Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

De bouw van een "tijdelijk" laad-/en losperron

Gestart door Gerard donderdag 28 mei 2009, 13:32:01

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
De bouw van een "tijdelijk" laad-/en losperron
In Driehoven is o.a. gevestigd de Cement Industrie Driehoven (CiD). De fabriek staat op het industrieterrein en hun perceel grenst aan het terrein van het goederenstation.
Om hun in zakken en balen verpakte produkten per spoor te kunnen vervoeren wilde CiD op eigen terrein graag een eigen laad- en losperron bouwen.
Helaas wilde de gemeente Driehoven hiervoor geen vergunning verlenen: het nabij gelegen goederenstation heeft immers de faciliteiten waar de CiD gebruik van kan maken.
Het bezwaar hiervan is echter wel dat de CiD dan steeds met vorkheftrucks over de openbare weg heen en weer moet rijden.
De gemeente zag dat probleem uiteindelijk wel in en verleende daarop CiD toestemming om op eigen terrein een ?tijdelijk? perron te bouwen.

Een paar dagen later stond de voltallige directie van CiD bij mij aan de deur met de vraag of ik ze kon helpen met de bouw van een ?tijdelijk? laad- en losperron.
Na enig nadenken en rekenen heb ik de opdracht aangenomen. De bouw en het uiteindelijke resultaat kun je hier
volgen.
Re:De bouw van een "tijdelijk" laad-/en losperron
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re:De bouw van een "tijdelijk" laad-/en losperron
Heey Gerard,

Het perron ziet er toppie uit!
Erg mooi gemaakt en het CID mag hiermee erg bij zijn. ;)
Denk je nog wel aan de arbo zoals hekjes en dat soort ongein voor er iets gebeurt en het clubje CID weer aan de deur staat. ;)
Dank je voor het plaatsen erg leuk die vorderingen te zien.

Groetjes,

Antal
Re:De bouw van een "tijdelijk" laad-/en losperron
He Gerard,

Dat ziet er leuk uit!! mooi gedaan, "echt" een tijdelijk perron.

Groet,
Rutger
Re:De bouw van een "tijdelijk" laad-/en losperron
Citaat van: kippenlijntje op donderdag 28 mei 2009, 14:20:14
Denk je nog wel aan de arbo zoals hekjes en dat soort ongein voor er iets gebeurt en het clubje CID weer aan de deur staat. ;)
Na overleg met de CiD-direktie is besloten dat er inderdaad hekjes geplaatst gaan worden. Het materiaal is al uitgezocht en besteld.
Re:De bouw van een "tijdelijk" laad-/en losperron
leuk idee, dito verhaaltje :D

Dennis
Re:De bouw van een "tijdelijk" laad-/en losperron
Heel leuk hoor Gerard.
Mooi gedaan, complimenten :wink:

Mathijs
Re:De bouw van een "tijdelijk" laad-/en losperron
Hallo Gerard,

Moest echt ff twee keer kijken om erachter te komen dat het om een fantasie-verhaal gaat :oops: Je brengt het zo serieus :lol: Perronnetje ziet er tof uit :!: Het is leuk om met echt hout te bouwen. Busch (toch ?) heeft nu ook een aantal modellen van echt hout in het programma, een must-have wat mij betreft 8)

Trouwens ook enorm gaaf om te zien dat er bij jou nu ook een echte baan ligt. Het heeft even geduurd maar you're a true player now :mrgreen:

Vriendelijke groet,

Rolf
Re:De bouw van een "tijdelijk" laad-/en losperron
Citaat van: ^Rook op donderdag 28 mei 2009, 20:18:50
Het is leuk om met echt hout te bouwen. Busch (toch ?) heeft nu ook een aantal modellen van echt hout in het programma, een must-have wat mij betreft 8)
Ik moet je misschien teleurstellen (of juist niet :)), maar dit zijn koffie-roerhoutjes. Van de zoon van de buurman kreeg ik ooit eens een doosje met 1000 stuks roerhoutjes en daar heb ik al een paar dingen mee gebouwd, o.a. dit seinhuis.

Citaat van: ^Rook op donderdag 28 mei 2009, 20:18:50Trouwens ook enorm gaaf om te zien dat er bij jou nu ook een echte baan ligt. Het heeft even geduurd maar you're a true player now :mrgreen:
Een echte baan is erg overdreven, ik ben nu een baan aan het bouwen en er ligt nu nog maar een heel klein stukje van wat het uiteindelijk moet worden...
Re:De bouw van een "tijdelijk" laad-/en losperron
Citaat van: Gerard op donderdag 28 mei 2009, 20:36:51
Ik moet je misschien teleurstellen (of juist niet :)), maar dit zijn koffie-roerhoutjes. Van de zoon van de buurman kreeg ik ooit eens een doosje met 1000 stuks roerhoutjes en daar heb ik al een paar dingen mee gebouwd,

Roerstokjes of ijsstokjes of weet-ik-wat-voor-stokjes...hahahaha :lol: Ze zijn toch wel van hout ? Of bedriegt de schijn zoveel ? Ik vind de zichtbare struktuur na het verven erg fraai in ieder geval 8)

Citeerik ben nu een baan aan het bouwen en er ligt nu nog maar een heel klein stukje van wat het uiteindelijk moet worden...

Same here, ik vind dat dat telt :mrgreen: Het is in ieder geval een stuk leuker dan wachten op een verbouwing, of nie' dan ;)

Vriendelijke groet,

Rolf
Re:De bouw van een "tijdelijk" laad-/en losperron
Ja, ze zijn van echt hout. Na het bouwen is het perron gebeitst.

CiteerSame here, ik vind dat dat telt :mrgreen: Het is in ieder geval een stuk leuker dan wachten op een verbouwing, of nie' dan :wink:
Reken maar van YES :!:

(Btw: je moet niet alles wat ik schrijf te serieus opvatten :wink:, het verhaaltje over de cementfabriek was niet meer dan een inleiding voor de foto's. Maar dat heb je intussen al begrepen.)
Re:De bouw van een "tijdelijk" laad-/en losperron
Citaat van: Gerard op donderdag 28 mei 2009, 20:54:29
(Btw: je moet niet alles wat ik schrijf te serieus opvatten :wink:, het verhaaltje over de cementfabriek was niet meer dan een inleiding voor de foto's. Maar dat heb je intussen al begrepen.)

Yep :lol:
Re:De bouw van een "tijdelijk" laad-/en losperron
Forum Moderator Los forumlayout Banditos
Lid sinds: 2009

offline
Re:De bouw van een "tijdelijk" laad-/en losperron
Citaat van: Gerard op donderdag 28 mei 2009, 20:54:29
(Btw: je moet niet alles wat ik schrijf te serieus opvatten :wink:)

Correctie: je moet niets dat Gerard schrijft te serieus opvatten :P

Mare, leuk idee Gerard :) komt hier nou ook zo'n logo op?!

Greetz,

Thierry
Re:De bouw van een "tijdelijk" laad-/en losperron
Citaat van: Giant op donderdag 28 mei 2009, 21:08:41
Correctie: je moet niets dat Gerard schrijft te serieus opvatten  :P
:twisted:

Citaat van: Giant op donderdag 28 mei 2009, 21:08:41
Mare, leuk idee Gerard :) komt hier nou ook zo'n logo op?!
Ja, zo gauw de hekjes geplaatst zijn komen daar een paar CiD-logo's op.
Re:De bouw van een "tijdelijk" laad-/en losperron
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re:De bouw van een "tijdelijk" laad-/en losperron
Dat van de houten roerachtige stokjes met of zonder nerf, dat snap ik nog wel.
Maar wat the ...... is nu weer de CiD.

Gerard niet onaardig gedaan voor een beginner 8) :D


Voor de zekerheid maar één of twee  extra emoticons geplaatst
Re:De bouw van een "tijdelijk" laad-/en losperron
Ha die Gerard!
Pracht stukje model houtbewerking!
Mooi contrast om de "ruwe"plankenvloer zo tussen je prachtig aangelegde industrie terrein te zien liggen! 8)

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:De bouw van een "tijdelijk" laad-/en losperron
Citaat van: baureihe 103 op donderdag 28 mei 2009, 22:10:28
Dat van de houten roerachtige stokjes met of zonder nerf, dat snap ik nog wel.
Maar wat the ...... is nu weer de CiD.
Als je de inleiding nog even doorleest kom je o.a. dit tegen: In Driehoven is o.a. gevestigd de Cement Industrie Driehoven (CiD).

Citaat van: baureihe 103 op donderdag 28 mei 2009, 22:10:28Gerard niet onaardig gedaan voor een beginner 8) :D
Dank U Zeer, Heer Bert :wink:.

(Voor de zekerheid ook maar een smiley geplaatst.)
 
Re:De bouw van een "tijdelijk" laad-/en losperron
Citaat van: Gerard op donderdag 28 mei 2009, 15:24:05
Citaat van: kippenlijntje op donderdag 28 mei 2009, 14:20:14
Denk je nog wel aan de arbo zoals hekjes en dat soort ongein voor er iets gebeurt en het clubje CID weer aan de deur staat. ;)
Na overleg met de CiD-direktie is besloten dat er inderdaad hekjes geplaatst gaan worden. Het materiaal is al uitgezocht en besteld.
Het vervolg...
Terwijl ik aan het meten was hoe lang de hekken op het perron moesten worden kwam de chef van de afdeling 'Transploft' (ja, ook daar al :?) met de vraag of het mogelijk zou zijn een beweegbaar deel in dat hek in te bouwen, zodat er ook vrachtwagens geladen en gelost zouden kunnen worden langs het perron.
Ik kon de man gerust stellen, die mogelijkheid bestond wel degelijk, mits de directie het daar mee eens zou zijn. Die toestemming was in no-time geregeld: ook zij zagen er de voordelen wel van in.
Omdat de beits op het perron nog (steeds) niet helemaal droog was :(, is het vandaag bij opmeten gebleven. Volgens de huidige planning zullen de hekken komende week geplaatst worden. Ook de foto's zullen dan volgen.
Re:De bouw van een "tijdelijk" laad-/en losperron
Leuk verhaal mooi opgelost ik dacht eerst ook aan ijskreem stokjes die je met een miniatuur1/87è zaagtafel had verzaagd.  :D
Re:De bouw van een "tijdelijk" laad-/en losperron
Hoi Gerard,

Complimenten, zeer mooi gebouwd.
Vindt de fabriek van de CiD ook schitterend. Kun je niet wat meer foto's van je baan laten zien. want zie op de foto's dat je al aardig wat scenery hebt aangebracht.

Veel bouwplezier!!!!

groetjes
Henk
Re:De bouw van een "tijdelijk" laad-/en losperron
Citaat van: Hendrik_marklin op maandag 01 juni 2009, 09:48:05
Hoi Gerard,

Complimenten, zeer mooi gebouwd.
Vindt de fabriek van de CiD ook schitterend. Kun je niet wat meer foto's van je baan laten zien. want zie op de foto's dat je al aardig wat scenery hebt aangebracht.

Veel bouwplezier!!!!
Veel meer is er op dit moment niet te zien, de baan is nog in opbouw en dit is zo ongeveer het enige deel 'waar wat te beleven valt'.

Het vervolg op het vervolg...
Het perron is nu voorzien van een hekwerk. De directie, de ARBO en de afd. Transploft kunnen blij zijn. Aan al hun wensen is, voor zover het budget het toeliet, tegemoet gekomen.
Klik hier voor een update en bekijk de laatste 6 foto's.