Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Re: Marceltal, filmpje

Gestart door lucdiels zaterdag 25 juli 2015, 10:32:03

Re: Re: Marceltal, ESU T18

Als het maar Zwitsers is.

Re: Re: Marceltal, ESU T18
Spijtig om te lezen Luc dat de huidige Esu locs niet over de dubbelkruiswissels van je prachtige baan kunnen rijden. :(
Best slordig voor het dure geld wat de modellen tegenwoordig kosten.
Zelf kan ik niet uit ervaring spreken want op mijn baan reden geen Esu producten al zijn er wel heel erg mooi om naar te kijken en heb ik het wel eens overwogen maar door te zoeken op het forum kwam ik wat slechte ervaringen tegen helaas die van jouw nu ook hou ik het maar bij het huis merk dan weet ik dat het goed rijd.

Succes met je prachtige baan en hopelijk gaan we snel weer wat mooie foto's hier van zien.

Groet Michel

Hallo iedereen

Hier dan eindelijk het al lang beloofde filmpje die een deel van mijn treinen op de voorlopige toestand van mijn baan laat zien. Veel kijkplezier.

mvrgr

Luc

Swiss rail .. what else?

Luc,

Dat was ruim vijftien minuten (met wat scrollen tussendoor) genieten van je prachtige baan. Nu kun je goed zien dat je mooie lange trajecten hebt lopen, daar hou ik van want zo komen de treinen het beste tot hun recht. Ook de scenery is erg smaakvol aangelegd. Complimenten :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Re: Marceltal, filmpje

Als het maar Zwitsers is.

Ook hier in Michelstadt is er verlekkerd naar je film gekeken Luc. :thumbup:
Alles rijd mooi in het rond veel treinenverkeer waar ik een groot liefhebber van ben.
Het materiaal waar mee wordt gereden is prachtig wat het kijken de zeer moeite waard maakt. :)

Bedankt voor het kijkplezier.

Groet Michel
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Tijdens het eten heerlijk genoten van je filmpje Luc  :thumbup:
Er rijd prachtig materiaal rond  :favorite:

Mvg,

Peter Degeluidsman 

Luc,
Heerlijk genoten van al die treinen die er rond gaan.
Dank voor het filmpje
Speciale Gast

B) Je hebt een mooi afwisselend sporenplan met veel rijlengtes. :thumbup:
En mooie treinen ook. :)

zonder fantasie ook geen creativiteit

Luc, ik heb genoten van het filmpje. Ademloos zitten kijken. En wat een hoeveelheid aan materieel dat je hebt laten rijden. Prachtig gewoon!

Bedankt iedereen voor de complimenten. Ik ga ervan blozen. :)
Wat het rollend materiaal betreft, hebben jullie nog niet alles gezien. Het duurt meer dan een uur vooraleer alle treinen uit het schaduwstation zijn opgehaald en op het zichtbare spoor verschijnen. En dan zitten er nog een tiental in hun dozen wegens geen plaats nu.
Daarvoor moet er nog een tweede deel worden gebouwd maar daarvoor moet ik eerst nog een stuk scenery afwerken waar ik later bijna niet meer bij kan.
Verder moet ik ook nog het rangeergedeelte integreren in het treinenverloop integreren. OP zichzelf werkt het prima maar nu nog combineren met het aan en af rijden van de treinen in het hoofdstation van AM-burg de hoofdstad van Marceltal.

Tot binnenkort

Luc

Hoi Luc, prachtige baan. Heb je de verkanting voor de brug gemaakt met schroeven? (zie ik dat goed?)  Fraaie treinlengtes en mooie treinen! Wat een afwisseling. Die verticale witte kastjes waar dienen die voor? Gr en complimenten, Peter

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

Nou ja, ik ben geen Luc maar die verticale kastjes dienen om stekkertjes in te stoppen. Dat zijn zogenaamde verdeelblokjes. De iets grotere kastjes zijn dan weer decoders en/of terugmelders. Andere kastjes zie ik zo snel niet voorbij komen.

en inderdaad lijkt het er wel op dat Luc schroeven gebruikt voor de verkanting. Ook een goed idee, toch?

Zwitserland fan

Zo dat ziet er gaaf uit. Knap dat het allemaal zonder haperen rijdt.

@citaat

Peter, op die plaats ging de VT08 ontsporen. De oplossing bleek een verkanting te zijn. Maar ik had al met scuptamold mijn baan gestut en geschotterd en dus moest ik inventief zijn. Met schroefjes aan de zijkant kon ik stapsgewijs de verkanting aanbrengen totdat de VT08 niet meer ontspoorde. Ik laat het even zo want ik moet eigenlijk nog alle treinen daar testen. Als dat ok blijkt te zijn zal ik de schroefjes laten verdwijnen onder scenery.
Wel goed opgemerkt  ;)
De verticale kastjes zijn inderdaad Märklin verdeelblokjes.

@citaat
Dat rijden zonder haperen is voorlopig een wens (soms 10 minuten, soms 30 seconden...). Er moet hier en daar nog iets fijner afgesteld worden (loc rijdt voorbij stoppunt waardoor startvoorwaarden niet vervuld zijn) en soms komt er wel eens een loc stil te staan, wegens slechte geleiding. (Waarom stoppen ze standaard geen kleine condensator bij Märklin?). Ontsporingen zijn zeldzaam maar sommige wagons met sleepcontact zijn gevoelig op die ene driewegwissel bij ingang van schaduwstation 1 (bij 2 heb ik die vervangen door twee gewone wissels). Ik moet daar nog uitzoeken wat de beste snelheid is per trein om dat te beperken. (Misschien wat lood in de wagon steken om te verzwaren zodat hij niet zo makkelijk uit de sporen wordt gedrukt, we zien wel)

Mvrgr

Luc

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

Dag Luc,

Eindelijk wat tijd gevonden om je filmpje te bekijken.
Ziet er indrukwekkend uit.
Hoe lang is je baan?
Ik zag twee combinaties die ik neit vond kloppen namelijk twee stoomloks met niewerwetse ketelwagens.
Je rijdt meerdere periodes door elkaar (en dat doe ik OOk) maar ik probeer de loks en de wagons/rijtuigen wel op elkaar af te stemmen.
Als jij er content mee bent prima, maar het viel mij op.

Henk

Dwarsliggers op de rails sporen niet

Citaat van: Looney Tunes op dinsdag 29 augustus 2023, 12:31:19Over C-rail wissels hobbelt die ook (door die te lage flenzen)
Dat is altijd het eieren eten, te lage flenzen.

Van Karst Drenth las ik een draadje over zelf getekende, geëtste (uitbesteed) inlegkruisjes voor Piko Code 100 wissels, want ook daar hobbelen treinen met te lage flenzen door heen (zoals hij schreef, ze vallen erin). Atelierbaan naar voorbeeld van Mariënberg heette zijn toenmalig project.

CiteerHet zijn puntstuk vulplaatjes, zodat RP25 wielen niet zo diep in het puntstuk vallen en... het maakt puntstuk polarisatie mogelijk.
Ze worden ( zijn, zijn al onderweg ) geëtst uit 0.25 nieuwzilver en 0.12 ( half weggeëtst ).
Ik plak ze dan in de puntstukken met 'Silberleitlack' en aan de vleugelrails komt een draadje naar de decoder
.
Op de pagina's erna wordt de manier nog wat verder uitgelegd.
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Hoi Luc,

Ik was benieuwd of je alweer verder bent met je baan.

Mvg,

Peter Degeluidsman