocht simpel los.
Waarom weer een gat, er zitten al zoveel van die openingen? Geen idee eigenlijk, ik vind het vooral grappig.
Aan de slag! Met 'special' over bergkleppen, Frutsels en kleine irritatietjes
Hebben jullie dat nou ook wel eens? Dat je eigenlijk in de ontwerpfase al weet dat er iets fout zit? Dat je bijvoorbeeld een kruising van sporen eigenlijk een meter verder zou willen hebben? Maar dat de buren jouw trein niet door hun slaapkamer willen laten lopen? Kinderachtige lui, toch!

Dan ga je dus toch maar aan de slag, zorgvuldig vermijdend aandacht te besteden aan het foutje. Je ziet hem alleen vanuit een ooghoek en je denkt: ach, het zal wel meevallen als ik het later ga uitwerken. Maar het valt niet mee. Wat een klein foutje leek wordt allengs een klein irritatietje dat blijft doorzeuren. Het foutje wordt zo een Grote Fout. En dan moet je er toch maar wat voor zien te verzinnen. Het volgende voorbeeld mag als illustratie dienen.



Zo ontworpen gaat het misschien nog wel, maar qua uitwerking ligt er echt een volstrekt onrealistische tunnel, waar eventueel een brug had kunnen zitten. Maar ook die paste daar nu natuurlijk niet meer.



Dus wat te doen? De enige mogelijkheid is een nieuwe Frutsel bouwen om het optische misbaksel een beetje weg te werken.



Dus daar gaat ie weer...



Het aardige van dit soort oplossingen is altijd wel dat elk nadeel ook ze voordeel heb: ik werk er een rare wisselstraat mee onder de zoden, terwijl ik die natuurlijk met een handbeweging wel weer bereikbaar kan maken O:-D
Re: Aan de slag! Met 'special' over bergkleppen en een stukje stadsontwikkeling
 :) Beter een goede buur dan een verre vriend gaat hier dus ook niet op.  >:-D
Maar al met al heb je dit mooi opgelost. :thumbup: Soms moeten dat soort dingen wel eens een tijdje sudderen, en dan opeens bedenk je de oplossing.

Dirk-Jan
Re: Aan de slag! Met 'special' over bergkleppen en een stukje stadsontwikkeling
Eigenlijk is dit een "scenery-modulen" baan, of zoiets... Wel erg creatief die oplossingen!
Re: Aan de slag! Met 'special' over bergkleppen, Frutsels en oplossingen
Zo gezegd, zo gedaan!







Tussen de bedrijven door ben ik bezig om de bus van voor- en achterlichten te voorzien en heb ik een mini-ledslingertje op de kop getikt in de kerstuitverkoop en dat op de stadsmuur gemonteerd. Toen pas ontdekt dat het een vrolijk knipperend snoertje is...

Re: Aan de slag! Met 'special' over bergkleppen en Frutsels
Lid sinds: 2009

XXX (maar dan onder elkaar...)

offline
Re: Aan de slag! Met 'special' over bergkleppen en Frutsels
Vervolgens ballasten: zoals gezegd, de rails op het viaduct ligt los.



En zo ziet het er dan uit:





Het kan zelfs bewegen:

(sorry voor het beetje tegenlicht...; mocht je een vrijwel wit filmpje zien, dan is er iets mis - ik zag dat bij een vriend...)
Re: Aan de slag! Met 'special' over bergkleppen en Frutsels
wat een gave baan :) en wat een idee om je oude t-shirts er voor te gebruiken. De scenery ziet er ook super uit.

groeten niels
Re: Aan de slag! Met 'special' over bergkleppen en Frutsels
Lid sinds: 2009

XXX (maar dan onder elkaar...)

offline
Re: Aan de slag! Met 'special' over bergkleppen en Frutsels
PERSBERICHT

Bewoners van het bergdorp Topass hebben verontrust gereageerd op de plannen van de gemeente Oldburg om ruimte te geven om het dorp ingrijpend te verbouwen. Met de komst van de trein (en de bus) - zie foto's - ...



...wordt het voor projectontwikkelaars interessant hun stiekem gemaakte plannen naar buiten te brengen. Er is zelfs al een maquette op internet gepubliceerd over een megalomaan stadhuis op de plek waar nu nog de familie Arsloch woont.



Er zal nog een stationsgebouw verrijzen, een watermolen (waar zelfs nog eerst een kunstmatige berg voor moet worden gemaakt! "Dat zal wel weer een Frutsel worden", aldus de boze bewoners) en een houtzagerij. Bewoners vrezen begrijpelijkerwijs geluidsoverlast. Een plan om ook nog een oud-Hollandse windmolen te plaatsen is als wisselgeld naar de prullenbak verwezen. Wij houden u op de hoogte!


Noot van de redactie: over de sterk verbeterde bereikbaarheid wordt niet gerept. Het buurttreinstel en de museumlijn rijden soepel op en neer naar Oldburg. In het dorp koppelt de tenderloc automatisch af, loopt om, koppelt aan en vertrekt weer.
Re: Aan de slag! Met 'special' over bergkleppen, Frutsels en een persbericht...
Hoi Wouter,

Een indrukwekkende baan ben jij aan het bouwen. Voor een beginneer zoals ik heel veel leerzame elementen. Nooit geweten dat je van een overhemd een berg kon bouwen :-) Ik blijf dit tot op de voet volgen.
Veel succes met de verdere afbouw.

Groet
Gerrit
Re: Aan de slag! Met 'special' over bergkleppen, Frutsels en een persbericht...
familie Arsloch ?? Leuke namen bedenk jij voor de preisertjes en nochies.  >:-D

Dirk-Jan
Re: Aan de slag! Met bergkleppen, Frutsels en de ontwikkeling van een dorp
En dan de bedenken dat toeristen het hebben over Old Butt en Top Ass in plaats van Oldburg en Topass... Het zal de tijd wel zijn. De ontwikkelingen zijn in elk geval niet te stoppen.











Volgende stappen: de rivier vullen, bomen planten etc., de oprit bemuren, het perron aankleden en wat aan het spoor doen, zoals ballasten en seinen plaatsen.
Re: Aan de slag! Met bergkleppen, Frutsels en de ontwikkeling van een dorp
Lid sinds: 2012

Geen vertraging? Pak de modeltrein

offline
Re: Aan de slag! Met bergkleppen, Frutsels en de ontwikkeling van een dorp
Hi Wouter,
Had deze bijdrage nog nooit eerder gezien. ziet er erg goed uit. Mooie foto's , creatieve oplossingen en tekst met een knipoog.
Ga zo door.  :thumbup:
Heb ook maar even op je site gekeken. Heb n.a.v. dat bezoek 2 vragen:
- je had problemen na de eerste overstap op digitaal rijden. Wat was nu de oorzaak? En je hebt DDW van je computer verwijderd; wat is DDW?
- op het eerste gezicht (kijkend naar je ontwerp) is je hoofdbaan opgebouwd uit 2 cirkels (binnen/buitenbaan) met dubbele keermogelijkheid. Toen ik beter keek zag ik een vernuftige oplossing in dit ontwerp. Je kunt het ontwerp nl ook als een hondebot beschouwen. Het is nl mogelijk om, wanneer je aan de linkerkant het station verlaat, ook aan de linker kant weer binnen te komen. Mijn vraag is: hoe zijn je rijschema's: rij je rondjes en laat je een trein eerst 1 of 2 rondes rechtsom rijden, keer je dan via de keerlus naar de binnenbaan en rij je dan andersom je rondjes, of ga je uit van het hondebot principe, waarbij de treinen aan de zelfde kant het station binnen komen vanwaar ze vertrokken zijn (meer zoals in de praktijk)?

groet, Gertjan
Re: Aan de slag! Met bergkleppen, Frutsels en de ontwikkeling van een dorp
Beste Gertjan,

Dank voor je complimenten.

DDW - Digital Direct voor Windows - staat (in het Duits) uitgelegd op http://home.snafu.de/mgrafe: het zou een Windows-pc moeten kunnen koppelen aan een treinbesturingsprogramma als Koploper. Het is gratis, dus aantrekkelijk. Maar ik had veel gedoe (klappende boosters) en weet nog steeds niet of het aan DDW lag. Ik werk nu naar tevredenheid met Raptor en Koploper. Koploper bestuurt de treinenloop en Raptor is bij mij vooral een dure interface...

Bij het begin van het bouwen had ik een aantal uitgangspunten:

  • kleine kamer (helaas)
  • goede bereikbaarheid van alle verborgen sporen
  • kleine schaduwstations, want ik heb toch weinig treinen
  • het landschap gaat voor
  • ruimte voor improvisatie, leidend tot een goede eerste indruk (in plaats van super gedetailleerd werken)
  • geen onverklaarbare bochten in het zicht
  • automatische maar onvoorspelbare treinenloop
  • omlopen van een stoomloc op het kopstation
  • niet te veel geld uitgeven :P

Natuurlijk zijn er veel ingebouwde beperkingen: goederentreinen niet langs perrons, elektrische treinen niet op goederenspoor en bergbaan en dergelijke. Het gaat me erom dat als je tien minuten kijkt, je niet meteen doorhebt hoe een en ander in elkaar zit, dat er nog wat verrassing in zit. Koploper is hier uitermate geschikt voor, want dat programma kijkt waar ruimte is om naar toe te rijden en gooit als het ware vaak een dobbelsteentje op om de richting te kiezen en de wachttijden te bepalen op (schaduw)stations. Uiteraard stel je de grenzen zelf. Maar je kunt dus eigenlijk niet spreken van een rijschema!

Het voorgenomen lijstje is werkende wijs nog uitgebreid met goed luisteren en kijken hoe anderen het doen, en een onsje humor toevoegen (zowel op de baan als op het forum).

Wouter
Re: Aan de slag! Met bergkleppen, Frutsels en de ontwikkeling van een dorp
Wat een geklooi, zo'n beekje maken. (ik heb de componenten gewoon niet goed genoeg gemengd en dan gedraagt het water zich dus als echt als water...).
Maar uiteindelijk - met de verwarming een paar dagen op 37 graden - ben ik wel tevreden:



Jammer is dat het rad van de zagerij de verkeerde kant opdraait en dit niet zo maar te verhelpen is :P
Het rad van de watermolen draait overigens wel de goeie kant op :D

Met een tweedehands stationnetje van ? 3,95 en opgegraven bouwwerken (die ik een kleine 40 jaar geleden kocht met een complete baan, voor 800 florijnen), begint het wat te lijken.



Nu verder afwerken, steeds een stukje verder.
De toeristen van de museumlijn kunnen zelfs overstappen op een smalspoorbaan; jammer dat er geen ruimte is om die echt te laten rijden.

Re: Aan de slag! Met bergkleppen, Frutsels en de ontwikkeling van een dorp
Het dorp groeit gestaag. Een kerkelijk relikwie heeft (denk ik) een nieuwe functie gekregen.





De frutsel was iets te groot :P, maar daardoor zijn de sporen nu wat overzichtelijker; ze worden toch niet echt gebruikt.

Aan de slag! Een wonder: het rijdt (deel 1)
Lid sinds: 2009

XXX (maar dan onder elkaar...)

offline
Aan de slag! Een wonder: het rijdt (deel 1)
Ok, het dorp is vrijwel af en de treinen rijden! :P

Eerst maar eens een filmpje van het spoorgebeuren in Topas.


(Nou nog even zien dat ie binnen de pagina start...)

EDIT Ad: Correcte link geplaatst.
Re: Aan de slag! Een wonder: het rijdt (deel 2)
Lid sinds: 2009

XXX (maar dan onder elkaar...)

offline
Re: Aan de slag! Een wonder: het rijdt (deel 2)
We volgen het buurttreinstel tijdens de pendel van Topas naar Oldburg.


EDIT Ad: Correcte link geplaatst.
Re: Aan de slag! Een wonder: het rijdt (deel 1 + 2)
Geen belangstelling voor dit traject? (Geen reizigers in treinstel...)
Video vind ik leuk. :thumbup:
Re: Aan de slag! Een wonder: het rijdt (deel 1 + 2)
Hallo Wouter,

Leuke filmpjes, bedankt voor het plaatsen.
Re: Aan de slag! Een wonder: het rijdt (deel 1 + 2)
Lid sinds: 2009

XXX (maar dan onder elkaar...)

offline
Re: Aan de slag! Een wonder: het rijdt (deel 1 + 2)
Dank voor de waardering!

De details moeten echt nog verder uitgewerkt worden. Reden waarom ik ook niet zoveel foto's plaats, want plaatjes van stukjes die op het eerste gezicht af zijn, laten (bij mij in elk geval) altijd nog tal van tekortkomingen zien. Een filmpje met beweging leidt de aandacht voldoende af - dacht ik... We zullen maar zeggen dat er nog proefgereden wordt op het traject. :mrgreen:
Re: Aan de slag! Een wonder: het rijdt (deel 1 + 2)
Dat is uiteraard niet alleen bij jouw zo, Wouter.
Voordeel van die foto's is juist wel, dat je die "pijnlijke details" ziet, waar je anders overheen kijkt.
Re: Aan de slag! Een wonder: het rijdt (deel 1 + 2) en het licht...
Lid sinds: 2009

XXX (maar dan onder elkaar...)

offline
Re: Aan de slag! Een wonder: het rijdt (deel 1 + 2) en het licht...
Met het dorp ben ik inmiddels wel zover dat de foto's toonbaar zijn. :roll:
Ik ben de afgelopen weken af en toe bezig geweest met het plaatsen van lantaarntjes en ledjes.
Flink wat gepruts, maar het loont de moeite en tegenwoordig zijn ze spotgoedkoop.







Kan iemand me vertellen hoe je een oud Märklin armsein zo aansluit dat het lampje het ook doet?
Geel naar de seindecoder en bruin naar de voeding van de decoder werkt niet (of in alledrie moeten de lampjes stuk zijn...)

Groet, Wouter
Re: Aan de slag! Een wonder: het rijdt (deel 1 + 2) en het licht...
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Aan de slag! Een wonder: het rijdt (deel 1 + 2) en het licht...
Hoi Wouter,

Mooie sfeer, zeker de laatste foto  :thumbup:

De aansluit gegevens van oude seinen ken ik niet uit mijn Hoofd maar als je een multi meter hebt kun je de lampjes doormeten.
Of testen met een 9 volt batterij dan weet je het ook.


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: Aan de slag! Een wonder: het rijdt (deel 1 + 2) en het licht...
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: Aan de slag! Een wonder: het rijdt (deel 1 + 2) en het licht...
Grijze draadje(s) uit de "Paal" is voeding voor de gloeilamp.

Testen is dus makkelijk. Beste voor de voeding is om de grijze draden apart aan een "gele" bus te hangen buiten de decoder besturing.
Verstoort het digitale netwerk veel minder.

Gr. Fred.
Aan de slag! Een wonder: het rijdt (deel 1 + 2) en het licht... doet het
Bedankt, Fred, nu werkt het!

Van de week een extra spoor aangelegd voor de bergbaan: passend maken, wissels aansluiten, bezetmelders, Koploper aanpassen, ballasten, van dat werk. Daar kan later een railbus gebruik van maken.



Hier valt nog wel het een en ander af te bouwen, met boven Topas en rechtsonder het nieuwe spoor in Oldburg.



Een paar rommelig gezaagde houtjes als basis, daar zie je straks niets meer van.



Uiteraard blijft een en ander demontabel, zodat ik er nog een beetje bij kan...

Groet, Wouter
Re: Aan de slag! Een wonder: het rijdt (deel 1 + 2) en het licht...
Leuke update. Verwerk jij de monitor in de scenery?
Re: Aan de slag! Een wonder: het rijdt (deel 1 + 2) en het licht...
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Aan de slag! Een wonder: het rijdt (deel 1 + 2) en het licht...
He Wouter !

Dit wordt weer een interessant draadje dat ik ga volgen ! Complimenten :thumbup:
Leuk, mooi en verrassend , hoe je de zaken aanpakt.

Grtz Tony
Re: Aan de slag! Een wonder: het rijdt (deel 1 + 2) en het licht...
Lid sinds: 2009

XXX (maar dan onder elkaar...)

offline
Re: Aan de slag! Een wonder: het rijdt (deel 1 + 2) en het licht...
Hoi Kees en Tony,

Het is echt een klein kamertje, dus veel ruimte voor een monitor is er niet. Dus ja, werkende wijs zoek ik naar oplossingen/compromissen. Een berg van 10 cm hoog is ongeloofwaardiger dan een die oploopt van 10 naar 15, dus zal hij rechts een stukje voor het scherm komen. De rechter benedenhoek van het scherm is toch leeg... En zoals je wellicht gelezen hebt, word ik inmiddels als een specialist gezien in het bouwen van losse frutsels, dus het zal wel weer lukken >:-D



Groet, Wouter
Re: Aan de slag! Een wonder: het rijdt (deel 1 + 2) en het licht...
onvoorstelbaar mooi gedaan!
Re: Aan de slag! Dat zou wel weer eens tijd worden...
Lid sinds: 2009

XXX (maar dan onder elkaar...)

offline
Re: Aan de slag! Dat zou wel weer eens tijd worden...
Dank je wel voor het compliment!

Zoals je ziet ligt de bouw al ruim een half jaar stil, eigenlijk in afwachting van de Railjet (mijn ondertekening) die ik vorig jaar op 4 december besteld heb en die begin juni geleverd zou worden...
Slecht excuus, ik weet het. Misschien dat jouw reactie een zetje geeft om de draad weer eens op te pakken  :thumbup:

Een beetje aanmoediging helpt (hoop ik)!  >:-D
Re: Aan de slag! Dat zou wel weer eens tijd worden...
Wat een prachtbaan en leuke filmpjes. TOP  :thumbup: :thumbup: :thumbup:  Gr, Hans
Re: Aan de slag! Dat zou wel weer eens tijd worden...
leuk topic dit
Re: Aan de slag! Dat zou wel weer eens tijd worden...
Dat is een riante levertijd voor die Railjet, wordt ie speciaal voor jou gemaakt?
De baan ziet er erg fraai uit, wat voor gaas gebruik je als tussenlaag bij je bergbouw? Goed idee ook om oude t-shirts te gebruiken, daarvan heb ik ook nog het eea :idea:

Re: Aan de slag! Dat zou wel weer eens tijd worden...
Lid sinds: 2009

XXX (maar dan onder elkaar...)

offline
Re: Aan de slag! Dat zou wel weer eens tijd worden...
Een wonder! Deze zelfde middag ben ik gebeld dat nu ook de locomotief van de Railjet in de winkel is aangekomen (de rijtuigen waren al een paar maanden eerder daar naar binnen gereden).
Dus kan ik nog dit jaar het geheel ophalen en volgend jaar weer aan de slag  :cool:
En ik heb al een mooie eerste foto in gedachten (als het weer het toelaat).

Ik gebruik als basis van dat gaas dat geiten buiten de deur houdt, van dat taaie groene plastic met metaal erin, met mazen van enkele centimeters. Daaroverheen horrengaas, vastgezet met ijzerdraadjes. En dan behangen met de kledingkast.
Re: Aan de slag! Dat zou wel weer eens tijd worden...
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Aan de slag! Dat zou wel weer eens tijd worden...
Dat is goed nieuws Wouter zo op de valreep van 2014. :thumbup:
Laat de foto's straks maar komen. :P
Re: Aan de slag! Dat zou wel weer eens tijd worden...
Prachtige baan, Wouter.
Mooie stukjes natuur waar de treinen doorheen rijden.
Ook nog eens perfect in beeld gebracht.
Echte promotiefilmpjes.

Gr. Leo
Re: Aan de slag! Dat zou wel weer eens tijd worden...
Lid sinds: 2009

XXX (maar dan onder elkaar...)

offline
Re: Aan de slag! Dat zou wel weer eens tijd worden...
Thnx!

Daaristiedan:



Re: Aan de slag! Dat zou wel weer eens tijd worden...
Fraai Wouter. :thumbup:

Gr, Ben.
Re: Aan de slag! Dat zou wel weer eens tijd worden...
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Aan de slag! Dat zou wel weer eens tijd worden...
Wat een plaatje van een trein Wouter. :thumbup:
Het was het wachten waard. ;)